Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

Laatste koers (eur) Verschil Volume
15,080   -0,430   (-2,77%) Dagrange 14,670 - 16,200 531.773   Gem. (3M) 190,7K

AMG - eerste kwartaal 2021

2.161 Posts
Pagina: «« 1 ... 36 37 38 39 40 ... 109 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Analyse 11 februari 2021 07:09
    quote:

    drooglegging1920 schreef op 10 februari 2021 20:15:

    Ik wil de Hossana stemming niet doorbreken maar de vliegsector is wel een aderlating voor AMG lijkt mij toch? Elektrificatie verhaal is duidelijk maar de belangen van AMG in de luchtvaartsector zijn enorm. Wie heeft hier een duidelijk en concreet verhaal op?
    Is zeker een punt van zorg. Maar volgens mij heeft de stijging van de grondstoffen meer impact op het totaal dan de exposure aan de luchtvaart. AMG moet er alles aan gelegen zijn om Q4 met een (beperkte) winst af te sluiten. Daarmee laten ze de ommekeer zien. Vervolgens een goede outlook erbij zodat de weg naar boven verder kan worden ingezet. Ook de luchtvaart komt weer bovendrijven in stand gehouden door de diverse overheden.
  2. forum rang 7 Just lucky 11 februari 2021 08:40
    quote:

    Analyse schreef op 11 februari 2021 07:09:

    [...]
    Is zeker een punt van zorg. Maar volgens mij heeft de stijging van de grondstoffen meer impact op het totaal dan de exposure aan de luchtvaart. AMG moet er alles aan gelegen zijn om Q4 met een (beperkte) winst af te sluiten. Daarmee laten ze de ommekeer zien. Vervolgens een goede outlook erbij zodat de weg naar boven verder kan worden ingezet. Ook de luchtvaart komt weer bovendrijven in stand gehouden door de diverse overheden.
    Als je HS een beetje kent, reken dan maar niet op een knaller van een outlook. Hun lijfspreek is niet voor niets: As you may know, we are very conservative people....
  3. Hans_U 11 februari 2021 08:56
    quote:

    Piet Plezier schreef op 10 februari 2021 20:59:

    Hallo,

    Ik zie op market beat dat er bijna geen shortposities meer zijn op dit moment, dus kan het m.i. alleen maar meer omhoog.

    Mwahhh, DUS het kan alleen maar omhoog? Ik zie het net ietsje anders : er staan nog shortposities open, DUS er moet nog gekocht worden, DUS dat helpt de koers omhoog.

    Als de shorters weg zijn, dan drukken ze de koers niet meer. Maar dat is iets anders....

    En de 'grote koper' die je signaleert? Dat zal ongetwijfeld (deels) short-covering zijn.
    En misschien (hopelijk) ook een grote koper.

    Dus, tja, dan ben je met 5 partijen die allemaal nog een paar honderdduizend stukken terug moeten kopen, en wat kleinere aandeelhouders die kopen en misschien (eindelijk) een grote(re) investeerder
    En wie wil er verkopen met de goede vooruitzichten? En super-hoge waarderingen van bedrijven die ook gaan floreren met de energietransitie??
    Wordt dringen dus.

    En slim proberen om te kopen zonder de prijs al te zeer op te drijven. En uiteraard afstemmen met je collega shorters....
    Ook het "losser" maken van aandeelhouders middels heftig/onvoorspelbaar koersverloop hoort hier bij. Je bent voorzichtiger met kopen, je verkoopt misschien als het hoog staat (zal wel weer naar beneden gaan). Met hoog volume omhoog, met laag volume naar beneden is dan de aanpak.
    Psychologie maakt ook deel uit van de shorters-bagage.......

    Gisteren ook weer zo'n bizar koersverloop. Toen de 29.50 gevallen was, heb ik een order ingezet op 29.42 (ze zullen 'm nog wel een keer onder de 29.50 zetten). Ging alleen maar omhoog. Uiteindelijk door de 30. En dan denk je "boot gemist". 's middags gaan fietsen. Order laten staan. En bij terugkomst : alsnog bediend na een serieuze dump.
    Vraag niet hoe het kan, maar.........

    Succes allen, groeten, Hans.
  4. K-123 11 februari 2021 09:27
    quote:

    Hans_U schreef op 11 februari 2021 08:56:

    [...]

    Mwahhh, DUS het kan alleen maar omhoog? Ik zie het net ietsje anders : er staan nog shortposities open, DUS er moet nog gekocht worden, DUS dat helpt de koers omhoog.

    Als de shorters weg zijn, dan drukken ze de koers niet meer. Maar dat is iets anders....

    En de 'grote koper' die je signaleert? Dat zal ongetwijfeld (deels) short-covering zijn.
    En misschien (hopelijk) ook een grote koper.

    Dus, tja, dan ben je met 5 partijen die allemaal nog een paar honderdduizend stukken terug moeten kopen, en wat kleinere aandeelhouders die kopen en misschien (eindelijk) een grote(re) investeerder
    En wie wil er verkopen met de goede vooruitzichten? En super-hoge waarderingen van bedrijven die ook gaan floreren met de energietransitie??
    Wordt dringen dus.

    En slim proberen om te kopen zonder de prijs al te zeer op te drijven. En uiteraard afstemmen met je collega shorters....
    Ook het "losser" maken van aandeelhouders middels heftig/onvoorspelbaar koersverloop hoort hier bij. Je bent voorzichtiger met kopen, je verkoopt misschien als het hoog staat (zal wel weer naar beneden gaan). Met hoog volume omhoog, met laag volume naar beneden is dan de aanpak.
    Psychologie maakt ook deel uit van de shorters-bagage.......

    Gisteren ook weer zo'n bizar koersverloop. Toen de 29.50 gevallen was, heb ik een order ingezet op 29.42 (ze zullen 'm nog wel een keer onder de 29.50 zetten). Ging alleen maar omhoog. Uiteindelijk door de 30. En dan denk je "boot gemist". 's middags gaan fietsen. Order laten staan. En bij terugkomst : alsnog bediend na een serieuze dump.
    Vraag niet hoe het kan, maar.........

    Succes allen, groeten, Hans.
    Dag Hans , in bijlage een technische analyse van gisteren , ik ben het eens met de analyse , een rit naar 36 zit er zeker in , dan verkoop ik eens kort om iets goedkoper terug te kopen . : www.iex.nl/Column/511510/AMG.aspx?_ga...
  5. Hans_U 11 februari 2021 09:54
    quote:

    K-123 schreef op 11 februari 2021 09:27:

    [...]

    Dag Hans , in bijlage een technische analyse van gisteren , ik ben het eens met de analyse , een rit naar 36 zit er zeker in , dan verkoop ik eens kort om iets goedkoper terug te kopen . : www.iex.nl/Column/511510/AMG.aspx?_ga...
    Ieder z'n idee. Ik ben helemaal NIET van de technische analyse. Beleg uitsluitend voor MT/LT op basis van fundamenten.
    Schuif zo af en toe een beetje. Vanaf voorjaar vorig jaar aandelen verkocht die relatief weinig gedaald waren en omgeruild voor sterk gedaalde aandelen met goede (MT/LT) vooruitzichten en aantrekkelijke waardering. Met AMG in de hoofdrol.
    Mij vindt je niet bij Fastned, Tesla of Bitcoin ;-)

    En ook niet voor korte termijn ritjes. Waarom AMG verkopen voor 36 als je denk dat het naar 50-60 (of hoger) gaat? Je kunt geluk hebben. Maar ik neem er de tijd niet voor. En het risico dat je een keer het nakijken hebt.....

    Wijsheid, succes, groeten, hans.
  6. forum rang 4 geldmaker 11 februari 2021 10:44
    Hans u
    Helemaal mee eens was ca 2 jaar geleden AMG stond rond 52 en ik twijfelde om te verkopen. Toen las ik Tostrams en die gaf die dag een koersdoel aan van 66 euro.
    Besloot te blijven zitten. Met de kennis van nu wetende dat men ook kon en mocht shorten was het kwartje gevallen en had ik de hele zaak verkocht.
    Derhalve is het blind vertrouwen op analisten niet slim als je niet verder kijkt dan dat. Daarom is zo'n forum prima om scherp te blijven.
    Onderliggend moet het nu echt goedkomen .
    Vanochtend de laatste lithiumprijzen gepost.
    Ook weer prima.
    Nu helaas of een slim coverende shorter of de dagelijkse algo. Wie het weet mag het zeggen..
  7. Analyse 11 februari 2021 13:12
    quote:

    Just lucky schreef op 11 februari 2021 08:40:

    [...]Als je HS een beetje kent, reken dan maar niet op een knaller van een outlook. Hun lijfspreek is niet voor niets: As you may know, we are very conservative people....
    Met het afgeven van outlooks inderdaad erg conservatief. Manier van bedrijfsvoeren is eerder tegengesteld. HS zeilt naar mijn mening scherp aan de wind. Heeft AMG in het verleden bijna de kop gekost. Ook nu zijn ze weer zwaar gefinancierd maar het lijkt erop dat het tij op tijd gekeerd is voor AMG. Misschien al te vaak herhaald en vanaf nu ook niet meer doen maar met Euro 100 mio geleend geld aandelen inkopen was een regelrechte kamikaze actie.
  8. drooglegging1920 11 februari 2021 13:32
    Ik zocht naar verklaringen voor de daling vanaf zomer 2018 vanuit AMG om zo een patroon voor toekomstige dingen te ontdekken. Onderstaand stuk komt vanuit de jaarresultaten van 2019. 2e Alinea is voor nu heel interessant want daar zijn wij nu belandt. Moet zijn vruchten afwerpen lijkt me

    The second quarter of 2019 was particularly impacted by an unusual market price development in vanadium over the past several quarters. Market prices climbed consistently from the beginning of 2018 into the first quarter of 2019 and then plunged in a very short period beginning late in the first quarter of 2019 until present. We have seen spikes and crashes in the vanadium market before, however, this pattern is unique in the history of the metal. Traditionally, vanadium prices follow a consistent pattern – a short spike followed by a swift decline. This parallel pattern has a minimal effect on our inventory position as we build only a limited volume of high-priced inventory in the short spike period. In contrast, the sustained period of price acceleration in 2018 and into 2019 resulted in the buildup of a significant volume of high-priced vanadium inventory. This unusual pattern resulted in a substantial impact to our profitability as our inventory position experienced cost adjustments due to the sudden and severe decline in market price which eliminate the profitability on sales for the entire working capital cycle.

    Despite the decline in price, if you exclude the transitional implications of the higher cost inventory on profitability, AMG’s vanadium business is robust and very profitable at the current market price. Additionally, we believe that the profitability associated with catalyst recycling will benefit dramatically over the next several years from the various macro trends impacting the industry.”
  9. forum rang 4 lanciared 11 februari 2021 13:48
    Super positief nieuws :

    Uit de Beleggers Belangen van vandaag : - 11-febr 2021

    Beleg nu in grondstoffen

    Twee ETF’s voor komende bullmarkt

    Beleggen in grondstoffen wordt zelden als een aantrekkelijke investering voor de lange termijn gezien. Een analyse van de grondstoffenmarkt leidde echter tot het besluit om met koopadviezen te komen voor de gehele markt.

    .... En , kan momenteel niet verder lezen , maar andermaal wordt geschreven over - komende bull markt.
    Positief dus.
    Beter is natuurlijk, gelijk bij velen het geval is, hier op forum : liefst van al, moest je er dus al reeds inzitten.

    Succes elkeen. LR
  10. Haegen 11 februari 2021 17:21
    quote:

    geldmaker schreef op 11 februari 2021 16:12:

    Zou graag weer een post van Viper One willen zien.
    Over de koers praten lijkt niet erg nuttig iedereen weet wat er aan de hand is...
    In triest..
    Niet getreurd! Viper kennende ziet hij je bericht en na 24 februari komt hij vast met een goede analyse van het aangeleverde cijfermateriaal en zijn visie op de gegeven outlook.

  11. [verwijderd] 12 februari 2021 11:32
    quote:

    RP91 schreef op 12 februari 2021 09:49:

    Blijft toch raar hoor, 1 dag van goede stijging met een hoog volume en de dagen erna gebeurt er niks en is het volume ook helemaal weg.
    1 dag? AMG is in 3 dagen van 26,40 gestegen naar 29,90, intraday dik over de 30 heen. Dat er de dag erna een correctie komt is niet vreemd al zeg ik zelf. Ik was blij dat er gisteren maar iets van 20 cent vanaf is gegaan. Vandaag pakken we gewoon de weg naar boven weer op.

    Dat het volume is gezakt is inderdaad vreemd, maar dit is misschien doordat 1 partij flink heeft gecovered of juist flink heeft ingekocht de afgelopen dagen?

    Weet iemand overigens of AMG komend jaar weer terugkomt in de AMX of zit dat er niet in?
  12. forum rang 4 lanciared 12 februari 2021 13:43
    Hallo Geldmaker, Ja, jij bent er ook (steeds).
    Bedankt voor je vele berichtjes. Leuk te lezen.

    12 febr 13.30 : koers lijkt goed te gaan / de goede kant op.

    Ondanks de vele berichtjes, die ik gepost heb, alleen al maar sinds begin januari , waaruit naar vooren kwam dat o.a. alleen al maar de Amerikaanse grootbanken allen een nieuwe groeicyclus voor grondstoffen voorspellen, en adviseerden in de grondstof / mijnbouwbedrijven bedrijven te investeren en o.a. ook Nico Ingberg dit aanhaalde, enkele dagen terug- toch bijzonder raar, en niet te verstaan - wie oh wie - dat er toch maar steeds weer aandelen opgenomen worden om hierin ( AMG) short te gaan.
    Of niet te verstaan, dat hedgefunds - omdat ze scheef zitten - hun positie maar hardnekkig blijven verdedigen. Ja, door te manipuleren dan maar, door de koers trachten te bespelen.

    Zoveel ken ik niet van de aandelenmarkt, maar lijkt het dat er toch betere, meer aangewezen bedrijven bestaan, hier in Amsterdam of elders om short in te gaan.
    Toch niet in grondstoffen sector, met de veelvuldig verschenen berichten, hieromtrent.

    AMG : koers lijkt vandaag terug opnieuw wat aan te trekken. Ik zit er echter in, ja, ook aan koersen bijgekocht rond de 47,5 euro.
    En beslist wel een aantal.
    LR
  13. Gerard M. 12 februari 2021 14:05
    quote:

    geldmaker schreef op 12 februari 2021 12:46:

    We zijn er nog niet helaas. Weer 150.000 op genomen bij I Borrow AMG.
    Blijft een ongelofelijke horzel die ons maar blijft dwarszitten..Leve de banken die hier aan meewerken...bah
    Wat is je doel met AMG? Ik snap het probleem niet. Hedgefondsen hebben ook een stijgstrategie waarbij shorts kopen juist een ontzettend logische ondersteuning voor de koers is.

    Komt bij dat het niet opweegt tegen de shorts posities die verdwenen zijn in de afgelopen week.

    Geniet ervan, want dit aandeel is glashelder.
  14. Gerard M. 12 februari 2021 14:08
    TOKYO -- Car prices will fall to below $3,000 each, creating new demand in India, Africa and the Middle East, said Shigenobu Nagamori, chairman and CEO of the world's largest motor maker Nidec, on Monday.

    "The price of a car will drop to as low as 300,000 yen ($2,890), resulting in a spike in demand for cars," said Nagamori during the earnings announcement for the April-December period.

    The market disruption is already happening, Nagamori said. He pointed to China's $4,300 electric vehicle released in July, which quickly became the country's best-selling EV, surpassing the Tesla Model 3. The car is distributed under the Wuling brand.

    Products similar to the Wuling will emerge in India, Africa and South America and expand the entire market for new cars, Nagamori said. The arrival of such inexpensive cars will drive the global car market to grow to 300 million units in the future, from the current 80-90 million units, he said.

    "You will be a loser if you run away from price competition," Nagamori warned.
2.161 Posts
Pagina: «« 1 ... 36 37 38 39 40 ... 109 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.