Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel CMB.TECH BRU:CMBT.BL, BE0003816338

Laatste koers (eur) Verschil Volume
12,350   0,000   (0,00%) Dagrange 12,270 - 12,450 24.790   Gem. (3M) 28,9K

Forum geopend voor Euronav

19.433 Posts
Pagina: «« 1 ... 770 771 772 773 774 ... 972 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 11 februari 2021 20:15
    Binnen 6 tot 9 maand slaan ze elkaar het hoofd in om toch maar hun olievoorraden op peil te kunnen houden .
    De door sommigen hier al tot het verleden behorende energiebron zal dan broodnodig zijn.
    Want zelf rijden ze ook met een diesel of benzine slurpende wagen.
    Als je niet gelooft dat olie de volgende 5 tot 10 jaar nog broodnodig zal zijn, dan heb je op dit specifiek forum eigenlijk niets te zoeken.

  2. forum rang 6 Krentenmenten 11 februari 2021 20:17
    quote:

    RONNY schreef op 11 februari 2021 20:15:

    Binnen 6 tot 9 maand slaan ze elkaar het hoofd in om toch maar hun olievoorraden op peil te kunnen houden .
    De door sommigen hier al tot het verleden behorende energiebron zal dan broodnodig zijn.
    Want zelf rijden ze ook met een diesel of benzine slurpende wagen.
    Als je niet gelooft dat olie de volgende 5 tot 10 jaar nog broodnodig zal zijn, dan heb je op dit specifiek forum eigenlijk niets te zoeken.

    mooie post!
  3. Klein Gevaarlijk Afval 11 februari 2021 20:35
    quote:

    RONNY schreef op 11 februari 2021 20:15:

    Binnen 6 tot 9 maand slaan ze elkaar het hoofd in om toch maar hun olievoorraden op peil te kunnen houden .
    De door sommigen hier al tot het verleden behorende energiebron zal dan broodnodig zijn.
    Want zelf rijden ze ook met een diesel of benzine slurpende wagen.
    Als je niet gelooft dat olie de volgende 5 tot 10 jaar nog broodnodig zal zijn, dan heb je op dit specifiek forum eigenlijk niets te zoeken.

    Klopt!
  4. [verwijderd] 11 februari 2021 20:38
    quote:

    RONNY schreef op 11 februari 2021 20:15:

    Binnen 6 tot 9 maand slaan ze elkaar het hoofd in om toch maar hun olievoorraden op peil te kunnen houden .
    De door sommigen hier al tot het verleden behorende energiebron zal dan broodnodig zijn.
    Want zelf rijden ze ook met een diesel of benzine slurpende wagen.
    Als je niet gelooft dat olie de volgende 5 tot 10 jaar nog broodnodig zal zijn, dan heb je op dit specifiek forum eigenlijk niets te zoeken.

    Waarom niet? Iedereen mag hier zijn mening uiten ook al strookt die niet met de jouwe.

    Ik denk wel dat olie nog even nodig blijft, december 2023 oil futures staan nog maar 2% onder de pre-pandemic prijzen.

    maar het is ook goed om met de toekomst bezig te zijn, de EV aandelen stijgen niet voor niets.
  5. [verwijderd] 11 februari 2021 20:56
    Ik ga op fora waar men andere energiebronnen als alternatief voor olie in de nabije beschouwt, ook geen reclame maken voor olie.
    Dit forum is het forum van aandeelhouders van Euronav.
    Die winst hopen te maken. Dan zij de olie business.
    De corebusiness van Euronav is olie transport en eventueel opslag op zee.
    Als aandeelhouder van Euronav volg ik ook wel wat er beweegt op alternatief vlak wat betreft energiebronnen.
    Maar dat doet hier niets ter zake.
    U bent er in geslaagd om mij als nieuw forumlid al na 1 week te ergeren met uw overbodige en onsamenhangende berichten.

  6. forum rang 4 boothram 11 februari 2021 21:25
    quote:

    Yes we can schreef op 10 februari 2021 20:04:

    [...]
    Euh, midden in de oceaan ? Op pootjes van een slordige 3000 meter hoog dan vermoed ik ?
    dat is een duidelijk antwoord nee dus... maar daarmee weet ik het og niet. Het kan natuurlijk te zuur zijn of toch op een veel lagere manier vervoerd... ik zal het eens opzoeken maar LOHC is alleszins omwaterstof te vervoeren.
    e so-called Marlotherm is used as a Liquid Organic Hydrogen Carrier (LOHC), i.e. a liquid carrier medium for hydrogen. This oil-like liquid has been used as a heat transfer oil in a wide variety of applications and industries for years. Its ability to chemically bind hydrogen was discovered some time ago. By chemically binding the hydrogen, it can also be stored under normal conditions, contrary to current practice.

    This makes hydrogen handling not only safer, but also cheaper. With LOHC, the volatile hydrogen gas no longer needs to be cooled or compressed in a costly and energy-intensive manner in order to enable economical transport.

    One m³ LOHC enables the safe storage of 57 kg H2.

    o ja, bevoorrading op zee... 6x meer volume dan olie, maar 10x minder kilometers...

    Globally produced in refineries
    LOHC enkele dat en ongeverifieerde opinies
    www.h2data.de/
    h2-industries.com/en/lohc-technology-overview/
    Safe storage/release, transport and handling under ambient pressure/temp. vs. liquid Hydrogen at -252°C (-487 ?) or toxic Ammonia

    50x more cost effective than Lithium-Ion batteries

    compatible with existing infrastructure

    infinite storage life

    LOHC cleaning cycles up to 7 years

    midden in de oceaan vloeistof uitwisselen kan geen probleem zijn, alleen je hebt niet 1 boot nodig, maar 2...
    het volume voor eenzelfde hoeveelheid energie zou 6x zo hoog liggen als bij ruwe olie
    (waterstof heeft 3x zoveel energie, maar er zou maar 60 kg kunnen opgelost worden per m3)
    Maar ja... ammonia schijnt interessanter, en je hebt alleen een raffinaderij nodig....die maak je toch ergens op een afgedankte suezmax? Voor dat specifieke gebruik zou het misschien kunnen denk ik zo... en op zee is de energie toch in zovele vormen beschikbaar.

  7. [verwijderd] 11 februari 2021 22:16
    quote:

    RONNY schreef op 11 februari 2021 20:56:

    Ik ga op fora waar men andere energiebronnen als alternatief voor olie in de nabije beschouwt, ook geen reclame maken voor olie.
    Dit forum is het forum van aandeelhouders van Euronav.
    Die winst hopen te maken. Dan zij de olie business.
    De corebusiness van Euronav is olie transport en eventueel opslag op zee.
    Als aandeelhouder van Euronav volg ik ook wel wat er beweegt op alternatief vlak wat betreft energiebronnen.
    Maar dat doet hier niets ter zake.
    U bent er in geslaagd om mij als nieuw forumlid al na 1 week te ergeren met uw overbodige en onsamenhangende berichten.
    Ai, jezelf ergeren is slecht voor de bloeddruk en dus voor je gezondheid. Weet je zeker dat beleggen iets voor jou is?

    Maar ook euronav is bezig groener te worden, lees hun jaarverslagen er maar op na. En olie vervoeren kan ook veel groener, mag dat dan wel van jou?
  8. [verwijderd] 12 februari 2021 08:58
    quote:

    RONNY schreef op 11 februari 2021 20:15:

    Binnen 6 tot 9 maand slaan ze elkaar het hoofd in om toch maar hun olievoorraden op peil te kunnen houden .
    De door sommigen hier al tot het verleden behorende energiebron zal dan broodnodig zijn.
    Want zelf rijden ze ook met een diesel of benzine slurpende wagen.
    Als je niet gelooft dat olie de volgende 5 tot 10 jaar nog broodnodig zal zijn, dan heb je op dit specifiek forum eigenlijk niets te zoeken.

    Mooi verwoord Ronny.
  9. forum rang 4 boothram 12 februari 2021 08:59
    quote:

    RONNY schreef op 11 februari 2021 20:56:

    Ik ga op fora waar men andere energiebronnen als alternatief voor olie in de nabije beschouwt, ook geen reclame maken voor olie.
    Dit forum is het forum van aandeelhouders van Euronav.
    Die winst hopen te maken. Dan zij de olie business.
    De corebusiness van Euronav is olie transport en eventueel opslag op zee.
    Als aandeelhouder van Euronav volg ik ook wel wat er beweegt op alternatief vlak wat betreft energiebronnen.
    Maar dat doet hier niets ter zake.
    U bent er in geslaagd om mij als nieuw forumlid al na 1 week te ergeren met uw overbodige en onsamenhangende berichten.

    olietransport????
    nee, transport van vloeistof, dat is wat de Ceo zegt olietransport, ja historisch zal het wal belangrijk blijkenn en de toekomst...omwille van het mooi verleden.
  10. forum rang 4 boothram 12 februari 2021 10:17
    voor wie vpro tegenlicht kan bekijken, 'de race om een superbatterij'
    er wordt bekeken hoe men groete hoeveelheden energie kan opslaan
    via ijzerpoeder bv... dan heb je schroot nodig...
    waterstof opslaan : euronav verkiest ammonia als opslagmiddel: het is giftig, maar in een tanker maakt dat niet zoveel uit: het is minder erg dan ile..
    LOHC is al wijdt verspreidt, maar voor eenzelfde volume aan energie heb je dus 6x meer nodig...
    Maar gezien een geschikte rafffinaderij en de waterstofproductie wellicht op zee kan gebeuren zonder pollutie,, moet dat geen probleem zijn: met een honderdtal vlcc of suezmax bouw je op de grote scheepvaartoutes enegiestations om de 1000 km.... dus een tankbeurt op zee echt geen probleem. en de energietaanks moeten echt niet groter dan nu...
    nee, als er geen olie en geen co2 uitstoot meer nodig is voor de scheepvaart, kan je er donder op zeggen dat water het meest vervoerde product wordt, en vlcc de goedkoopste manier.
    olie zal wel nog gebruikt voor mayonnaise en frietjes te bbakken, geen paniek.
  11. Chalo 12 februari 2021 10:28
    3 aandelen die in 2021 kunnen verdubbelen waarvan....
    Een vergeten (moderne) beursparel uit de scheepvaart gesteund door een Noorse miljardair. Dit bedrijf verdient gigantisch veel geld met een super moderne vloot en uitzonderlijk hoge vrachttarieven. Toch noteert het spotgoedkoop.
    Wie zouden ze hiermee bedoelen? :-)
  12. forum rang 4 boothram 12 februari 2021 12:04
    ik schat dat er deae week new york en brussel samen zowat 6-7% van de uitstaande aandelen verkcoht zijn...
    je natuurlijk een zelfde aandeel kan 10 keer gekocht en 10 keer verkocht zijn, een oorlogje tussen shorters and long-ers...
    ik denk dat men het belang van de lage rates en de invloed op euronav fout inschaI
    k denk dat de belgische scheepvaarbedrijven allemaal wat ondergewaardeerd zijn.... ze behoren niet tot een belangrijke index, maar voor cfe en euronav kan dat veranderen. Ackermans lijdt dan weer onder de onzekerheid van de financiele sector, maar zeker volgen deze dagen...
    Ik verwacht veel : ze gaan een groot deel van de overheidssteun inpalmen, en wellicht ook coordineren met hun Antwerps bedrijvencomplex. Middelen genoeg, en ook wetenschappelijke ondersteuning ... ik zie het wel zitten, er is voor hen een belangrijke rol weggelegd op de wereldmarkt. Zeebrugge heeft ook wel een aantal voordelen, en uit Vlissingen en Gent kunnen ze meer voordeel halen dan concurrentie...Ik verwacht ook op CO2 gebied nog een aantal evoluties uit die hhoek... ze zullen meespelen.
  13. forum rang 6 Nuchtere Kijk Op 12 februari 2021 12:12
    Het valt me als nieuwkomer op dit forum op dat met name over die Co2 uitstoot en de vergroening van ook de scheepvaart mensen elkaar bijna in de haren vliegen e/o contrair denken alsof vergroening nog 10-15 jaar van ons verwijderd is. Klaar of niet, de overheden hebben al afspraken (Parijs) en plannen en MOETEN wel gaan doorpakken. Zie bv. wat er in NL gebeurde met de rechtszaak Urgenda (Marjan Minnesma) tegen de NL Staat. Gruwelijk zoals het allemaal gaat, maar ontkomen gaat gewoon niet lukken. En het enige waarom ik me nu meer en meer inlees in deze materie, is om te weten WAT die kosten die er op ? welke langere termijn aankomen, voor een impact kunnen gaan hebben voor dit fonds. Om niet helemaal leek te blijven en omdat ik niet aandelen wil aankopen voor een korte rit, lijkt het wel degelijk bij meerdere te spelen WAT die kosten voor een toekomstige impact kunnen gaan hebben. Echter wat ik hier bijna steeds lees, lijken het 2 kampen te zijn. De 1, die vergroening gaat nog minstens 10 a 15 jaar duren en de ander net als mij, verwacht dat de overheid wel eens eerder kan gaan komen en dan is die big reset mogelijk totale paniek. Kijk wat er bv. met die Urgenda zaak is losgemaakt. De boeren, de huizenmarkt, enz. velen werden onverwachts totaal verrast. Het zou netjes gezegd niet chique zijn als ook hier ineens het groene zwaard van Damocles eerder toeslaat dan verwacht. Ik ben i.d.d. voornemens aandelen mogelijk aan te schaffen maar deze vragen en bijna angst speelt wel door me hoofd. Kreeg net weer iets toegestuurd over Shell/waterstof enz. Plak het hieronder wel ff ;-)

    "Zowat alle beleggers in de Lage Landen zijn vertrouwd met Shell. De slogan "Never sell Shell" heeft al in zowat alle beleggingsbladen gestaan en tot het begin van deze eeuw bevatte die ook veel waarheid.

    Een stijgende koers, aangevuld met een aanvaardbaar dividend maakte heel wat beleggers blij. Daarna was het echter kommer en kwel.

    Het zijwaarts patroon waarin het aandeel zich al 20 jaar bevond, kreeg door de coronacrisis begin vorig jaar nog een extra tik en menig liefhebber van het aandeel haakte alsnog af.

    We hebben het hier nu over de Nederlandse trots maar eigenlijk staat deze grafiek symbool voor de hele oliesector.

    Zo had het grootste olieconcern, Exxon Mobil, een tijdje de grootste marktkapitalisatie ter wereld, maar dat tijdperk ligt al even achter ons.

    Energie heruitvinden

    Het was toch even schrikken toen Shell in oktober aankondigde dat het vanaf 2025 ten minste 25% van zijn investeringsbudget aan low-carbon oplossingen wil besteden. Een snelle rekensom leert ons dat we dan al snel over 5 miljard dollar per jaar spreken. We schatten dit op een verdrievoudiging tegenover de investeringen in 2020.

    Dat waterstof een belangrijke plaats inneemt in deze low-carbon strategie is al eventjes duidelijk. Shell is nu al bij heel wat waterstofprojecten betrokken, vaak zelfs als stuwende kracht.

    In de productie van waterstof zal Shell:

    Het Duitse REPHYNE project met een 10 MW electrolyser vanaf eind dit jaar uitbaten.
    En in Nederland zit Shell met Gasunie en Groningen Seaports in het NortH2 consortium.
    In de Rotterdam Green Hydrogen Hub waarvoor plannen op tafel liggen om een 200 MW electrolyser te bouwen.
    En in Emmen krijgt een 12 MW solarpark vorm.

    Hydrogen tankstations

    Ook in het plaatsen van tankstations is Shell een echte voorloper met inmiddels 50 stations in gebruik en nog eens 50 op de planning. Voor het zwaardere werk is Shell onderdeel van H2Accelerate, het consortium dat de roll-out van een Europees netwerk van laadstations voor trucks over heel Europa voorbereidt.

    Op het niveau van de industrie is Shell een key partner in het Port of Rotterdam H-vision project dat voor een decarbonisatie van deze regio gaat. En dan zijn er de scheepvaart en de luchtvaart waar Shell zich bij verschillende projecten aansloot.

    Shell binnenkort een waterstofbedrijf?

    Van de grote olieconcerns behoort Shell tot de voorlopers wanneer het gaat om het omarmen van de omslag naar groene energie. Een andere vraag is of we daarom in Shell moeten investeren alsof het een (toekomstig) waterstofbedrijf betreft.

    Voorlopig nog niet... Met een marktkapitalisatie van 115 miljard euro duurt het nog wel even voor waterstof dermate belangrijk wordt voor Shell dat het een duidelijke impact kan hebben op de beurskoers."
  14. Tellen 12 februari 2021 12:22
    Nuchtere kijk, we weten het nu al wel. Als je zoveel twijfelt ga dan snel naar een ander aandeel kijken en daar de message board wat vullen.
    Euronav heeft 700 mil om te spenderen, een eerste 50 mil nu met inkoop aandelen. Je ziet wat dat bericht met de beurskoers doet. Ze kopen er 6 milj in + 7 miljoen short.
  15. forum rang 6 Nuchtere Kijk Op 12 februari 2021 14:47
    quote:

    Tellen schreef op 12 februari 2021 12:22:

    Nuchtere kijk, we weten het nu al wel. Als je zoveel twijfelt ga dan snel naar een ander aandeel kijken en daar de message board wat vullen.
    Euronav heeft 700 mil om te spenderen, een eerste 50 mil nu met inkoop aandelen. Je ziet wat dat bericht met de beurskoers doet. Ze kopen er 6 milj in + 7 miljoen short.
    Je tip al opgevolgd, ja kijk dus ook naar andere aandelen. B.t.w. Ik ben hier niet om iets te vullen of een aandeel hoger of lager te schrijven. Ik pas op (m'n) TELLEN ;-)
19.433 Posts
Pagina: «« 1 ... 770 771 772 773 774 ... 972 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.