Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel BE Semiconductor Industries AEX:BESI.NL, NL0012866412

Laatste koers (eur) Verschil Volume
130,600   +3,500   (+2,75%) Dagrange 126,800 - 131,850 843.880   Gem. (3M) 469,6K

BE Semiconductor - jaardraadje 2021

5.236 Posts
Pagina: «« 1 ... 26 27 28 29 30 ... 262 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Reality 10 februari 2021 08:49
    Een vraagje....ik lees de laatste tijd dat de autosector kampt met tekorten aan chips en daardoor de productie stop moet zetten. En dit wordt als positief opgevat door bedrijven als BESI en dat is ook wel logisch, lijkt mij. Echter, begreep ik van van de topman van NPX een ander verhaal op BNR.

    Kort gezegd, gaf hij aan dat de autosector het tekort aan zichzelf te danken hebben omdat zij bij de eerste lockdown hun voorraaden hebben teruggebracht en nu moeten ze weer achteraan sluiten als ze bestellingen plaatsen.

    Dit wetende, kunnen we toch niet stellen dat het een positief nieuws is? Ik bedoel hiermee als BESI 100 chips in het orderboek heeft staan en zeg Audi annuleert de bestelling van 50chips, dan rest toch een orderboek van 50 chips. En nu Audi een verkeerde inschatting heeft gemaakt, bestellen ze die 50 chips alsnog en is het orderboek weer op het oude niveau. Dit is even simpel beschreven en de vraag zal uiteraard meer zijn, maar mijn punt is waarom wordt de productiestop door de autosector als een groot voordeel gezien voor bedrijven als BESI?
  2. tomansky 10 februari 2021 08:59
    quote:

    Reality schreef op 10 februari 2021 08:49:

    Een vraagje....ik lees de laatste tijd dat de autosector kampt met tekorten aan chips en daardoor de productie stop moet zetten. En dit wordt als positief opgevat door bedrijven als BESI en dat is ook wel logisch, lijkt mij. Echter, begreep ik van van de topman van NPX een ander verhaal op BNR.

    Kort gezegd, gaf hij aan dat de autosector het tekort aan zichzelf te danken hebben omdat zij bij de eerste lockdown hun voorraaden hebben teruggebracht en nu moeten ze weer achteraan sluiten als ze bestellingen plaatsen.

    Dit wetende, kunnen we toch niet stellen dat het een positief nieuws is? Ik bedoel hiermee als BESI 100 chips in het orderboek heeft staan en zeg Audi annuleert de bestelling van 50chips, dan rest toch een orderboek van 50 chips. En nu Audi een verkeerde inschatting heeft gemaakt, bestellen ze die 50 chips alsnog en is het orderboek weer op het oude niveau. Dit is even simpel beschreven en de vraag zal uiteraard meer zijn, maar mijn punt is waarom wordt de productiestop door de autosector als een groot voordeel gezien voor bedrijven als BESI?

    Ik las dit zelfde vehaal een tijd geleden ook al. Het ging toen over TSMC. De strekking van dat verhaal was dat toen de orders vanuit de autofabriekanten wegvielen, ze de prodcutie van andere soorten chips hebben opgeschroeft. Toen de autofabriekanten later weer orders plaatsten kwamen ze onder op de stapel, omdat de andere orders ook winstgevender waren. Ik zie het dus meer als een dikker orderboek.
  3. drulletje drie 10 februari 2021 09:06
    quote:

    tomansky schreef op 10 februari 2021 08:59:

    [...]

    Ik las dit zelfde vehaal een tijd geleden ook al. Het ging toen over TSMC. De strekking van dat verhaal was dat toen de orders vanuit de autofabriekanten wegvielen, ze de prodcutie van andere soorten chips hebben opgeschroeft. Toen de autofabriekanten later weer orders plaatsten kwamen ze onder op de stapel, omdat de andere orders ook winstgevender waren. Ik zie het dus meer als een dikker orderboek.
    Met betere marges! Want reken maar dat ze de autofabrikanten fors meer laten betalen!
  4. Meijster 10 februari 2021 10:35
    quote:

    Reality schreef op 10 februari 2021 08:49:

    Een vraagje....ik lees de laatste tijd dat de autosector kampt met tekorten aan chips en daardoor de productie stop moet zetten. En dit wordt als positief opgevat door bedrijven als BESI en dat is ook wel logisch, lijkt mij. Echter, begreep ik van van de topman van NPX een ander verhaal op BNR.

    Kort gezegd, gaf hij aan dat de autosector het tekort aan zichzelf te danken hebben omdat zij bij de eerste lockdown hun voorraaden hebben teruggebracht en nu moeten ze weer achteraan sluiten als ze bestellingen plaatsen.

    Dit wetende, kunnen we toch niet stellen dat het een positief nieuws is? Ik bedoel hiermee als BESI 100 chips in het orderboek heeft staan en zeg Audi annuleert de bestelling van 50chips, dan rest toch een orderboek van 50 chips. En nu Audi een verkeerde inschatting heeft gemaakt, bestellen ze die 50 chips alsnog en is het orderboek weer op het oude niveau. Dit is even simpel beschreven en de vraag zal uiteraard meer zijn, maar mijn punt is waarom wordt de productiestop door de autosector als een groot voordeel gezien voor bedrijven als BESI?

    BESI maakt geen chips, dus als Audi een bestelling annuleert (maar alle overige auto fabrikanten ook) heeft dat geen effect op BESI. Wel als de chipfabrikanten plotseling de vraag naar chips zien stijgen en er tijdsdruk is. Dan zullen deze chipfabrikanten machines van BESI (of een ander) kopen om aan de vraag naar chips te voldoen en daardoor stijgt het orderboek van BESI en wellicht de (bruto)marge op de machines ook.....althans zo is het mij uitgelegd.
5.236 Posts
Pagina: «« 1 ... 26 27 28 29 30 ... 262 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.