Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,245   -0,035   (-0,66%) Dagrange 5,200 - 5,340 124.392   Gem. (3M) 180,2K

Februari, de maand van de definitieve ommekeer en herstel.

1.672 Posts
Pagina: «« 1 ... 43 44 45 46 47 ... 84 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 tatje 8 februari 2021 12:47
    quote:

    marathon 11 schreef op 8 februari 2021 12:33:

    Zojuist mijn been gebroken( weber C breuk ) en nieuwe knie prothese overstrekt.
    Onderweg naar ZNA Middelheim in Antwerpen.
    Even uit de lucht dus vandaag. Succes met op peil houden van de TT koers.
    Groeten.
    Sterkte.

    Lijkt wel de wet van Murphy .

    Ik hoor het wel !

  2. forum rang 5 xof 8 februari 2021 12:52
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 8 februari 2021 11:58:

    Stel ....... TT heeft met MSFT al overnameprijs afgesproken van laten we zeggen 15 euro en een datum waarop ze het bod formeel gaan uitbrengen ........ dan maakt het HG niets uit dat de koers nu staat waar ie staat.... aangenomen dat na het inkoopprogramma het herstel weer wordt ingezet zoals vanaf nov-20.......... als de deal inderdaad met GM wordt gesloten dan zet dat de koers aanmerkelijk hoger en kan MSFT bijna niet anders dan een belang in TT nemen of de tent overnemen. Apple wil alles gewoon in-housen dus die zal TT niet overnemen...... zouden ze dat wel doen dan zetten ze de concurrentie (MSFT) op achterstand..... kan ook een strategische zet zijn. De grote jongens zijn zich aan het inkopen en nestelen in automotive omdat het software op wielen wordt.
    Dan zullen ze vlgs mij moeten melden. Ook als er een partij een “call optie” afspreekt.

    Het is in automotive niet ongebruikelijk dat strategische leveranciers “ ingepakt” worden en een OEM-klant moeten toelaten igv veranderende aandeelhoudersverhoudingen.

    Dit zou ook voor MSFT of APL kunnen gelden. Beetje vergelijkbaar met INTEL in ASML.

    Er wordt echter nooit iets medegedeeld tav “inbound interesse”. Mistige communicatie, geen financiële details, geen contractuele context. Het blijft gissen.

    Helaas is TT niet erg transparant en zijn de RvC een paar marionetten vh TT FF management.

    Dat de RvC toestaat dat aandeleninkoop slechts gebruikt wordt voor de happy few TTers is schandalig. Als RvC lid zou je moeten bedanken voor de “eer”.

    Ik heb onlangs een RvC opleiding achter de rug en walg van deze incestueuze TTclub. Wakkie nog vers in mn geheugen.

    Stakeholders betreft slechts mngt, werknemers, klanten.....maar de particuliere aandeelhouder wordt genegeerd en op informatie achterstand gezet. Juist die info achterstand is een punt van zorg. De VEB eo AFM krijgen hier hun vingers niet achter.

    Een commissaris zou dit moeten bewaken, mss delen ze mee in de aandeleninkoop, dan zou ik als commissaris integriteitsjeuk krijgen.

  3. forum rang 4 OPT 8 februari 2021 13:01
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 8 februari 2021 11:27:

    Het ooit zo machtige TomTom is door de komst van smartphones een beetje in de vergetelheid geraakt. Toch dragen veel gebruikers het bedrijf nog steeds een warm hart toe door de hoge kwaliteit van de kaarten. Ook TomTom werkt aan ondersteuning voor Android Auto. De verwachting is dan ook dat je de app binnenkort kunt gebruiken binnen Googles besturingssysteem. Een precieze datum kunnen we helaas nog niet noemen.

    www.androidplanet.nl/apps/navigatie-a...

    Beta versie is al beschkbaar .... benieuwd wanneer TT hiermee officieel naar buiten komt
    Sorry DR, vanwaar dit bericht? Dat heb ik al 2 x eerder op dit draadje vermeld. Het lijkt er sterk op dat u andermans inbreng niet wilt lezen en dat vind ik jammer of zie ik dat verkeerd.

    Het antwoord van TT is: tegen het eind van het jaar.
  4. forum rang 4 OPT 8 februari 2021 13:18
    quote:

    Ikkenietweten schreef op 8 februari 2021 13:12:

    [...]
    AB @xof

    U legt precies de vinger op de zere pols. Integriteit. Overal om je heen zie je in rasse schreden de verloedering toeslaan. Ook bij de eerbare beroepen. Notarissen, advocaten etc. allemaal doen ze eraan mee.

    Ik stop ermee want u hebt hier bij mij een gevoelig punt geraakt.

    Prettige dag verder.
  5. forum rang 4 Vive tu vida positivamente 8 februari 2021 13:20
    quote:

    marathon 11 schreef op 8 februari 2021 12:33:

    Zojuist mijn been gebroken( weber C breuk ) en nieuwe knie prothese overstrekt.
    Onderweg naar ZNA Middelheim in Antwerpen.
    Even uit de lucht dus vandaag. Succes met op peil houden van de TT koers.
    Groeten.
    Wauw!! Beterschap, hou je haaks
  6. [verwijderd] 8 februari 2021 13:39
    quote:

    xof schreef op 8 februari 2021 12:52:

    [...]

    Dan zullen ze vlgs mij moeten melden. Ook als er een partij een “call optie” afspreekt.

    Het is in automotive niet ongebruikelijk dat strategische leveranciers “ ingepakt” worden en een OEM-klant moeten toelaten igv veranderende aandeelhoudersverhoudingen.

    Dit zou ook voor MSFT of APL kunnen gelden. Beetje vergelijkbaar met INTEL in ASML.

    Er wordt echter nooit iets medegedeeld tav “inbound interesse”. Mistige communicatie, geen financiële details, geen contractuele context. Het blijft gissen.

    Helaas is TT niet erg transparant en zijn de RvC een paar marionetten vh TT FF management.

    Dat de RvC toestaat dat aandeleninkoop slechts gebruikt wordt voor de happy few TTers is schandalig. Als RvC lid zou je moeten bedanken voor de “eer”.

    Ik heb onlangs een RvC opleiding achter de rug en walg van deze incestueuze TTclub. Wakkie nog vers in mn geheugen.

    Stakeholders betreft slechts mngt, werknemers, klanten.....maar de particuliere aandeelhouder wordt genegeerd en op informatie achterstand gezet. Juist die info achterstand is een punt van zorg. De VEB eo AFM krijgen hier hun vingers niet achter.

    Een commissaris zou dit moeten bewaken, mss delen ze mee in de aandeleninkoop, dan zou ik als commissaris integriteitsjeuk krijgen.

    Komt ook altijd uit die zaken, uiteindelijk. Je hoeft er maar lang genoeg mee door te gaan, of je onaantastbaar te voelen, dan ga je fouten maken. Mensen gaan praten, personeel dat niet meedeelt, personeel dat weg mag. Commissarissen die erbuiten gehouden worden, de happy few die het toch te gortig vindt worden, de AFM die er wèl een keer in duikt, de VEB die het zat is om als papieren tijger weggezet te worden. Ze houden dit echt niet voor altijd onder de pet. Ookal zeil je dan ergens waar "niemand je wat doet", je zoontjes zullen er dan voor eeuwig last van krijgen. Ask Nina Brink....
  7. forum rang 5 xof 8 februari 2021 14:18
    Ik heb jaarverslag 2019 nog eens nagekeken. RvC leden ontvangen geen variabele beloning of aandelen (opties).... gelukkig maar. Meevaller.

    RvB echter wel. De beloning is in laatste 5 jaar verdubbeld incl groeiend aandelen belang, met instemming van RvC.

    De peergroup bestaat oa uit enkele US techbedrijven en de remuneratie commissie was verdeeld tav de samenstelling peergroup, waardoor de totale beloning van RvB vraagtekens oplevert.

    Verdubbeling v RvB compensatie loopt uit de pas bij de waardecreatie voor aandeelhouders. Afgegleden naar 3e divisie.

    2 RvC leden hebben ook een RvC rol bij Boskalis en een warme relatie met HAL. Bij Boskalis vergelijkbare conservatieve boekhouding. Afschrijvingen en impairments, oppoetsen balans.

    Zou HAL ooit binnenstappen?
  8. [verwijderd] 8 februari 2021 14:31
    Telematics verkocht, maar......

    In april 2019 verkocht TomTom de Telematics divisie voor 910 miljoen euro aan Bridgestone. Inclusief 610 medewerkers en 50.000 klanten (aantal voertuigen veelvoud daarvan). www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...

    We vroegen ons toen af of TomTom opnieuw een Telematics tak kan opbouwen, alleen dan zonder hardware. Dat kan ofwel door alleen de technologie te licenseren aan bestaande fleet en logistiek bedrijven. Of door met een app rechtstreeks de eindgebruiker te benaderen. Dat laatste zie ik nu niet gebeuren (misschien is er een non-compete afspraak) maar dat eerste wel.

    Dit is het TomTom aanbod:
    download.tomtom.com/open/banners/Flee...

    En dit is wat er in de laatste conference call over gezegd werd:
    We further expanded our position in fleet and logistics by closing a new term agreement with – for our Maps APIs to Targa Telematics. And Targa will use the technology to help optimize the operational efficiency for their customers.

    ... (we are) broadening the suitability of our platform and technology for most broader range of applications outside of the auto industry. I think there is significant opportunity for growth.

    what you will see from TomTom is a more harmonized focused and capable concentration of products and services around online delivery. That is the trend we're witnessing. And that is possible because we have a lot more alignment now between in terms of product between Enterprise customers and Automotive customers. That is facilitating that simplification if you like of the product portfolio.
  9. EOSN 8 februari 2021 14:41
    Ik heb sinds 2010 vaak ik in TomTom belegd (een deel als LT belegging een een deel om korte ritjes te maken)

    Ik heb altijd in TomTom geloofd:
    - ze zouden de in-dash standaard worden in de auto, want onafhankelijk......
    - telematics zou groot worden en veel omzet / winst opleveren
    - TomTom zou de grote leverancier van Apple maps worden en blijven
    - ook zou tomtom veel omzet gaan genereren voor ander locate gebasseerde apps.
    - de HD maps zullen de standaard worden voor Self driving cars
    - overnamefantasie
    - etc.

    Toch valt alles een beetje tegen als je het op een rijtje zet, geen van bovenstaande punten zijn de klappers geweest.

    Waar ik me nu nog aan vasthoudt zijn:
    - nog steeds de HD maps
    - de samenwerking met Microsoft
    de vraag is of deze twee uiteindelijk ook weer in het bovenstaande lijstje belanden en dus achteraf weer een teleurstelling blijken te zijn.......

    Ik twijfel aan mijn belegging in TomTom.......zeker nu ik de koers alweer zie afkalven......
    Het enige waar ik nu nog in geloof is een overnamen, maar daar lijken de eigenaren niet van te willen weten op deze koersniveaus.
1.672 Posts
Pagina: «« 1 ... 43 44 45 46 47 ... 84 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.