Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel BAM Groep Koninklijke AEX:BAMNB.NL, NL0000337319

Laatste koers (eur) Verschil Volume
4,010   -0,050   (-1,23%) Dagrange 3,982 - 4,074 612.397   Gem. (3M) 772,4K

BAM februari 2021

2.515 Posts
Pagina: «« 1 ... 18 19 20 21 22 ... 126 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 €d_Modus Vivendi 5 februari 2021 14:26
    quote:

    innicksname schreef op 5 februari 2021 13:49:

    [...]
    Even gecheckt, maar volgens mij schrijven ze maar wat. Toch: lees dit liever dan een paar zinnen die je negatief kunt uitleggen.

    Alinea van DFT.nl:
    Bouwer BAM timmert lekker aan de weg met een nieuwe vooruitgang van 5,6%. Na de zwakke gang van zaken in het afgelopen jaar wakkert het vooruitzicht om de bouw van nieuwe huizen te stimuleren de kopersinteresse flink aan.
    Ook een indianenverhaal. De recente opdrachten en het starten van projecten lijken eerder tot de inmiddels werkelijke verbeelding te spreken.
  2. forum rang 8 HenkdeV 5 februari 2021 14:32
    quote:

    innicksname schreef op 5 februari 2021 13:49:

    [...]
    Even gecheckt, maar volgens mij schrijven ze maar wat. Toch: lees dit liever dan een paar zinnen die je negatief kunt uitleggen.

    Alinea van DFT.nl:
    Bouwer BAM timmert lekker aan de weg met een nieuwe vooruitgang van 5,6%. Na de zwakke gang van zaken in het afgelopen jaar wakkert het vooruitzicht om de bouw van nieuwe huizen te stimuleren de kopersinteresse flink aan.
    Het ging om de kop, daar is nogal wat te doen om geweest op dit forum.
  3. forum rang 6 €d_Modus Vivendi 5 februari 2021 14:54
    De nieuwe ontsluitingsroute van Den Haag, de Victory Boogie Woogietunnel wordt vrijdagmiddag weliswaar officieel geopend, maar blijft nog een week dicht voor automobilisten. De operators van de tunnel, waar BAM en VolkerWessels verlies op hebben gedraaid, moeten namelijk nog worden ingewerkt.

    haagsallerlei.nl/victory-boogie-woogi...
  4. forum rang 8 HenkdeV 5 februari 2021 15:01
    quote:

    €d_Modus Vivendi schreef op 5 februari 2021 14:54:

    De nieuwe ontsluitingsroute van Den Haag, de Victory Boogie Woogietunnel wordt vrijdagmiddag weliswaar officieel geopend, maar blijft nog een week dicht voor automobilisten. De operators van de tunnel, waar BAM en VolkerWessels verlies op hebben gedraaid, moeten namelijk nog worden ingewerkt.
    Kan zo maar weer een prijs opleveren.
  5. forum rang 6 €d_Modus Vivendi 5 februari 2021 15:17
    Hagenaars moeten het voorlopig nog even stellen met een video van hun nieuwe tunnel

    De nieuwe ontsluitingsroute van Den Haag, de Victory Boogie Woogietunnel wordt vrijdagmiddag weliswaar officieel geopend, maar blijft nog een week dicht voor automobilisten. De operators van de tunnel, waar BAM en VolkerWessels verlies op hebben gedraaid, moeten namelijk nog worden ingewerkt.
    Nieuws
    infrawegenbouwtunnelbouwRijkswaterstaatinstallatiesinfraDen Haag
    Eerste publicatie op 14:35Laatst gewijzigd op 14:35
    Archieffoto

    Projectdirecteur Paul Janssen van de gemeente verzekert dat alle certificaten, toelatingen en vergunningen voor de Rotterdamsebaan of Victory Boogie Woogietunnel binnen zijn. Het probleem zit dus niet langer in de installaties en het inregelen van alle technische systemen.

    Waar wel nog een bottleneck zit, is bij de operators. Die moeten nog ‘vlieguren maken’, zoals Janssen het noemt. De bediening van alle Haagse tunnels en bruggen is recent overgekomen van een pand in de haven van Scheveningen naar het bedieningsgebouw van de Victory Boogie Woogietunnel. Ze gaan daar op termijn ook weer weg, in afwachting van nieuwbouw, maar voorlopig is dat hun werkplek. Dat besluit nam de gemeente eind vorig jaar. “De operators verhuizen naar een nieuwe plek, ze inwerken en tegelijkertijd vertrouwd maken met een nieuw object, bleek net iets teveel van het goede. Zeker in tijden van corona wanneer er niet teveel mensen tegelijk in één ruimte mogen zijn en er dus in kleinere groepen moet worden getraind.”
    Nog een week

    Na de officiële openingshandeling door infra-minister Cora van Nieuwenhuizen en een Haagse wethouder, blijft de tunnel dus nog ruim een week dicht. Tot volgende week zaterdag moeten de Hagenaars het nog even doen met het filmpje op de website van de projectorganisatie. Dat geeft een goed beeld van de bijna vier kilometer lange tocht van knooppunt Ypenburg (A4/A13) tot voormalig industriegebied de Binckhorst. De Rotterdamsebaan zorgt voor een extra ontsluitingsroute van de Hofstad. De stad is daarvoor tot nu toe te afhankelijk van de Utrechtsebaan, de uitloper van de A12 die bij het Malieveld plots doodloopt op de wijk Benoordenhout. Het is een beruchte fileplek.
    Fijnstofmagneet houdt tunnellucht schoon
    66 stofzuigers bij de tunnelmonden

    De boortunnel uit het Rotterdamsebaan-tracé, de Victory Boogie Woogie, was volgens Janssen de eerste waar de plannenmakers langs een liniaal een lijn durfden te trekken die zich niets aantrok van het stratenpatroon en de bebouwing op maaiveld. De tunnelboor ging pal door onder een pretpark , een kanaal en een woonwijk. Maar dat was ook eenn van de grootste innovaties. De techniek van het tunnelboren in slappe grond beheersen de meeste bouwers inmiddels wel. Wel zijn er allerlei duurzame snufjes aan de tunnel toegevoegd, waardoor Janssen het etiket ‘duurzaamste tunnel van Europa’ in de mond durft te nemen. Dat was vanaf de eerste plannen in 2014 overigens ook de ambitie. Mede dankzij zonnepanelen op het bedieningsgebouw, ingestorte warmtewisselaars en energiezuinige installaties kan de tunnel met 40 procent van de gebruikelijke energie toe. Daarnaast wordt de lucht in de tunnel gezuiverd met innovatieve fijnstofmagneten, zijn er duurzame ingrepen gedaan aan de beton- en asfaltmengsels en is er in de bouwfase zoveel mogelijk met elektrisch materieel gewerkt.
    Hoofdpijndossier

    De bouw en het inregelen van de installaties vormde wel weer een hoofdpijndossier. Ruim veertien jaar na de problemen in de tunnels in de A73 bij Roermond, die leidden tot de nieuwe tunnelwet, lijkt er in dat opzicht nog weinig veranderd. Het aantal tunnelsystemen blijft maar toenemen en het inregelen en afstemmen ervan plaatst bouwers en installateurs altijd weer voor verrassingen. Bij de Rotterdamse baan waren de installaties verantwoordelijk voor meer dan een half jaar vertraging bij de oplevering. De bouwers zijn daar niet voor gecompenseerd en projectdirecteur Janssen weet dat VolkerWessels en BAM verlies hebben gedraaid op het project. Hoeveel precies durft hij niet te zeggen, maar hij vindt het altijd pijnlijk als een aannemer verlies maakt. “Dat is niet waarom je met zijn allen zo’n project start. Een aannemer moet er ook aan kunnen verdienen.”
    "Klootzakken zijn het, die tunnelboorders"
    In amper een jaar tijd boorden BAM en VolkerWessels twee tunnelbuizen. Pal onder een woonwijk.
    Maar wel ònze klootzakken!

    Bij die andere boortunnel in Zuid-Holland, de Rijnlandroute zijn de installaties vooraf opgebouwd in een bedrijfshal. Daar kon worden getest of alles werkte en konden ook combinaties worden beproefd, zoals het gelijktijdig afsluiten van tunnelbuizen, inschakelen van rookventilatoren en het vrijgeven van de nooduitgangen. Alle denkbare combinaties en situaties die zich in het leven van een tunnel kunnen voordoen werden daar gesimuleerd en getest. Pas zodra de (deel)systemen aantoonbaar goed werkten, gingen ze verzegeld naar de bouwplaats voor de eindmontage. Het testprogramma ter plekke is daardoor naar verwachting veel minder intensief, waardoor er minder druk staat op de opleveringsdatum.
    Tunneltwins

    Dat is een nieuwe ontwikkeling die Janssen toejuicht en die problemen zoals in Den Haag en bij eerdere tunnels kan voorkomen. “Wij hebben ook vooraf in virtuele omgevingen getest en hebben tunnel-twins opgebouwd. Het inbrengen van de fysieke component zoals bij de Rijnlandroute is gebeurd vind ik slim. Maar de ontwikkelingen gaan snel. Wij kwamen na een kleine twee jaar na de Sluiskiltunnel en hebben een paar dingen geavanceerder aangepakt dan zij. Daar profiteren ze bij de Rijnlandroute, die weer twee jaar na ons kwam, ook weer van. Dat zal nog wel even zo doorgaan: de ontwikkelingen in de installatie-techniek en de digitalisering buitelen over elkaar heen. En je blijft houden dat je dynamische systemen, soms verouderd, over bijvoorbeeld het verkeer op de A13 moet laten samenwerken met de meer statische systemen van een tunnel. Dat is complex. Ook voor calculatoren in de tenderfase.”
  6. forum rang 8 HenkdeV 5 februari 2021 15:34
    Coronasteunpakket Biden stap dichterbij na stemming Senaat
    Gepubliceerd op 5 februari 2021 13:49

    WASHINGTON (ANP/RTR/BLOOMBERG) - Het coronasteunpakket van de Amerikaanse president Joe Biden is een stap dichterbij gekomen. De Amerikaanse Senaat stemde na lang vergaderen in met de begroting van het pakket ter waarde van 1900 miljard dollar. Het voorstel haalde het nipt met 51 tegen 50 stemmen. Vicepresident Kamala Harris moest eraan te pas komen om de impasse te doorbreken.

    De Senaat heeft wel een aantal wijzigingen in het plan aangebracht. Daardoor moet het Huis van Afgevaardigden, dat er al eerder mee instemde, er nog een keer over stemmen. Zo nam de Senaat een amendement aan waarin werd opgeroepen om ziekenhuizen op het platteland meer steun te geven.

    Tijdens de campagne om het presidentschap was het grote steunpakket een van de belangrijkste beloftes van Biden. Door de coronapandemie zijn meer dan 450.000 Amerikanen overleden. Miljoenen zijn hun baan kwijtgeraakt als gevolg van de crisis.

  7. forum rang 4 Marinus-86 5 februari 2021 16:53
    quote:

    HenkdeV schreef op 5 februari 2021 15:34:

    Coronasteunpakket Biden stap dichterbij na stemming Senaat
    Gepubliceerd op 5 februari 2021 13:49

    WASHINGTON (ANP/RTR/BLOOMBERG) - Het coronasteunpakket van de Amerikaanse president Joe Biden is een stap dichterbij gekomen. De Amerikaanse Senaat stemde na lang vergaderen in met de begroting van het pakket ter waarde van 1900 miljard dollar. Het voorstel haalde het nipt met 51 tegen 50 stemmen. Vicepresident Kamala Harris moest eraan te pas komen om de impasse te doorbreken.

    De Senaat heeft wel een aantal wijzigingen in het plan aangebracht. Daardoor moet het Huis van Afgevaardigden, dat er al eerder mee instemde, er nog een keer over stemmen. Zo nam de Senaat een amendement aan waarin werd opgeroepen om ziekenhuizen op het platteland meer steun te geven.

    Tijdens de campagne om het presidentschap was het grote steunpakket een van de belangrijkste beloftes van Biden. Door de coronapandemie zijn meer dan 450.000 Amerikanen overleden. Miljoenen zijn hun baan kwijtgeraakt als gevolg van de crisis.

    Leuk om te lezen vooral als je zelf geen kranten meer hebt.
2.515 Posts
Pagina: «« 1 ... 18 19 20 21 22 ... 126 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.