Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel CMB.TECH BRU:CMBT.BL, BE0003816338

Laatste koers (eur) Verschil Volume
8,870   -0,095   (-1,06%) Dagrange 8,815 - 8,980 33.405   Gem. (3M) 32,4K

Forum geopend voor Euronav

19.476 Posts
Pagina: «« 1 ... 752 753 754 755 756 ... 974 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 boothram 13 januari 2021 20:31
    lastco doet bij min weten niet aan crude ik denk dat er een vergissing is en om vlgc gaat...
    dus nieuwbouw vlcc nog eens verifieren maar ik denk het niet... ,niet van latsco shipping, is niet hun tatsco = product tankers en VLGC GAS, geen crude...
    ik vraag tradewinds en lastco dit bericht onmiddellijk te verifieren, en te besvestigen of recht te zetten....dus waarschijnlijk rechteztten.
  2. CLUB 80 14 januari 2021 13:40
    mail verzonden naar Pharming om ca. 10 uur.
    Al wat aangepast

    Geachte,

    Graag hadden wij als kleine aandeelhouders toch eens een aanpassing gezien aan de website.

    Zoals prettige feestdagen (al 2 weken voorbij)
    En er staan ook geen evenementen gepland voor 2021.

    En misschien een geruststellend nieuws brengen.
    Wij zijn niets met dat fakenieuws op het forum.

    Groetjes,
    Club 80
  3. just just 14 januari 2021 13:59
    quote:

    CLUB 80 schreef op 14 januari 2021 13:40:

    mail verzonden naar Pharming om ca. 10 uur.
    Al wat aangepast

    Geachte,

    Graag hadden wij als kleine aandeelhouders toch eens een aanpassing gezien aan de website.

    Zoals prettige feestdagen (al 2 weken voorbij)
    En er staan ook geen evenementen gepland voor 2021.

    En misschien een geruststellend nieuws brengen.
    Wij zijn niets met dat fakenieuws op het forum.

    Groetjes,
    Club 80

    euh :-D
  4. just just 15 januari 2021 10:48
    quote:

    Qtime schreef op 14 januari 2021 20:53:

    Juist even mijn logboek gecheckt :
    Op 02/04/2020 sloot Euronav de beursdag af op 8,67...
    en op 27/04/2020 aan maar liefst 11,09 € !!!
    Vanaf toen ging het bergaf.
    Ben echt benieuwd of we dat dit jaar nog eens kunnen overdoen.
    Ik hoop het voor ons allemaal. Fingers crossed.
    Die koersopstoot had een specifieke reden é (rates die de lucht in schoten).
    Eenzelfde scenario zal hoogstwaarschijnlijk - en alleszins niet zo snel - plaatsvinden
  5. belegger1981 15 januari 2021 11:28
    quote:

    Qtime schreef op 14 januari 2021 20:53:

    Juist even mijn logboek gecheckt :
    Op 02/04/2020 sloot Euronav de beursdag af op 8,67...
    en op 27/04/2020 aan maar liefst 11,09 € !!!
    Vanaf toen ging het bergaf.
    Ben echt benieuwd of we dat dit jaar nog eens kunnen overdoen.
    Ik hoop het voor ons allemaal. Fingers crossed.
    Keep on dreaming!!
  6. forum rang 4 boothram 15 januari 2021 17:46
    splash247.com/ship-demo-rates-close-i...
    het probleem met de scraps is dat bv. indiase werven nog altijd niet de europese normen respecteren.
    Dit zou zomaar van de ene dag op de andere veranderen, en ik vraag me af of die plots sterk gestegene 'demo'prijzen niet in de richting wijzen van bepaalde langbetrachte goedkeuringen.voor aziatische werven dan zal de scrapwaarde nog meer omhoog gaan...
    en zal het nu bestaande tekort aan afbraakwerven(!!! ergens gelezen) ophouden. nu is dat metaalwaarde 15 miljoen voor een vlcc... De niet eco-schepen....ze kosten varend 4000 euro meer dan eco-vlcc en hebben dan nog dry-dock tot 20% van de tijd, en drydockkosten... niet leefbaar denk ik onder tce 15000/dag, (varend)..Sommogen overleven nu....drijvend op storage..
    Eens de corona-dip voorbij, en de scrap op gang gekomen krijgen we wel schaarste en koersen in de buurt van gemiddelde vorig jaar...ik denk voor een zestal jaar slechts...De aandeelhouder wint

  7. forum rang 4 boothram 15 januari 2021 22:13
    quote:

    ComputerSaysNo schreef op 15 januari 2021 20:13:

    [...]
    Podcast
    youtu.be/YTy3JNya_tI
    'bloedbad' ... menvergeet dat 4000 euro/dag eigenlijk cashflow is.. Ok, de afschrijvingen en de rente zijn er niet mee betaald, maar meestal heeft men zich voor de rentekosten (leningen) wel ingedekt met termijncontracten. Kwartaalverliezen, jazeker. cash drain: nee. voor 2020 zal er geen probleem zijn, dank zij de vorige kwartalen. als het het ans jaar duurt, dat kan dan wel problemen opleveren...
    Er zou veel meer shalieolie komen uit america (saoudische infobron denk ik) . Dat houdt naar alle waarschijnlijkheid veel extra lange trajecten in... Alaska ligt wel maar 2 weken varen van china.... alleen ze moten buiten 1 zomermaand met suezmax... het rondje in de andere richting doen....140 dagen...
    dat is zowat 3x meer dan een gemiddelde trip: dit zal zich laten voelen op de vraag, en op dit traject zet men geen peprepensioneerde schepen in... Dit zou al in de zomer voor een zekere heropleving kunnen zorgen, en mogelijks ook een ....behoefte aan floating storage, want wat niet direct gebruikt wordt...
    sapudi arabie is zowat de dischtste grote leverancier van china... en die doen de kraan dicht, maar voor hoelang? en dat dichtdraaien van de kraan zorgt dus niet voor minder olie-km... maar voor meer!
    javascript:WebForm_DoPostBackWithOptions(new WebForm_PostBackOptions("ctl00$ctl00$Content$ContentLeft$PostForm$btnSubmit", "", true, "", "", false, true))
  8. Vavli 17 januari 2021 19:37
    quote:

    sappas schreef op 16 januari 2021 22:43:

    [...]
    Kan iemand een samenvatting geven.

    Groetjes en bedankt,

    Sappas
    Geen nieuwe informatie, wel bevestiging dat Euronav een sterke speler is en de beste troeven heeft voor de toekomst: een grote rederij met nog een aantal tankers onder oudere, betere contracten, een sterke cashpositie en een kredietlijn van een miljard, ... De huidige lage tarieven zullen de kleine spelers met oudere tankers onderuit halen. Voor Euronav zou het gied zijn als die lage tarieven nog wat aanhouden zodat het aantal tankers daalt. Als dan Covid onder controle is, luchtvaart, etc terug begint te draaien en dus ook de vraag naar olie, komen er sterke tarieven en stevige winst voor Euronav. Aan de huidige koers is Euronav zeer koopwaardig.
    Dat is het zo wat.
  9. [verwijderd] 18 januari 2021 19:53
    'Wanbeleid zonder visie: zo kun je het Vlaamse energiebeleid samenvatten'
    16/01/21 om 17:24
    Bijgewerkt om 17:32
    Tom De Meester (PVDA)
    Tom De Meester (PVDA)
    Woordvoerder van PVDA

    'Veel gezinnen die in 2020 hun spaargeld hebben geïnvesteerd in zonnepanelen zijn de dupe van de terugdraaiende beloftes van Bart Tommelein en co. Met de nieuwe regeling kan de Vlaamse regering misschien een deel van het financiële puin ruimen, maar niet de politieke schade compenseren.' Dat zegt Tom De Meester, Vlaams parlementslid en energiespecialist van de PVDA.

    384
    Keer gedeeld
    'Wanbeleid zonder visie: zo kun je het Vlaamse energiebeleid samenvatten'
    'Pure oplichting', 'diefstal', 'gebroken beloftes', 'een mes in de rug'. Kersverse eigenaars van een bescheiden zonnepaneleninstallatie op het dak van hun gezinswoning zijn woest op de Vlaamse regering. De spijkerharde garanties van energieministers Bart Tommelein en Lydia Peeters (Open VLD) dat wie vóór 1 januari 2021 zonnepanelen installeerde nog vijftien jaar lang zou kunnen genieten van een terugdraaiende teller blijken nog geen koude aardappel waard. Het Grondwettelijk Hof heeft de regeling vernietigd. En dat stond in de sterren geschreven.

    Wanbeleid zonder visie: zo kun je het Vlaamse energiebeleid samenvatten.

    'Leg zeker in 2020 nog zonnepanelen', verkondigde energieminister Lydia Peeters (Open VLD) live op televisie aan al wie het wilde horen, 'dan hebt u nog het voordeel van de terugdraaiende teller.' En dit: 'De regering is zeker dat wat voorligt, juridisch sluitend is. Er zijn voldoende argumenten om de juridische toets te doorstaan.' In werkelijkheid waren alle adviezen eensluidend negatief. De Raad van State argumenteerde uitvoering waarom de regeling ongrondwettelijk was, en energieregulator Vreg maakte brandhout van het decreet, dat vol 'ontoelaatbare discriminaties' stond en simpelweg wettelijk 'verboden' was. Uit pure electorale berekening joegen N-VA, Open VLD en CD&V de nieuwe regeling in zeven haasten door het parlement, net voor de verkiezingen van 2019. Après nous le déluge.

    De compensatieregeling die de Vlaamse regering na de doodtrap van het Grondwettelijk Hof bedacht kan de woede bij de getroffen gezinnen niet koelen. Hoe kan een éénmalige cheque van 1.000 tot 1.500 euro - de precieze modaliteiten van de premie blijven hoogst onduidelijk - ooit opwegen tegen het voordeel van een terugdraaiende teller, vijftien jaar lang? Veel gezinnen die in 2020 hun spaargeld hebben geïnvesteerd in zonnepanelen - velen hebben daarvoor ook geleend - hebben dat gedaan omdát het volgens de Vlaamse regering nu of nooit was. Zij zijn de dupe van de terugdraaiende beloftes van Bart Tommelein en co. Dit is pure contractbreuk.

    Dat gewone gezinnen de pineut zijn, terwijl commerciële zonneplantages buiten schot blijven, stoot veel mensen tegen de borst.

    Met een terugdraaiende teller konden gezinnen de zonnestroom die ze overdag te veel produceerden op het net kwijt, om die dan 's avonds kosteloos te recupereren. Het elektriciteitsnet als collectieve batterij. Met de 'slimme meter' die in de plaats komt van de terugdraaiende teller worden eigenaars verplicht om hun overtollige stroom tegen de spotprijs van 2 tot 4 cent op het net te dumpen, terwijl ze voor extra stroom op piekmomenten 20 tot 25 cent moeten dokken. 'Slimme meters zijn een dom idee', schreef ik in 2012 al in een opiniestuk voor Knack. Net daarom. Vooral wie buitenshuis werkt en overdag nauwelijks stroom verbruikt is eraan voor de moeite. De 'hardwerkende Vlaming', waar Jan Jambon zo graag mee uitpakt is het kind van de rekening. Waarom geven we mensen niet de vrije keuze tussen een slimme meter of een klassieke meter met een terugdraaiende teller? Waarom kan in Vlaanderen niet wat in Wallonië en Brussel wél kan?

    Dat gewone gezinnen de pineut zijn, terwijl commerciële zonneplantages buiten schot blijven, stoot veel mensen tegen de borst. De Vlaamse regering heeft nooit willen raken aan de woekerwinsten van grootschalige zonnepanelenparken van banken en oververmogenden. Ook al is de oversubsidiëring ondertussen afgebouwd, wie in de gouden tijden van het systeem wist te profiteren, blijft tot op vandaag diezelfde woekerrendementen boeken. Verworven rechten, mijnheer. Terwijl zonnekoning Fernand Huts elk jaar 13 miljoen euro subsidie vangt voor zijn zonneplantages, op onze kosten, worden kleine zonnepaneleneigenaars door de Vlaamse regering genekt. Voor hen is er géén rechtszekerheid, maar willekeur en woordbreuk.

    Het zonnepanelendébâcle kost de Vlaamse regering dit jaar alleen al 105 miljoen euro. De totale factuur van het Vlaamse falen loopt tegen 2029 op tot een duizelingwekkende 550 miljoen euro. Wie zal dat betalen? De gewone gezinnen dreigen opnieuw de rekening te betalen voor het Vlaamse wanbeleid. Een foutje van een half miljard, dat moet je als werknemer in de privé eens proberen. En zeggen dat we dat geld ook hadden kunnen investeren in bijkomende groene stroom. Met 550 miljoen euro had de Vlaamse regering 183 publieke windturbines kunnen bouwen, of 1,8 miljoen vierkante meter bijkomende zonnepanelen op scholen en overheidsgebouwen.

    Met de nieuwe regeling kan de Vlaamse regering misschien een deel van het financiële puin ruimen, maar niet de politieke schade compenseren.

    In een amechtige poging om het eigen politieke vel te redden wijst huidig energieminister Zuhal Demir (N-VA) krampachtig 'de vorige regering' met de vinger. Alsof in die vorige regering niet precies dezelfde partijen zaten als vandaag: N-VA, Open VLD en CD&V. Bovendien werd het amendement met de krakkemikkige regeling over terugdraaiende tellers mee geschreven door N-VA-parlementsleden Andries Gryffroy en Wilfried Vandaele van de N-VA. Iedereen betrokken, niemand verantwoordelijkheid. 'Een politieke klasse die gemaakte afspraken met de burger niet nakomt en haar fout daarin op geen enkel moment erkent, moet niet schrikken dat diezelfde burger uiteindelijk bulkt van wantrouwen tegenover de politiek', schrijft Isabel Albers, hoofdredacteur van De Tijd. En wie geeft haar ongelijk?

    Met de nieuwe regeling kan de Vlaamse regering misschien een deel van het financiële puin ruimen, maar niet de politieke schade compenseren. De regering Jambon stond al niet bepaald op winst na het stevige cultuurprotest in het najaar van 2019 en het catastrofale coronabeleid in 2020. Na de Turteltaks, die indertijd door het Grondwettelijk Hof vernietigd werd, na een klacht van de PVDA, ondersteund door 17.000 boze burgers, struikelt de Vlaamse regering opnieuw over een gevoelig energiedossier. Van het zorgvuldig gespinde imago van 'sterke Jan' en 'goed bestuur' in een 'excellerend Vlaanderen' blijft nog bitter weinig over. Politiek geklungel, schuldig verzuim, politieke onverantwoordelijkheid en wanbeleid zonder visie: zo kun je het Vlaamse energiebeleid wel ongeveer samenvatten.

    :)
    :)
    :)
    Ik doe niet aan politiek, maar

    het lijkt mij goed "terug een STEENKOOLKACHEL TE PLAATSEN? EN DEZE VAN OKTOBER TOT HALF APRIL TE LATEN BRANDEN"

    Iemand een"ANDER en GEFUNDEERD idee ???"

    Ik kan geen batterijën vinden die mij de WINTER doorhelpen , U wel ???

    :)
    Plaats terug een MAZOUTKETEL, en schakel de "Flufiusmeters" af !
    :)
  10. [verwijderd] 18 januari 2021 23:01
    quote:

    €URO-Trader schreef op 18 januari 2021 13:14:

    Koers staat zeer laag. Las onlangs een Amerikaans verslag dat Euronav zeer koopwaardig is. Kijk ik 3 jaar terug zie ik 78% boven de €7 liggen. Vandaag maximaal ingekocht en vanaf nu even afblijven.
    Ik weet niet of dit nu de juiste argumenten zijn om om vol in een aandeel te stappen.
    Maar tegenwoordig gaat bijna alles omhoog, dus het zal vast goed uitpakken.
  11. Vavli 19 januari 2021 01:11
    quote:

    €URO-Trader schreef op 18 januari 2021 13:14:

    Koers staat zeer laag. Las onlangs een Amerikaans verslag dat Euronav zeer koopwaardig is. Kijk ik 3 jaar terug zie ik 78% boven de €7 liggen. Vandaag maximaal ingekocht en vanaf nu even afblijven.
    Wat de koers in het verleden deed is helaas geen gegeven dat veel belang heeft voor de toekomstige koersontwikkeling. Er zijn gelukkig andere gegevens die aankoop nu of de eerstvolgende maanden rechtvaardigen.
    Euronav is een grote rederij met een jonge vloot
    Euronav heeft cash en weinig schulden
    Ongeveer 25 procent van alle tankers gaat er op korte termijn uit terwijl er weinig nieuwe bestellingen zijn zodat het aanbod aan tankers daalt bij een, na Covid, groeiende vraag naar olie ( tot 2030 zal het olieverbruik nog stijgen)
    Al die factoren samen gaan de volgende jaren resulteren in een supercyclus met hoge tarieven en winsten. Dan zal een koers tussen 10 en 15 euro zeker aan de orde zijn. Maar ik denk dat het nog twee kwartalen zal duren voor de Covidcrisis onder controle is en de vraag naar olie zal toenemen.
19.476 Posts
Pagina: «« 1 ... 752 753 754 755 756 ... 974 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.