Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel NEL ASA CHX:NEL_O.CXE3, NO0010081235

Laatste koers (nok) Verschil Volume
5,668   0,000   (0,00%) Dagrange 0,000 - 0,000 0  

NEL ASA 2021

3.100 Posts
Pagina: «« 1 ... 11 12 13 14 15 ... 155 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 'belegger'' 11 januari 2021 14:42
    quote:

    DennisTK schreef op 11 januari 2021 14:22:

    [...]

    Dat denk ik ook. Wat ik mij wel afvraag is hoe het kan dat bij zo'n laag volume het verschil toch een dikke 5% is.
    Zo laag vind ik het volume niet. Eerder in lijn met het gemiddelde, terwijl er vorige week meer is verhandeld.

    Maar goed laten we even uitgaan van een (relatief) laag volume. Dat betekent dat veel partijen of individuen gewoon hun aandelen houden. Stel puur hypothetisch dat op een bepaalde dag één transactie wordt gedaan van één aandeel voor een prijs van NOK 13. Dan staat er NOK 13 op het scherm. Of het bedrijf in zo'n geval dan ineens NOK 13 per aandeel waard is, mag iedereen zelf beoordelen. Dit is natuurlijk een extreem voorbeeld, maar het is wel een beetje hoe je voor de lange termijn naar koersen kunt kijken.
  2. forum rang 6 'belegger'' 11 januari 2021 15:37
    quote:

    Eric61 schreef op 11 januari 2021 15:33:

    Wij weten dat ons Nelleke aandeel zwaar opgeblazen is maar ik heb toch bijgekocht op 32.20.
    Wel minder Plug nu maar die zijn ook zwaar overgewaardeerd.
    In spanning op de cijfers volgende maand zitten we te speculeren.
    Heb je op ongeveer hetzelfde moment PLUG en NEL omgewisseld?

    Zo ben ik sinds vorige week bezig met herbalanceren door wat ENPH en PLUG te verkopen en daarvoor in de plaats wat Noorse aandelen te kopen. Ik heb niet de intentie om de markt te timen, daar ben ik ronduit slecht in :)
  3. watjeweet 11 januari 2021 15:47
    quote:

    hupo10 schreef op 11 januari 2021 15:42:

    Volg Nel Asa al een lange tijd, maar nog altijd niks gekocht. Denken jullie dat dit een goed moment is om een starterspositie te beginnen ?
    je realiseert je pas dat je telaat bent ingestapt als de koers veel hoger is dan je eigenlijk wilde maar je prijst je gelukkig als je ziet dat de hele zooi instort en je verlies - omdat de koers nog niet laag genoeg stond toen je ze kocht - toch nog te groot is......

    Ik dacht bij 2,11 oeffff dat aandeel heeft al een beste stijging ondergaan en zie...... alweer op 3,xx na en verbijsterende opening vandaag van 3,35.......

    succes en probeer niet meer zulke vragen te stellen....... hihihihi
  4. [verwijderd] 11 januari 2021 16:38
    quote:

    hupo10 schreef op 11 januari 2021 15:42:

    Volg Nel Asa al een lange tijd, maar nog altijd niks gekocht. Denken jullie dat dit een goed moment is om een starterspositie te beginnen ?
    Koop er elke week bv honderd , dan gaat het nooit zo hart fout en daalt iexdan krijg je ze goedkoper, stijgtviecdan had je de eersten goedkoper ..
  5. [verwijderd] 11 januari 2021 16:40
    [quote alias=watjeweet id=13078606 date=202101111547]
    [...]

    je realiseert je pas dat je telaat bent ingestapt als de koers veel hoger is dan je eigenlijk wilde maar je prijst je gelukkig als je ziet dat de hele zooi instort en je verlies - omdat de koers nog niet laag genoeg stond toen je ze kocht - toch nog te groot is......

    Ik dacht bij 2,11 oeffff dat aandeel heeft al een beste stijging ondergaan en zie...... alweer op 3,xx na en verbijsterende opening vandaag van 3,35.......

    succes en probeer niet meer zulke vragen te stellen....... hihihihi
    [/quot

    Ik heb heel lang zitten wachten voor koers onder 2 euro ... toen toch maar ingestapt op 2,10 , en nu geen spijt van ...
  6. [verwijderd] 11 januari 2021 16:41
    quote:

    DennisTK schreef op 11 januari 2021 14:53:

    NEL ASA Meer »
    Koers 32,510 Verschil -1,96 (-5,67%)
    Laag 32,510 Volume 126
    Hoog 32,510 Gem. Volume 835.175
    11 jan 2021 09:43

    Dit is wat ik zie. Dan is 126 ten opzichte van 835.175 toch wel heel laag, of het klopt gewoon niet. Wellicht een fout van de site, dat zou ook kunnen.
    Volgens mij is volume hoger dan 126 ik heb er 200 bij gekocht .. lolll.
  7. Prijsman 11 januari 2021 21:02
    Hallo allen,

    Allereerst nog de beste wensen aan een ieder die actief is op dit forum gewenst. Mooi om te zien dat hier nog steeds actief op een gemoedzame, tevens respectvolle manier over en weer met elkaar wordt omgegaan.

    Wat een mooie spurt heeft Nel gemaakt zeg. Ik ben vorig jaar ingestapt aan 15NOK (toen die al een enorme spurt had gemaakt) en ik kan jullie vertellen dat ik er nog geen enkel moment spijt van heb gehad. Inmiddels een dikke 125% rendement en ik denk dat er nog zeker meer in het verschiet zit.

    30 Nok mag van mij een mooie bodem vormen voor komend jaar. Als we kijken naar de technologie en naamsbekendheid NEL ondertussen heeft, verwacht (en hoop ik natuurlijk) ik veel moois in de toekomst. Ik vind NEL moeilijk te waarderen als bedrijf zijnde. Ik ben een man van de cijfers, maar ik in mijn optiek is het een totaal vertekend beeld indien je de fundamentele analyse hierop toepast.

    "super goedkoop" hetgeen hiervoor benoemd werd, is inderdaad subjectief, maar ratio's op dit aandeel toepassen is voor mij ook niet hanteerbaar / verdedigbaar om te zeggen dat NEL op het moment overbought zijn. De cijfers liegen er inderdaad niet om, maar de contracten die NEL binnensleept wordt niet voor niets binnengesleept en die zullen vast en zeker te maken hebben met de technologie waarin NEL zich onderscheidt.

    Ik heb ook wel eens zeer en zeer "overbought" aandelen gehad, CGG is hiervan een goed voorbeeld die uiteindelijk is doorgedrukt naar de €0,45 (voorjaar 2020 stond deze nog op €3,02. Laat maar eens de andere analyses op CGG los (oliesector). Dit soort "oliedienstverleningsbedrijven" hebben bijna altijd torenhoge schulden. Bepaalde ratio's kun je hier simpelweg niet op toepassen, door de sector waarin deze bedrijven zich verkeren. Indien andere bedrijven in andere sectoren dergelijke schulden hadden, waren ze allang failliet verklaard.
    Kortom, je kan niet alleen naar cijfers kijken om te beoordelen of iets daadwerkelijk "overbought" of "oversold" is, hetgeen waar men in gelooft en koopt is een factor die meeweegt.

    Tot slot wil ik een ieder bedankt voor de tips zoals Everfuel en Hexagon mensen. Chapeau! Ik heb ze in ieder geval in mijn favorieten staan en ga ze de komende tijd eens onder de loep nemen!

    Op naar een top 2021 betreft NEL!
  8. Arjen1969 12 januari 2021 18:08
    Ik ben helemaal happy met mijn 4200 stuks met een GAK van 1.22 euro (Frankfurt). Had niet gedacht dat ik binnen 12 maanden op ruim 160% rendement zou zitten, maar gezien de techniek en de overal aanwezige focus op waterstof ga ik er vanuit dat dit binnen nu en een paar jaar zeker niet minder zal worden. Ik hou mijn pakket voorlopig stevig vast, ga voor de long run met dit aandeel. Eerlijk is eerlijk....af en toe dagdroom je weleens van een Tesla-achtige vlucht met NEL (+1900% binnen 5 jaar). Het zou me niet eens verbazen eigenlijk.
  9. Mariske 12 januari 2021 20:22
    Voor wie nog twijfelt hoe groot waterstof wordt :
    Groupe Renault & Plug Power Join Forces to Become Leader in Hydrogen LCV

    January 12, 2021 08:00 ET | Source: Plug Power, Inc.

    Memorandum Of Understanding (MOU) signed to launch a 50-50 joint-venture (JV) based in France by the end of the first half of 2021, targeting over 30% share of the fuel cell-powered light commercial vehicle (LCV) market in Europe.
    Joint-venture will establish in France state-of-the-art innovation and manufacturing capabilities for hydrogen fuel cell systems and their integration in vehicles.
    The partnership provides a unique value proposition: turn-key fuel cell vehicle solutions with hydrogen fuel, refueling infrastructures and services.
    This strategic project supports the decarbonization of mobility in Europe with the adoption of clean energy solutions, and the creation of innovating value-generating activities in France, including an industrial footprint in a promising market, business know-how and intellectual property in this new field of technology
    BOULOGNE-BILLANCOURT, France, Jan. 12, 2021 (GLOBE NEWSWIRE) -- Groupe Renault, top automotive player, and Plug Power Inc. (NASDAQ: PLUG), global leader in fuel cell systems and hydrogen related services, announced the signature of a Memorandum Of Understanding (MOU) to launch a 50-50 joint-venture based in France by the end of the first half of 2021. This strategic JV will position Groupe Renault and Plug Power to become key players in Europe in the research and development (R&D), transformation, manufacturing and sale of fuel cell-powered vehicles and hydrogen turn-key solutions in the coming years. This joint-venture platform will serve the fast-growing market of fuel cell light commercial vehicles, taxis, and commercial people transportation.

    Bringing complementary and competitive strengths together, this joint venture will build on Groupe Renault’s pioneering experience in new energies and strong position in electric light commercial vehicles and on Plug Power’s 20 years of experience in fuel cell technologies and hydrogen solutions. A global leader in hydrogen ecosystem solutions, Plug Power has deployed over 40,000 fuel cell systems, designed and built 110 refueling stations that dispense more than 40 tons of hydrogen daily, and is a technology leader in green hydrogen solutions via electrolysis.

    The company intends to offer unique, comprehensive, differentiated products and solutions to the LCV market, designed around 3 key pillars:

    R&D: Groupe Renault and Plug Power intend to establish an Innovation Center for the development of fuel cell technology and hydrogen fuel cell LCV vehicles based on existing and future Groupe Renault platforms. The initial focus will be on the heavy van segment utilizing the Traffic and Master vehicle platforms. This center will be unique in combining R&D efforts of fuel cell and vehicles with integrated engineering teams.
    Manufacturing: the joint-venture will combine the vehicle manufacturing capabilities of Groupe Renault with the fuel cell and hydrogen system manufacturing knowledge of Plug Power, establishing a vertically integrated fuel cell stack and system manufacturing center in France for integration into LCV vehicle platforms. In addition, this manufacturing center will provide hydrogen refueling systems, a key part of the hydrogen ecosystem.
    Sales: this partnership will create a hydrogen vehicle eco-system solution company that offers vehicles, hydrogen fueling stations, hydrogen fuel, and services to customers. This comprehensive solutions approach will accelerate adoption by commercial fleets.
    The JV will start commercializing fuel cell LCV’s in Europe starting in 2021 with pilot fleet deployments.

    Luca de Meo, CEO of Renault, declared: “This joint-venture project is fully aligned with our strategy to offer market ready H2 solutions for LCVs. With Plug Power, we will build a unique end-to-end fuel cell value chain and offer turnkey solutions for customers including vehicles, refueling stations and decarbonized hydrogen delivery. With this project, our ambition is to position France as a bridgehead of industrial, technical and commercial development in this key technology, and to strengthen our leadership in Europe as our objective is to become the European leader in fuel cell LCV”.

    “Plug Power prides itself on being at the leading edge of innovation in the hydrogen fuel cell industry, which is why we are thrilled to partner with Groupe Renault to become a leader of market fuel cell heavy vans in Europe. We look forward to working with our new partners to combine our technology with their decades long experience leading the European automotive market,” added Andy Marsh, CEO of Plug Power.

    Groupe Renault and Plug Power will provide the stand-alone joint-venture with the required resources to achieve its objectives. Finalization of this joint venture is pending on the conditions normally applicable to this kind of operation, among which the presentation to employee representative bodies in accordance with applicable regulations and the potential clearance from the relevant competition authorities and should be completed by the end of the first half of 2021.

    Santander Corporate & Investment Banking is acting as sole Financial Advisor.

    About Groupe Renault

    Groupe Renault has manufactured cars since 1898. Today it is an international multi-brand group, selling close to 3.8 million vehicles in 134 countries in 2019, with 40 manufacturing sites, 12,700 points of sales and employing more than 180,000 people.

    To address the major technological challenges of the future, while continuing to pursue its profitable growth strategy, Groupe Renault is focusing on international expansion. To this end, it is drawing on the synergies of its five brands (Renault, Dacia, Renault Samsung Motors, Alpine and LADA), electric vehicles, and its unique alliance with Nissan and Mitsubishi Motors. With a 100% Renault owned team committed to the Formula 1 World Championship since 2016, the brand is involved in motorsports, a real vector for innovation and awareness.

    About Plug Power

    Plug Power is building the hydrogen economy as the leading provider of comprehensive hydrogen fuel cell turnkey solutions. The Company’s innovative technology powers electric motors with hydrogen fuel cells amid an ongoing paradigm shift in the power, energy, and transportation industries to address climate change and energy security, while meeting sustainability goals. Plug Power created the first commercially viable market for hydrogen fuel cell technology. As a result, the Company has deployed over 40,000 fuel cell systems for e-mobility, more than anyone else in the world, and has become the largest buyer of liquid hydrogen, having built and operated a hydrogen highway across North America. Plug Power delivers a significant value proposition to end-customers, including meaningful environmental benefits, efficiency gains, fast fueling, and lower operational costs. Plug Power’s vertically-integrated GenKey solution ties together all critical elements to power, fuel, and provide service to customers such as Amazon, The Southern Company, Carrefour, and Walmart. The Company is now leveraging its know-how, modular product architecture and foundational customers to rapidly expand into other key markets including zero-emission on-road vehicles, robotics, and data centers. Learn more at www.plugpower.com.
  10. [verwijderd] 13 januari 2021 08:18
    quote:

    Sjaak90 schreef op 13 januari 2021 06:12:

    Blijft toch zuur om de boot te missen. Plugpower... Ach gelukkig hebben wel Nel
    En naast FuelCel eigenlijk alle groene aandelen. Moet je eens kijken naar FuelCell. De laatste jaren in omzet alleen maar achteruit gegaan volgens mij en toch gaan ze mee in de hype rond groene aandelen in de VS.

    Overigens doet Plug het wel erg goed. Ik ben heel benieuwd hoe men in Brussel bijvoorbeeld naar zo'n samenwerking met Renault kijkt. Ik weet niet of Nel dezelfde technologie had kunnen leveren, maar ik kan mij voorstellen dat we in de EU toch het liefste de techniek binnen de EU houden en niet vanuit de VS halen. Werk aan de winkel voor Nel om zo snel mogelijk alle andere automerken te informeren over wat zij kunnen betekenen.
  11. Matsversch 13 januari 2021 09:27
    quote:

    Sjaak90 schreef op 13 januari 2021 06:12:

    Blijft toch zuur om de boot te missen. Plugpower... Ach gelukkig hebben wel Nel
    Plugpower wou ik kopen rond de 20. Vond het toen al te duur en heb Nel uitgebreid.
    Al serieus gevloekt :D Maar Nel is ook zeker mooi! Zit hier ook met mooie winst zelfs na uitbreiding

    En al dat nieuws dat Plug Power binnenhaalt is misschien wel goed voor waterstof,
    Maar de andere bedrijven zoals Nel moeten ook wel contracten binnenhalen, enkel meerijden op de golf omhoog van een ander bedrijf gaat niet blijven lukken. Hopelijk komt er ook leuk nieuws vanuit Noorse hoek binnenkort.
  12. [verwijderd] 13 januari 2021 09:30
    He goedemorgen allemaal... Voor iedereen die denkt de boot te hebben gemist met FCell en Plug en Ballard.. Nel levert natuurlijk alle randvoorwaarden voor voertuigen die gaan rijden op waterstof zoals tankstations, opslag en distributie. Ik denk dat het niet lang duurt of de rest van de goegemeente gaat NEL ontdekken. Het is een solide onderneming, die anders dan FCell en Ballard (nog) niet in een beleggers bubbel zit. FCell lift mee op de waterstof hype. Denk dat de Q4 cijfers niet best zijn. Beleggers gaan dan kijken naar alternatieven waar nog veel groeipotentieel in zit
3.100 Posts
Pagina: «« 1 ... 11 12 13 14 15 ... 155 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.