Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
4,904   -0,101   (-2,02%) Dagrange 4,770 - 4,950 480.103   Gem. (3M) 202,3K

Januari 2021, het jaar van de positieve ommekeer en herstel.

1.088 Posts
Pagina: «« 1 ... 8 9 10 11 12 ... 55 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 Dutchy Ron 11 januari 2021 10:20
    Apple (AAPL) and Hyundai plan to sign a deal by March to make self-driving electric cars around 2024 in the U.S., Korea IT News reported Sunday. That's earlier than some reports in the past week or two.

    Baidu (BIDU) confirmed that it will create a company with Chinese automaker and Volvo parent Geely on electric vehicles with advanced driver-assist systems.
  2. forum rang 6 Dutchy Ron 11 januari 2021 10:23
    The Nio ET7 will launch in Q1 2022 with 70kWH and 100 kWH battery options.

    Nio says a bigger 150kWH battery pack will be available in Q4 2022. The solid-state battery would offer 1000 kilometers of range, roughly 620 miles, on a single charge. Solid-state batteries are expected to be the next big thing in batteries, with longer range, faster charging and less volatile, but they haven't been launched commercially.

    The ET7 will come with advanced driver-assist capabilities, including Lidar functionality and an Nvidia (NVDA)-powered supercomputer. Nio claims it'll have far-greater computing power and camera resolution than Tesla Full Self Driving.

    However, Nio claims its competition is not the Tesla Model S, but non-EV luxury cars.

    Nio says it will open 500 second-generation battery-swap stations in 2021. It's promising five-minute swaps, much faster than traditional charging stations.

    While the ET7 won't be available until 2022, the sedan could provide a halo effect for the entire Nio brand as a premium, cutting-edge EV maker.

    Nio only sells in China, but says it'll start selling in Europe in late 2021.

    NIO gebruikt Nvidia in combinatie met Baidu Apollo platform en TT kaarten voor Europa, waarbij de Baidu Maps draaien op de TT kaartenfabriek met eigen Chinese kaarten van Baidu
  3. forum rang 7 Wereldbelegger 11 januari 2021 10:34
    ik heb alleen de slotkoersen gebruikt
    voor zowel 2020 als 2021
    Ik kan me voorstellen dat u liever de slotkoers van 31 dec het jaar ervoor als uitgangspunt had gezien


    eerste vijf beursdagen in 2021
    van 8,44 - 8,73 verschil 0,29 3,44%
    Jan 08, 2021 8.73 8,73
    Jan 07, 2021 8.57 8,44
    Jan 06, 2021 8.74 0,29
    Jan 05, 2021 8.69 3,44%
    Jan 04, 2021 8.65
    Dec 31, 2020 8.44

    eerste vijf beursdagen in 2020
    van 9,42 -10,05 verschil 0,63 6,69%
    Jan 08, 2020 10.05 10,05
    Jan 07, 2020 9.60 9,42
    Jan 06, 2020 9.63 0,63
    Jan 03, 2020 9.50 6,69%
    Jan 02, 2020 9.69
    Dec 31, 2019 9.42

    quote:

    afgemeld schreef op 11 januari 2021 09:08:

    [...]

    Een heel vreemde berekening.
    Je slaat de stijging op 4 januari 2021 van 8,44 naar 8,65 over.
    Opzettelijk?
  4. forum rang 6 Dutchy Ron 11 januari 2021 10:47
    Als MSFT net als Apple en Baidu een eigen auto ontwikkelt met een bestaande autoleverancier met Azure Maps en MCVP van MSFT dan zou dat wel de stijging van TT verklaren ..... maar dan lijkt mij dat niet iets om op de CES bekend te maken, hoewel. MSFT staat voor een strategische keuze ..... software leverancier blijven of het totale pakket leveren incl auto. Omdat de Apple’s en Baidu ‘a van deze wereld kiezen voor een eigen auto kan het maar zo zijn dat MSFT hetzelfde gaat doen. Misschien wel met VW samen..... de eerste stappen zijn al gezet.
  5. Erik9400 11 januari 2021 10:57
    Als msft iets wil met auto’s (al was het alleen software) dan kunnen ze risico niet nemen om tt niet over te nemen en aan te kloppen bij Google of apple...strategisch dus goede keuze

    Omdat hg hiervan op de hoogt zal zijn geloof ik niet dat hij tt aan de beurs laat staan tot moment dat msft bod doet

    Dan kan hij beter belang stil uitbouwen (met vriendjes)zodat hij de winst gaat pakken
  6. forum rang 6 Dutchy Ron 11 januari 2021 11:16
    Bericht uit 2019

    The core of our connected vehicle efforts is the Microsoft Connected Vehicle Platform (MCVP). It combines advanced cloud and edge computing services with a strong partner network so automotive companies can build connected driving solutions that span from in-vehicle experiences and autonomous driving to prediction services and connectivity. In addition to our partnerships with Volkswagen and Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance, new partners are using MCVP to do more:

    blogs.microsoft.com/blog/2019/09/08/m...
  7. forum rang 6 Dutchy Ron 11 januari 2021 11:19
    Sept 2019 (voor de nieuwkomers die getriggerd worden omdat TT grootste stijger is haha)

    MCVP is a platform composed from about 40 different Azure services and tailored for automotive scenarios. To ensure continuous over-the-air (OTA) updates of new functionality, MCVP also includes different Azure edge technologies such as Automotive IoT Edge that runs in the vehicle, and Azure Maps for intelligent location services.

    With MCVP, and an ecosystem of partners across the industry, Microsoft offers a consistent platform across all digital services. This includes vehicle provisioning, two-way network connectivity, continuous over-the-air updates of containerized functionality, support for command-and-control, hot, warm, or cold path for telematics, and extension hooks for customer or third-party differentiation. Being built on Azure, MCVP includes the hyperscale, global availability, and regulatory compliance that comes as part of the Azure cloud. OEMs and fleet operators leverage MCVP as a way to “move up the stack” and focus on their customers rather than spend resources on non-differentiating infrastructure.

    Automotive OEMs already taking advantage of MCVP, along with many of our ecosystem partners, including the Volkswagen Group, the Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance, and Iconiq.

    Autonomous driving

    The continuous development of autonomous driving systems requires input from both test fleets and production vehicles that are integrated by a common connected vehicle platform. This is because the underlying machine learning (ML) models that either drive the car or provide assistance to the driver will be updated over time as they are improved based on feedback across those fleets, and those updates will be deployed over the air in incremental rings of deployment by way of their connection to the cloud.

    Teraki creates and deploys containerized functionality to vehicles to efficiently extract and manage selected sensor data such as telemetry, video, and 3D information. Teraki’s product continuously trains and updates the sensor data to extract relevant, condensed information that enables customers’ models to achieve highest accuracy rates, both in the vehicle (edge) as well in Azure (cloud.)

    TomTom is integrating their navigation intelligence services such as HD Maps and Traffic as containerized services for use in MCVP so that other services in the vehicles, including autonomous driving, can take advantage of the additional location context.

    Advanced navigation
    TomTom’s navigation application has been integrated with the MCVP in-vehicle compute architecture to enable navigation usage and diagnostics data to be sent from vehicles to the Azure cloud where the data can be used by automakers to generate data-driven insights to deliver tailored services, and to make better informed design and engineering decisions. The benefit of this integration includes the immediate insights created from comparing the intended route with the actual route with road metadata. If you are attending IAA, be sure to check out the demo at the Microsoft booth.

    Telenav is a leading provider of connected car and location-based services and is working with Microsoft to integrate its intelligent connected-car solution suite, including infotainment, in-car commerce, and navigation, with MCVP.

    azure.microsoft.com/en-us/blog/micros...
  8. mjmj 11 januari 2021 11:36
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 11 januari 2021 10:47:

    Als MSFT net als Apple en Baidu een eigen auto ontwikkelt met een bestaande autoleverancier met Azure Maps en MCVP van MSFT dan zou dat wel de stijging van TT verklaren ..... maar dan lijkt mij dat niet iets om op de CES bekend te maken, hoewel. MSFT staat voor een strategische keuze ..... software leverancier blijven of het totale pakket leveren incl auto. Omdat de Apple’s en Baidu ‘a van deze wereld kiezen voor een eigen auto kan het maar zo zijn dat MSFT hetzelfde gaat doen. Misschien wel met VW samen..... de eerste stappen zijn al gezet.
    In plaats van een auto zou het ook een (fysiek) platform kunnen zijn waarop andere fabrikanten een auto van kunnen maken.
1.088 Posts
Pagina: «« 1 ... 8 9 10 11 12 ... 55 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.