Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel bpost BRU:BPOST.BL, BE0974268972

Laatste koers (eur) Verschil Volume
2,015   -0,025   (-1,23%) Dagrange 1,990 - 2,070 394.946   Gem. (3M) 188,2K

Forum bpost geopend

11.571 Posts
Pagina: «« 1 ... 190 191 192 193 194 ... 579 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Akanr1 5 januari 2021 22:27
    Het is geen staatsgeheim dat Q4 echt een topkwartaal is en ik denk dat de mensen echt verbaasd gaan zijn hoeveel winst ze kunnen genereren na zo'n kwartaal. Gezien het feit dat Q1/2021 nog een "corona" kwartaal wordt, zou ik denken dat Q1 ook bovengemiddeld goed zal zijn.

    Gezien het verleden, zou een koersdoel van 15 euro niet onoverkomelijk moeten zijn.
  2. belegger1981 6 januari 2021 10:07
    quote:

    Akanr1 schreef op 5 januari 2021 22:27:

    Het is geen staatsgeheim dat Q4 echt een topkwartaal is en ik denk dat de mensen echt verbaasd gaan zijn hoeveel winst ze kunnen genereren na zo'n kwartaal. Gezien het feit dat Q1/2021 nog een "corona" kwartaal wordt, zou ik denken dat Q1 ook bovengemiddeld goed zal zijn.

    Gezien het verleden, zou een koersdoel van 15 euro niet onoverkomelijk moeten zijn.
    Khoop dat je gelijk hebt...
  3. [verwijderd] 6 januari 2021 10:14
    quote:

    Burstner schreef op 6 januari 2021 08:00:

    Bpost, Shell of Postnl kopen voor de lange termijn/dividenden?
    Bpost als laatste eerder Shell en PostNL, Shell geneert bij de huidige olieprijs het meeste kasstroom dan welk ander bedrijf ook, PostNL is relatief goedkoop en ik zie een fusie met Bpost steeds reëler worden, want het synergievoordeel is voor beiden aanmerkelijk.
  4. Akanr1 6 januari 2021 10:26
    quote:

    belegger1981 schreef op 6 januari 2021 10:07:

    [...]

    Khoop dat je gelijk hebt...
    Historisch gezien moet het zeker lukken. In de US is radial goed aan het uitrollen. Ze willen duidelijk veel inzetten op de pakjes en na verloop van tijd gaan die marges ook de lucht in gaan.

    In het verleden maakte Bpost tussen de 300miljoen en 400miljoen euro winst. 400m winst lijkt me nu wel heel veel, maar ik geloof er in dat na een aantal jaar de 300m terug zal komen.

    Als de zware investeringen gedaan zijn, zullen ze hoogstwaarschijnlijk 50% pay-out ratio hebben van hun winst. Dit is dus 0,75 euro brutodividend. Op een koers van 15 euro is dit ongeveer 5%, wat nog altijd heel goed is tav inflatie en rente op spaarboekjes.

    Wat ik zie in de huidige aandelenmarkt is gewoon mensen die meegaan met de flow en hopen op een ommekeer van corona. Ze verkopen om snel winst te pakken en kijken niet meer naar het potentieel van een aandeel op langere termijn. Dat zorgt natuurlijk voor grote schommelingen, maar hopen op een koersdaling zodanig dat ze achteraf terug kunnen kopen, is gewoon gokwerk.

    2019 stond Bpost op 11 euro en als je dan de winsten bekeek tav 2020, dan is een huidige koers van 11 euro gewoon veel te laag. Ik geloof echt dat Bpost aan zijn opmars bezig is, maar dat mensen het nog niet echt beseffen omdat het een "saai" aandeel is.
  5. [verwijderd] 6 januari 2021 10:54
    quote:

    Akanr1 schreef op 6 januari 2021 10:26:

    [...]

    Historisch gezien moet het zeker lukken. In de US is radial goed aan het uitrollen. Ze willen duidelijk veel inzetten op de pakjes en na verloop van tijd gaan die marges ook de lucht in gaan.

    In het verleden maakte Bpost tussen de 300miljoen en 400miljoen euro winst. 400m winst lijkt me nu wel heel veel, maar ik geloof er in dat na een aantal jaar de 300m terug zal komen.

    Als de zware investeringen gedaan zijn, zullen ze hoogstwaarschijnlijk 50% pay-out ratio hebben van hun winst. Dit is dus 0,75 euro brutodividend. Op een koers van 15 euro is dit ongeveer 5%, wat nog altijd heel goed is tav inflatie en rente op spaarboekjes.

    Wat ik zie in de huidige aandelenmarkt is gewoon mensen die meegaan met de flow en hopen op een ommekeer van corona. Ze verkopen om snel winst te pakken en kijken niet meer naar het potentieel van een aandeel op langere termijn. Dat zorgt natuurlijk voor grote schommelingen, maar hopen op een koersdaling zodanig dat ze achteraf terug kunnen kopen, is gewoon gokwerk.

    2019 stond Bpost op 11 euro en als je dan de winsten bekeek tav 2020, dan is een huidige koers van 11 euro gewoon veel te laag. Ik geloof echt dat Bpost aan zijn opmars bezig is, maar dat mensen het nog niet echt beseffen omdat het een "saai" aandeel is.
    Het is inderdaad een saai aandeel voor de meesten en niet hot en sexy, wat 1 van de redenen is voor een heleboel nieuw geld om niet in Bpost te beleggen.

    Van het oude geld is het nog niet betalen van dividend een reden om dit aandeel niet in portefeuille op te nemen.

    Dat de staat zo groot aandeelhouder is is voor veel partijen ook al een reden om er met een grote boog omheen te beleggen.

    Maar dat betekend dus inderdaad dat Bpost juist daardoor nu voor een prikkie nog te koop is en zodra dadelijk de Q4 cijfers komen en daarmee ook de jaarcijfers en de vooruitzichten voor 2021 dan zullen toch heel wat verwachtingen nog omhoog moeten worden geschroefd naar mijn mening omdat ik nu eenmaal met mijn verwachtingen nog wat hoger zit.

    En gedurende het jaar komt het dividend betalen moment natuurlijk ook dichterbij en zodra duidelijk wordt dat ondanks dat juist het uitgekeerde percentage lager is dan dat het was dit nog steeds een prima percentage is op de koers zal de koers zeker omhoog gaan want daarnaast wordt door het juist minder uitkeren en meer investeren de balans alleen maar sterker want je krijgt meer assets op de balans door het investeren en houd daarnaast nog steeds geld over om de balans te verbeteren.

    Ook dit zal zijn weerslag hebben in een verdere toename van de winst en dus een verdere toename van het dividend maar ook een toename van de intrinsieke waarde waardoor evt aandelen inkopen weer interessant wordt om er naast te doen.

    En uiteindelijk zal de koers van vanzelf naar een meer redelijk niveau kunnen binnen deze sector want ook als je dat vergelijkt staat Bpost natuurlijk erg laag gewaardeerd, nog lager dan PostNL die ook veel te laag staat. (disclaimer ik heb beide)

    Ik zou het nog steeds mooi vinden als deze 2 gewoon fuseren en de overheden de markt nu een keer echt zijn werk laten doen wat ze altijd zo erg promoten en verkondigen maar als puntje bij paaltje komt zijn het toch weer politici en kijken ze eerst naar eigen belang.... ow nee mijn stembiljetje in buitenlandse post handen dat wil ik niet.... (aldus de politiek in Nederland ten tijde van overname poging door Bpost...... buitenland...., het is Belgie, ja het is een ander land maar komop zeg)

    Juist het probleem dat een overname zo moeilijk zal zijn door de overheid is ook weer een reden voor een lagere waardering, niet dat Deutsche Post zomaar overgenomen zou kunnen worden maar dat is ook wel even een ander formaat.

    Anyway, Ik verwacht een EBIT van net boven de 300 mio een winst per aandeel van net boven de 1 euro en een verdere groei van beide voor 2021 mede door capaciteits uitbreiding maar ook doordat het volume op een normale dag hoger zal liggen en het volume op piek dagen meer binnen de eigen vaste gelederen gedaan kan worden ipv alles duurder inhuren waardoor 2021 waarschijnlijk een jaar zal zijn van beperkte omzet groei maar wel betere marge.
    Die beperkte omzetgroei komt natuurlijk door het zeer uitzonderlijke 2020 en moet niet als negatief gezien worden. 2022 kan dan weer wat meer groei laten zien tov van 2021 en 2023 weer wat meer tov 2024, mede door de extra investeringen en het beter gebruik maken van de huidige capaciteit.

    Dan zie ik inderdaad ook de winst binnen een paar jaar oplopen van de iets boven de 200 mio het afgelopen jaar naar 300 mio en verder daarna en dit is dan veel stabieler en op een veel sterkere balans gerealiseerd waardoor een waardering echt wel nog wat hoger mag zijn dan die 15 euro die ik lees maar zeker weer 20+.
    Misschien dat de staat dan overweegt om ook wat af te bouwen wat de koers alleen maar goed zal doen.
  6. deredactie 6 januari 2021 11:49
    Bpost plant verdeelcentrum in Zwijnaarde tegen eind dit jaar
    Tegen het einde van dit jaar wil Bpost zijn intrek nemen in een nieuw verdeelcentrum in Zwijnaarde. Een noodzakelijke verhuizing om de pakjes in Gent-Zuid te blijven verdelen, maar ze wekt grote ongerustheid bij de buurtbewoners. ‘Wij willen geen zwaar transport in onze woonstraten.’

    Het voorbije jaar hebben we massaal pakjes besteld. Overuren moesten worden gedraaid en ook in Gent had Bpost het moeilijk om alles verwerkt te krijgen. Verdeelcentra voor Gent-Zuid zoals die in Ledeberg en Mariakerke konden de vraag niet volgen. ‘De druk was er al groot en door corona is dat gewoon ontploft’, zegt Veerle Van Mierlo, woordvoerster van Bpost. ‘Daarom was het voor ons noodzakelijk om uit te wijken naar een grotere locatie.’

    Een pand in het industriepark van Zwijnaarde wordt nu aangepast om te dienen als nieuw Bpost-verdeelcentrum voor Gent-Zuid. ‘Na een grondige studie bleek dat de ideale locatie’, zegt Van Mierlo. ‘De oppervlakte was voldoende groot en de nabijheid van de R4, de E17 en de E40 is een absolute meerwaarde.’

    Tegen eind dit jaar wil Bpost het centrum in gebruik nemen. Er zullen tweehonderd mensen aan de slag gaan.

    Hoge verkeersdruk

    Bpost zal het bewuste pand huren. Omdat enkele aanpassingen nodig zijn, werd een omgevingsvergunning aangevraagd. Tot 29 januari kunnen bezwaren tegen de plannen worden gemeld.

    En dat is precies wat het overlegplatform in Zwijnaarde overweegt te doen. De komst van het nieuwe verdeelcentrum veroorzaakt namelijk ongerustheid bij de buurtbewoners. ‘Wij zijn niet tegen een nieuwe vestiging van Bpost, laat dat duidelijk zijn’, zegt Peter Provenier, kernlid van het overlegplatform. ‘Extra jobs en opschaling zijn belangrijk voor onze stad, maar mogen niet ten koste gaan van de leefbaarheid. De verkeersdruk is al zeer hoog in Zwijnaarde en zo’n verdeelcentrum zal heel wat zwaar transport door onze woonstraten jagen. Dat willen wij niet.’

    Ontsluitingsweg

    Volgens het overlegplatform ligt een oplossing voor de hand. ‘Al in 2005 werd beslist om een ontsluitingsweg aan te leggen van het bedrijventerrein naar de R4’, zegt Provenier. ‘Wij vragen als buurtbewoners om na al die jaren eindelijk die beslissing uit voeren en ervoor te zorgen dat die ontsluitingsweg er komt. Zo kunnen we het verkeer weghouden uit onze dorpskern. Dat is beter voor de leefbaarheid en de veiligheid in Zwijnaarde.’

    In een reactie onderschrijft schepen van Mobiliteit Filip Watteeuw (Groen) de bekommernissen van de buurtbewoners. ‘De mobiliteitsdruk is groot in Zwijnaarde, dat beseffen we. Daarom werd al een wijkmobiliteitsplan opgestart om de verkeersdruk op de woongebieden te verlagen. We hebben absoluut oog voor hun zorgen.’
  7. Akanr1 6 januari 2021 15:12
    quote:

    belegger1981 schreef op 6 januari 2021 14:58:

    Tis dermee moest ik zeker zijn dat we naar de 15€ kunnen gaan ik koop onmiddelijk bij maar na Q3 weer onder de 10€.
    Ik moet weer dat vertrouwen krijgen in dit aandeel en zeker om bij te kopen.
    Mss zal ik het beklagen na 4Q mss ook niet...
    Gewoon de balans en cijfers bestuderen en rationeel denken. 15 euro komt er :). Vorig jaar dacht ook de meerderheid dat Ageas niet omhoog ging na de dip. Ondertussen is het al mooi gegroeid.
  8. absolutebeginner 6 januari 2021 15:43
    quote:

    belegger1981 schreef op 6 januari 2021 14:58:

    Tis dermee moest ik zeker zijn dat we naar de 15€ kunnen gaan ik koop onmiddelijk bij maar na Q3 weer onder de 10€.
    Ik moet weer dat vertrouwen krijgen in dit aandeel en zeker om bij te kopen.
    Mss zal ik het beklagen na 4Q mss ook niet...
    Na 4de kwartaal zal iedereen het zich beklagen die het niet heeft, dat staat vast. Het zijn de laatste weken dat het in de solden staat. Voor mij is het het spannendste aandeel van het jaar en een zekerheid om geld te verdienen
  9. Akanr1 6 januari 2021 16:11
    quote:

    absolutebeginner schreef op 6 januari 2021 15:43:

    [...]

    Na 4de kwartaal zal iedereen het zich beklagen die het niet heeft, dat staat vast. Het zijn de laatste weken dat het in de solden staat. Voor mij is het het spannendste aandeel van het jaar en een zekerheid om geld te verdienen
    Amai nog niet, 8,5 is gewoon goedkoop. Als ik nog geld had, dan zou ik het zeker in Bpost steken, hehe. Toch al een mooie positie, dus ik klaag niet.
  10. Montaplus 6 januari 2021 16:13
    [quote alias=deredactie id=13061150 date=202101061149]
    Bpost plant verdeelcentrum in Zwijnaarde tegen eind dit jaar
    Tegen het einde van dit jaar wil Bpost zijn intrek nemen in een nieuw verdeelcentrum in Zwijnaarde. Een noodzakelijke verhuizing om de pakjes in Gent-Zuid te blijven verdelen, maar ze wekt grote ongerustheid bij de buurtbewoners. ‘Wij willen geen zwaar transport in onze woonstraten.’

    Het voorbije jaar hebben we massaal pakjes besteld. Overuren moesten worden gedraaid en ook in Gent had Bpost het moeilijk om alles verwerkt te krijgen. Verdeelcentra voor Gent-Zuid zoals die in Ledeberg en Mariakerke konden de vraag niet volgen. ‘De druk was er al groot en door corona is dat gewoon ontploft’, zegt Veerle Van Mierlo, woordvoerster van Bpost. ‘Daarom was het voor ons noodzakelijk om uit te wijken naar een grotere locatie.’

    Een pand in het industriepark van Zwijnaarde wordt nu aangepast om te dienen als nieuw Bpost-verdeelcentrum voor Gent-Zuid. ‘Na een grondige studie bleek dat de ideale locatie’, zegt Van Mierlo. ‘De oppervlakte was voldoende groot en de nabijheid van de R4, de E17 en de E40 is een absolute meerwaarde.’

    Tegen eind dit jaar wil Bpost het centrum in gebruik nemen. Er zullen tweehonderd mensen aan de slag gaan.

    Hoge verkeersdruk

    Bpost zal het bewuste pand huren. Omdat enkele aanpassingen nodig zijn, werd een omgevingsvergunning aangevraagd. Tot 29 januari kunnen bezwaren tegen de plannen worden gemeld.

    En dat is precies wat het overlegplatform in Zwijnaarde overweegt te doen. De komst van het nieuwe verdeelcentrum veroorzaakt namelijk ongerustheid bij de buurtbewoners. ‘Wij zijn niet tegen een nieuwe vestiging van Bpost, laat dat duidelijk zijn’, zegt Peter Provenier, kernlid van het overlegplatform. ‘Extra jobs en opschaling zijn belangrijk voor onze stad, maar mogen niet ten koste gaan van de leefbaarheid. De verkeersdruk is al zeer hoog in Zwijnaarde en zo’n verdeelcentrum zal heel wat zwaar transport door onze woonstraten jagen. Dat willen wij niet.’

    Ontsluitingsweg

    Volgens het overlegplatform ligt een oplossing voor de hand. ‘Al in 2005 werd beslist om een ontsluitingsweg aan te leggen van het bedrijventerrein naar de R4’, zegt Provenier. ‘Wij vragen als buurtbewoners om na al die jaren eindelijk die beslissing uit voeren en ervoor te zorgen dat die ontsluitingsweg er komt. Zo kunnen we het verkeer weghouden uit onze dorpskern. Dat is beter voor de leefbaarheid en de veiligheid in Zwijnaarde.’

    In een reactie onderschrijft schepen van Mobiliteit Filip Watteeuw (Groen) de bekommernissen van de buurtbewoners. ‘De mobiliteitsdruk is groot in Zwijnaarde, dat beseffen we. Daarom werd al een wijkmobiliteitsplan opgestart om de verkeersdruk op de woongebieden te verlagen. We hebben absoluut oog voor hun zorgen.’

    [/van waar is uw bron??quote]
11.571 Posts
Pagina: «« 1 ... 190 191 192 193 194 ... 579 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.