Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Koffiekamer« Terug naar discussie overzicht

Degiro

4.501 Posts
Pagina: «« 1 ... 96 97 98 99 100 ... 226 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Pitmans 17 december 2020 17:23
    quote:

    Gaasp schreef op 17 december 2020 12:37:

    De tegenrekening hoeft niet dezelfde naam te hebben. Tenminste; bij mij zijn verschillen behoorlijk, maar misschien hebben ze toen niet goed opgelet en heb ik geluk gehad.
    Sinds de overgang naar Flatex, heb ik het idee dat er veel meer gelet wordt op compliance, en dat is maar goed ook. Deutsche Grundlichkeit, zullen we maar zeggen.

    Als je op de PC-versie van de site op geld in/uitboeken klikt, krijg je alleen bij inboeken deze tekst te zien :

    "Belangrijk: u kunt alleen geld overmaken vanaf de GEKOPPELDE vaste tegenrekening van uw DEGIRO account (NLXXXXXXXXXXXX) of u kunt een extra bankrekening verifiëren in uw profiel via gekoppelde bankrekeningen.

    Let op! Houd er rekening mee dat elke gekoppelde bankrekening dezelfde tenaamstelling moet hebben en dat het NIET mogelijk is om een zakelijke bankrekening aan een privé DEGIRO account te koppelen."

    Zoals ik dit begreep, moeten de Flatexrekening en de tegenrekening dezelfde tenaamstelling hebben, maar ze bedoelen waarschijnlijk dat de tenaamstelling van de extra bankrekening gelijk moet zijn aan de vaste gekoppelde rekening.

    Bij het uitboeken van geld, staat deze tekst er overigens niet.

    Mogelijk zit hier toch wel de crux van jouw probleem : check eerst eens of de tegenrekening die je hebt gebruikt wel gekoppeld is (via Profiel - Gekoppelde bankrekeningen)
  2. forum rang 5 Gaasp 17 december 2020 18:06
    quote:

    Pitmans schreef op 17 december 2020 17:23:

    [...]

    Mogelijk zit hier toch wel de crux van jouw probleem : check eerst eens of de tegenrekening die je hebt gebruikt wel gekoppeld is (via Profiel - Gekoppelde bankrekeningen)
    Hier geen enkel probleem hoor. Slechts één tegenrekening, meer is niet nodig voor een eenvoudige pensionado zoals ik.
  3. [verwijderd] 17 december 2020 20:53
    Goede avond all.
    Ik zit met het volgende probleem.
    Ben sinds kort weer gaan beleggen en deed dit via ING.
    Dit is helaas niet te doen ivm de codes die ik continue moet invoeren
    en werd steeds uit het systeem gegooid.
    Nu leek mij degiro een redelijke broker om wellicht naar over te stappen
    maar ik kom niet verder in het systeem van degiro(ja ik ben ook zo'n oudje)
    die geen mobiel heeft maar alleen een laptop.
    Ik kan dus nu geen rekening openen vanwege een systeemfout(zegt degiro).
    Nu zag ik een advertentie van Mexem met €1000 geld terug van transactiekosten.
    Is er iemand bekend met Mexem en hoe is het handelsplatform.
    Alvast bedankt.
  4. joostUSA 17 december 2020 20:59
    quote:

    butterfly schreef op 17 december 2020 20:53:

    Goede avond all.
    Ik zit met het volgende probleem.
    Ben sinds kort weer gaan beleggen en deed dit via ING.
    Dit is helaas niet te doen ivm de codes die ik continue moet invoeren
    en werd steeds uit het systeem gegooid.
    Nu leek mij degiro een redelijke broker om wellicht naar over te stappen
    maar ik kom niet verder in het systeem van degiro(ja ik ben ook zo'n oudje)
    die geen mobiel heeft maar alleen een laptop.
    Ik kan dus nu geen rekening openen vanwege een systeemfout(zegt degiro).
    Nu zag ik een advertentie van Mexem met €1000 geld terug van transactiekosten.
    Is er iemand bekend met Mexem en hoe is het handelsplatform.
    Alvast bedankt.
    Ik heb vorig jaar een account via de Giro geopend en dit alleen met een laptop, volgens mij heb ik de app later pas op mijn telefoon gezet. Morgen gewoon even bellen met de klantenservice.

    Mexem nooit van gehoord, 1000,- geld terug klinkt prachtig, zal wel ergens anders bij je vandaan gehaald worden;) Kortom zal alleen al om die reden niet naar dit platform gaan
  5. forum rang 6 Happy 17 december 2020 22:07
    quote:

    joostUSA schreef op 17 december 2020 20:59:

    [...]

    Ik heb vorig jaar een account via de Giro geopend en dit alleen met een laptop, volgens mij heb ik de app later pas op mijn telefoon gezet. Morgen gewoon even bellen met de klantenservice.
    Gewoon ff bellen. Nou neem daar maar ff de tijd voor. Je kunt je ontbijt maken als je in de wacht staat en ook nog de piepers schillen voor de avondmaaltijd.
  6. mks 17 december 2020 22:23
    quote:

    Happy schreef op 17 december 2020 08:39:

    Op 9 december geld van mijn vrouw terug laten boeken. Inmiddels 8 dagen verder en nog steeds geen geen geld terug. Als je ze belt krijg je vage verhalen maar niks concreets. Begin vraagtekens te krijgen bij deze club. Iemand deze ervaring bij DeGiro ??
    Hetzelfde verhaal bij mij, heb op 10 dec geld overgeboekt en het staat nog steeds niet op mijn rekening.
    Terwijl het andersom als de brandweer gaat ,het is nog niet eens van mijn rabo afgeschreven of ik heb het geld al op de giro.
    Vandaag gebeld en wachttijd van minimaal 15 minuten

    Heb gelukkig ook BinckBank , waarmee blijkt dat je ook goede brokers hebt.
  7. [verwijderd] 17 december 2020 22:27
    Heb al verschillende keren gebeld,vrijdag,maandag en vandaag
    over het feit dat ik niet verder kom met het systeem.
    Wordt steeds gezegd dat ze bezig zijn, waarmee weet ik alleen niet.
    Kreeg vandaag te horen dat het misschien maandag is gefixt
    vrijdag wordt al weer overgeslagen...
    Heb btw geen probleem om contact te krijgen met degiro
    en zijn vriendelijk, maar daar kan ik niet mee handelen....
    Vandaar mijn vraag over een andere broker, in dit geval Mexem
    hoe de ervaringen daar van zijn.
    Wil weer gewoon handelen en niet lijdzaam toezien op wat ik
    misschien had kunnen hebben.
  8. forum rang 8 Leefloon 18 december 2020 02:31
    quote:

    joostUSA schreef op 17 december 2020 20:59:

    Mexem nooit van gehoord, 1000,- geld terug klinkt prachtig, zal wel ergens anders bij je vandaan gehaald worden;)

    Kortom zal alleen al om die reden niet naar dit platform gaan
    Ongeveer eenzelfde soort nepbroker als DeGiro met orders die niet naar een centrale marktplaats gaan maar naar handelaars en/of obscure beursjes, dus ook vooral geschikt voor klanten die geilen op lage directe kosten en graag ongemerkt teveel betalen aan vriendjes van Mexem. Onder "Beurzen" staat bij Mexem bijvoorbeeld geen enkele beurs, daar waar nepbroker DeGiro nog "Morgan Stanley" als nepbeurs noemt.

    Dan zul je dus ook nooit naar DeGiro zijn gegaan. Een klein voordeel van zo'n opnieuw dure, nieuwe nepbroker kan trouwens wel zijn dat ze nog niet genoeg klanten hebben voor filevorming bij een helpdesk. Mogelijk geschikt voor wie geilt op lage directe kosten, en kortzichtig genoeg is om hogere indirecte kosten over het hoofd te zien. Net zoals bij DeGiro, dus.
  9. JustLong 18 december 2020 08:46
    quote:

    Happy schreef op 17 december 2020 08:39:

    Op 9 december geld van mijn vrouw terug laten boeken. Inmiddels 8 dagen verder en nog steeds geen geen geld terug. Als je ze belt krijg je vage verhalen maar niks concreets. Begin vraagtekens te krijgen bij deze club. Iemand deze ervaring bij DeGiro ??
    Heb laatst geld teruggestort en dat duurde zo uit mijn hoofd iets van 5 a 6 dagen. Absurd lang in deze moderne tijden, zeker als je nagaat dat geld storten max 30 minuten duurt. Dat heeft mijns inziens niks met administratieve processen te maken maar puur met het feit dat ze al die tijd over dit 'gratis' geld beschikken. Dit was immers vroeger ook een flink verdienmodel voor sommige banken. Al maakten die het niet zo bont als degiro.

    Verder ben ik overigens als nieuwe klant best tevreden, ondank de storingen en bugs. Ik gebruik het voor de iets kortere termijn handel (geen daghandel) en ik zit ook nog bij binck maar schrik iedere keer weer van de angstaanjagend hoge tarieven bij aankoop, verkoop en valutawissel. Als ik de reactie hierboven mag lezen betaal ik netto alsnog hetzelfde maar goed.
  10. forum rang 5 Gaasp 18 december 2020 08:59
    Dat geld terugboeken blijft een dingetje, reken maar dat ze daar mee bezig zijn want dit forum is natuurlijk niet de enige plaats waar wordt geklaagd.
    Het zou technisch binnen een seconde moeten kunnen, als Flatex mee gaat doen met het overboekingssysteem waar ABN, ING en Rabo sinds een half jaar mee werken. Deutsche Bank doet ook mee, dus die DE-nummers zouden geen probleem hoeven zijn.
    Het grote probleem is de controle (denk ik). Nu zit er nog een handmatige slag tussen waarbij iemand kijkt of de centen wel echt naar de rechthebbende gaat. En Degiro wil daar nog niet van af, ergens wel terecht. Dat langer geld vasthouden is echt onzin want zoiets kost een bank/broker nu alleen maar geld vanwege de negatieve rente.

    Ik zou in ieder geval nooit overstappen naar een broker die wordt gereguleerd door de toezichthouder op Cyprus, zoals bijvoorbeeld Mexem. Want dan ben je helemaal aan de goden overgeleverd als er iets mis gaat.
  11. evenaar 18 december 2020 11:58
    Een vraag over het biedboekje.
    Bij hexagon composites zie ik aan de laat kant bedragen staan met stapjes van 5 cent (in kronen dan). Voorbeeld 50,00 - 50,05 - 50,10

    Aan de biedkant zie ik stapjes van 2 cent (0-2-4-6-8).

    Waarom dit verschil?

    Vervolgens kan ik wel in degiro een order plaatsen voor 49,85 nok en zie die terug als 49,84.
    Pakt degiro nu die ene cent? Deze wordt wel netjes uitgevoerd op 49,84

4.501 Posts
Pagina: «« 1 ... 96 97 98 99 100 ... 226 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.