Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Koffiekamer« Terug naar discussie overzicht

Degiro

4.496 Posts
Pagina: «« 1 ... 89 90 91 92 93 ... 225 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 Gaasp 18 november 2020 13:24
    Dank voor de uitleg pro frituur
    Ik wist al dat het intern matchen sinds Mifid II niet meer mag, en ook dat via ""dark pools" nog steeds grote pakketten aandelen worden verhandeld.
    Voor de particuliere beleggers zou er dus in sommige gevallen een nadeel kunnen zijn als er een betere prijs te krijgen is dan jouw opgegeven limiet, en dat voordeel wordt dan opgesnoept door de broker die er tussen gaat zitten.
  2. pro frituur 18 november 2020 13:32
    quote:

    Gaasp schreef op 18 november 2020 13:24:

    Dank voor de uitleg pro frituur
    Ik wist al dat het intern matchen sinds Mifid II niet meer mag, en ook dat via ""dark pools" nog steeds grote pakketten aandelen worden verhandeld.
    Voor de particuliere beleggers zou er dus in sommige gevallen een nadeel kunnen zijn als er een betere prijs te krijgen is dan jouw opgegeven limiet, en dat voordeel wordt dan opgesnoept door de broker die er tussen gaat zitten.
    Graag gedaan, en ik denk dat je het aardig door hebt. Alleen vermoed ik dat de broker zelf (DeGiro dus) zelf niet de directe tegenpartij is maar dat ze daarvoor een andere partij inhuren die dat verschil dus "opsnoept" in ruil dat DeGiro geen transactiekosten hoeft te betalen.
    DeGiro mag namelijk in NL geen geld verdienen aan het verschil "opsnoepen" maar mag dus wel een goedkopere plek zoeken voor uitvoering. Ik denk dat deze constructie met Morgan Stanley is opgezet en die sinds enkele maanden heel veel orders OTC uitvoerd (en dus lekker aan snoepen is).

    Het grote probleem wat ik er vooral mee heb is dat DeGiro heel hard aan liegen is aangezien ik nog steeds te horen krijg dat orders die OTC zijn uitgevoerd volgend DeGiro op EAM zijn uitgevoerd.
    Ik post hier dus ook omdat ik graag wil weten of andere ook hun orders niet terug kunnen vinden in de Euronext boeken en als dat zo is hoop ik dat dit wel bij DeGiro los krijgen waar de orders dan worden uitgevoerd.
  3. pro frituur 18 november 2020 13:48
    quote:

    Putschrijvert schreef op 18 november 2020 13:42:

    Hmm... ik heb gisteren voor 50.000 een etf gekocht maar die staat niet tussen de transacties. Vreemd ja. Maar wat voor nut heeft het om daar achteraan te gaan?
    Zoals ik hiervoor al aangaf kan het zijn dat je niet de beste executie hebt gehad. Daarnaast ben ik een persoon die gewoon transparantie wil van mijn broker en geen leugens.
    Ik vraag mij heel sterk af waarom DeGiro niet eerlijk zegt waar de order is uitgevoerd in plaats van blijven vertellen dat het op Euronext is uitgevoerd.

    Ik denk dat er een hele goede case onstaat dat klanten hun transactiegeld terug zouden moeten krijgen bij orders waar gelogen is, Zeker als de broker daar een dermate groot (kosten)voordeel uit heeft gehaald.
    Heeft veel mensen betalen immers met het idee dat de order op de BEURS wordt uitgevoerd. het lijkt er op dat de order daar niet wordt uitgevoerd en dat je dus niet of gedeeltelijk krijgt waarvoor je betaald.
  4. forum rang 10 voda 19 november 2020 09:39
    Even een vraagje. Ik heb 2 rekeningen bij DeGiro. Een Custody account en een gewone account.
    Vanochtend de aanvraag van de Custody account gedaan, en een nieuwe IBAN code ontvangen.

    Ik wilde dit ook doen voor de gewone account, doch zag ik geen verzoek. Komt dat nog later soms?
    Heeft hier iemand al ervaring mee?
  5. forum rang 8 Leefloon 19 november 2020 09:55
    quote:

    pro frituur schreef op 18 november 2020 13:48:

    Heeft veel mensen betalen immers met het idee dat de order op de BEURS wordt uitgevoerd.

    dat je dus niet of gedeeltelijk krijgt waarvoor je betaald.
    Dat dat laatste klopt, je betaalt er weleens het Euronext-tarief voor handelen in het donkere steegje van een Aldi-beurs, betekent nog niet dat zo'n "idee" een rechtsgrond is. Het is bij deze Aldi-broker meer dan duidelijk genoeg dat Euronext slechts als "referentiemarkt" wordt gebruikt, zonder dat een klant dat met schade en schande hoeft te ontdekken. Het ligt helaas niet aan DeGiro of Fux Zer0 dat internettende klanten massaal geilen op lage directe kosten, en daarbij het grotere voordeel van centrale markten per aandeel over het hoofd zien. Je kunt DeGiro de domheid van vele klanten niet verwijten, noch dat de massa het betere middenveld heeft weggevaagd. Goed én goedkoop, dat wat Binck jááren geleden benaderde tijdens het eerst veroveren van marktaandeel, bestaat niet meer.
  6. forum rang 5 Instapmoment 19 november 2020 10:05
    quote:

    voda schreef op 19 november 2020 09:39:

    Even een vraagje. Ik heb 2 rekeningen bij DeGiro. Een Custody account en een gewone account.
    Vanochtend de aanvraag van de Custody account gedaan, en een nieuwe IBAN code ontvangen.

    Ik wilde dit ook doen voor de gewone account, doch zag ik geen verzoek. Komt dat nog later soms?
    Heeft hier iemand al ervaring mee?
    Ja, alle rekeningen moeten volgens mij over naar een nieuwe IBAN van Flatex. Moment waarop je dat verzoek krijgt van DeGiro kan verschillen stond in hun initiële bericht hierover.
  7. forum rang 8 Leefloon 19 november 2020 10:13
    quote:

    pro frituur schreef op 18 november 2020 13:48:

    Ik denk dat er een hele goede case onstaat dat klanten hun transactiegeld terug zouden moeten krijgen bij orders waar gelogen is
    Op bijvoorbeeld www.degiro.nl/producten-beurzen staat zeer duidelijk dat de orders zelden naar Euronext gaan, terwijl dat geheel toch "Euronext Amsterdam" wordt genoemd. Een kansarme hobbyjurist zou met jouw gedachte verder proberen om schade terug te vorderen die helemaal niet is geleden.

    Klagen over het verschijnsel mag o.a. bij de AFM, Kassa, Radar en SP. Of wijs eender welke beurs op het misbruik van hun goede handelsnaam en "misverstanden" die dat tot gevolg kan hebben. Stemmen met de voeten kan door het handelen op de centrale markt van een eigen aandeel als eigen, harde ondergrens te stellen, bij de keuze voor een (per saldo mogelijk goedkopere) broker. Dat zal het slachtoffer van de eigen keuze voor Aldi-brokers zelf moeten doen, want internetdeeleconomieën zakken weleens door meerdere ondergrenzen heen.
  8. forum rang 8 Leefloon 19 november 2020 10:22
    quote:

    Putschrijvert schreef op 18 november 2020 13:42:

    Maar wat voor nut heeft het om daar achteraan te gaan?
    Geen, inderdaad. Indirect teveel betalen is hooguit een gevolg van de eigen keuze voor een eigenlijk dure en matige broker. Eigen schuld, dikke bult. Ongeacht of dat verkocht wordt met een "modern" internettarief van €0,00 transactiekosten of met meer openheid van zaken. Als je achter iets aan zou gaan, laat datgene dan iets beter zijn dan de eigen staart.

    Men kiest er zelf voor om in donkere steegjes te gaan handelen met de vriendjes van de broker, in plaats van op een centraal plein waar alle verkopers met elkaar concurreren om een mooie kooporder.
  9. forum rang 8 Leefloon 19 november 2020 10:43
    quote:

    Flater schreef op 19 november 2020 10:24:

    ik heb aandelen Fugro bij DeGiro maar heb over de naderende claimemissie nog niets vernomen. Ook kan ik niets vinden hierover op de website.
    Weet iemand hoe dat bij DeGiro in zijn werk gaat?
    Een broker zal je tijdig informeren over gearriveerde/definitieve claimemissies; niet over nadere claimemissies. Dat laatste wordt teveel een als-dan verhaal. Als alles doorgaat zoals voorlopig aangekondigd, dan ..., maar anders ..., tenzij ...
  10. forum rang 4 Putschrijvert 19 november 2020 12:21
    quote:

    Leefloon schreef op 19 november 2020 10:22:

    [...]
    Geen, inderdaad. Indirect teveel betalen is hooguit een gevolg van de eigen keuze voor een eigenlijk dure en matige broker. Eigen schuld, dikke bult. Ongeacht of dat verkocht wordt met een "modern" internettarief van €0,00 transactiekosten of met meer openheid van zaken. Als je achter iets aan zou gaan, laat datgene dan iets beter zijn dan de eigen staart.

    Men kiest er zelf voor om in donkere steegjes te gaan handelen met de vriendjes van de broker, in plaats van op een centraal plein waar alle verkopers met elkaar concurreren om een mooie kooporder.
    Nou ja, ik maak me geen zorgen. Voer voor aandelen altijd limietorders in en het boeit me dan niet of DeGiro dan een cent extra pakt of niet, zo lang ik maar de koers krijg die ik invoer. En met mijn opties werkt dat ook zo: ik zet een koers en wacht rustig af of die koers gehaald wordt of niet. En ik laat opties ook vaak uitoefenen (zowel short als long) dus dan is er ook geen centje pijn aan mijn kant.
  11. pro frituur 19 november 2020 13:18
    quote:

    Leefloon schreef op 19 november 2020 10:13:

    [...]
    Op bijvoorbeeld www.degiro.nl/producten-beurzen staat zeer duidelijk dat de orders zelden naar Euronext gaan, terwijl dat geheel toch "Euronext Amsterdam" wordt genoemd. Een kansarme hobbyjurist zou met jouw gedachte verder proberen om schade terug te vorderen die helemaal niet is geleden.

    Klagen over het verschijnsel mag o.a. bij de AFM, Kassa, Radar en SP. Of wijs eender welke beurs op het misbruik van hun goede handelsnaam en "misverstanden" die dat tot gevolg kan hebben. Stemmen met de voeten kan door het handelen op de centrale markt van een eigen aandeel als eigen, harde ondergrens te stellen, bij de keuze voor een (per saldo mogelijk goedkopere) broker. Dat zal het slachtoffer van de eigen keuze voor Aldi-brokers zelf moeten doen, want internetdeeleconomieën zakken weleens door meerdere ondergrenzen heen.
    Jij vermoed dat ik mijn huiswerk niet heb gedaan, dat is onjuist. De site waar jij naar verwijst is pas recent aangepast nadat ondekt is dat DeGiro liegt. Verwijzen na een site waar pas zeer recent wordt vertelt dat order niet meer alleen `direct to market` gaan.

    DeGiro liegt overigens nog steeds via de webtrader en de mail dat de orders op Euronext worden uitgevoerd. Wat vind jij daar van?
  12. pro frituur 19 november 2020 13:25
    Verder is het wat mij betreft een zeer slechte zaak als de broker niet puur en alleen het belang van de klant diend. Hier op het forum snappen mensen vaak nog een beetje wat er gebeurt maar DeGiro is niet eerlijk hoe zij geld verdiend.

    Stel je zou in dat "steegje" een minder goede executie krijgen kan het al snel zijn dat je effectief hogere kosten betaald dan ergens anders (zeker met grote bedragen).

    Wat ook een groot probleem is dat "goede" trades op deze manier mogelijk minder worden uitgevoerd dan "slechte" trades. Dat donkere steegje waar DeGiro in handeld zal alleen de "slechte" trades oppakken en de rest sturen ze door naar de beurs (waar je mogelijk dan minder vaak volldige uitvoering krijgt)
  13. forum rang 8 objectief 19 november 2020 13:30
    quote:

    pro frituur schreef op 19 november 2020 13:25:

    Stel je zou in dat "steegje" een minder goede executie krijgen kan het al snel zijn dat je effectief hogere kosten betaald dan ergens anders (zeker met grote bedragen).

    Dit lijkt wel op een persoonlijke kruistocht tegen DeGiro; ben je geroyeerd!!
  14. pro frituur 19 november 2020 13:40
    quote:

    objectief schreef op 19 november 2020 13:30:

    [...]

    Dit lijkt wel op een persoonlijke kruistocht tegen DeGiro; ben je geroyeerd!!

    nee hoor, maar ik denk dat het verstandig is dat klanten hierover informatie krijgen. Ik ben jaren lang alleen trouwe klant geweest en vanaf 2018 tot ergens dit jaar was DeGiro ook heel goed qua prijs/kwaliteit. Toen konden ze voor dezelfde prijzen wel alles op Euronext uitvoeren.

    Dat ze toen in het geheim zijn begonnen met het verdienmodel dat ook "gratis" brokers toepassen vind ik gewoon een kwalijke zaak.

    Daarnaast is er ook nog een verschil in het uitvoeren van orders op alternatieve beurzen of helemaal off exchange. Waarom wordt daar niet transparant over gedaan en vragen daarover genegeerd?
    Opsich is een forum toch bedoelt om met elkaar te praten over goede en slechte zaken?
  15. pro frituur 19 november 2020 14:07
    quote:

    Leefloon schreef op 19 november 2020 10:22:

    [...]
    Geen, inderdaad. Indirect teveel betalen is hooguit een gevolg van de eigen keuze voor een eigenlijk dure en matige broker. Eigen schuld, dikke bult. Ongeacht of dat verkocht wordt met een "modern" internettarief van €0,00 transactiekosten of met meer openheid van zaken. Als je achter iets aan zou gaan, laat datgene dan iets beter zijn dan de eigen staart.

    Men kiest er zelf voor om in donkere steegjes te gaan handelen met de vriendjes van de broker, in plaats van op een centraal plein waar alle verkopers met elkaar concurreren om een mooie kooporder.
    Je hebt zeker een punt. In de reclame en naar buiten toe is DeGiro alleen niet eerlijk. Bijvoorbeeld een podcast van de CEO www.listennotes.com/podcasts/onbrands...
    op 1 minuut 50 praat de CEO gewoon dat ze een kraampje zijn op Euronext bijvoorbeeld. Ook als je order is uitgevoerd krijg je een mail : plaats uitvoering EAM.

    DeGiro zou de beste broker zijn als ze eerlijker zouden zijn, we hebben net gehad dat ze ook in geheim klanten gigantische risico's lieten lopen door hun eigen hedge fund en daar heeft AFM ook boetes voor uitgedeeld.
  16. forum rang 8 objectief 19 november 2020 14:10
    quote:

    pro frituur schreef op 19 november 2020 13:40:

    [...]

    Dat ze toen in het geheim zijn begonnen met het verdienmodel dat ook "gratis" brokers toepassen vind ik gewoon een kwalijke zaak.

    Niks geheim; ze hebben het aan alle klanten bericht. (NB. en ik heb geen belang bij DeGiro; maar dit is de waarheid)
    Ontevreden: ga naar een andere broker. (keuze genoeg)
  17. pro frituur 19 november 2020 14:16
    quote:

    objectief schreef op 19 november 2020 14:10:

    [...]

    Niks geheim; ze hebben het aan alle klanten bericht. (NB. en ik heb geen belang bij DeGiro; maar dit is de waarheid)
    Ontevreden: ga naar een andere broker. (keuze genoeg)
    wanneer hebben ze dat dan bericht? Ik zie graag bewijs en dan heb ik het er niet meer over.

    Ik heb zelf DeGiro gevraagt maar die konden mij niet vertellen wanneer klanten geinformeerd waren dat orders niet meer naar Euronext zouden gaan. DeGiro kon dat niet correct aangeven en pas toen gingen ze zaken aanpassen maar mensen hebben daarover nog niet eens een mail gehad.
    Ik denk dat 99,9% van klanten het nog niet eens weet wat ik hier vertel.
4.496 Posts
Pagina: «« 1 ... 89 90 91 92 93 ... 225 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.