Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

Laatste koers (eur) Verschil Volume
15,510   +0,050   (+0,32%) Dagrange 15,420 - 16,020 156.126   Gem. (3M) 191,2K

Draadje met INHOUD! geen toogpraat a.u.b.

2.645 Posts
Pagina: «« 1 ... 79 80 81 82 83 ... 133 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Zembla 11 november 2020 11:33
    Goed nieuws voor de prijzen van grondstoffen, slecht nieuws voor het milieu:

    Het WEF: Deep-Sea Mineral Platform Launched Ahead of Battery Boom

    www.weforum.org/press/2020/11/deep-se...

    Wanneer er zelfs op de zeebodem gemimed moet worden, dan is de verwachte vraag gigantisch en kan alleen maar rendabel zijn wanneer de prijzen de spuigaten uit beginnen te lopen. Het milieu is daarbij ook nog eens het grote struikelblok. Linksom of rechtsom betekent dit dat we aan de vooravond van een flinke grondstofprijs stijging staan.
  2. [verwijderd] 11 november 2020 11:36
    quote:

    Zembla schreef op 11 november 2020 11:33:

    Goed nieuws voor de prijzen van grondstoffen, slecht nieuws voor het milieu:

    Het WEF: Deep-Sea Mineral Platform Launched Ahead of Battery Boom

    www.weforum.org/press/2020/11/deep-se...

    Wanneer er zelfs op de zeebodem gemimed moet worden, dan is de verwachte vraag gigantisch en kan alleen maar rendabel zijn wanneer de prijzen de spuigaten uit beginnen te lopen. Het milieu is daarbij ook nog eens het grote struikelblok. Linksom of rechtsom betekent dit dat we aan de vooravond van een flinke grondstofprijs stijging staan.
    Bedankt voor deze info, abtje.
  3. Zembla 11 november 2020 12:04
    Twee banken (Citi en Morgan Stanley) hebben zeer uiteenlopende visies als het om de lithiumprijs gaat. Morgan verwacht dat de prijs de komende vijf jaar niet zal stijgen. De bank twijfelt of EV's wel zo'n vlucht gaat nemen. Citi denkt van wel en verwacht dat de EV markt flink zal groeien mede door beleid van overheden. Daarnaast wijst Citi erop dat de EV verkopen in China weer even hoog zijn als pre covid. Opvallend is dat de Europese EV verkopen in september 2020 ondanks covid al hoger waren dan die van China. Citi verwacht dat de huidige overproductie van lithium midden 2021 verdwenen zullen zijn.

    www.forbes.com/sites/timtreadgold/202...

    Ik denk dat Citi gelijk zal gaan krijgen. Er worden steeds meer EV's verkocht ook in de EU. De grote 5 van Europa laten een jaar-op-jaar groei van 55% zien. Dat is toch wel een trend te noemen. In exacte aantallen valt het aandeel EV's nog erg tegen. Toch is er maar een gering overschot aan lithium. Dit betekent dat er niet veel groei voor nodig is om dat te veranderen

    e-drivers.com/forse-groei-europese-ev...
  4. wesmail 12 november 2020 08:16
    De nieuwste Chinese projectie voor het wereldwijde verkoopproject voor elektrische voertuigen in 2020 is 2,5 miljoen (een groei van 20% ten opzichte van 2019), waarbij de verwachte verkoop in het vierde kwartaal 850.000 zal bedragen. Dat is een vrij eenvoudige taak, aangezien de komende wereldwijde EV-verkoopcijfers voor oktober alleen al in oktober meer dan 300.000 zullen bedragen en november en december meestal goede maanden zijn.

    De regering van Shanghai kondigde in oktober aan snel kentekenplaten van niet-Shanghai overdag te verbieden (met ingang van mei 2021), waardoor mogelijk 1,7 miljoen ICE-auto's worden vervangen door Shanghai-kenteken- of EV-auto's. Met een beperkt aanbod van Shanghai-kentekenplaten (80K / jaar tegen een meerprijs van 90K RMB / plaat via een loterijsysteem), is de keuze voor veel chauffeurs niet zo moeilijk om over te schakelen op EV's.

    De prijs van lithiumcarbonaat van industriële kwaliteit is vorige week met 1000 RMB / ton gestegen. De aandelenkoers van Gangfeng steeg in twee weken van 40 naar 60. De golf is zo, eerst de EV-makers zoals Tesla en NIO, dan de LG, CATL en andere batterijproducenten, dan Gengfeng de leverancier van de batterijproducenten. Ik vraag me af wie de volgende is ???
  5. herbie bell 12 november 2020 09:06
    bron Ryans notes, 10.11.20

    AMG Advanced Metallurgical Group reported that revenues from vanadium in the third quarter fell nearly 13% to $20.7-million compared to $23.7-million in the third quarter of 2019, with FeV prices declines partially offset by sales volume increases.

    The average third-quarter FeV price published by American Metal Market was $9.88 per lb, 36% lower than the average price of $15.36 in Q3 2019. AMG noted that the FeV prices referenced had been changed to AMM’s price for 70-80% V, in warehouse Pittsburgh to better reflect AMG’s vanadium grade. AMG, however, produces 50% FeV.

    Insiders say that AMG stopped using CRU’s 80% FeV price index years ago because of concerns that it was not being updated consistently.

    AMG said that it was on track and on budget to double its FeV capacity by Q4 2021 in Ohio where it is building a second spent catalyst recovery plant.

    Company CEO Heinz Schimmelbusch at the start of the conference call with analysts was carefully vague about tipping fees (charged to spent catalyst suppliers) that he had earlier stated would allow AMG Vanadium to be profitable regardless of FeV prices.

    Analysts believe Schimmelbusch’s reticence had everything to do with AMG’s quest to prove that vanadium imports threaten US security. In its petition for 232 action against vanadium imports, AMG noted that the domestic vanadium industry was being hurt by imports. However, several companies opposing the 232 action filed comments showing: 1) AMG Vanadium’s profitability; 2) AMG’s ongoing vanadium expansion plans and 3) transcripts of Schimmelbusch talking about steep rises in tipping fees that would ensure AMG’s profitability regardless of spot prices.

    When asked on the conference call when the increased recycling fees would become visible in AMG’s EBITDA, Schimmelbusch said that the “shift in fees has happened.” He went on to note that the formulas were complicated and in some cases the upward shift of fees is linked to the vanadium price, which makes it difficult to project when the new recycling fees will have an impact. He ended, “I don’t want to comment further.”

    Toward the end of the conference call, however, caution about touting AMG’s vanadium business had disappeared. COO Eric Jackson told the analysts, “I think it is significant that the existing Cambridge system is profitable. No-one else in the world is as profitable.”

    Schimmelbusch remarked that for the first time in history, China was a net importer of vanadium in the third quarter. At the same time steel capacity utilization is rising in the US. He said he was not predicting vanadium prices, but statistics indicate that prices have stopped falling and could begin rising.

    It is difficult to ascertain specific information about the performance of AMG’s vanadium business from its quarterly reports because vanadium is one of nine materials combined under AMG Critical Materials including aluminum master alloys and powders, ferrovanadium, natural graphite, chromium metal, antimony, lithium, tantalum, niobium and silicon metal.

    Even so, AMG did reference vanadium several times in reporting third-quarter results for AMG Critical Materials.

    AMG Critical Materials’ revenue in the third quarter decreased 29% to 117.7-million compared to $165.2-million in Q3 2109, “driven largely by lower average prices across six of the seven business units during the quarter, partially offset by higher sales volumes of ferrovanadium, lithium concentrate, tantalum, graphite and silicon.”

    Third-quarter gross profit at AMG Critical Materials increased to $8.2 million compared to a loss of $1.3-million in the year-ago quarter. The increase was “primarily driven by a non-cash expense in the prior year related to a vanadium inventory adjustment as a result of lower vanadium prices.”

    AMG Metallurgical estimates that its Covid-19 EBITDA impact was $23-million in Q3, based on a bottom-up analysis of business units and a detailed comparison to the company’s financial plan prior to the pandemic. The company’s third-quarter EBITDA fell 42% to $14.1-million compared to $24.4-million in Q3 2019. AMG attributed the decrease to the pandemic and lower volumes and prices compared to the year-ago quarter.

    AMG Critical Materials’ pandemic-related impacts continued from the second quarter into the third, but “we saw increased volumes being sold to our customers in four of seven of our business units. Prices continue to be affected by high inventories across global supply chains, particularly in our vanadium and chrome businesses.” the company commented.

  6. wesmail 12 november 2020 14:19
    Stuttgart, Duitsland. Het elektrische offensief van Mercedes-Benz is een belangrijk onderdeel van de strategische focus "Ambition2039" en een voorwaarde op weg naar koolstofneutraliteit. Verantwoord gewonnen en verwerkte grondstoffen vormen de basis voor een duurzaam elektrisch wagenpark van Mercedes-Benz. Respect en bescherming van mensenrechten en van het milieu, van de mijn tot het eindproduct, zijn daarbij doorslaggevend. Momenteel ligt de focus vooral op de batterijgrondstoffen kobalt en lithium.

    Mercedes-Benz hanteert een allesomvattende aanpak in de hele keten van batterijtechnologie - van onderzoek en ontwikkeling tot serieproductie. De cel vormt het hart van de batterij en het beheersen van de chemie is daarom van cruciaal belang. “Het duidelijke ontwikkelingsdoel van Mercedes-Benz is om het bereik van toekomstige batterijen aanzienlijk te vergroten door vooruitgang in energiedichtheid, de productierijpheid van toekomstige batterijtechnologieën te bevorderen, de laadtijden aanzienlijk te verkorten en het gebruik van kritische materialen verder te verminderen. In de komende generaties batterijcellen wordt het kobaltgehalte al teruggebracht tot minder dan tien procent. In de toekomst willen we post-lithium-ion-technologieën gebruiken met nieuwe materiaalsamenstellingen om volledig af te zien van materialen zoals kobalt. De verdere optimalisatie van recycleerbaarheid en de implementatie ervan bij Mercedes-Benz maakt ook deel uit van de holistische batterijstrategie ”, zegt Markus Schäfer, lid van de Raad van Bestuur van Daimler AG en Mercedes-Benz AG; verantwoordelijk voor Daimler Group Research en Mercedes-Benz Cars COO.

    Mercedes-Benz AG vervult een voortrekkersrol met een alomvattende aanpak die de sociaal aanvaardbare en milieuvriendelijke winning van kobalt en lithium bevordert. Het bedrijf dringt aan op het gebruik van sterke standaarden voor duurzaamheid, waardoor de branchebreed erkende 'Standard for Responsible Mining' van het 'Initiative for Responsible Mining Assurance' (IRMA) een van de belangrijkste criteria is voor leveranciersbeslissingen en leverancierscontracten voor grondstoffen. toeleveringsketens. De standaard bevindt zich in de vroege fase van acceptatie door de industrie, een proces dat Daimler wil versnellen. In de contracten van het bedrijf moeten partners zich ertoe verbinden om binnen hun eigen toeleveringsketen te werken en uitsluitend te betrekken bij leveranciers van grondstoffen die worden gecontroleerd in overeenstemming met de IRMA-mijnbouwnorm.

    Landen van herkomst die als hoog risico worden beschouwd, worden in het algemeen bewust niet uitgesloten als leveringsbronnen. In plaats daarvan beoogt de hier gekozen aanpak de lokale situatie voor de mensen die er werken te verbeteren en hun rechten te versterken. Hiermee volgt Mercedes-Benz AG de aanbeveling van niet-gouvernementele organisaties, regeringen en andere relevante belangengroepen om zich niet terug te trekken uit risicolanden.
    In overeenstemming met het principe van het gebruik van hefboomwerking vóór de terugtrekking, is het doel om de lokale economie aan te moedigen en er tegelijkertijd voor te zorgen dat er hogere normen met betrekking tot de bescherming van de mensenrechten worden vastgesteld.

    Lithium: IRMA-mijnstandaard ook verplicht voor leveranciers

    Wat lithium betreft, werkt Mercedes-Benz er ook aan om ervoor te zorgen dat de grondstof duurzaam wordt gewonnen en dat de IRMA-mijnbouwnorm wordt verankerd in de leveringscontracten. Om tegelijkertijd de situatie in de mijngebieden te verbeteren, staat Daimler AG in contact met ontwikkelingsagentschappen en niet-gouvernementele organisaties voor mogelijke projecten ter plaatse.

    Duurzaamheid bij de inkoop van Mercedes-Benz

    Duurzaamheid is een centrale pijler van de aankoopstrategie van Mercedes-Benz. Op de weg van Mercedes-Benz naar CO 2 -neutraliteit in het kader van "Ambition2039" ligt de focus op de reductie van CO 2emissies en op het respecteren en beschermen van mensenrechten en het verantwoord gebruik van hulpbronnen in de hele toeleveringsketen. De nieuwe normen voor het verantwoord inkopen van grondstoffen gelden alleen in de eerste stap voor kobalt en lithium. Daimler AG hanteert een systematische aanpak om mensenrechtenschendingen vroeg en actief tegen te gaan: een strategische benadering om de mensenrechten te respecteren, het Human Rights Respect System is ontwikkeld voor zowel zijn eigen entiteiten als voor zijn toeleveringsketens. Als belangrijke maatregel heeft het bedrijf potentiële risicovolle grondstoffen geïdentificeerd. Het doel is om de toeleveringsketens van deze potentieel risicovolle grondstoffen geleidelijk inzichtelijk te maken en risicogebaseerde maatregelen te nemen. In de volgende stap is het de bedoeling om de procedure uit te breiden naar andere grondstoffen, in eerste instantie naar andere batterijgrondstoffen.

  7. herbie bell 13 november 2020 13:54
    Bron Ryan notes 12.11.20

    AMG created three new operating divisions: AMG Critical Materials Technologies will be comprised of the engineering, titanium alloys and chrome metal business units while AMG Critical Minerals will be comprised of the graphite, silicon (RW silicium), and antimony business units.

    AMG said: The chrome metal product line is an essential alloy for aerospace turbines and adds to the attractiveness of the AMG portfolio to this market.
  8. herbie bell 17 november 2020 09:37
    Bron ryan notes 16.11

    AMG will manufacture chrome metal products in New Castle, PA. The plant will begin production is early 2021.

    The US Chrome plant will be located on the premises of the former International Specialty Alloys, which AMG acquired from Kennametal. US AMG will be the only producer of chrome metal in the US. It is not known if the US plant will produce aluminothermic or electrolytic or both grades.

    The company already produces chrome metal in operations in Rotherham, UK.

    The US government classified chrome metal a strategic material though the government keeps selling it from the stockpile.

  9. [verwijderd] 17 november 2020 17:27
    quote:

    ff_relativeren schreef op 16 november 2020 08:52:

    amg-nv.com/feed-posts/amg-advanced-me... .
    Het bericht dat AMG in Pennsylvania, Amerika, Chrome metaal gaat fabriceren, mist volgens mij belangrijke informatie voor de beleggers :

    1. Wat is de verwachte output in de eerste jaren ?
    2. Wat is de verwachte maximale output bij volledige produktie ?
    3. Zijn er contracten met afnemers voor de volledige produktie ?
    4. Wie zijn die afnemers ?

    Omdat deze gegevens ontbreken , moet ik concluderen dat AMG op dit moment geen koersgevoelige informatie heeft voor ons. Met andere woorden, het produceren van Chrome metaal heeft geen impact op de verwachte omzet.

    Waarom richt AMG dan een nieuwe bedrijfstak op ? Vanwege toekomstplannen ? Als belegger -en zelfs alleen als forumlid- zou je dan willen weten wat die toekomstplannen zijn. Beursgenoteerde bedrijven en (schamele) communicatie : Een spanningsveld dat je overal terug ziet.

    Past deze uitbreiding voor AMG gewoon in hun stap-voor-stap-omzetgroei zonder enige haast ? Gebalanceerd uitbouwen en verder niets waar we over na hoeven denken ?

    Of is deze -op het oog- kleine stap het volgende schakeltje in een toekomstige Amerikaanse beursnotering ? Voorlopig ziet het daar niet naar uit. Dergelijke plannen zouden namelijk koersgevoelig zijn, en direkt naar buiten moeten worden gebracht.

    Blijft over : AMG is in alle rust en met kleine stapjes aan het groeien. That's it.
    --> dames en heren, aanvullingen zijn meer dan welkom !
  10. Zembla 18 november 2020 13:01
    quote:

    ff_relativeren schreef op 17 november 2020 17:27:

    [...]
    Het bericht dat AMG in Pennsylvania, Amerika, Chrome metaal gaat fabriceren, mist volgens mij belangrijke informatie voor de beleggers :

    1. Wat is de verwachte output in de eerste jaren ?
    2. Wat is de verwachte maximale output bij volledige produktie ?
    3. Zijn er contracten met afnemers voor de volledige produktie ?
    4. Wie zijn die afnemers ?

    Omdat deze gegevens ontbreken , moet ik concluderen dat AMG op dit moment geen koersgevoelige informatie heeft voor ons. Met andere woorden, het produceren van Chrome metaal heeft geen impact op de verwachte omzet.

    Waarom richt AMG dan een nieuwe bedrijfstak op ? Vanwege toekomstplannen ? Als belegger -en zelfs alleen als forumlid- zou je dan willen weten wat die toekomstplannen zijn. Beursgenoteerde bedrijven en (schamele) communicatie : Een spanningsveld dat je overal terug ziet.

    Past deze uitbreiding voor AMG gewoon in hun stap-voor-stap-omzetgroei zonder enige haast ? Gebalanceerd uitbouwen en verder niets waar we over na hoeven denken ?

    Of is deze -op het oog- kleine stap het volgende schakeltje in een toekomstige Amerikaanse beursnotering ? Voorlopig ziet het daar niet naar uit. Dergelijke plannen zouden namelijk koersgevoelig zijn, en direkt naar buiten moeten worden gebracht.

    Blijft over : AMG is in alle rust en met kleine stapjes aan het groeien. That's it.
    --> dames en heren, aanvullingen zijn meer dan welkom !
    Het bericht roept inderdaad veel meer vragen op. AMG zelf typeert het bericht niet als koersgevoelig (zie website). Ik kan mij wel vinden in jouw analyse. Tegelijkertijd is dit wel een begin. Wanneer er maar 1 bericht zou zijn met alle ins en outs, dan zouden we zeggen, waarom horen we hier nu pas iets van terwijl ze er al zo ver mee zijn.

    Hier mijn fantasie:

    Wellicht gaat het slechts om specialistische activiteiten en is het volume zeer gering en komt er pas een inhoudelijk persbericht wanneer de eerste toepassing er is.

    Wat ook kan is dat het wel groot wordt aangepakt en dat het inderdaad de bedoeling is om Chroom in grote hoeveelheden te produceren met in Alaska gewonnen Chromiet. Zo ver is de VS nog niet, maar AMG sorteert daarop voor.
    www.miningnewsnorth.com/story/2020/10...

    Een andere mogelijkheid is dat AMG zich gaat richten op Iron-Chromium Redox Flow Batteries (ICRFB). Deze zijn goedkoper dan VRFB's:
    2015:
    "The vanadium redox flow battery (VRFB), the most developed aqueous RFB [3,6e9], is estimated to have a vanadium material cost of $189 kWh1 and a system cost of $325 kWh1, which are far higher than the cost target of $100 kWh1 for the energy storage system set by US Department of Energy ARPA-E."
    www.mae.ust.hk/~mezhao/pdf/264.pdf

    Tot zover de fantasie ;)

    Verder vind ik het prima wanneer AMG aangeeft waar men mee bezig is, ook al heeft het nog geen invloed op de omzet. Zodra dat wel het geval is worden we verder op de hoogte gebracht. Ik kijk er in ieder geval naar uit en wie weet worden we heel positief verrast!

2.645 Posts
Pagina: «« 1 ... 79 80 81 82 83 ... 133 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.