Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel CMB.TECH BRU:CMBT.BL, BE0003816338

Laatste koers (eur) Verschil Volume
12,350   0,000   (0,00%) Dagrange 12,270 - 12,450 24.790   Gem. (3M) 28,9K

Forum geopend voor Euronav

19.433 Posts
Pagina: «« 1 ... 723 724 725 726 727 ... 972 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. krach03 10 november 2020 10:42
    Technisch plaatje op korte termijn: duidelijke weerstand op 7,13 euro en lichte steun op 6,57.

    Hopelijk anticiperen institutionele beleggers, ondanks de huidige zwakke rates, op het potentiële herstel volgend jaar (mede dankzij het perspectief van een vaccin).
    Zo niet gaan we opnieuw de zes euro gaan testen. Mogelijks kan het dan nog een stuk lager, maar laten we er voorlopig maar van uitgaan dat dat het worst case scenario is.
  2. Erik007 10 november 2020 11:19
    quote:

    krach03 schreef op 10 november 2020 10:42:

    Technisch plaatje op korte termijn: duidelijke weerstand op 7,13 euro en lichte steun op 6,57.

    Hopelijk anticiperen institutionele beleggers, ondanks de huidige zwakke rates, op het potentiële herstel volgend jaar (mede dankzij het perspectief van een vaccin).
    Zo niet gaan we opnieuw de zes euro gaan testen. Mogelijks kan het dan nog een stuk lager, maar laten we er voorlopig maar van uitgaan dat dat het worst case scenario is.
    Benevens de eventuele anticipatie door institutionelen waarover je het hebt, zou de verdere inkoop van eigen doelen ook een (minstens) ondersteunend effect op de koers moeten hebben: Euronav heeft tot nog toe al voor ongeveer 19 miljoen dollar eigen aandelen aangekocht en, tenzij ik me vergis, is dit inkoopprogramma nog niet helemaal afgelopen... Heb nu jammer genoeg even de tijd niet om de details dienaangaande opnieuw te gaan bekijken.

    Een ander puntje, gisteren ging de prijs van de olie weer omhoog. Iemand een idee wat hiervan het effect op Euronav kan zijn? Ik weet wel dat de prijs van de olie regelmatig op en neer gaat, en ook dat deze bewegingen ook een effect op de koers van Euronav kunnen hebben. Daarom, ik bedoel dus concreet: wat is het effect nu, op korte termijn voor Euronav van de recente stijging van de olieprijs?
  3. forum rang 4 boothram 10 november 2020 13:36
    op korte termijn betekent het allicht al dat ze niet moeten afschrijven op hun voorraden bij oceania..
    ook niet onbelangrijk.
    de winst van euronav hangt echter af van tekorten op de transportmarkt: er is nu een overcapaciteit, maar het is zeer de vraag of er weer geen contango ontstaat, en ook hoeveel van de 'scrapwaardige ' boTen worden er nog voor transport gebruikt... en niet voor opslag,,??
    tegen 2028 verwacht ik de 'peak oil ' waarbij het huidige aantal boten maar net voldoende is voor een normale markt met periodiek en lokaal overschotten of tekorten... spotprijzen zijn dan in functie van de rendementsverwachting voor de nieuwbouw...
    dat houdt in dat eke scrap of andere desaffectatie als transport in 2028 zal moeten vervangen zijn door een nieuwbouw: scrap is dan gebeurd zowat alle schepen van voor 2008: er blijft dan zowat 60% van de actuele vloot
    Er zou vanaf 2022 dus 40% te vervangen zijn door nieuwe vlccs in .. 5 jaar (want er is al 2 jaar voorbij voor de bestelling) of zowat 64 per jaar. Deze schepen zijn dan bestemd voor een wegkwijnende markt, waar in de eerste 20 jaar nog maar weinig te scrappen valt...de eerste 10 jaar nog wel 6% van de actuele vloot, maar dan zijn de nieuwe schepen aan de beurt...die dan gemiddeld 8 jaar oud zijn Er volgt dan een periode bijna zonder scraps en steeds minder olietransport... De nieuwbouw zal dus extra veel moeten opbrengen in de eerste jaren... en dus zeer duur zijn of er niet komen: het effect op de spot-prijs voor tankers is hoe dan ook bullish... ik denk dat een vlcc .in de eerstvolgende 10 jaar periode gemiddeld 8 miljoen per jaar zal opbrengen voor een eco vlcc tot aan zijn 15de jaar... en dan kan er ook nieuwbouw komen, met mondjesmaat...
  4. [verwijderd] 11 november 2020 11:31
    Weet niet of het volledig actueel is, maar info in bijlage komt van marketwatch.

    Dit komt van Yahoo Finance:

    Balance Sheet
    Total Cash (mrq) 161.6M
    Total Cash Per Share (mrq) 0.78
    Total Debt (mrq) 1.25B
    Total Debt/Equity (mrq) 51.81
    Current Ratio (mrq) 1.96
    Book Value Per Share (mrq) 11.61
  5. Onbekende 11 november 2020 13:26
    quote:

    JaneJungle schreef op 9 november 2020 11:43:

    Van -3% naar bijna groen...,
    Niet slecht...
    Heb 1100€ verdiend in bijna 2,5 uur

    Valt nog mee. Op het Shell forum heb je pas nog 50K verdient in 3 weekjes.
    Misschien kunnen ze voor jou een fantasie-forum oprichten. Daar kan je je volledig laten gaan met je opschepperig gedrag.
  6. [verwijderd] 11 november 2020 22:08
    www.google.com/amp/s/www.cnbc.com/amp...

    Nog meer cuts nodig in de productie dan eerder bepaald! Dat gaat een heftig overleg worden onder de OPEC leden eind nov/begin dec. .Vorige cuts waren al moeilijk te handhaven onder sommige leden. Als er dan nog lockdowns in USA komen is er misschien 10% minder vraag.
    Gooit dan maar wat vlcc's vol, liefst die van Euronav natuurlijk :-)
  7. PAPA JOE 12 november 2020 09:30
    quote:

    Onbekende schreef op 11 november 2020 13:26:

    [...]

    Valt nog mee. Op het Shell forum heb je pas nog 50K verdient in 3 weekjes.
    Misschien kunnen ze voor jou een fantasie-forum oprichten. Daar kan je je volledig laten gaan met je opschepperig gedrag.
    Ja dan kan hij een villa kopen op de Seychellen
  8. [verwijderd] 12 november 2020 17:49
    quote:

    Onbekende schreef op 11 november 2020 13:26:

    [...]

    Valt nog mee. Op het Shell forum heb je pas nog 50K verdient in 3 weekjes.
    Misschien kunnen ze voor jou een fantasie-forum oprichten. Daar kan je je volledig laten gaan met je opschepperig gedrag.
    Geweldig hoe “mensen” reageren als het niet goed gaat. Of een ander een keer beter doet.
    Ik heb niets te verbergen. Ik heb screenshot van mijn portefeuille toen ook als bijlage geüpload.
    Ondertussen heb ik trouwens wat meer stuks bijgekocht. Winst is nog maar 44.000€.
    Hoop dat je niet uit elkaar klapt van afgunst.
  9. [verwijderd] 12 november 2020 17:51
    Was trouwens hier ook niet zo een mooie beursdag. Bij Shell ook niet hoor, maar daar kreeg je dividend...is hier ook dividend uitbetaald?
    Veel succes morgen. Al verwacht ik niet heel veel goeds morgen voor Euronav.
    Volgens mij staat Euronav veel te hoog.
    Koers rond 5,50€ zou terecht zijn denk ik.
  10. aossa 12 november 2020 19:45
    quote:

    JaneJungle schreef op 12 november 2020 17:51:

    Was trouwens hier ook niet zo een mooie beursdag. Bij Shell ook niet hoor, maar daar kreeg je dividend...is hier ook dividend uitbetaald?
    Veel succes morgen. Al verwacht ik niet heel veel goeds morgen voor Euronav.
    Volgens mij staat Euronav veel te hoog.
    Koers rond 5,50€ zou terecht zijn denk ik.
    Ja morgen hé, vrijdag de 13e, zal het moeten gaan gebeuren...

    Dividendknip is volgende week!
  11. aossa 12 november 2020 19:53
    quote:

    JaneJungle schreef op 12 november 2020 17:49:

    [...]

    Geweldig hoe “mensen” reageren als het niet goed gaat. Of een ander een keer beter doet.
    Ik heb niets te verbergen. Ik heb screenshot van mijn portefeuille toen ook als bijlage geüpload.
    Ondertussen heb ik trouwens wat meer stuks bijgekocht. Winst is nog maar 44.000€.
    Hoop dat je niet uit elkaar klapt van afgunst.

    Ga een kaarske branden bij de geilige Rita...
19.433 Posts
Pagina: «« 1 ... 723 724 725 726 727 ... 972 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.