Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel X-FAB PSE:XFAB.FR, BE0974310428

Laatste koers (eur) Verschil Volume
4,358   +0,018   (+0,41%) Dagrange 4,268 - 4,358 67.306   Gem. (3M) 226,8K

Forum X-FAB geopend

682 Posts
Pagina: «« 1 ... 8 9 10 11 12 ... 35 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Tartessos 5 oktober 2020 10:51
    Bron: De Tijd BE

    X-Fab | Chips
    X-Fab XFAB1,82% produceert chips met een sterke focus op automotive, industriële en medische toepassingen. De koers is nog maar weinig hersteld en fors ondergewaardeerd ten opzichte van de sector en zusterbedrijf Melexis. In de automarkten is het herstel ingezet, mede dankzij overheidsstimuli. Daarnaast heeft X-Fab structureel groeipotentieel met chips voor elektrische voertuigen, het internet of things & robotica, gepersonaliseerde diagnostica en 5G, evenals silicon-carbide hittebestendige chips. Het aandeel noteert onder de boekwaarde en de balans is voldoende comfortabel om de laagconjunctuur te overbruggen. Bovendien is een uitkoop door de hoofdaandeelhouders vroeg of laat niet uit te sluiten.
  2. forum rang 5 Hulskof 27 oktober 2020 18:23
    www.xfab.com/index.php?eID=tx_secured...

    Highlights Q32020:
    -Revenue was USD 96.1million, within the guidance of USD91-97 million, down 26% year-on-year (YoY) and down 19% quarter-on-quarter(QoQ)
    -Bookings were USD 111.6 million, down 8% YoY and up 12% QoQ, recording a substantial increase in September-EBITDA margin of 4.9% abovethe 0-4% guidance
    -EBITDA was USD 4.7million, downUSD 7.9 millionYoYand down USD 11.1 millionQoQ
    -EBIT was USD -13.9million, downUSD 7.8million YoYand down USD 11.2million QoQ-Net loss was USD -12.9million, downUSD4.7millionYoYand downUSD7.0millionQoQ

    Outlook:
    -Q42020revenue is expected to rebound markedly in the range of USD120-127million with an EBITDA marginin the range of 10-14%.
    -The guidance for Q42020 is based on an average exchange rate of 1.18USD/Euro.

    Ik vind het maar matig. Outlook is in zoverre oké dat die de weg omhoog lijkt aan te geven. Maar dat hebben we vaker gezien. Jammer dat ook Medical een terugval vertoonde en er eigenlijk nergens groei te bespeuren valt. Dat is toch raar in een tijd waarin techaandelen de pan uit rijzen. Je kunt je niet blijvend verschuilen achter een slecht draaiende automobielsector, die overigens ook al een tijdje uit het dal aan het kruipen is. Daimler en BMW maken intussen alweer winst. Dus X-fab blijft voor mij om onverklaarbare redenen achter.

    Geen idee wat de koers hierop gaat doen. Die beweegt eigenlijk al vanaf mei vlak (tussen 2,7 en 3,7). Ik zie weinig reden dat daar op korte termijn verandering in komt.
  3. drulletje drie 29 oktober 2020 15:51
    Automotive trekt aan, Medical is logisch dat die even een terugval hebben die hebben namelijk wel even wat anders aan hun hoofd! Industrie ook wat last van de Corona perikelen dus laten we hopen dat dit snel achter de rug is! Dan kunnen we in 2021 met een aantrekkende Automotive gaan knallen!

    Koers is goed blijven liggen na de cijfers en de slechte week en vandaag zien we een mooie plus dus ik blijf voorlopig nog even zitten.

    X-Fab Silicon Foundries SE

    3,185
    0,19
    6,34 %
  4. Aruwimi 29 oktober 2020 16:35
    Is het niet zo dat X-fab als pure chipfabrikant even na-ijlt op chipontwerpers als Melexis? Uiteindelijk gebruiken chipafnemers zoals auto- en medisch.materiaal-fabrikanten eerst hun voorraad op, daarna stromen nieuwe tekeningen van de ontwerpers naar de fabrikanten die dus helemaal aan het einde van de ketting zitten. Niet?
  5. Aruwimi 29 oktober 2020 16:37
    VERDUIDELIJKING
    Is het niet zo dat X-fab als pure chipfabrikant even na-ijlt op chipontwerpers als Melexis? Uiteindelijk gebruiken chipafnemers zoals auto- en medisch.materiaal-producenten eerst hun voorraad op, daarna stromen nieuwe tekeningen van de chip-ontwerpers naar de chip-fabrikanten die dus helemaal aan het einde van de ketting zitten. Niet?
  6. forum rang 4 Tartessos 29 oktober 2020 16:46
    Chip fabrikanten zitten zeer zeker niet aan het einde van de ontwerp cyclus.
    Zeker niet bij elektrische auto’s.
    De autofabrikant maakt in beginsel een grof ontwerp. Waarbij specificaties als snelheid, bereik, sportiviteit en de hoeveelheid opties bepalend zijn voor benodigde hoeveelheid elektrische energie.
    Ook de functionaliteit van de installatie wordt dan vastgesteld. Decelectrische circuits en discreet chips zijn dus in een vroeg stadium van belang.
682 Posts
Pagina: «« 1 ... 8 9 10 11 12 ... 35 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.