Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Koffiekamer« Terug naar discussie overzicht

Steinhoff een mooie kans

17.282 Posts
Pagina: «« 1 ... 329 330 331 332 333 ... 865 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Caramba1 20 oktober 2020 22:57
    quote:

    La Reina schreef op 20 oktober 2020 21:47:

    [...]

    In elk geval wel meer duidelijkheid. Zijn wel flinke bedragen mee gemoeid. Zullen nog wel meer publicaties en berichten in de media over verschijnen.Daar wordt ook weer op gereageerd.Maar het blijft lastig inschatten hoe de markt dit verhaal gaat waarderen.
    Je hebt werkelijk geen idee waar je over praat Reina. Je kakelt maar wat van je af hier. Een fine voor Steinhoff van nog geen miljoen EURO uit de periode voor de reorganisatie.
  2. [verwijderd] 21 oktober 2020 15:52
    Goede
    Middag

    Het kan aan mij liggen maar als ik hier en daar een bericht lees dan zijn er genoeg mensen die denken dat hij terug kan gaan naar hogere koersen op de afgelopen berichten.

    Ik denk dat als die potentie er echt in zat er genoeg andere mensen ook zouden investeren in deze penny
    Maar met de huidige lage koers lijkt dat er toch bepaalt niet op .
    Terwijl als er echt een soort van zekerheid is dat steinhoff het gaat halen de winstmarge bizar is
  3. [verwijderd] 21 oktober 2020 16:11
    quote:

    Caramba1 schreef op 21 oktober 2020 08:17:

    [...]
    Geduld hebben. Management maakt waar wat ze hebben gezegd. Bewust weinig informatie geven ( Peter Wakkie stijl) want dat leidt alleen maar af.
    U heeft echt geen enkel idee waar u over praat, u kakelt maar wat in de rondte. Probeer eens informatie van Steinhoff zelf goed te doorgronden, feiten te verzamelen i.p.v. van wat rond te speculeren over het MT en wat die denken, of doen.
    Een echt nieuwtje over Steinhoff, laat staan een inhoudelijke 'visie' over het bedrijf of het aandeel, heb ik uit uw koker helaas nog nooit mogen vernemen, het blijft bij persoonlijke aanvalletjes en ongefundeerde meningkjes, maar ook u kan wellicht nog wat leren. Dus probeer eens iets inhoudelijks bij te dragen waar we wat mee kunnen. En oh ja, probeer eens niet voor andere posters te reageren, het 'gesprek' gaat u helemaal niets aan, dat is alleen maar forumvervuiling. Suc6!
  4. Maisha marefu 21 oktober 2020 16:11
    quote:

    Aandeel123 schreef op 21 oktober 2020 14:41:

    [...]

    Benieuwd wat dit aandeel gaat doen. € 20, 30 of 40 cent in het komende jaar !!
    Ik heb er echt geen idee van. Ik heb er deze maand 40k aandelen van gekocht. Normaal gezien zou ik dergelijke aandelen nooit kopen maar heb het bij uitzondering toch eens gedaan. We zullen zien wat het geeft.
    Het is een mega groot bedrijf en misschien lukt het ze wel om eruit te komen...

    Ik wens iedereen veel succes toe!
  5. [verwijderd] 21 oktober 2020 17:09
    STEINHOFF INVESTMENT HOLDINGS LIMITED - Results Of The 2017 Annual General Meeting
    21 October 2020 16:41

    Results Of The 2017 Annual General Meeting

    Steinhoff Investment Holdings Limited
    (Incorporated in the Republic of South Africa)
    (Registration number: 1954/001893/06)
    JSE Code: SHFF
    ISIN: ZAE000068367
    (“the Company”)

    RESULTS OF THE 2017 ANNUAL GENERAL MEETING

    Shareholders are hereby advised that at the annual general meeting of the Company for the
    Company’s 2017 financial year held at 13:15 today, Wednesday, 21 October 2020 at Vineyard
    Office Park, 1 Devon Valley Road, Stellenbosch (“AGM”), all of the resolutions were passed
    by the requisite majorities of the Company’s shareholders.

    Details of the results of the voting at the AGM are as follows:...etc

    irhosted.profiledata.co.za/steinhoff/...
  6. Aandeel123 22 oktober 2020 09:02
    quote:

    Maisha marefu schreef op 21 oktober 2020 16:11:

    [...]

    Ik heb er echt geen idee van. Ik heb er deze maand 40k aandelen van gekocht. Normaal gezien zou ik dergelijke aandelen nooit kopen maar heb het bij uitzondering toch eens gedaan. We zullen zien wat het geeft.
    Het is een mega groot bedrijf en misschien lukt het ze wel om eruit te komen...

    Ik wens iedereen veel succes toe!
    Bij 0,25 ben ik al een blij mens
  7. [verwijderd] 22 oktober 2020 13:46
    quote:

    Adrianne schreef op 22 oktober 2020 12:10:

    De eenmalige eigenaren van Tekkie Town hebben zojuist een nieuwe juridische aanval verloren aan Steinhoff in een claim van R1.9 miljard

    www.businessinsider.co.za/supreme-cou...

    Zo .....weer een stapje verder.......
    Stap je voor stapje komen we er wel ... Ik hoeft niet zo nodig meteen in geld te zwemmen ... de komende tijd is pootje baden ook voldoende.
  8. Bearded Broker 22 oktober 2020 20:53
    Hoi luitjes,

    Mogelijk een klein beetje off-topic vraagje:

    Ik zie zojuist in mijn Giro account dat de naam van de aandelen voor Steinhoff is aangepast naar STEINHOFF INTERNATL HLDGS N.V. AANDELEN OP NAAM EO -,50.

    Heeft dit een specifieke reden of is dit iets interns bij de Giro?

    Evengoed dank voor de info alvast!
  9. [verwijderd] 22 oktober 2020 23:35
    quote:

    La Reina schreef op 21 oktober 2020 16:11:

    [...]

    U heeft echt geen enkel idee waar u over praat, u kakelt maar wat in de rondte. Probeer eens informatie van Steinhoff zelf goed te doorgronden, feiten te verzamelen i.p.v. van wat rond te speculeren over het MT en wat die denken, of doen.
    Een echt nieuwtje over Steinhoff, laat staan een inhoudelijke 'visie' over het bedrijf of het aandeel, heb ik uit uw koker helaas nog nooit mogen vernemen, het blijft bij persoonlijke aanvalletjes en ongefundeerde meningkjes, maar ook u kan wellicht nog wat leren. Dus probeer eens iets inhoudelijks bij te dragen waar we wat mee kunnen. En oh ja, probeer eens niet voor andere posters te reageren, het 'gesprek' gaat u helemaal niets aan, dat is alleen maar forumvervuiling. Suc6!
    Crisiscommunicatie: ‘Met openheid win je geen vertrouwen’
    7 communicatielessen van oud-Ahold-topman Peter Wakkie

    PRIVACY
    23 DECEMBER 2015
    JASPER MULDER
    1
    0
    Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
    adformatie
    Wat doe je als er een crisis uitbreekt? Hoe communiceer je het beste als blijkt dat het bedrijf fraude heeft gepleegd? Over het algemeen is het devies van crisisexperts om direct naar buiten te treden, schuld te bekennen en te werken aan herstel van vertrouwen.

    Peter Wakkie, denkt daar anders over, blijkt uit een interview met hem van dit weekeinde in NRC Handelsblad. Wakkie werd in 2003 als bestuurder binnengehaald door Ahold toen de boekhoudfraude net was ontdekt. De chaos was compleet, Wakkie moest het concern helpen overleven, iets wat uiteindelijk lukte. Hij geeft in het NRC-interview enkele opmerkelijke communicatielessen.

    1. Met openheid herwin je geen vertrouwen

    Wees op je hoede voor de afdeling communicatie, waarschuwt Wakkie. Die zijn voor transparantie, maar daar moet je niet naar luisteren. Soms kom je er niet onderuit te reageren in de media , maar houd het dan bij ‘feitelijke, nietszeggende verklaringen’. Wakkie: ‘Zeg dat je het serieus neemt, dat je grondig onderzoek doet, dat je meewerkt met de autoriteiten. En verder niks.’ Volgens hem moet een kleine groep moet de regie hebben: de bestuursvoorzitter, de president-commissaris, het hoofd Legal, en het hoofd communicatie. Om te voorkomen dat iemand te veel zegt.

    2. Van vroegtijdige verklaringen krijg je later spijt

    Wakkie pleit ervoor om pas naar buiten te treden als duidelijk is wat er precies aan de hand is. Hij noemt Volkswagen als voorbeeld, dat volgems hem veel te vroeg met excuses kwam. ‘Ze hadden nog geen idee wat er precies aan de hand was.’ Zo zei de Amerikaanse baas van VW dat het concern ‘totally screwed up’ en ‘dishonest’ was geweest. Wakkie: ‘Maar nu blijkt het toch heel anders te zitten.’ VW liet vorige week namelijk nog weten dat de fraude een gevolg was van ‘wangedrag’ van ‘individuele werknemers’. Wakkie: ‘Dat is heel goed, lekker inkapselen. Ik kreeg er gelijk een rustig gevoel van.’

    3. Als je excuses maakt, laat het door je topman doen

    De boetedoening van Horn van VW veraadden het gebrek aan regie bij het concern, aldus Wakkie: ‘Die Horn is niet eens de hoogste baas. Je moet nooit zomaar iemand van een dochterbedrijf loslaten met dit soort teksten.’ Die moeten van bestuursvoorzitter zelf komen.

    4. Neem de tijd, de aandacht verslapt vanzelf

    Een fraudezaak kan jaren duren. Justitie neemt zijn tijd voor ‘grondig onderzoek’. Een bedrijf kan niets anders doen dan zelf ook de tijd nemen voor al die onderzoeken en verder gaan met zijn dagelijkse bezigheden. Na een paar weken verslapt de aandacht van het grote publiek, en verdwijnen de voorpagina’s.

    5. Naamsverandering lost niets op

    Het herstellen van een imago duurt nog langer. Een naamsverandering na fraude, SNS Reaal deed met zijn vastgoedtak die het van Property Finance omdoopte tot Propertize, heeft weinig zin. ‘Dan zeggen ze er toch altijd previously Volkswagen achteraan.’ Volgens Wakkie kost het zo’n vier jaar om helemaal over fraude heen te komen.

    6. Beken geen schuld

    Een schuldbekentenis is munitie voor claims. Een uitspraak als ’we totally screwed up’ is dus niet erg handig, zegt Wakkie. Ook is het belangrijk wat je met justitie afspreekt: is een schuldbekentenis onderdeel van de schikking of niet? Wakkies advies: altijd proberen eronderuit te komen.

    7. Laat advocaten het onderzoek leiden, niet accountants

    Feitenonderzoek laten doen is belangrijk, vooral om de autoriteiten gunstig te stemmen, aldus Wakkie. Het onderzoek moet wel zo zijn ingericht dat advocaten het onderzoek leiden, en niet accountants. Anders dan accountants hoeven advocaten niet alle bevindingen met de autoriteiten te delen.Met die advocaten moet het bedrijf vervolgens goede afspraken maken over wie he onderzoeksrapport allemaal te zien krijgen – zo min mogelijk mensen – en wie alleen de conclusies.

    De advocaat Peter Wakkie was van 2003 tot 2009 bestuurder bij Ahold. Hij trad aan na het ontdekken van de boekhoudfraude. Sinds zijn vertrek werkt hij als advocaat bij tweemanskantoor Spinath+Wakkie.

    Foto: ANP - Boll, Cynthia
  10. Caramba1 23 oktober 2020 07:51
    quote:

    Shyman schreef op 22 oktober 2020 23:35:

    [...]

    Crisiscommunicatie: ‘Met openheid win je geen vertrouwen’
    7 communicatielessen van oud-Ahold-topman Peter Wakkie

    PRIVACY
    23 DECEMBER 2015
    JASPER MULDER
    1
    0
    Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
    adformatie
    Wat doe je als er een crisis uitbreekt? Hoe communiceer je het beste als blijkt dat het bedrijf fraude heeft gepleegd? Over het algemeen is het devies van crisisexperts om direct naar buiten te treden, schuld te bekennen en te werken aan herstel van vertrouwen.

    Peter Wakkie, denkt daar anders over, blijkt uit een interview met hem van dit weekeinde in NRC Handelsblad. Wakkie werd in 2003 als bestuurder binnengehaald door Ahold toen de boekhoudfraude net was ontdekt. De chaos was compleet, Wakkie moest het concern helpen overleven, iets wat uiteindelijk lukte. Hij geeft in het NRC-interview enkele opmerkelijke communicatielessen.

    1. Met openheid herwin je geen vertrouwen

    Wees op je hoede voor de afdeling communicatie, waarschuwt Wakkie. Die zijn voor transparantie, maar daar moet je niet naar luisteren. Soms kom je er niet onderuit te reageren in de media , maar houd het dan bij ‘feitelijke, nietszeggende verklaringen’. Wakkie: ‘Zeg dat je het serieus neemt, dat je grondig onderzoek doet, dat je meewerkt met de autoriteiten. En verder niks.’ Volgens hem moet een kleine groep moet de regie hebben: de bestuursvoorzitter, de president-commissaris, het hoofd Legal, en het hoofd communicatie. Om te voorkomen dat iemand te veel zegt.

    2. Van vroegtijdige verklaringen krijg je later spijt

    Wakkie pleit ervoor om pas naar buiten te treden als duidelijk is wat er precies aan de hand is. Hij noemt Volkswagen als voorbeeld, dat volgems hem veel te vroeg met excuses kwam. ‘Ze hadden nog geen idee wat er precies aan de hand was.’ Zo zei de Amerikaanse baas van VW dat het concern ‘totally screwed up’ en ‘dishonest’ was geweest. Wakkie: ‘Maar nu blijkt het toch heel anders te zitten.’ VW liet vorige week namelijk nog weten dat de fraude een gevolg was van ‘wangedrag’ van ‘individuele werknemers’. Wakkie: ‘Dat is heel goed, lekker inkapselen. Ik kreeg er gelijk een rustig gevoel van.’

    3. Als je excuses maakt, laat het door je topman doen

    De boetedoening van Horn van VW veraadden het gebrek aan regie bij het concern, aldus Wakkie: ‘Die Horn is niet eens de hoogste baas. Je moet nooit zomaar iemand van een dochterbedrijf loslaten met dit soort teksten.’ Die moeten van bestuursvoorzitter zelf komen.

    4. Neem de tijd, de aandacht verslapt vanzelf

    Een fraudezaak kan jaren duren. Justitie neemt zijn tijd voor ‘grondig onderzoek’. Een bedrijf kan niets anders doen dan zelf ook de tijd nemen voor al die onderzoeken en verder gaan met zijn dagelijkse bezigheden. Na een paar weken verslapt de aandacht van het grote publiek, en verdwijnen de voorpagina’s.

    5. Naamsverandering lost niets op

    Het herstellen van een imago duurt nog langer. Een naamsverandering na fraude, SNS Reaal deed met zijn vastgoedtak die het van Property Finance omdoopte tot Propertize, heeft weinig zin. ‘Dan zeggen ze er toch altijd previously Volkswagen achteraan.’ Volgens Wakkie kost het zo’n vier jaar om helemaal over fraude heen te komen.

    6. Beken geen schuld

    Een schuldbekentenis is munitie voor claims. Een uitspraak als ’we totally screwed up’ is dus niet erg handig, zegt Wakkie. Ook is het belangrijk wat je met justitie afspreekt: is een schuldbekentenis onderdeel van de schikking of niet? Wakkies advies: altijd proberen eronderuit te komen.

    7. Laat advocaten het onderzoek leiden, niet accountants

    Feitenonderzoek laten doen is belangrijk, vooral om de autoriteiten gunstig te stemmen, aldus Wakkie. Het onderzoek moet wel zo zijn ingericht dat advocaten het onderzoek leiden, en niet accountants. Anders dan accountants hoeven advocaten niet alle bevindingen met de autoriteiten te delen.Met die advocaten moet het bedrijf vervolgens goede afspraken maken over wie he onderzoeksrapport allemaal te zien krijgen – zo min mogelijk mensen – en wie alleen de conclusies.

    De advocaat Peter Wakkie was van 2003 tot 2009 bestuurder bij Ahold. Hij trad aan na het ontdekken van de boekhoudfraude. Sinds zijn vertrek werkt hij als advocaat bij tweemanskantoor Spinath+Wakkie.

    Foto: ANP - Boll, Cynthia
    Dank je Shyman. Dit bedoelde ik dus maar Reina weet het allemaal beter...
  11. forum rang 8 aextracker 23 oktober 2020 18:53
    Net zo'n hopeloos geval als Kardan. het enige verschil is ,d at deze nog een notering heeft...... voor zolang het nog duurt.
    Hangt van leningen en ellende aan elkaar. Wanneer prestatie en waardering afhankelijk wordt van gelieerde bedrijven, dan weet je het wel.

    Steinhoff is een doolhof vol ellende onderweg.
17.282 Posts
Pagina: «« 1 ... 329 330 331 332 333 ... 865 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.