Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel Ahold Delhaize Koninklijke AEX:AD.NL, NL0011794037

Laatste koers (eur) Verschil Volume
30,810   +0,160   (+0,52%) Dagrange 30,580 - 30,890 1.158.704   Gem. (3M) 1,9M

Ahold Delhaize 2020

1.536 Posts
Pagina: «« 1 ... 37 38 39 40 41 ... 77 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 12 oktober 2020 09:20
    Das war einmal. Eens was het the diamant who needed to be polished. Nu is een het een draak van een onderneming die zo eigenwijs is als ik weet niet wat. Vandaar dat het continue onder druk staat.
    Iedere fantasie is er ook vakkundig uitgehaald. Saaiheid troef. Marketing technisch en communicatief zouden ze aan de top moeten staan, maar het is absolute middelmaat. Haal is een goede kerel binnen en zorg is dat die tent opgelapt word. Mijn god!

    Basta
  2. forum rang 8 Leefloon 12 oktober 2020 14:44
    quote:

    objectief schreef op 12 oktober 2020 10:04:

    de gehele sector zit even in ene dip
    Sinds corona op de beurzen bij Euronext ongewogen -10,26%; gewogen -3,21% (nummer 18 van de 43 sectoren).

    De relevantere subsector doet ongewogen -21,40%; gewogen -4,13% (nummer 47 van de 137).

    Top 2 en flop 2, ten opzichte van de eigen subsector. Het werkelijke koersrendement van Ahold Delhaize is +5,84%:

    Colruyt +43,09%
    Ahold Delhaize +31,41%

    Casino -28,51%
    Foncière Euris -31,80%

    De (sub-)sector is dus niet erg relevant, want daarin zitten nogal duidelijke verschillen door duidelijke oorzaken, met al meer belangstelling voor betere kwaliteit binnen die sector. Valt Foncière Euris uit de flop 2, "omdat dat geen naam in een straatbeeld is", dan komt Sligro daarvoor in de plaats.
  3. [verwijderd] 12 oktober 2020 17:53
    quote:

    objectief schreef op 12 oktober 2020 10:04:

    De koers van A-D is me een raadsel, dit pracht bedrijf dat enorm floreert zou toch sterk moeten stijgen en ergens boven de 30 Euro moeten staan. Ok de gehele sector zit even in ene dip, maar het duurt wel erg lang. Ze hebben ondanks de extra kosten voordeel van de corona.
    Zo'n prachtbedrijf is het niet. Ik verkeek me er eerst ook op. Albert Heijn in NL is ook een ***winkel. En Amazon en Costco zijn de concepten van de toekomst. Echter, cijfermatig gezien vind ik de waardering wel wat laag. Zou me niets verbazen als het weer op €26+ staat na de cijfers in november.
  4. Digit 13 oktober 2020 12:36
    quote:

    Appel schreef op 12 oktober 2020 17:53:

    [...]

    Zo'n prachtbedrijf is het niet. Ik verkeek me er eerst ook op. Albert Heijn in NL is ook een ***winkel. En Amazon en Costco zijn de concepten van de toekomst. Echter, cijfermatig gezien vind ik de waardering wel wat laag. Zou me niets verbazen als het weer op €26+ staat na de cijfers in november.
    Ben wel benieuwd naar je onderbouwing... Vanwaar de switch van prachtbedrijf naar ***winkel?
  5. Sky 13 oktober 2020 14:25
    Ik soorteer vast voor op een verdere (onverwachte PFFF) winst stijging van AH nu de Horeca weer geheel of gedeeltelijk op slot gaat.
    Dit betekend meer omzet en winst voor AH en Call en Call natuurlijk, en dan komt het thuiswerken er nog bij, als corona voorbij is gaat dat zeker niet volledig terug naar het oude normaal.
    Online shoppen bij Bol is ook HOT naast het veilige karakter van het aandeel AH (eten moeten we altijd) zit er ook een prima dividend rendement als bodem onder het aandeel.
    Vergeet ik nog te melden dat AH ook eigen aandelen terug blijft kopen............

    30 euro PA is echt haalbaar dit en anders wel volgend jaar.
  6. [verwijderd] 13 oktober 2020 15:14
    quote:

    Digit schreef op 13 oktober 2020 12:36:

    [...]

    Ben wel benieuwd naar je onderbouwing... Vanwaar de switch van prachtbedrijf naar ***winkel?
    Het concept van Amazon en Costco werkt gewoon, zie hun jaarcijfers en denk logisch na. Ik lees nergens in het jaarverslag van Ahold wat ze daartegen willen gaan ondernemen, behalve "ja wij zitten ook in op online, en hey, we groeien ook nog".

    Dan Albert Heijn. Wegens loopafstand ben ik daar vaste klant. Zelf wel eens geweest? In de filialen waar ik kom hebben ze te maken met verse producten vaak over datum of bedorven of bijna bedorven (iig niet vers) voor de houdbaarheidsdatum. Ik zie dat, maar werknemers kunnen dat ook zien.

    Kwaliteitscontrole verse artikelen is dus drama. Ook veel wisselende kwaliteiten, de ene keer smaakt je fruitstuk heerlijk, de ander keer is het onrijp, je ziet het ook aan de producten vaak. AH maakt het niets uit, die legt het gewoon in het vak.

    Hoe kan je dit in je distributieketen zo laten bestaan?

    En de kwaliteit van het verse assortiment is wanneer het dus wel "goed" is ook slecht. Google eens op "vers vlees supermarkt jaar oud". Andere supermarkten ook dat wel. Echter, koop eens het standaard rundergehakt bij AH en je begrijpt wat ik bedoel. Oneetbaar. Ze moeten dat zelf toch ook zien in hun data? Die producten blijven vaak liggen. Ik zie het tegen sluitingstijd ook soms dat ze hele bergen weggooien. Gaat al jaren zo. Totaal onverschillig.

    De huismerken van AH. Non-food is vaak duurder dan bijv. Jumbo is mijn persoonlijke ervaring. Food, zoals sauzen bijv, is gewoon beduidend slechter dan een A-merk. Kijk hoe Costco dat doet met hun merk Kirkland. En hoe ze het product aanbieden in context van hun concept. Zie evt youtube: www.youtube.com/watch?v=pLxGZBX8vhY en meer.

    Het zijn voorbeeldjes. Je kan de vraag ook omdraaien: Waarin onderscheid Albert Heijn zich nou wel positief? Dat de werknemers je vriendelijk te woord staan als je een vraagt stelt? Denk je dat de klanten van Costco dat iets interesseert? Die groeien wel hard.
  7. [verwijderd] 13 oktober 2020 15:37
    Appel de lieden waar je tegen aan lult is aan dovemansoren. Of het nu de directie, de aandeelhouders, de filiaalmanagers allemaal gooien ze er met hun pet naar en kijken met volle tevredenheid naar wat ze neergezet hebben. Geen enige vorm van kritiek, niets.

    Je kunt dus maar beter in Walmart, Kroger en of Amazon investeren want echt die doen het vele malen beter. Ze moeten gewoon wat verkopen en dat is gaan investeren in de dingen die er echt om doen. Maar nee hoor dan doen deze figuren niet. Het is eigenlijk misselijkheid makend.

    Ondertussen is Euro 25 al veel teveel. Dat ziet de markt dus goed. Euro 20 of hooguit 21 zou fair zijn.

    En hebben we de schulden nog verder weten uit te bouwen vandaag?

    Basta
  8. Digit 13 oktober 2020 16:11
    quote:

    Appel schreef op 13 oktober 2020 15:14:

    [...]

    Het concept van Amazon en Costco werkt gewoon, zie hun jaarcijfers en denk logisch na. Ik lees nergens in het jaarverslag van Ahold wat ze daartegen willen gaan ondernemen, behalve "ja wij zitten ook in op online, en hey, we groeien ook nog".

    Dan Albert Heijn. Wegens loopafstand ben ik daar vaste klant. Zelf wel eens geweest? In de filialen waar ik kom hebben ze te maken met verse producten vaak over datum of bedorven of bijna bedorven (iig niet vers) voor de houdbaarheidsdatum. Ik zie dat, maar werknemers kunnen dat ook zien.

    Kwaliteitscontrole verse artikelen is dus drama. Ook veel wisselende kwaliteiten, de ene keer smaakt je fruitstuk heerlijk, de ander keer is het onrijp, je ziet het ook aan de producten vaak. AH maakt het niets uit, die legt het gewoon in het vak.

    Hoe kan je dit in je distributieketen zo laten bestaan?

    En de kwaliteit van het verse assortiment is wanneer het dus wel "goed" is ook slecht. Google eens op "vers vlees supermarkt jaar oud". Andere supermarkten ook dat wel. Echter, koop eens het standaard rundergehakt bij AH en je begrijpt wat ik bedoel. Oneetbaar. Ze moeten dat zelf toch ook zien in hun data? Die producten blijven vaak liggen. Ik zie het tegen sluitingstijd ook soms dat ze hele bergen weggooien. Gaat al jaren zo. Totaal onverschillig.

    De huismerken van AH. Non-food is vaak duurder dan bijv. Jumbo is mijn persoonlijke ervaring. Food, zoals sauzen bijv, is gewoon beduidend slechter dan een A-merk. Kijk hoe Costco dat doet met hun merk Kirkland. En hoe ze het product aanbieden in context van hun concept. Zie evt youtube: www.youtube.com/watch?v=pLxGZBX8vhY en meer.

    Het zijn voorbeeldjes. Je kan de vraag ook omdraaien: Waarin onderscheid Albert Heijn zich nou wel positief? Dat de werknemers je vriendelijk te woord staan als je een vraagt stelt? Denk je dat de klanten van Costco dat iets interesseert? Die groeien wel hard.
    Bedankt voor je onderbouwing en persoonlijke mening. Buiten je persoonlijke ervaring met betrekking tot vers deel ik je mening niet.
    Ik ga ervan uit dat je laatste vraag retorisch is, want die kun je ook omdraaien.
    AH groeit ook hard. DigitalCommerce 360 top 1000 (Online sales in 2018) stonden ze 22e (Kroger 17e en Walmart 3e)
    Voor een club als AH met peapod vind ik dat prima resultaten. Uiteraard groeien anderen online harder, lijkt me logisch gezien de dekking.
    Daarnaast is Costco wel heel duur, maar heeft het aandeel inderdaad een mooi koersrendement.
  9. forum rang 8 Leefloon 13 oktober 2020 16:12
    quote:

    Appel schreef op 13 oktober 2020 15:14:

    waar ik kom hebben ze te maken met verse producten vaak over datum of bedorven of bijna bedorven (iig niet vers) voor de houdbaarheidsdatum.
    Ik snap de verwarring via live.euronext.com/en/product/equities... (Food Products), maar IEX is een beursforum; geen consumentenforum.
  10. forum rang 8 objectief 13 oktober 2020 16:23
    quote:

    Appel schreef op 12 oktober 2020 17:53:

    [...]

    Zo'n prachtbedrijf is het niet. Ik verkeek me er eerst ook op. Albert Heijn in NL is ook een ***winkel. En Amazon en Costco zijn de concepten van de toekomst. Echter, cijfermatig gezien vind ik de waardering wel wat laag. Zou me niets verbazen als het weer op €26+ staat na de cijfers in november.
    M.i. is A_D een prachtbedrijf qua logistiek en door de corona en on line verkopen scoren ze buitengewoon goed. De koers blijft achter door de aandacht voor chippers.
  11. forum rang 8 objectief 13 oktober 2020 16:29
    quote:

    Appel schreef op 12 oktober 2020 17:53:

    [...]

    Zo'n prachtbedrijf is het niet. Ik verkeek me er eerst ook op. Albert Heijn in NL is ook een ***winkel. En Amazon en Costco zijn de concepten van de toekomst. Echter, cijfermatig gezien vind ik de waardering wel wat laag. Zou me niets verbazen als het weer op €26+ staat na de cijfers in november.
    AMZ is niet louter een levensmiddelenbedrijf; die vergelijking slaat nergens op. Doe eerst je huiswerk.
  12. [verwijderd] 13 oktober 2020 17:02
    quote:

    objectief schreef op 13 oktober 2020 16:29:

    [...]

    AMZ is niet louter een levensmiddelenbedrijf; die vergelijking slaat nergens op. Doe eerst je huiswerk.
    Ahold is een retailbedrijf, Amazon deels ook (en meer, AWS, etc.). Maar die hebben niet echt intrinsiek competitief voordeel en daardoor lage marges. Geen hoge marges zoals softwarebedrijven, ASML, etc. Vroeger waren zij meester in het beheersen van die marges, prijzenoorlogen winnen, als je oude economie denkt nog steeds.

    De strategie van Amazon (het retailstuk) en Costco is anders: De verkoopprijs zo laag mogelijk maken, net dat wat mogelijk is tegen bijna nul marge, ultralagemarges, maar een zo hoog mogelijke omloopsnelheid. Marktaandeel winnen. Agressief. Schaalgrootte en hoge kwaliteit. Dat is vanuit de top een wezenlijk ander concept. En het lijkt mij winning. Ik lees nergens hoe Ahold dat probleem adresseert.

    Dat Ahold ook goede dochters heeft hoorde je mij niet bestrijden. Peapods wordt hier aangehaald. Ik ben er geen klant, maar mijn indruk is dat het goed is. In US is mijn indruk dat vers ook beter is daar. Maar de pijn zit m daar in concurrenten als Costco, Amazon, etc. Mijn verhaal ging voornl. over Albert Heijn in NL. Het zegt iets over de onderneming, iig Europa tak.

    En dat Costco en Amazon qua concept beter zijn, wil niet zeggen dat ik nu vind dat je die aandelen nu beter kan kopen. Ik kan die aandelen niet waarderen. Maar Ahold is geen prachtbedrijf. Zullen best goede stukken bijzitten (Peapods?), maar het geheel is niet prachtig.

    Ik zit niet long en niet short. Misschien dat ik voor Q3 cijfers long ga. Longterm no way iig.
  13. [verwijderd] 13 oktober 2020 18:51
    quote:

    Appel schreef op 13 oktober 2020 15:14:

    [...]

    Het concept van Amazon en Costco werkt gewoon, zie hun jaarcijfers en denk logisch na. Ik lees nergens in het jaarverslag van Ahold wat ze daartegen willen gaan ondernemen, behalve "ja wij zitten ook in op online, en hey, we groeien ook nog".

    Dan Albert Heijn. Wegens loopafstand ben ik daar vaste klant. Zelf wel eens geweest? In de filialen waar ik kom hebben ze te maken met verse producten vaak over datum of bedorven of bijna bedorven (iig niet vers) voor de houdbaarheidsdatum. Ik zie dat, maar werknemers kunnen dat ook zien.

    Kwaliteitscontrole verse artikelen is dus drama. Ook veel wisselende kwaliteiten, de ene keer smaakt je fruitstuk heerlijk, de ander keer is het onrijp, je ziet het ook aan de producten vaak. AH maakt het niets uit, die legt het gewoon in het vak.

    Hoe kan je dit in je distributieketen zo laten bestaan?

    En de kwaliteit van het verse assortiment is wanneer het dus wel "goed" is ook slecht. Google eens op "vers vlees supermarkt jaar oud". Andere supermarkten ook dat wel. Echter, koop eens het standaard rundergehakt bij AH en je begrijpt wat ik bedoel. Oneetbaar. Ze moeten dat zelf toch ook zien in hun data? Die producten blijven vaak liggen. Ik zie het tegen sluitingstijd ook soms dat ze hele bergen weggooien. Gaat al jaren zo. Totaal onverschillig.

    De huismerken van AH. Non-food is vaak duurder dan bijv. Jumbo is mijn persoonlijke ervaring. Food, zoals sauzen bijv, is gewoon beduidend slechter dan een A-merk. Kijk hoe Costco dat doet met hun merk Kirkland. En hoe ze het product aanbieden in context van hun concept. Zie evt youtube: www.youtube.com/watch?v=pLxGZBX8vhY en meer.

    Het zijn voorbeeldjes. Je kan de vraag ook omdraaien: Waarin onderscheid Albert Heijn zich nou wel positief? Dat de werknemers je vriendelijk te woord staan als je een vraagt stelt? Denk je dat de klanten van Costco dat iets interesseert? Die groeien wel hard.
    Werkt U bij de Jumbo?.Of een vriendje van Basta?.Toeval bestaat niet...

    Vreemd dat ik in de AH-filialen in het noorden v/h land deze missers niet tegenkom?.En ook wonderlijk dat U steeds weer terugkomt bij Heijn?.Ik rijd 20 km. heen en 20 km terug voor de producten van AH.Ik heb altijd gewerkt bij Albert Heijn,dus ben misschien wat bevooroordeeld.Maar ik laat me geen knollen voor citroenen verkopen.Een kritische klant dus.
    In de testen van de consumentenbond komen ze er toch vaak goed uit.
    En bedorven waar?.Sorry maar ik kom ze niet tegen.Verder hoort er een supermartmanager rond te lopen.
    Direct aanspreken!.
    En smaken verschillen ,ook met appels.
  14. [verwijderd] 13 oktober 2020 19:01
    quote:

    Basta schreef op 13 oktober 2020 15:37:

    Appel de lieden waar je tegen aan lult is aan dovemansoren. Of het nu de directie, de aandeelhouders, de filiaalmanagers allemaal gooien ze er met hun pet naar en kijken met volle tevredenheid naar wat ze neergezet hebben. Geen enige vorm van kritiek, niets.

    Je kunt dus maar beter in Walmart, Kroger en of Amazon investeren want echt die doen het vele malen beter. Ze moeten gewoon wat verkopen en dat is gaan investeren in de dingen die er echt om doen. Maar nee hoor dan doen deze figuren niet. Het is eigenlijk misselijkheid makend.

    Ondertussen is Euro 25 al veel teveel. Dat ziet de markt dus goed. Euro 20 of hooguit 21 zou fair zijn.

    En hebben we de schulden nog verder weten uit te bouwen vandaag?

    Basta
    Anderhalf miljard meer aan cash in een half jaar tijd.Maar daar krijg ik geen antwoord op.
    5 dagen wegblijven en dan begint het gedrein weer.
    Door blijven zeiken over schuld is makkelijker.
    LAAT EENS ZIEN dat de schuld niet te dragen is ipv dat gezeur!
    In oktober is ,de lijn doortrekkend ,alweer 120 miljoen aan cash toegevoegd.
  15. [verwijderd] 13 oktober 2020 19:47
    quote:

    Hoopmazzel schreef op 13 oktober 2020 19:01:

    [...]

    Anderhalf miljard meer aan cash in een half jaar tijd.Maar daar krijg ik geen antwoord op.
    5 dagen wegblijven en dan begint het gedrein weer.
    Door blijven zeiken over schuld is makkelijker.
    LAAT EENS ZIEN dat de schuld niet te dragen is ipv dat gezeur!
    In oktober is ,de lijn doortrekkend ,alweer 120 miljoen aan cash toegevoegd.

    www.veb.net/bedrijven-barometer/ahold...

    Laat maar zitten.Kijk ff naar de Z-score.Uitslag:gezond.

1.536 Posts
Pagina: «« 1 ... 37 38 39 40 41 ... 77 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.