Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Hello Fresh« Terug naar discussie overzicht

HelloFresh! Op naar 65?

379 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 19 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Mr. MaVe 11 september 2020 09:29
    HelloFresh is een internationaal opererend bedrijf dat maaltijdboxen aan huis bezorgt. Het bedrijf werd in 2011 in Berlijn opgericht door Dominik Richter, Thomas Griesel en Jessica Nilsson.
    Het bedrijf bezorgt maaltijdboxen in Duitsland, de Benelux, Frankrijk, de Verenigde Staten, Canada en Groot-Brittannië. Ruim de helft van de omzet wordt behaald in de Verenigde Staten.
    Grootaandeelhouder was Rocket Internet, dat ook aan de basis heeft gestaan van Zalando. HelloFresh heeft sinds 2017 een notering aan de aandelenbeurs van Frankfurt.
    Bron: nl.wikipedia.org/wiki/HelloFresh

    Websteks:
    www.hellofresh.com/
    www.hellofresh.de/
    www.hellofresh.be/
    www.hellofresh.nl/

    Als achtergrondmuziek voor dit forum lijkt me toepasselijk:
    www.youtube.com/watch?v=sTJ1XwGDcA4
    Fresh - Kool & The Gang

    Happy investing!
  2. forum rang 4 Onder de regenboog 15 september 2020 12:50
    quote:

    Mr. MaVe schreef op 11 september 2020 09:29:

    HelloFresh is een internationaal opererend bedrijf dat maaltijdboxen aan huis bezorgt. Het bedrijf werd in 2011 in Berlijn opgericht door Dominik Richter, Thomas Griesel en Jessica Nilsson.
    Het bedrijf bezorgt maaltijdboxen in Duitsland, de Benelux, Frankrijk, de Verenigde Staten, Canada en Groot-Brittannië. Ruim de helft van de omzet wordt behaald in de Verenigde Staten.
    Grootaandeelhouder was Rocket Internet, dat ook aan de basis heeft gestaan van Zalando. HelloFresh heeft sinds 2017 een notering aan de aandelenbeurs van Frankfurt.
    Bron: nl.wikipedia.org/wiki/HelloFresh

    Websteks:
    www.hellofresh.com/
    www.hellofresh.de/
    www.hellofresh.be/
    www.hellofresh.nl/

    Als achtergrondmuziek voor dit forum lijkt me toepasselijk:
    www.youtube.com/watch?v=sTJ1XwGDcA4
    Fresh - Kool & The Gang

    Happy investing!


    Nou we zijn van de partij hoor, het knal fonds van het jaar ! Weliswaar met vreselijke uitschieters waar mijn nagels een stuk korter door zijn geworden. Maar aangezien de Corona nog niet is verdwenen lijkt de maaltijdbox pas aan het begin te staan.
    Zelf denken wij als groep dat die Corona niets heeft te maken met het succes van Hello Fresch. Wij kennen veel mensen die het product gebruiken en zij zien het totaal anders. De markt waar Hello zich in bevind ligt namelijk naast die van de " laat maar bezorg mens die voor gemak gaat en zich nooit zorgen maakt wat erin zit. De maaltijd box is een andere markt namelijk die van de iets hoger opgeleiden en/of mensen met 2 banen en misschien kinderen die ook willen weten wat voor ingrediënten in hun maaltijd zit. En niet te lui zijn om het zelf te bereiden. Dat de beleggers denken dat de Corona er mee te maken heeft is puur toeval, de campagne was net voor de Corona opgestart. Dus wat onze groep betreft, dit fonds gaat binnen een paar jaar ( 2 jaar ) richting 70 , met gemak. De markt voor gezond en weten wat je eet is namelijk op gebied van bezorgen totaal onaangeroerd. Dus enige concurrentie zijn ze voor!
  3. MrZero 16 september 2020 10:07
    Totaal onaangeroerd?
    - Marley Spoon
    - Ekomenu
    - Versh
    - Familiebox
    - AH Allerhande Box

    Meer dan genoeg concurrentie al en Corona heeft zeker wel met de hogere koers van HelloFresh te maken.
    Kwartaal Q4-18 Q1-19 Q2-19 Q4-19 Q1-20 Q2-20
    Revenue 361.7 420.1 436.7 511.8 699.1 972.1

    Ik ben het er wel mee eens dat HelloFresh zelf ook elk kwartaal beter presteert, maar er is een groot risico dat mensen, zodra ze minder thuis hoeven te zijn, de box gaan opzeggen. De koers zal in dat geval dan ook terugvallen rond pre corona van 25

  4. forum rang 4 Onder de regenboog 16 september 2020 11:04
    Zal je puntje opslaan achter in mijn hoofd als waarschuwing :-)
    Altijd goed om afgeremd te worden.

    Wat ik trouwens bedoel, dat er niet veel maaltijd bezorgers zijn die in meerder landen werken. Hello Fresh werkt in meerder landen. Dus de kans dat kleinere het gaan redden, zij zullen eerder worden opgegeten door de grotere box, die wil alleen maar groeien. Hoe denk jij daar over?

    Meer dan 280 miljoen maaltijden die in 2019 aan klanten in 13 landen wereldwijd werden verdeeld, dat was voor corona, ben er even ingedoken. dat is nu dus wel het dubbelen, maar het bedrijf was in tegenstelling tot andere internationaal bezig. Ze happen ook veel kleintjes eruit, om te groeien. Corona helpt zeker , maar is zeker niet de enige groeimotor.

    Ik merk zelf ook dat het toch fijn is, die box komt binnen en je weet wat erin zit, eenvoudig en goedkoper dan elke 15 euro voor bezorg maaltijd . Die bezorg handel begon mij tegen te staan, je weet nooit wat erin zit.

  5. bv Bernhard 20 september 2020 12:00
    Interessant bedrijf vind ik dit. Benieuwd hoe ze het doen qua marktaandeel in NL en andere landen

    Ze lijken in ieder geval hard te werken aan hun naamsbekendheid (in NL dan). Overal waar ik kijk kom ik de naam HelloFresh tegen. TVreclames, billboards, socialmedia.. Slim natuurlijk om daar nu vol op in te zetten.. in Q4 in Q1 '21 zou je verwachten daar de resultaten van terug te zien.

    De vergelijking met maaltijdbezorgers heb ik mijn twijfels bij eerlijk gezegd. Bij een thuisbezorgd bestellen doe je toch vooral als je geen zin/tijd hebt om te koken. Bij HelloFresh krijg je de boel thuis bezorgd, maar sta je alsnog zelf te koken.. Wellicht eerder een alternatief voor Picnic, AH bestelservice etc
  6. forum rang 8 objectief 20 september 2020 13:09
    quote:

    MarcoPolo89 schreef op 16 september 2020 10:07:

    Ik ben het er wel mee eens dat HelloFresh zelf ook elk kwartaal beter presteert, maar er is een groot risico dat mensen, zodra ze minder thuis hoeven te zijn, de box gaan opzeggen. De koers zal in dat geval dan ook terugvallen rond pre corona van 25

    Met Hello Fresh zit je m.i. in elk geval nog goed zolang men thuis blijft werken en dat zou zo maar blijvend kunnen zijn en/of voor meerdere dagen per week.
    De omzet/cash low/ resultatenontwikkeling is explosief eveneens de koers; hoewel de laatste nu flink is teruggevallen.
    Over het gehele jaar kunnen ze wel 2 Euro per aandeel gaan verdienen en dat bij een koers van 38.
  7. forum rang 4 Onder de regenboog 23 september 2020 18:10
    quote:

    bv Bernhard schreef op 20 september 2020 12:00:

    Interessant bedrijf vind ik dit. Benieuwd hoe ze het doen qua marktaandeel in NL en andere landen

    Ze lijken in ieder geval hard te werken aan hun naamsbekendheid (in NL dan). Overal waar ik kijk kom ik de naam HelloFresh tegen. TVreclames, billboards, socialmedia.. Slim natuurlijk om daar nu vol op in te zetten.. in Q4 in Q1 '21 zou je verwachten daar de resultaten van terug te zien.

    De vergelijking met maaltijdbezorgers heb ik mijn twijfels bij eerlijk gezegd. Bij een thuisbezorgd bestellen doe je toch vooral als je geen zin/tijd hebt om te koken. Bij HelloFresh krijg je de boel thuis bezorgd, maar sta je alsnog zelf te koken.. Wellicht eerder een alternatief voor Picnic, AH bestelservice etc
    Een andere zienswijze :

    Je hebt grof gezegd in de steden ( en dat is wel waar de groei zit) vier soorten mensen.

    1/Zij die ff vaak even snel bij de lokale een hapje eten ( 10-15 Euro ) en die zijn er echt veel.
    2/Mensen die trouw boodschappen doen bij hun supermarkt en zelf koken omdat ze het leuk vinden.
    3/Alleenstaande en studenten en koppels die laten bezorgen ( meestal 15 p.p )
    4/ En er zijn mensen die wel kunnen koken, het toch een gedoe vinden om uit te vinden wat ze nodig hebben en welk recept ze nu weer uit kast moeten trekken.

    De vlieger gaat niet op om it bedrijf te vergelijken met Picknic of AH omdat bij normale bezorg diensten je alles bezorgt krijgt.

    Bij HF is het verschil dat je alles vers krijgt, alles zit in de box voor je maaltijd en ook nog eens de uitleg plus alle ingrediënten. En veel keuze, dus voor iedereen wat wils.

    De laatste is een groep die wel gezond wil eten, maar ook wil weten wat er in een maaltijd zit.

    Waarom ik hier van overtuigt komt doordat ik zelf zo'n mens ben. Kan niet koken ( te lui ) maar wil toch wel weten wat er in mijn voedsel zit.

    Ik ben sinds enige tijd klant en moet zeggen, het is verdomt makkelijk, goedkoper dan bezorg voedsel en gezonder.

    Gisteren zat ik hier in Frankrijk mijn App van Basic Fit eens goed door te nemen en wat schets mijn verbazing, Basic Fit heeft sinds enige tijd een samenwerking met Hello Fresh en geeft kortingen op hun maaltijd box. Dit gegeven sluit aan wat ik al dacht, namelijk dat het gezondheid aspect zeer belangrijk is en het gemak voor mensen in steden.

    Corona heeft zeker voor een groot deel geholpen, maar iedereen die ik spreek en ook gebruik maken van deze box geven allemaal aan dat Corona niet de rede is waarom ze deze gebruiken. Hij viel wel opeens op tijdens de Corona, dat dan weer wel.

    Ook Is Hello Fresh in meer landen actief : Bron Hello Fresh
    HelloFresh, in 2011 opgericht in Berlijn, brengt nu maaltijdboxen rond in Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, Nederland, België, Luxemburg, Oostenrijk, Australië, Zwitserland, Canada, Nieuw-Zeeland en dus Zweden. Het is niet bekend of het bedrijf ook in andere Scandinavische landen van start wil.
  8. forum rang 4 Onder de regenboog 30 september 2020 00:53
    Beurs bron nieuws beurs Frankfurt google vertaling D/ NL

    ANALYSE FLASH: Berenberg verlaat Hellofresh op 'Koop' - doel 65 euro
    HAMBURG (dpa-AFX Broker) - De private bank Berenberg heeft de classificatie voor Hellofresh op "Koop" gelaten met een koersdoel van 65 euro. Analist Robert Berg richt zich in een donderdag gepubliceerde studie op de terugkerende zorgen over het aantal klanten en churn bij de kookboxaanbieder. Hij herinnerde eraan dat dit geen klassiek abonnementsmodel is en dat flexibiliteit een pluspunt is voor klanten. Een kwart tot 30 procent van de brutoverhogingen zijn klanten die hun bestellingen opnieuw hebben geactiveerd. Het bedrijfsmodel, dat door veel investeerders verkeerd wordt geïnterpreteerd, leidt tot een onderschatting van het groeipotentieel.





  9. forum rang 4 Onder de regenboog 1 oktober 2020 16:36
    Ja, zoals bij alle starters duurt het ff voordat men het breed ontdekt, vandaar die bizarre uitschieters op en neer, Je moet niet bang uitgevallen zijn bij dit fonds, maar het kan zijn dat hij opeens zonder enig nieuws zo maar naar de 39 vliegt en vervolgend een week of drie later weer omhoog schiet. Maar dit Fonds kan ook zonder Corona over paar jaar de 65 halen, geen enkel probleem. Lees even mijn uiteenzetting hierboven.
  10. Svennn 1 oktober 2020 18:19
    Ja Hello Fresh was zeker een mooie tip waar ik zelf nooit aan zou hebben gedacht! In een verder rode portefeuille met o.a. Shell, Gala, Unibail, CGG etc. komt dit bedrijf goed van pas.

    Misschien wat off topic op deze plaats, maar heb je meer van dit soort tips? Basic Fit las ik al een bericht van je over, die houd ik in de gaten.
  11. forum rang 4 Onder de regenboog 2 oktober 2020 11:57
    quote:

    Svennn schreef op 1 oktober 2020 18:19:

    Ja Hello Fresh was zeker een mooie tip waar ik zelf nooit aan zou hebben gedacht! In een verder rode portefeuille met o.a. Shell, Gala, Unibail, CGG etc. komt dit bedrijf goed van pas.

    Misschien wat off topic op deze plaats, maar heb je meer van dit soort tips? Basic Fit las ik al een bericht van je over, die houd ik in de gaten.
    Wij zitten in Alfen, maar zelf denk ik dat hij iets te duur is, wacht op een brede beurs correctie waardoor hij misschien net onder de 50 kan komen. Maar voor de lange termijn zeker een aandeel wat de 80 kan halen, moet je wel een lange adem hebben. Lees mijn berichten terug over Alfen.

    Andere starter die je in kan volgt zijn :
    Ease2pay NV
    Fastned zou ooit overgenomen kunnen worden door Shell aangezien die midden in hun groen transitie zitten
    Accsys Technologies PLC lange termijn na Corona, ff goed inlezen .

    Laatste zou misschien nog iets lager kunnen komen en dan heb je hem zeker goedkoop
  12. forum rang 4 Onder de regenboog 3 oktober 2020 11:31
    BRON Hello Fresh
    Financial Calendar:

    ir.hellofreshgroup.com/websites/hello...

    Happy Birthday HelloFresh Sweden – one year in Scandinavia

    HelloFresh has just completed a successful first year of operations in Sweden! We are very proud to have had such a strong start into our 13th market, which crucially paved the way for our expansion further into the Nordics. Launching in Sweden was part of HelloFresh’s global growth strategy, which includes entering into new geographical markets.

    What we achieved

    With approximately 4.7 million households, the Swedish market offers great potential for HelloFresh. In addition, Sweden was one of the first markets to use meal kits, which is why we were especially excited and curious to introduce our product. Consumers in Sweden are familiar with the overall concept, so there was little need to educate them on the benefits of meal kits. We were optimistic that Swedes would welcome our delicious recipes, flexible and fast deliveries, and competitive prices – and they did!

    “We are very pleased with our first year in Sweden. We have exceeded our initial goals and had a very positive reception," said Kristian Hald, CEO of HelloFresh in the Nordics.

    Being a global brand that is backed by a highly innovative technology platform and a scalable, state-of-the-art supply chain network, we are able to bring a lot of benefits to our customers in Sweden. We have established an ongoing dialogue with them to better understand their needs and we are continuously improving our service levels – to provide them with the most flexible option on the market. All of this would not have been possible without leveraging our extensive experience and proven synergy effects.

    Upon our launch, we also started to operate a local fulfilment center in Bjuv, near Helsingborg. By now, 150 employees produce the meal kits for our Swedish customers from there. We take pride in sourcing a large amount of our ingredients locally, which includes produce, poultry and meat. Our newly opened office for the Nordics is based in Copenhagen, and is home to a team of around 30 employees.

    How we did it

    During our first year in Sweden, we continuously grew and expanded our market share. Since the beginning of this year, we have managed to increase the volume of deliveries several times over.

    What was the recipe for our success and rapid growth?

    Since January 2020 we have expanded our service to the regions of Småland, Dalarna, Blekinge and Värmland, including the cities of Vaxjo, Ljungby, Kalmar, Karlskrona, Orebro, Karlstad and Gavle.

    We increased the number of possible delivery days from three to five, and offered new time-slots for the convenience of people working during the day.

    We introduced new tasty recipes and offered a greater choice of twelve different recipes per week.

    We introduced a new preference type “Quick and easy”.

    We started to offer more flexibility to our customers by giving them the “multiple up” and “seamless” options to easily increase the size of meals for when they have guests.

    We improved our entire supply chain by using optimization tools that we developed ourselves.

    Our plans for the future are ambitious. We will further expand our operations, improve our product and offer our customers even more flexibility. With this strategy in place, we are confident that we will eventually be the largest player in the Swedish meal kit market. HelloFresh Sweden is definitely on the right track.

    www.hellofreshgroup.com/en/newsroom/s...
  13. forum rang 4 Onder de regenboog 5 oktober 2020 12:19
    Bron Nieuws Borse Frankfurt vertaling google / NL/D 01-09-2020

    ROUNDUP: Pandemie zorgt voor een groeiende vraag naar voedselbezorgdiensten
    BERLIN (dpa-AFX) - Volgens retailers in de voedingsindustrie en retailonderzoekers versnelt de coronacrisis de trend naar online leveringen. "De onzekerheid veroorzaakt door de coronapandemie heeft ertoe bijgedragen dat de eerdere hindernissen bij het online kopen van voedsel voor nieuwe doelgroepen zijn weggenomen", aldus de marktexpert van het Institute for Retail Research (IFH) Keulen, Eva Stüber, het Duitse persbureau. Zo zijn de zorgen over de versheid en kwaliteit van de geleverde producten verdwenen.

    Tegelijkertijd hebben bestaande klanten recentelijk zowel online als in de supermarkt meer gekocht. "Het versnelt alleen maar wat sowieso al duidelijk is geworden - dus de ontwikkeling is duurzaam", zei Stüber.

    Online supermarkten als Picnic, >>>>> zie volledig artikel >>>>https://www.boerse-frankfurt.de/nachrichten/3674d2e8-9cc4-4788-89cf-2caa465ab80d
  14. bv Bernhard 11 oktober 2020 16:20
    quote:

    Onder de regenboog schreef op 2 oktober 2020 11:57:

    [...]

    Wij zitten in Alfen, maar zelf denk ik dat hij iets te duur is, wacht op een brede beurs correctie waardoor hij misschien net onder de 50 kan komen. Maar voor de lange termijn zeker een aandeel wat de 80 kan halen, moet je wel een lange adem hebben. Lees mijn berichten terug over Alfen.

    Andere starter die je in kan volgt zijn :
    Ease2pay NV
    Fastned zou ooit overgenomen kunnen worden door Shell aangezien die midden in hun groen transitie zitten
    Accsys Technologies PLC lange termijn na Corona, ff goed inlezen .

    Laatste zou misschien nog iets lager kunnen komen en dan heb je hem zeker goedkoop

    Ook wel eens gekeken naar Avantium? Kan nog even duren voordat ze daar productie gaan draaien maar een veel belovend product in mijn optiek. En een goede marktpositie schijnt.

  15. bv Bernhard 11 oktober 2020 16:25
    quote:

    Onder de regenboog schreef op 23 september 2020 18:10:

    [...]

    Waarom ik hier van overtuigt komt doordat ik zelf zo'n mens ben. Kan niet koken ( te lui ) maar wil toch wel weten wat er in mijn voedsel zit.

    Ik ben sinds enige tijd klant en moet zeggen, het is verdomt makkelijk, goedkoper dan bezorg voedsel en gezonder.

    Gisteren zat ik hier in Frankrijk mijn App van Basic Fit eens goed door te nemen en wat schets mijn verbazing, Basic Fit heeft sinds enige tijd een samenwerking met Hello Fresh en geeft kortingen op hun maaltijd box. Dit gegeven sluit aan wat ik al dacht, namelijk dat het gezondheid aspect zeer belangrijk is en het gemak voor mensen in steden.

    Corona heeft zeker voor een groot deel geholpen, maar iedereen die ik spreek en ook gebruik maken van deze box geven allemaal aan dat Corona niet de rede is waarom ze deze gebruiken. Hij viel wel opeens op tijdens de Corona, dat dan weer wel.

    Ha ja sinds een paar weken heb ik ook een Hellofresh abonnement genomen. En moet zeggen dat het uitstekend bevalt. Minder vaak boodschappen doen, gezond en duurzaam eten, nieuwe ingrediënten leren kennen.. Mooie voordelen.
    En een tijdperk waarin het thuisbezorgen opnieuw wordt uitgevonden biedt mooie kansen om als bedrijf je naam te vestigen. Maar lijkt mij ook echt een bedrijf met ook veel potentie op lange termijn

    Alleen de vraag tot in hoeverre de toekomst al is ingeprijsd. Toevallig enig idee hoe het aandeel tov de winst noteert?

379 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 19 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.