Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel SHELL PLC AEX:SHELL.NL, GB00BP6MXD84

Laatste koers (eur) Verschil Volume
30,875   -0,240   (-0,77%) Dagrange 30,770 - 31,155 6.099.729   Gem. (3M) 6,2M

Uitstappen? Is het echt never sell Shell?

200.031 Posts
Pagina: «« 1 ... 3248 3249 3250 3251 3252 ... 10002 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. JMeister 9 oktober 2020 08:45
    quote:

    Ayous schreef op 9 oktober 2020 07:35:

    Deze wk iig de ommekeer van rds. Sentiment duidelijk anders. Als de olie zich nestelt rond de usd 45, gaan we in q4 toch weer een flinke stijging zien richting eur 14 en mogelijk verder verwacht ik. Zijn we gelijk van al die trading berichten af. Trading wordt vanzelf vervelend als je steeds te vroeg verkoopt ;).
    Helemaal mee eens 2x ritje missen laat je het de derde keer wel uit je hoofd iedereen weet dat RDS ergens tussen 15-18 hoort te staan ondanks de gedaalde vraag en het kan bij een vaccin en opheffen van beperkingen heel maar dan ook heel hard gaan.
  2. Champ89 9 oktober 2020 09:06
    Total investeert in Amerikaanse waterstof-startup Hyzon Motors
    Gepubliceerd op 9 oktober 2020 09:00 |
    Total (08 okt)
    29,495 0,000 (0,00%)

    PARIJS (AFN/BLOOMBERG) - De Franse brandstofgigant Total investeert in de Amerikaanse startup Hyzon Motors, dat brandstofcellen van waterstof maakt voor vrachtwagens. Total wil daarmee de ontwikkeling van schonere energiebronnen stimuleren.

    Het is niet bekend hoeveel geld Total in de startup steekt, maar de totale investeringsronde, waar ook andere bedrijven aan meededen, bedroeg meer dan 15 miljoen dollar en kan oplopen naar 20 miljoen dollar, aldus ingewijden. De waarde van Hyzon Motors wordt geschat op ongeveer 200 miljoen dollar.

    Total heeft al eerder in andere hernieuwbare energiebronnen geïnvesteerd, zoals de productie van batterijen voor elektrische auto's en biobrandstoffen.

    Hyzon

    Hyzon komt voort uit Horizon Fuell Cell Technologies, een bedrijf uit Singapore. Dat ontwikkelt al meer dan 17 jaar technologie voor waterstofcellen voor commerciële doeleinden. De startup ontwikkelt grote booreilanden, bussen en touringcars die op waterstof werken.

    Hyzon is van plan om de financiering te gebruiken voor het maken van brandstofcellen op het hoofdkantoor, een voormalige General Motors-vestiging in Honeoye Falls, New York. In juli kondigde Hyzon plannen aan voor een fabriek in Nederland, als onderdeel van een joint venture met Holthausen Clean Technology BV. Het bedrijf verwacht de komende drie jaar ongeveer 5000 vrachtwagens op brandstofcellen te leveren en wil in 2025 jaarlijks 40.000 voertuigen van de technologie voorzien.
  3. [verwijderd] 9 oktober 2020 09:11
    quote:

    FireFox schreef op 9 oktober 2020 09:06:

    Net weer ingestapt op 11.20e. Heb het gevoel dat we de opwaartse trend weer een beetje gevonden hebben
    Ik ben geen technisch analist, maar enig idee hoe lang deze opwaartse richting nog moet lopen, voordat we van een echte uptrend kunnen spreken? Of is dat gewoon nadat er 20% boven de bodem uitkomt?
  4. [verwijderd] 9 oktober 2020 09:16
    quote:

    ramp 2017 schreef op 9 oktober 2020 09:13:

    Dagje zij lijnen , gister winst genomen , sta nog steeds op mooi verlies met rd dit jaar , en wachten op nieuwe dip .... onder of dicht bij 11 ..
    huh?

    Gisteren winst genomen, maar je staat op verlies?
    Dan heb je gisteren je verlies gepakt?
  5. [verwijderd] 9 oktober 2020 09:18
    quote:

    Champ89 schreef op 9 oktober 2020 09:06:

    Total investeert in Amerikaanse waterstof-startup Hyzon Motors
    Gepubliceerd op 9 oktober 2020 09:00 |
    Total (08 okt)
    29,495 0,000 (0,00%)

    PARIJS (AFN/BLOOMBERG) - De Franse brandstofgigant Total investeert in de Amerikaanse startup Hyzon Motors, dat brandstofcellen van waterstof maakt voor vrachtwagens. Total wil daarmee de ontwikkeling van schonere energiebronnen stimuleren.

    Het is niet bekend hoeveel geld Total in de startup steekt, maar de totale investeringsronde, waar ook andere bedrijven aan meededen, bedroeg meer dan 15 miljoen dollar en kan oplopen naar 20 miljoen dollar, aldus ingewijden. De waarde van Hyzon Motors wordt geschat op ongeveer 200 miljoen dollar.

    Total heeft al eerder in andere hernieuwbare energiebronnen geïnvesteerd, zoals de productie van batterijen voor elektrische auto's en biobrandstoffen.

    Hyzon

    Hyzon komt voort uit Horizon Fuell Cell Technologies, een bedrijf uit Singapore. Dat ontwikkelt al meer dan 17 jaar technologie voor waterstofcellen voor commerciële doeleinden. De startup ontwikkelt grote booreilanden, bussen en touringcars die op waterstof werken.

    Hyzon is van plan om de financiering te gebruiken voor het maken van brandstofcellen op het hoofdkantoor, een voormalige General Motors-vestiging in Honeoye Falls, New York. In juli kondigde Hyzon plannen aan voor een fabriek in Nederland, als onderdeel van een joint venture met Holthausen Clean Technology BV. Het bedrijf verwacht de komende drie jaar ongeveer 5000 vrachtwagens op brandstofcellen te leveren en wil in 2025 jaarlijks 40.000 voertuigen van de technologie voorzien.
    Dit project wordt toch niks. Gelukkig zit ik in Shell
  6. [verwijderd] 9 oktober 2020 09:21
    Gisteren 1.000 aandelen RD bijgekocht. Ik ben een lange termijn belegger en beleg voornamelijk voor de dividend. Ik denk dat het tij vorige week is gekeerd. Vanaf Q 2/Q 3 2021 komen betere cijfers dan 2020. De beurs kijkt normaliter ongeveer een half jaar vooruit. (Uiteraard m.u.v crises).
  7. Fireblade954RR 9 oktober 2020 09:29
    quote:

    wist ik het maar..... schreef op 9 oktober 2020 07:56:

    Heel die waterstof discussies beginnen mij een beetje te irriteren en voegt niets meer toe naar mijn mening, jullie blijven een beetje hangen en draaien om elkaar heen met dezelfde verhaaltjes...
    Er komt een moment dat je het los moet laten en niet eindeloos doorgaan om uw gelijk te willen afdwingen...!
    Je hebt gelijk, ik stop met die discussie, we kunnen ons beter concentreren op olie en gas, dat zijn voor Shell in mijn opinie de belangrijke grondstoffen / producten voor de komende 15 jaar.
  8. Mokthalan 9 oktober 2020 09:31
    quote:

    StockNoob schreef op 9 oktober 2020 09:11:

    [...]

    Ik ben geen technisch analist, maar enig idee hoe lang deze opwaartse richting nog moet lopen, voordat we van een echte uptrend kunnen spreken? Of is dat gewoon nadat er 20% boven de bodem uitkomt?
    Ik ben zeker geen expert, maar we zijn gisteren boven de 21-daagse MA gesloten. Dat is vaak een goed teken. Daarnaast staan er nu ook een heleboel signalen op groen, olie, gas en de algehele beurs gaat wel goed de afgelopen dagen. De volgende horde is volgens mij 11,39 en 11,73.
  9. forum rang 5 Hoppschwiiz 9 oktober 2020 09:34
    quote:

    ~MDR schreef op 9 oktober 2020 09:17:

    [...]

    slechte aanpak. je hebt pas verlies als je het eruit haalt xD
    Zijn de meningen over verdeeld. Stel: je hebt een huis gekocht voor 5 ton en naderhand blijkt dat 1. het gebouwd is op een gifbelt, 2. Er een nieuwe aanvliegroute van Lelystad over het huis komt, 3. De fundering slecht is. Whatever, maar je huis is nog 2 ton waard.

    Dan heb je m.i.. toch echt verlies. Je kapitaal is verminderd met 3 ton. Dat is ook met aandelen. Als de markt er een lagere waarde aan toekent. (Dividendverlaging, energietransitie, vervuilingsclaims etc)
  10. forum rang 4 Tonydwi 9 oktober 2020 09:46
    Zelfs als ernstige olievervuiling in de Nigerdelta zou zijn veroorzaakt door saboteurs van pijpleidingen, dan nog is Shell verantwoordelijk voor de schade. Dat betoogde advocaat Channa Samkalden donderdag voor het gerechtshof in Den Haag. Het is aan Shell om aan te tonen dat het genoeg heeft gedaan om schade te voorkomen en om de gevolgen van lekkages zoveel mogelijk te beperken, zei Samkalden namens Milieudefensie en vier Nigeriaanse eisers. Zij zeggen ernstige schade te hebben opgelopen.

    Door diverse olielekkages raakten hun leefomgeving, gronden en visvijvers vervuild. Ze eisen onder meer dat Shell de vervuiling opruimt en hun schade compenseert.

    Volgens de eisers voldeden de pijpleidingen en installaties van Shell waar het in de zaak om draait "volstrekt niet" aan de normen van deze tijd. Daarmee heeft het bedrijf haar zorgplicht geschonden en is het nalatig geweest, vindt Samkalden. "De pijpleidingen behoren tot de oudste van Nigeria", aldus de advocaat.

    Olievervuiling

    Ze noemde diverse technische middelen die Shell had kunnen inzetten om olievervuiling te voorkomen, zoals detectiesystemen en noodkleppen waarmee de oliestroom snel kan worden stilgelegd wanneer iets misgaat. "Een adequaat detectiesysteem had Shell in staat gesteld om de lekkages op te merken voordat de vervuiling fenomenale proporties had aangenomen", aldus de advocaat. "Als Shell elementaire normen had gerespecteerd, dan had de olie het land van mijn cliënten niet bereikt."

    Samkalden maakte de vergelijking met "een arts die zich niet aan protocollen houdt, waarna de patiënt overlijdt". Daarnaast haalde ze diverse uitspraken van Nigeriaanse rechters aan om te laten zien dat volgens het Nigeriaanse recht de bewijslast bij Shell ligt. Wanneer zich lekkages voordoen, zal het bedrijf volgens haar moeten aantonen dat het niet nalatig is geweest.

    Niet genoeg gedaan

    De vier Nigerianen en Milieudefensie vinden verder dat Shell bij lange na niet genoeg heeft gedaan om vervuiling op te ruimen. Het bedrijf stelt dit standaard wel te doen. "Ongeacht de oorzaak, ruimen we altijd op en saneren we ook altijd", liet het Nigeriaanse dochterbedrijf van Shell voor de zitting weten.

    De advocaat van de eisers liet onder meer beelden zien van olie die uit een leiding spoot. Verder was ook een man te zien die zijn handen in het water stak en ze besmeurd met olie weer naar boven haalde. Volgens Samkalden is het onderzoek naar olielekkages gebrekkig en is informatie die Shell Nigeria over saneringen heeft verstrekt onbetrouwbaar. Zo zou vele malen meer olie zijn gelekt dan het bedrijf erkent.
  11. forum rang 4 Cornel1959 9 oktober 2020 10:03
    quote:

    ~MDR schreef op 9 oktober 2020 09:17:

    [...]

    slechte aanpak. je hebt pas verlies als je het eruit haalt xD
    Typisch voorbeeld van wat hiervoor werd gezegd. Hij hoopt dat het weer zakt. Korte termijnhandel. Werkt alleen niet als de koers blijft stijgen. Verdwijnen die korte termijn handelaren vanzelf. Zit zelf long op 10.80 gak. Met een verlies per aandeel van rond € 3,00 dit jaar. Dus quitte bij ongeveer €14,00. Ondertussen gewoon dividend. Dus blijf zitten de komende 5 jaar of zo. Komt goed.
200.031 Posts
Pagina: «« 1 ... 3248 3249 3250 3251 3252 ... 10002 »» | Laatste |Omhoog ↑