Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel SHELL PLC AEX:SHELL.NL, GB00BP6MXD84

Laatste koers (eur) Verschil Volume
29,705   -0,045   (-0,15%) Dagrange 29,570 - 29,720 672.375   Gem. (3M) 6,1M

Uitstappen? Is het echt never sell Shell?

200.031 Posts
Pagina: «« 1 ... 3225 3226 3227 3228 3229 ... 10002 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 6 oktober 2020 21:39
    quote:

    mvandek schreef op 6 oktober 2020 21:04:

    [...]
    Uw spelling, interpunctie en schrijfstijl in het algemeen is analoog aan uw naam.
    Taal was nooit mijn sterkste kant haha lol en daarbij nog woord blind ook dus denk dat ik het er redelijk van af breng , Frans een 1 in 4 havo , scheikunde een tien , alle twee stonden ze niet op overgangs rapport , gemiddelde werd door de 3 voor Frans waar ik echt een 1 had verdient opgepimpt , scheikunde werd een negen , leraar vond 10 niet gepast ..
  2. [verwijderd] 6 oktober 2020 21:42
    quote:

    ramp 2017 schreef op 6 oktober 2020 21:39:

    [...]

    Taal was nooit mijn sterkste kant haha lol en daarbij nog woord blind ook dus denk dat ik het er redelijk van af breng , Frans een 1 in 4 havo , scheikunde een tien , alle twee stonden ze niet op overgangs rapport , gemiddelde werd door de 3 voor Frans waar ik echt een 1 had verdient opgepimpt , scheikunde werd een negen , leraar vond 10 niet gepast ..
    Ik heb hetzelfde. Taal was nooit mijn sterkste kant haha lol en daarbij nog woord blind ook dus denk dat ik het er redelijk van af breng , Frans een 1 in 4 havo , scheikunde een tien , alle twee stonden ze niet op overgangs rapport , gemiddelde werd door de 3 voor Frans waar ik echt een 1 had verdient opgepimpt , scheikunde werd een negen , leraar vond 10 niet gepast .. Liever een d/t fout dan een explosie in de haven zei mijn mentor altijd!
  3. forum rang 6 Take a sisi 6 oktober 2020 22:10
    Is een zwaktebod van Trump

    Democraten hadden tot grote ergernis van de Republikeinen onder leiding van Trump nooit voor het voorgestelde te dure stimulerings plan gestemd .
    De onderhandelingen zaten muurvast .
    Trump wil het plan naar zijn eigen zeggen na de verkiezingen door drukken , vraag me terdege af hoe hij dat dan gaat doen , wat hem voor de verkiezingen niet lukt , lukt in mijn ogen zei het in zeer afgeslankte vorm na de verkiezingen ook niet .
    Er zal dan toch water bij de wijn moeten .

    De markt wist eigenlijk al dat de goedkeuring er voor dit huidige plan er via de democraten nooit zou komen .
    Dus in mijn ogen vind ik de reactie van de markt ook erg overdreven , zal niet lang duren de markt zal dit hindernisje snel genomen hebben .
    Dit is Trump die vanuit onmacht met losse flodders schiet , en de halve wereld loopt er weer achteraan ongelooflijk hoe op iets wat min of meer allang duidelijk was nu toch nog gereageerd wordt .
    Weer koren op de molen van de annalisten die de markt graag zien bewegen .

    Succes morgen met het maken van de juiste keuze
  4. forum rang 5 andre68 6 oktober 2020 23:17
    quote:

    Take a sisi schreef op 6 oktober 2020 22:10:

    Is een zwaktebod van Trump

    Democraten hadden tot grote ergernis van de Republikeinen onder leiding van Trump nooit voor het voorgestelde te dure stimulerings plan gestemd .
    De onderhandelingen zaten muurvast .
    Trump wil het plan naar zijn eigen zeggen na de verkiezingen door drukken , vraag me terdege af hoe hij dat dan gaat doen , wat hem voor de verkiezingen niet lukt , lukt in mijn ogen zei het in zeer afgeslankte vorm na de verkiezingen ook niet .
    Er zal dan toch water bij de wijn moeten .

    De markt wist eigenlijk al dat de goedkeuring er voor dit huidige plan er via de democraten nooit zou komen .
    Dus in mijn ogen vind ik de reactie van de markt ook erg overdreven , zal niet lang duren de markt zal dit hindernisje snel genomen hebben .
    Dit is Trump die vanuit onmacht met losse flodders schiet , en de halve wereld loopt er weer achteraan ongelooflijk hoe op iets wat min of meer allang duidelijk was nu toch nog gereageerd wordt .
    Weer koren op de molen van de annalisten die de markt graag zien bewegen .

    Succes morgen met het maken van de juiste keuze
    Een kat in het nauw maakt rare sprongen.....
  5. Sleutel13 7 oktober 2020 00:56
    quote:

    Yes we can schreef op 6 oktober 2020 13:45:

    [...]
    Even wat cijfertjes ivm waterstof:
    Om 1.000 m3 (dat schrijf je als Nm3) waterstof, gewicht 84,1 gram, te maken is volgens NEL Noorwegen 3,8 kWh elektriciteit nodig. Dit is wel op stackniveau. Voor 1 kg waterstof is dus 11,89 x 3,8 = 45,2 kWh nodig. De druk is dan nog 15 bar.

    Voor diverse nabewerkingen en comprimeren tot 350 bar is minimaal 13% extra energie nodig.

    Per netto kg waterstof van 350 bar is dus 51,1 kWh nodig. 350 bar wordt bijvoorbeeld in vrachtauto’s en bussen getankt.

    Moet het 700 bar worden, dat wordt in principe in personenauto’s getankt, dan komt er nog eens 13% bij en wordt het 57,7 kWh. Dit komt in de buurt van de waarden die Hydrogenics publiceert. Hydrogenics komt gemiddeld tot 65 kWh om een kg waterstof te maken. (voor de beeldvorming, op een kg waterstof rijdt een Mirai ongeveer 75 km in de praktijk. Op 65 kWh rijdt een Tesla Model 3 rond 400 km.)

    Hoewel NEL zegt 3,8 kWh nodig te hebben voor 84,1 gram waterstof, melden de meeste andere bronnen dat er totaal tussen 4,5 en 7,5 kWh per Nm3 waterstof nodig is. Zeg dat het gemiddeld 6 kWh is, dan is dit 58% meer.

    Daar komt bij dat je voor groen waterstof, dit volledig op basis van hernieuwbare energie moet aanmaken. Je gooit dus 2/3 van de hernieuwbare energie weg in de omzettingsverliezen. Goed gek hoor !
    Daar heb je em, de kopieer en plak machine.

    Maar goed, zo te zien hou jij ervan om alles zeer gedetailleerd uiteen te zetten. Heb jij dit ook ooit voor een Tesla gedaan?

    Een gehele Tesla auto bestaat uit honderden onderdelen. Laten we het bij hoofdonderdelen houden. Gigantische batterijen-pack + elektromotor. Deze twee onderdelen bevatten zoals jij weet veel grondstoffen die tien tot een paar honderd meter onder de grond verstopt zitten. Deze grondstoffen dienen uit de grond gehaald te worden. Hoe veel energie (brandstof, vrachtwagens, boormachines, mensenkracht, middelen etc,) is er nodig om de gehele productie van deze onderdelen te kunnen realiseren? We hebben het dan alleen over de battery-pack en elektromotor en niet over de gehele infrastructuur die nog gelegd moet worden om deze voertuigen op te laden. Daarnaast heeft zo'n batterij een gemiddelde levensduur en dient eens in de zo veel jaar vervangen te worden. Wat gebeurt er met de oude batterijen die enorm veel chemicaliën bevatten? Hoe zit het recycle proces in elkaar? Ten tweede moeten Tesla's opgeladen worden. De stroom die ervoor nodig is wordt opgewekt door energiecentrales die voornamelijk fossiele brandstoffen gebruiken. Het kan nog jaren duren voordat alle energiecentrales op de wereld zijn energie alleen uit wind, zon en waterkracht zal halen. De vraag is dan natuurlijk of dit allemaal realistisch is gezien elk land van elkaar verschilt (economische power etc.).

    Voor de rest vind ik je voorbeeld niet kloppen. Waterstof wordt op verschillende manieren geproduceerd en worden hierbij zeer geavanceerde technologieën gebruikt om de CO2 a. met hoge niveaus te reduceren, B hergebruiken of zelfs C. op te slaan. Daarnaast zit het nog in een ontwikkelingsfase en komen er steeds nieuwe uitvindingen bij.

    Maar goed, zo kunnen we een heel verhaal schrijven.

    Van jou wil ik cijfers zien. Cijfers hoe veel energie er nodig is om 1 gehele batterijen-pack en elektromotor te produceren voor een Tesla. Gaat u gang, we wachten op uw antwoord.
  6. forum rang 4 Yes we can 7 oktober 2020 07:23
    quote:

    Sleutel13 schreef op 7 oktober 2020 00:56:

    [...]

    Daar heb je em, de kopieer en plak machine.

    Maar goed, zo te zien hou jij ervan om alles zeer gedetailleerd uiteen te zetten. Heb jij dit ook ooit voor een Tesla gedaan?

    Een gehele Tesla auto bestaat uit honderden onderdelen. Laten we het bij hoofdonderdelen houden. Gigantische batterijen-pack + elektromotor. Deze twee onderdelen bevatten zoals jij weet veel grondstoffen die tien tot een paar honderd meter onder de grond verstopt zitten. Deze grondstoffen dienen uit de grond gehaald te worden. Hoe veel energie (brandstof, vrachtwagens, boormachines, mensenkracht, middelen etc,) is er nodig om de gehele productie van deze onderdelen te kunnen realiseren? We hebben het dan alleen over de battery-pack en elektromotor en niet over de gehele infrastructuur die nog gelegd moet worden om deze voertuigen op te laden. Daarnaast heeft zo'n batterij een gemiddelde levensduur en dient eens in de zo veel jaar vervangen te worden. Wat gebeurt er met de oude batterijen die enorm veel chemicaliën bevatten? Hoe zit het recycle proces in elkaar? Ten tweede moeten Tesla's opgeladen worden. De stroom die ervoor nodig is wordt opgewekt door energiecentrales die voornamelijk fossiele brandstoffen gebruiken. Het kan nog jaren duren voordat alle energiecentrales op de wereld zijn energie alleen uit wind, zon en waterkracht zal halen. De vraag is dan natuurlijk of dit allemaal realistisch is gezien elk land van elkaar verschilt (economische power etc.).

    Voor de rest vind ik je voorbeeld niet kloppen. Waterstof wordt op verschillende manieren geproduceerd en worden hierbij zeer geavanceerde technologieën gebruikt om de CO2 a. met hoge niveaus te reduceren, B hergebruiken of zelfs C. op te slaan. Daarnaast zit het nog in een ontwikkelingsfase en komen er steeds nieuwe uitvindingen bij.

    Maar goed, zo kunnen we een heel verhaal schrijven.

    Van jou wil ik cijfers zien. Cijfers hoe veel energie er nodig is om 1 gehele batterijen-pack en elektromotor te produceren voor een Tesla. Gaat u gang, we wachten op uw antwoord.
    We, wie is we ? De case is bij deze gemaakt en behoeft geen verdere cijfers, als een auto op waterstof 3 keer meer energie nodig heeft om te rijden, zal hij intrinsiek 3 keer minder energie mogen “kosten” om te fabriceren, wat een illusie is. Verdere cijfers zijn dus overbodig.

    Tot slot: het toontje in mijn mail nodigt niet verder uit tot discussie met jou.
  7. forum rang 6 Happy is verbannen 7 oktober 2020 07:38
    Even een dagje met de billen knijpen. Gaat de langverwachte correctie komen op beurzen en hoe gaat RDS zich hier in houden. Blijven meekopen in de daling lijkt mij. Maar als de 8 euri in beeld komt ben ik ook uit mijn speelgeld wat ik in een individueel aandeel stop. Nou succes allemaal!
  8. [verwijderd] 7 oktober 2020 08:05
    quote:

    Happy schreef op 7 oktober 2020 07:38:

    Even een dagje met de billen knijpen. Gaat de langverwachte correctie komen op beurzen en hoe gaat RDS zich hier in houden. Blijven meekopen in de daling lijkt mij. Maar als de 8 euri in beeld komt ben ik ook uit mijn speelgeld wat ik in een individueel aandeel stop. Nou succes allemaal!
    Welnee joh, we gaan lekker stijgen vandaag ;)!
  9. börse.de 7 oktober 2020 08:07
    quote:

    Happy schreef op 7 oktober 2020 07:38:

    Even een dagje met de billen knijpen. Gaat de langverwachte correctie komen op beurzen en hoe gaat RDS zich hier in houden. Blijven meekopen in de daling lijkt mij. Maar als de 8 euri in beeld komt ben ik ook uit mijn speelgeld wat ik in een individueel aandeel stop. Nou succes allemaal!
    De futs staan vandaag op licht groen dat is al niet slecht; de komende weken kon het wel een zuidwaarts gaan, kalm blijven met rds komt het wel goed.
200.031 Posts
Pagina: «« 1 ... 3225 3226 3227 3228 3229 ... 10002 »» | Laatste |Omhoog ↑