Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,175   0,000   (0,00%) Dagrange 5,075 - 5,200 102.395   Gem. (3M) 179,3K

Sept 2020: De Maand Van D Deals En Nieuwsberichten En Natuurlijk De Langverwachte Stijging Van De Koers olv Goddijn&Co

1.463 Posts
Pagina: «« 1 ... 56 57 58 59 60 ... 74 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 leonardus65 24 september 2020 19:10
    Automotive telematics market to reach $415.93B by 2027: Emergen Research
    Sep. 24, 2020 12:57 PM ET|About: Trimble Inc. (TRMB)|By: Shweta Agarwal, SA News Editor
    Global automotive telematics market is projected to reach $415.93B by 2027 from $63.83B in 2019, according to Emergen Research report.

    Growth expected at CAGR of 26.4%.

    The increased usage of cloud-based technology in vehicles coupled with government's strict rules on property identification is likely to drive the sector's growth.

    "Vehicles across every fleet have become technology dependant, the association of which is predicted to drive the automotive telematics market."

    Emergen highlights the North American region as a dominant telematics market, which is expected to witness significant gains from a growing demand for luxury vehicles throughout the U.S., Canada, and Mexico.

    Related Tickers: Trimble (NASDAQ:TRMB), Tom Tom (OTCPK:TMOAF), MiX Telematics (NYSE:MIXT), and Cartrack (OTCPK:CRKHF).
    seekingalpha.com/news/3617098-automot...
  2. Benjamin G. 24 september 2020 20:06
    quote:

    leonardus65 schreef op 24 september 2020 19:10:

    Automotive telematics market to reach $415.93B by 2027: Emergen Research
    Sep. 24, 2020 12:57 PM ET|About: Trimble Inc. (TRMB)|By: Shweta Agarwal, SA News Editor
    Global automotive telematics market is projected to reach $415.93B by 2027 from $63.83B in 2019, according to Emergen Research report.

    Growth expected at CAGR of 26.4%.

    The increased usage of cloud-based technology in vehicles coupled with government's strict rules on property identification is likely to drive the sector's growth.

    "Vehicles across every fleet have become technology dependant, the association of which is predicted to drive the automotive telematics market."

    Emergen highlights the North American region as a dominant telematics market, which is expected to witness significant gains from a growing demand for luxury vehicles throughout the U.S., Canada, and Mexico.

    Related Tickers: Trimble (NASDAQ:TRMB), Tom Tom (OTCPK:TMOAF), MiX Telematics (NYSE:MIXT), and Cartrack (OTCPK:CRKHF).
    seekingalpha.com/news/3617098-automot...
    Het was toch Jos Versteeg die zei dat TomTom met Telematics haar parel verkocht?
  3. forum rang 4 Vive tu vida positivamente 24 september 2020 20:08
    quote:

    tatje schreef op 24 september 2020 18:35:

    Vandaag meldde Vive tu vida positivamente een transactie van 40000 stuks.

    Wanneer was de vorige van ik dacht 50000 stuks.

    Vive tu vida positivamente of een ander, wanneer was die vorige grote trade.

    BVD
    Weet niet wanneer 50.000 order is geweest.
    Maar wel opvallend vandaag de afgesproken deal die de koers niet deed bewegen terwijl tegenwoordig met een paar duizend stukken de koers 10 cent kan fluctureren!!

    We worden genaaid door het grote geld!
  4. Gravenbeek 24 september 2020 21:17
    - Waarom communiceert HG grote deals niet naar behoren ? (Klein dealtje met Maseratie van zeg 30.000 per jaar wel)
    - Waarom kiezen voor bepaalde manier van boekhouden (maximaal alles onder Opex en geen investeringswaarde in de
    Capex)
    - Waarom bewust 42% van de aandelen uit de free flowd voor een spot prijs innemen ? Met als gevolg 3e rangs notering ?
    - waarom interesseert de koers HG totaal niet ? Zelfs niet nu het aanwezige cash bijna gelijk is aan de ondernemingswaarde ?
    - Nog nooit 1 cent dividend in die 15 jaar aan de beurs willen geven ? Zelfs niet toen er 1,2 miljard € in kas zat ?
    - etc etc etc etc

    Snap ook wel waarom onze filantroop HG geen Corona steun van de overheid wil tis ondernemings risico zeg hij :-)
    Nee Harold, als jij die steun accepteert kun je niet die bonussen blijven pakken en ook geen aandelen voor 50 miljoen inkopen voor medewerkers.
    En niet vergeten dat het ook nog eens mooi extra druk naar beneden op het aandeel geeft.
    Het past ook precies bij de hier boven genoemde acties.

    De deur voor het als maar koers drukken wordt zo wederom WAGENWIJD open gezet.

    Heb het diverse keren ook al aangegeven, er is totale maar dan ook totale controle in het aandeel TomTom.
    Al een aantal jaren is dat het geval en inmiddels al jaren vragen we ons af waarom is John de Mol al jaren stil?
    Zou me totaal niet verbazen dat hij met zijn investeringsvrienden debet zijn aan de niet aflatende wijze van koerscontrole.
    Nogmaals 40-50% van de omzet daghandel is fake.
    Ze hebben de Wind extra in de rug met de huidige Corona crisis, de druk zit er de laatste maand extra op en dat is mogelijk een signaal dat we de eindfase ingaan.
    De aandelen inkoop komt er niet meer die 32 miljoen houden ze in kas, een kas die bijna gelijk is aan de ondernemingswaarden.
    Nee de Founders onder aanleiding van HG doen niet zelf een bod natuurlijk die blijven buiten schot.
    De Mol en nog wat investeringsvrienden gaan dit mogelijk voor hun doen, HG zal uiteindelijk reageren dat het hun vrij laat en dat nu een risico is van een beursnotering.

    Reken maar dat er mondiaal een aantal partijen zijn waarbij de handen jeuken met nu een ondernemings waarde van nog geen 450 miljoen €.
    Ze zouden zich werkelijk kapot moeten schamen maar het deert ze totaal niet.

    Erger me nog steeds aan het nieuws item “TomTom betaald 750 miljoen uit aan de aandeelhouders” had moeten zijn tomtom pakt aandelen af voor spot prijs en gebruikt daarvoor aanwezige kasgeld)

    De eindfase komt eraan versneld en handig gebruikgemaakt van de Corona crisis.

    En die Boem maar rekenen en rekenen, ze hebben ons in 15 jaar nog nooit iets gegeven of gegund en dat doen ze straks ook niet doen.

    Het jarenlange spel wat gespeeld is en waar bewust naar toe gewerkt is nader de eindfase.
  5. forum rang 6 tatje 24 september 2020 22:08
    Ik wil het spel van Tom Tom uitleggen.

    Zeg de founders hebben met de opties 45%.

    Ik zeg en dan heb je nog meldingsdrempels zoals 3% 5% 10% 15% 20% 25% enz.

    Zeg dat manneke, wie hebben er naast de founders nog meer een belang.

    Ik zeg fondsen via Morningstar 17%

    En dan heb je nog John de mol en DNB met ieder 5,1% .

    Zeg dat manneke, als ze nu op 4,99% gaan zitten, kunnen ze mooi verkopen tot 3,01% zonder het te melden.

    Ik zeg, daar heb je gelijk in.

    Maar zegt dat manneke, aan de andere kunnen ze ook bijkopen tot 9,99% zonder dat ze het hoeven melden.

    Ik zeg, daar heb je ook gelijk in.

    Zegt dat manneke, als ik ze graag wil hebben, zou ik ook op 5,1% gaan zitten.

    Daar sta ik dan, met de bek vol tanden :-)
  6. forum rang 6 tatje 24 september 2020 22:33
    quote:

    Knife Catcher schreef op 24 september 2020 22:19:

    @ tatje, nieuws van Microsoft, kun jij hier iets mee?

    support.microsoft.com/nl-nl/office/de...

    Ben er voor naar de arts geweest als kind.

    Zegt die arts, niets aan doen, is aangeboren :-)

    Tja !

    Bill komt morgen op de patat fuif, misschien kan hij me helpen.
  7. Gravenbeek 24 september 2020 23:01
    7 dagen in rood gesloten morgen kans groot op dag 8, laten ze maar verder drukken maar met deze extreem lage koers moet je ze wel hebben voor het weekend je weet het immers nooit :-)
    Vandaag ook wat bijgekocht uit blokjes uit de laat om te middelen.
    Totaal 8 keer een 1 deel order van 432 stukjes zaten erin.
    Hoe duidelijk wil men het zien keer op keer.
    Tis het plan en spel wat gespeeld wordt om belangen te vergrootten.
    Hoelang HG de deur nog open blijft zetten ? Totdat de controlerende cq drukkende partij de deur voor de particuliere beleggers definitief dicht gooit. De 12€ zal al moeilijk worden nu, maar is dit extra drukken laatste maand juist de bedoeling om met 10€ te komen.
    In ieder geval is de ondernemingswaarde van nog geen 450 miljoen niet lang meer te verdedigen.
  8. [verwijderd] 25 september 2020 04:42
    Ik wil graag mijn mening toetsen aan de overige forumleden.

    Mijn stellingen zijn als volg
    Het doel van een aandelenpositie is het verkrijgen van rendement.
    Dit rendement kan behaald worden met koersaanwas of dividendbetaling.
    Het eigen vermogen geeft het saldo aan van de FCF vanuit het verleden aangevuld met emissies en onder aftrek van aandeelhouderduitkeringen.
    Omdat het verleden passee is dient een belegger zich te richten op de toekomstige FCF om te bepalen of het aandeel onder- dan wel overgewaardeerd is.
    Dat het onmogelijk is met zekerheid de toekomst te voorspellen laten we ons leiden door de dirigenten van de markt.
    Deze assetmanagers , ingefluisterd door de bij diezelfde instelling werkende analisten hebben de taak om rendement te maken.
    Het rendement wordt gemaakt met resultaten behaald op B&H posities en kortlopende meer door het sentiment bepaalde handelsposities.
    Daarnaast delen zij hun kennis tegen betaling aan particuliere en institutionele beleggers.
    Het zijn deze assetmanagers die de koers van het aandeel bepalen.
    De suggestie dat een particulier de koers stuurt is voor mij onwaarschijnlijk.
    De onderlinge concurrentie is moordend en indien zij kansen zien voor zichzelf of hun klanten komt het aandeel op hun voorkeurslijstje terecht

    De impact van dergelijke aanbevelingen zijn groot getuige de koerssprong van Alfen van 16,45 naar 51,90 euro sinds 1 jan 2020 of de stijging die PostNL liet zien van 2 naar 2,60 euro.
    Daar steekt de koersdaling van 8,30 naar 6,15 euro bij TT wel heel schril bij af.
    Voor alle drie de bedrijven heeft de uitbraak van Corona grote gevolgen vwb de FCF.

    De koers van vandaag zal zeker niet dezelfde zijn volgende week, maand of jaar.
    Die koers wordt grotendeels bepaald door de professionals die de markt controleren en sturen op basis van hun winstverwachtingen.

    Indien er toch nog mensen zijn op dit forum die menen dat toekomstige FCF's de koers bepalen ipv dat dit onder regie van de FF gebeurt zal ik met alle plezier mijn gedachten delen waarom IK met mijn beperkte kennis volhoudt dat de professionals het verkeerd zien bij Tomtom maar ook bij Alfen en PostNL
  9. forum rang 6 pwijsneus 25 september 2020 07:11
    Professionele bekeggers hebben misschien wat meer invloed t.o.v. retail beleggers.

    Toch is die invloed of impact ook maar beperkt, ze zijn alleen vaak beter in staat om door te rekenen of een notering op een discount staat, goed gewaardeerd is, of gewoon te duur.

    Je ziet echter dat die assetmanagers het om onduidelijke redenen het ook vaak oneens zijn, net zoals wij hier op het forum.

    Er zijn altijd uitzonderingen, neem tesla. Koersdoelen van EUR 0,00 tot EUR 4.000,00...lekker duidelijk.

    De speculatie in dat aandeel komt juist grotendeels van retail beleggers, omdat de CEO zijn bedrijf enorm weer te hypen. Het tegenovergestelde van TT zeg maar...

    De koers word dus beslist niet bepaald door assetmanagers, zouden ze wel willen. Uitzonderingen daargelaten. De koers wordt bepaald door vraag en aanbod, de markt, of de onzichtbare hand.
  10. de koe 25 september 2020 07:34
    Notice of Extraordinary General Meeting agenda change

    Amsterdam, the Netherlands, 25 September 2020, Bram Schot is withdrawing from the nomination process to join the Supervisory Board of TomTom N.V. As a result, agenda item 3 - ‘appointment of Bram Schot as member of the Supervisory Board’ - has been removed from the agenda of the Extraordinary General Meeting to be held on 13 October 2020.

    For further information:
1.463 Posts
Pagina: «« 1 ... 56 57 58 59 60 ... 74 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.