Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel CMB.TECH BRU:CMBT.BL, BE0003816338

Laatste koers (eur) Verschil Volume
12,050   0,000   (0,00%) Dagrange 12,050 - 12,460 31.030   Gem. (3M) 28,2K

Forum geopend voor Euronav

19.436 Posts
Pagina: «« 1 ... 695 696 697 698 699 ... 972 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Qtime 27 augustus 2020 18:10
    Een baaldagje .... - 5,33 %. Het kunnen allemaal geen Tesla’s zijn :)
    Mijn coupons gaan dit gat nu niet dichtrijden, het zal voor de volgende keer zijn.
    What goes down, must go up,... if it isn’t dead :)
    Bijna een volle euro onder de koers van vlak voor ex-dividend.
    Het mag voor mijn part nog lager, de laatste keer kon ik er een vrachtje binnenhalen van 7,10 en 7,20,... die gingen intussen aan 8,60 de deur uit. De duurdere versies zullen nog wat mogen rijpen en desnoods voor een langere periode dividenden ophoesten, want mijn volgende verkoopdagen zijn gepland op 8,99 en 9,99 (gewoon twee absurde getallen) . Dus als ze twee jaar of meer nodig hebben om die kaap te halen, dan ben ik long, very long
  2. Alessandro 27 augustus 2020 18:42
    Ik denk dit. Het grootste deel van de tankersector geniet momenteel van een neerwaartse trend, deels mijns inziens veroorzaakt door grote dividenden die de neerwaartse trend in gang zetten en vervolgens wat verkopen. Daytraders en shorters spelen daarop in. Ik zie het bij DHT, nochtans een even stevig bedrijf als Euronav, met goede cijfers en hoge dividenden en toch alweer ernstige daling na ex dividend (waarop ik maar ben beginnen kopen), en Teekay Tankers (OK resultaten, geen dividend, extreem lage koers momenteel, dus gekocht), mogelijk zelfs bij Frontline. Nat had het al zitten voor het dividend. Tankeraandelen reageren doorgaans vrij spontaan op de actuele prijzen, die momenteel laag staan en pas zullen stijgen in september en de daaropvolgende maanden. Hugo kan bijkopen aan deze tarieven, wat allicht toch een zekere grens zet op de daling. Zit zelf na maanden opnieuw aan mijn GAK (voor wat ik nog heb na verlaging na dividend).
  3. Thole 27 augustus 2020 18:43
    quote:

    Qtime schreef op 27 augustus 2020 18:10:

    Een baaldagje .... - 5,33 %. Het kunnen allemaal geen Tesla’s zijn :)
    Mijn coupons gaan dit gat nu niet dichtrijden, het zal voor de volgende keer zijn.
    What goes down, must go up,... if it isn’t dead :)
    Bijna een volle euro onder de koers van vlak voor ex-dividend.
    Het mag voor mijn part nog lager, de laatste keer kon ik er een vrachtje binnenhalen van 7,10 en 7,20,... die gingen intussen aan 8,60 de deur uit. De duurdere versies zullen nog wat mogen rijpen en desnoods voor een langere periode dividenden ophoesten, want mijn volgende verkoopdagen zijn gepland op 8,99 en 9,99 (gewoon twee absurde getallen) . Dus als ze twee jaar of meer nodig hebben om die kaap te halen, dan ben ik long, very long
    Los van het feit dat ik op korte termijn vaak veel "kopzorgen" hierover heb...

    Als je long, very long bent (in de zin van meerdere jaren), dan ziet het er toch goed uit moet ik zeggen. Er zijn mogelijke gevaren, dat is waar (stel dat de elektrische auto's snel mainstream worden), maar er zijn vooral heel wat positieve zaken (behoefte voor olie blijft, oude vloot, weinig nieuwe schepen die gebouwd worden, eigen aandelen inkoop is ook goed op LT, ...)
  4. [verwijderd] 27 augustus 2020 19:34
    Er zijn een hoop mensen hier met een glazen bol hier, die blijkbaar ver in de toekomst kunnen kijken.
    Ik geef het toe ik heb maar een beperkte visie, en verwacht de komende maanden niet veel goeds voor tankers. Om eerlijk te zijn heb ik er spijt van dat ik gisteren niet de hele postie op 8,25 verkocht heb.
    Ondanks dat het een kleine positie is (<2%) is het in absolute (euro's zin de grootste daler.
    Mijn grootste stijger vandaag is ontrak, wel een positie met een flink risico (Short Interest =42.39%).
    HarryHol kan je perfect uitleggen wat hiermee kan gebeuren, sommige personen zullen dit echter nooit snappen.
  5. [verwijderd] 27 augustus 2020 20:21
    Hier het nieuws waarom de Tanker aandelen weer een tik krijgen.

    Frontline wary of 2H after record 1H
    Published date: 27 August 2020

    Share:
    Norwegian tanker owner Frontline made its largest profit in more than 10 years in the first half of 2020, after a second consecutive strong quarter, but it warned of a depressed tanker market for the rest of the year.

    The company made a profit of $199.7mn in the second quarter, up from $165.3mn in the prior quarter and just $1.1mn in the second quarter of 2020.

    The first six months of 2020 brought dramatic crude demand correction "the likes of which we have never seen", it said. Land-based capacity quickly filled because of sudden weak demand, and a contango structure in the crude market encouraged traders to seek tankers for storage, resulting in a surge in demand for short-term charters and consequently in spot rates.

    But freight rates have since receded and Frontline warned that they may take time to recover. It cited IEA forecasts in July for world oil demand to decline by 7.9mn b/d this year, before recovering by 5.3mn b/d to 97.4mn b/d in 2021. Production cuts from Opec+, and lower output from the US and Canada were the main cause of a nine-year low supply of 86.9mn b/d in the second quarter, and forecasts suggest that a significant portion of this cut would return in the next coming quarters, Frontline said.

    Frontline expects global demand for crude shipping to gradually recover in the medium to long term, but said that the usual seasonal strength during the winter months should not be expected purely based on historical data.

    Long-term fundamentals
    Frontline expects that slowing fleet growth should lead to a sustained period of higher rates in the long-term. This year's orderbook of just 69 VLCCs to be delivered is the lowest since 1997.

    The average age of the global very large crude carrier (VLCC) fleet at the end of the second quarter was the highest since 2002. Frontline calculates that 65 will be older than 20 years at the end of 2021, and an additional 85 will be older than 17.5 years.

    The shipowner has a forward bunker purchase contract for 5,000 t/month, which it reported in its first-quarter results, for delivery between October this year and December 2021. Under this contract, Frontline will buy fuel between $325-365/t. It said today that it has since signed another forward purchase deal for 5,000 t/month for delivery throughout 2021 at $232/t. The firm has a marine fuel supply joint venture with Norwegian dry bulk company Golden Ocean and trading firm Trafigura, called TFG Marine, of which it owns 15pc.

    As of June 30 Frontline's fleet consisted of 71 vessels — 20 VLCCs, 29 Suezmaxes, 20 Aframax tankers and two vessels chartered in from an unrelated third party.

    By Nikos Kokolinakis and George Collard
  6. Risky bets 27 augustus 2020 20:43
    Waarom denk je dat dat FRO nieuws de reden is van de dalingen? FRO rapporteerde pre-European-opening en was de hele dag eigenlijk up, tot Amerika open ging.

    Denk dat wat algo's naar aanleiding van de storm in US golf ofzo aan het verkopen zijn. Of shorts die gewoon weakness voelen, tanker stocks gaan door het putje op vrij lage volumes. Zijn momenteel blijkbaar maar weinig kopers in de markt.
  7. [verwijderd] 27 augustus 2020 21:17
    quote:

    Risky bets schreef op 27 augustus 2020 20:43:

    Waarom denk je dat dat FRO nieuws de reden is van de dalingen? FRO rapporteerde pre-European-opening en was de hele dag eigenlijk up, tot Amerika open ging.

    Denk dat wat algo's naar aanleiding van de storm in US golf ofzo aan het verkopen zijn. Of shorts die gewoon weakness voelen, tanker stocks gaan door het putje op vrij lage volumes. Zijn momenteel blijkbaar maar weinig kopers in de markt.
    Het volume van euronav in de US ligt ruim (nu al 25%) boven het gemiddelde vandaag, dus die lage volumes zal het niet zijn.
  8. [verwijderd] 27 augustus 2020 21:22
    quote:

    Risky bets schreef op 27 augustus 2020 20:43:

    Waarom denk je dat dat FRO nieuws de reden is van de dalingen? FRO rapporteerde pre-European-opening en was de hele dag eigenlijk up, tot Amerika open ging.

    Denk dat wat algo's naar aanleiding van de storm in US golf ofzo aan het verkopen zijn. Of shorts die gewoon weakness voelen, tanker stocks gaan door het putje op vrij lage volumes. Zijn momenteel blijkbaar maar weinig kopers in de markt.
    , but it warned of a depressed tanker market for the rest of the year.
  9. aossa 27 augustus 2020 22:45
    quote:

    Beso schreef op 27 augustus 2020 18:50:

    Very LT lichtpunt is ook dat die schepen ooit ook voor transport van water kunnen ingezet worden … het blauwe goud. Olie zal ooit minder gevraagd zijn maar water dan weer meer dan ooit.
    Dat vervoeren ze toch al op paletten, daar hebben ze geen VLCC voor nodig.
  10. Thole 28 augustus 2020 15:34
    quote:

    mijn gedacht schreef op 28 augustus 2020 14:00:

    Wat gek. Je koopt aandelen om winst te maken. Lukt dat niet dan kies je maar voor de LT lees ik hier. Of zelfs al voor de very LT. Dat is niet meer kiezen, maar geen andere keuze meer hebben. :-) Dus niet doen alsof je dat beslist hebt.
    Dus lange termijn beleggen is geen keuze? Het kan niet je initiële insteek zijn? Ok... En het doel is enkel om winst te maken op korte termijn? Ok...
  11. forum rang 4 Yes we can 28 augustus 2020 15:40
    quote:

    mijn gedacht schreef op 28 augustus 2020 14:00:

    Wat gek. Je koopt aandelen om winst te maken. Lukt dat niet dan kies je maar voor de LT lees ik hier. Of zelfs al voor de very LT. Dat is niet meer kiezen, maar geen andere keuze meer hebben. :-) Dus niet doen alsof je dat beslist hebt.
    Vreemde reactie. Effe proberen beter verwoorden: je koopt aandelen om winst te maken.
    Wil je dat op korte termijn dan ben je een daytrader of speculant. Dat is iemand die doorgaans niet kijkt naar achterliggende economische gegevens, zoals kwartaal- of jaar- cijfers, die ook niet kijkt naar het toekomstperspectief van het bedrijf. Dit soort trader surft mee op beurssentiment. Eigenlijk komt dit gewoon neer op gokken...
    Kijk je naar de lange of zeer lange termijn, dan kijk je naar jaarcijfers, waarbij een slecht kwartaal, afhankelijk van je beleggingshorizon meer of minder impact heeft. Ook kijk je dan naar toekomstperspectief van een bedrijf. Waarom: omdat je niet op een verstandige manier kan beleggen vanuit sentiment, maar wel vanuit waarde en verwachte waarde van een bedrijf.
    Op de wat langere termijn verliezen de gokkers altijd. Meestal vegen ze hun verliezen onder de mat en scheppen op over de paar keer dat ze raak hebben geschoten.
    Langere termijn beleggers zijn van nature wat rustiger aangelegd en maken dikwijls mooie winsten
  12. Chiclana 28 augustus 2020 15:50
    Het is toch ook mogelijk om beide te doen,ik heb een lijstje van pakweg 15 bedrijven die ik fundamenteel voor de lange termijn koop,echter pak ik in een week bv 8 a 10 % dan verkoop ik ze en wacht ik op nieuwe kansen en die ontstaan altijd.Natuurlijk glipt er ook wel een eentje doorheen bv Ordina ga iedere keer heen en weer tussen 1,70 en 2,00.op 2,13 eruit gedaan en die zie ik nooit meer terug maar wel diverse ritten meegemaakt
  13. forum rang 4 Yes we can 28 augustus 2020 16:00
    quote:

    Chiclana schreef op 28 augustus 2020 15:50:

    Het is toch ook mogelijk om beide te doen,ik heb een lijstje van pakweg 15 bedrijven die ik fundamenteel voor de lange termijn koop,echter pak ik in een week bv 8 a 10 % dan verkoop ik ze en wacht ik op nieuwe kansen en die ontstaan altijd.Natuurlijk glipt er ook wel een eentje doorheen bv Ordina ga iedere keer heen en weer tussen 1,70 en 2,00.op 2,13 eruit gedaan en die zie ik nooit meer terug maar wel diverse ritten meegemaakt

    Klopt hoor, maar was vooral als reactie naar de zwart-wit post waar ik naar refereer
19.436 Posts
Pagina: «« 1 ... 695 696 697 698 699 ... 972 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.