Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,320   +0,075   (+1,43%) Dagrange 5,290 - 5,380 140.776   Gem. (3M) 179,9K

Tom Tom augustus 2020

1.057 Posts
Pagina: «« 1 ... 40 41 42 43 44 ... 53 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 ketchup 24 augustus 2020 15:14
    Eerst moeten de werknemers binnen TT voldaan worden en daarvoor moet het inkoopprogramma de free-float verder uitdunnen, daarna gaat het van de beurs.
    TomTom stond nog nooit zo laag voor ondernemingswaarde, de aanwezige cash financiert grotendeels een delisting.

    mijn vraag is dan ook wat zou HG bereid zijn ons te betalen ? ga uit van 12 euro, want iedereen gaat dat bij een 7 euro aandeel als genereus zien.
    12 euro voor 40% van de aandelen kost de FFF 630 mio euro
    400 mio cash zit er einde jaar al in en de verwachte cashaanwas voor de komende 3 jaar van 250mio betaald de rest
    het is dus overbruggingsoperatie van 3 jaar om de toko 'gratis' voor aanwezige cash te delisten
    en dan kan het tegen die tijd voor 3 miljard plus doorverkocht worden , want er is dan geen referentie prijs meer aan de beurs en kan het naar het HERE niveau.

    dat is dus het betere traden voor en door de FFF
  2. forum rang 5 boem! 24 augustus 2020 15:38
    De referentieprijs bestaat nog steeds.

    Er is in dec 2019 omgerekend 3,2 miljard betaald voor HERE.
    Een bedrijf dat vergelijkbaar is met TT.

    Bij de segmenten Consumer en Enterprise zien we bij beide bedrijven dezelfde ontwikkeling: een uitfaserend Consumer en een hoopvolle groei bij Enterprise.

    In het grootste segment zien we dat de marktleider omzet veriest aan TT.
    Daarnaast schrijft HERE een negatieve FCF van 170 mio waar TT een positieve FCF tegenover zet waardoor aandeelhouders van HERE moeten bijspringen om de zaak draaiende te houden terwijl die van TT een aandeelhoudersuitkering van 50 mio in het vooruitzicht gesteld kregen.
    Daarnaast kampt HERE nog met schulden ad 210 mio terwijl TT een positief kassaldo heeft van 430 mio.

    De referentieprijs van HERE is er nog wel degelijk en die komt daarbij voor TT uit op 4 a 5 miljard euro.
    Naast de FF zijn er een aantal professionele vermogensbeheerders actief bij TT.
    Deze vertegenwoordigen 15% van het aandelenkapitaal en zullen nooit en te nimmer accoord gaan met een bod van onder de 30 euro.

    Het is de aandeelhoudersstructuur die hen de tijd geeft om de invullling van de verwachting geschept bij de CMD geduldig af te wachten.
  3. forum rang 7 sniklaas 24 augustus 2020 15:43
    quote:

    ketchup schreef op 24 augustus 2020 15:14:

    Eerst moeten de werknemers binnen TT voldaan worden en daarvoor moet het inkoopprogramma de free-float verder uitdunnen, daarna gaat het van de beurs.
    TomTom stond nog nooit zo laag voor ondernemingswaarde, de aanwezige cash financiert grotendeels een delisting.

    mijn vraag is dan ook wat zou HG bereid zijn ons te betalen ? ga uit van 12 euro, want iedereen gaat dat bij een 7 euro aandeel als genereus zien.
    12 euro voor 40% van de aandelen kost de FFF 630 mio euro
    400 mio cash zit er einde jaar al in en de verwachte cashaanwas voor de komende 3 jaar van 250mio betaald de rest
    het is dus overbruggingsoperatie van 3 jaar om de toko 'gratis' voor aanwezige cash te delisten
    en dan kan het tegen die tijd voor 3 miljard plus doorverkocht worden , want er is dan geen referentie prijs meer aan de beurs en kan het naar het HERE niveau.

    dat is dus het betere traden voor en door de FFF
    klinkt als een realistisch scenario en wat mij betreft komt TOMTOM ermee voor de dag, komt er tenminste reuring in het aandeel en betekent werkgelegenheid voor de bodyguards...
  4. forum rang 7 Wereldbelegger 24 augustus 2020 15:53
    Ik waardeer dat u volhardt in uw onderbouwde(!) redenatie en de consequente berekening die een aankoop van aandelen voor €12 rechtvaardigt.

    Ik hoop dat u gelijk krijgt.
    Maar ik hou/blijf rekening met een premie van 25 tot 30% op de actuele koers.
    Dat is mijn vergezicht m.b.t. TT en mocht die premie geboden worden dan ben ik content gezien mijn aandeel-inkoopprijs en mijn Turbo positie.

    quote:

    ketchup schreef op 24 augustus 2020 15:14:

    Eerst moeten de werknemers binnen TT voldaan worden en daarvoor moet het inkoopprogramma de free-float verder uitdunnen, daarna gaat het van de beurs.
    TomTom stond nog nooit zo laag voor ondernemingswaarde, de aanwezige cash financiert grotendeels een delisting.

    mijn vraag is dan ook wat zou HG bereid zijn ons te betalen ? ga uit van 12 euro, want iedereen gaat dat bij een 7 euro aandeel als genereus zien.
    12 euro voor 40% van de aandelen kost de FFF 630 mio euro
    400 mio cash zit er einde jaar al in en de verwachte cashaanwas voor de komende 3 jaar van 250mio betaald de rest
    het is dus overbruggingsoperatie van 3 jaar om de toko 'gratis' voor aanwezige cash te delisten
    en dan kan het tegen die tijd voor 3 miljard plus doorverkocht worden , want er is dan geen referentie prijs meer aan de beurs en kan het naar het HERE niveau.

    dat is dus het betere traden voor en door de FFF
  5. forum rang 7 Wereldbelegger 24 augustus 2020 16:00
    Mag ik dan toch mijn hengeltje en schepnet weer gaan gebruiken?

    quote:
    Wereldbelegger schreef op 21 augustus 2020 14:43:

    De 6,95-7,05 lijn die ik als bodemlijn zie, houdt vooralsnog stand.
    Maar ik blijf sceptisch op de houdbaarheid.
    - Vierde dag op rij dat de koers langzaam maar gestaag daalt.
    - Nauwelijks handelsvolume.
    - Technical Summary
    Type 5 mins 15 mins Hourly Daily Monthly
    Moving Averages Strong Sell Strong Sell Strong Sell Strong Sell Strong Sell
    Technical Indicators Strong Sell Strong Sell Strong Sell Strong Sell Strong Sell
    Summary Strong Sell Strong Sell Strong Sell Strong Sell Strong Sell
    [/quote]

    quote:
    Wereldbelegger schreef op 20 augustus 2020 10:59:

    Het blijkt dat zo af en toe een beetje pielen met lijntjes op een chart mee helpt met mijn investeringsbeslissingen..
    De 7,40-7,50 lijn blijkt opnieuw een weerstandlijn te zijn geweest.
    De 6,95-7,05 lijn lijkt opnieuw de bodemlijn te zijn.
    Maar ik heb er een hard hoofd in of deze lijn stand houdt.
    Onder de 6,95 gaat het hengeltje weer uit om bodem te gaan vissen op 6,75 en mogelijk lager.
    [/quote]

    quote:
    Wereldbelegger schreef op 14 augustus 2020 08:26
    Is de slotkoers van 7,42 overtuigend genoeg om vandaag de lijn 7,40-7,50 te slechten?
    Een lijn die ik als tweede weerstandslijn definieer.
    Ik heb er een hard hoofd in.
    Maar dat zegt natuurlijk niet zoveel.......((-;
    [/quote]

    quote:
    Wereldbelegger schreef op 13 augustus 2020 08:09:
    Is de slotkoers van 7,30 overtuigend genoeg om richting de lijn 7,40-7,50 te gaan?
    Een lijn die ik als eerste weerstandslijn definieer.
    Maar dat is niet gebaseerd op echte TA-kennis. Dat laat ik over aan anderen.
    [/quote]

    quote:
    Wereldbelegger schreef op 10 augustus 2020 08:38:
    Als ik lijntjes trek, dan lijkt er een weerstandlijn te liggen op 7,20 en vervolgens op 7,40-7,50.
    Ik ben benieuwd of ik na vandaag paar lijntjes mag weg gummen.
    Heb wel goed hoop.
    [/quote]
  6. forum rang 6 NewKidInTown 24 augustus 2020 16:01
    Je kunt veel beter in Pharming dan in tt beleggen.

    Ook zo'n fonds waar veel beleggers al jaren wachten op de grote klapper.

    Voordeel van Pharming is wel dat men daar een klasse hoger speelt, in de AMX en zal door groot beleggers iets serieuzer genomen worden. Dus grotere aandelenomzet PHA gemiddeld 8 Mio tegen 370k voor tt.
    Bovendien zit er daar wel een GROEI in de EPS/WPA: 0,06 0,09 0,14 voor 2020, 2021 en 2022 waarmee de koers/winst over die jaren terug loopt van 16,9 in 2020 naar 12,4 en 8,0 voor 2021 en 2022.

    ALLES ziet er voor Pharming beter uit dan voor tt.

    www.marketscreener.com/quote/stock/PH...
  7. forum rang 5 boem! 24 augustus 2020 16:15
    De markt voelt zich wel lekker bij 7 euro.

    Zij wijzen het realistische scenario geschetst door @wies af, anders zou men al voorsorteren.

    Men hecht meer waarde aan de uitspraak gedaan door HG dat TT zelfstandig doorgaat en men wacht rustig af tot het moment, dat de ambitie uitgesproken bij de CMD meer aan realiteit wint.

    Op het moment dat een van de marktpartijen gaat bewegen zullen de anderen niet achter kunnen blijven.

    De huidige handel wordt bepaald door de market-maker er is geen vraag en geen aanbod.
  8. forum rang 7 Wereldbelegger 24 augustus 2020 16:29
    Die market-maker heeft een luizenbaan....((-;

    quote:

    boem! schreef op 24 augustus 2020 16:15:

    De markt voelt zich wel lekker bij 7 euro.

    Zij wijzen het realistische scenario geschetst door @wies af, anders zou men al voorsorteren.

    Men hecht meer waarde aan de uitspraak gedaan door HG dat TT zelfstandig doorgaat en men wacht rustig af tot het moment, dat de ambitie uitgesproken bij de CMD meer aan realiteit wint.

    Op het moment dat een van de marktpartijen gaat bewegen zullen de anderen niet achter kunnen blijven.

    De huidige handel wordt bepaald door de market-maker er is geen vraag en geen aanbod.
  9. Topper 24 augustus 2020 16:37
    Wat mij betreft liever vandaag nog dan morgen de 12 euro ontvangen zoals geschetst door Wies.
    Ik geloof gewoon niet meer in het sprookje van HG en de intentie om aandeelhouderswaarde te realiseren.

    - Aandelen inleveren tegen 7,42 onder de noemer 'dividend Telematics'
    - Sinds 2015 is de ondernemingswaarde elk jaar lager geworden. Nu nog een schamele 600 miljoen euro.
    - Staat het aandeel genoteerd in de ASX. Zijn de volumes lager dan ooit. Complete desinteresse om dit aandeel te kopen.

    Het bestuur faalt toch gewoon keihard om waarde te leveren. De perceptie van de markt is een bedrijf dat jaar na jaar krimpt. De dwerg wordt ieder jaar kleiner. De enige die wat aan deze perceptie kan veranderen is TomTom zelf. Dat willen of kunnen ze niet. Nee hoor je hoort ze niet klagen. Het woord onderwaardering durven ze uberhaupt niet uit te spreken.

  10. forum rang 7 sniklaas 24 augustus 2020 18:07
    Het koersgedrag en desinteresse vanuit de markt in het aandeel @TOM2 is conform voorspellingen die voor jaren terug zijn gedaan op het TOMTOM en het OFF-TOPIC forum dat indertijd onder de IM paraplu hing.

    Harold is van origine een bankier en weet verdraaid goed om waarde in een aandeel te creëren en zoals het merendeel van de bankiers acteren, is ook Harold alleen maar geïnteresseerd in zijn eigen portemonnee.

    De beursgang in 2005 had als doel om de stichters van TOMTOM financieel afhankelijk te maken en de emissies daarna voor lijfsbehoud omdat er een kink in de kabel kwam in hun vooropgezet plan om het bedrijf uit te melken tot de pensioen gerechtigde leeftijd.

    Nieuwe initiatieven boden zich aan met de overname van @TA waardoor het eerder gestokte plan een nieuwe impuls kreeg.
    Met de verkoop van TTT is een belangrijke hindernis, een forse reductie van het aantal uitstaande aandelen genomen en met de toestemming van de aandeelhouders om extra aandelen in te kopen kan met de aanwezige cash de free float nog verder worden uitgedund. De huidige COVID-19 perikelen waarbij de voertuig branche is ingestort spelen de FF perfect in de kaart en het op de langere baan schuiven door autobranche en overheden van autonomous driving geven volgend jaar het laatste zetje.
    De ‘vrienden’ van de stichters krijgen beslist hun deel van de koek en het is aan de ondernemerskamer om de halsstarrige laatste 5% van de aandelen af te troggelen..

    En weg van de beurs zijn de handen vrij om de afgeschreven miljarden aan investeringen alsnog te verzilveren maar dan enkel voor de happy few..
1.057 Posts
Pagina: «« 1 ... 40 41 42 43 44 ... 53 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.