Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel CMB.TECH BRU:CMBT.BL, BE0003816338

Laatste koers (eur) Verschil Volume
12,350   0,000   (0,00%) Dagrange 12,270 - 12,450 24.790   Gem. (3M) 28,9K

Forum geopend voor Euronav

19.433 Posts
Pagina: «« 1 ... 685 686 687 688 689 ... 972 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Beso 18 augustus 2020 17:16
    quote:

    Thole schreef op 18 augustus 2020 16:50:

    Goed, het dividend is verdiend. Wat denken jullie over de komende maanden? Hoe zal het aandeel evolueren? Ik weet het, niemand heeft een glazen bol, ben gewoon benieuwd naar de redeneringen. Al een paar interessante gelezen in voorgaande discussies op dit forum, maar hoor altijd graag nieuwe input.
    Ik denk / hoop / reken erop dat tegen einde jaar er een vaccin of geneesmiddel is tegen Covid 19 en de economie weer kan opleven en dus de vraag naar olie doet stijgen. Ben onder de 8€ in gestapt met EURN en niet van plan die onder de 10€ van de hand te doen. Vandaag nog wat extra turbo's gekocht.
  2. volger_DS 18 augustus 2020 18:38
    veel zal afhangen van de koers EUR/USD die staat historisch wel zeer hoog nu. stel dat die terug hersteld naar 1.12 dan staan we aan de huidige koers op de Nyse vandaag al 0.50€ hoger. lijkt mij veel meer van belang dan dat eeuwig gezeur over een dividend dat de dag ex-dividend zogoed als verdwenen is als sneeuw voor de zon. brengt allemaal geen zoden aan de dijk dat dividend voor de kleinere beleggers

    kijk liever naar het koersverloop van de EUR/USD die verdwijnt niet

  3. [verwijderd] 18 augustus 2020 19:16
    quote:

    volger_DS schreef op 18 augustus 2020 18:38:

    veel zal afhangen van de koers EUR/USD die staat historisch wel zeer hoog nu. stel dat die terug hersteld naar 1.12 dan staan we aan de huidige koers op de Nyse vandaag al 0.50€ hoger. lijkt mij veel meer van belang dan dat eeuwig gezeur over een dividend dat de dag ex-dividend zogoed als verdwenen is als sneeuw voor de zon. brengt allemaal geen zoden aan de dijk dat dividend voor de kleinere beleggers

    kijk liever naar het koersverloop van de EUR/USD die verdwijnt niet

    Ja, kijk liever naar iets waar euronav helemaal geen invloed op heeft.

    Bovenstaande opmerking van jou snap ik helemaal niets van. Euronav is $-georienteerd.
    Voor de US hangt er helemaal niets af van die EUR/USD koers.
    En dat die $ zou dalen tov de euro, dat kon je van verre aanzien komen met al die stimuleringsmaatregelen. Kwestie van een beetje je huiswerk doen.
    En als je dat niet wil doen, dan kun je het risico altijd afdekken.

    Als ik jou opmerking lees denk ik: die heeft een beleggingsfout gemaakt en geeft de USD/EUR de schuld.
  4. [verwijderd] 18 augustus 2020 21:27
    Wat ik in het het verslag v euronav en het artikel v FreightWaves lees is dat euronav 5j lang 10% vd aandelen mag inkopen. Voor dit kwartaal heeft hij nog minstens 25 miljoen gereserveerd voor buybacks. De Stoop laat de koers nooit meer te ver zakken. Dan koopt hij in. Hij heeft een bel20 plan.
  5. [verwijderd] 18 augustus 2020 22:02
    quote:

    MC oil schreef op 18 augustus 2020 21:27:

    Wat ik in het het verslag v euronav en het artikel v FreightWaves lees is dat euronav 5j lang 10% vd aandelen mag inkopen. Voor dit kwartaal heeft hij nog minstens 25 miljoen gereserveerd voor buybacks. De Stoop laat de koers nooit meer te ver zakken. Dan koopt hij in. Hij heeft een bel20 plan.
    25 miljoen USD, dat is na 3 a 4 dagen op.
    En met dit tempo is de 10% voor het einde van het jaar binnen. Ook is het geen verplichting om 25miljoen USD op te maken of die 10% te kopen. Tot zover de feiten.
    Ik denk dat het hem geen hol uitmaakt of hij in de bel20 zit, het geld zit in de US. Daar moet hij zijn.
  6. dide 19 augustus 2020 08:51
    quote:

    lute11 schreef op 18 augustus 2020 22:02:

    [...]
    25 miljoen USD, dat is na 3 a 4 dagen op.
    En met dit tempo is de 10% voor het einde van het jaar binnen. Ook is het geen verplichting om 25miljoen USD op te maken of die 10% te kopen. Tot zover de feiten.
    Ik denk dat het hem geen hol uitmaakt of hij in de bel20 zit, het geld zit in de US. Daar moet hij zijn.
    Ik denk wel dat Hugo het kan schelen of EURN in de Bel20 zit of niet ( ook al heeft hij dat weinig in de hand ). Zonder het wereldwijd belang daarvan te overschatten, zal enerzijds het lokale prestige zeker meespelen, maar anderzijds sowieso veel meer 'gratis' exposure en de verplichting voor sommige ETF/Trackers om EURN in portefeuille te nemen. In het verleden niet zelden een koerswinst van 10% of meer, alleen al daardoor. Zonder 1 EURO buyback...Ik maak eens werk van een lijstje om de kansen in te schatten op de dag van vandaag ( ik vond alvast niet direct ergens reeds een overzicht van de huidige euronext brussel market caps )
  7. volger_DS 19 augustus 2020 10:19
    hier ploegsken en luttle10: leg het eens aan die analisten uit want zij begrijpen jullie ook niet blijkbaar

    (ABM FN) KBC heeft donderdag het koersdoel op Euronav verlaagd van 12,50 euro naar 11,25 euro met een ongewijzigd koopadvies.

    Volgens KBC was het tweede kwartaal van de rederij sterk wat resulteerde in een verhoging van het inkoopprogramma van eigen aandelen en een dividend van 0,47 dollar. Voor de nabije toekomst zijn de vooruitzichten echter minder rooskleurig.

    De overproductie verminderde en verlaagde ook de vrachttarieven. Verder zet de lagere koers van de dollar de activiteiten van het bedrijf onder druk.

  8. forum rang 4 boothram 19 augustus 2020 10:37
    il las ergens opties boven 10$ niet meer interessant...
    normaal gesproken be ik geen vorstander van opties, maar nu is er ergens wel een mogelijkheid om die te gebruiken. ik denk als bescherming tegen een verdere stijging van de euro/dollar.
    indien dit niet gebeurd, en een beetje herstelt zit ge beter in de aandelen
    indien de dollar nog wat zakt, dan verlies je alvast niet op die dollar door deels opties te kopen aan 10 dollar, maar dan die voor over een half jaar...
    er moet wel een relatief klein dividend afgaan (schatting 30 $ct) maar het volgende kan mijns inziens pas bij de jaarresultaten worden goedgekeurd... er is dus nu een relatief lange periode zonder noemenswaardige (hm) coupons over die 7 maanden kan er heel wat gebeuren, en die optie bied enige bescherming zowel tegen positieve als negatieve uitschieters... met als einddoel de positie in euronav te verhogen, ... iertt wel dat ik veronderstel dat je de opties in NY koopt, en dan ook op die beurs handelt.
    strategische positie:
    stel euronav gaat na 7 maanden en positief q4 naar 13$ met dollar -10% (verkiezingskoorts)
    notering in euro 10 euro >
    winst op euronav in euro met dividend 1,8 euro
    winst op euronav in $ met dividend 3,2 $
    winst op evenveel aandelen optie 3$ + intresten op kapitaal - aankoopprijs optie
    maar gezien je minder risico loopt koop je wellicht wat meer via opties, en bij slechte beursprestaite koop je veel goedkoper in...
    besluit: bij belangrijke koersevoluties of euro/dollar evoluties ben je beter af met opties
    bij een rustig koersverloop zijn opties vrijwel zinloos, denk ik...maar als je een risico wil nemen is het nu het moment... 7 maanden kans om er voordeel uit te halen...(call optie)
    Een put optie schrijven:? moet je ook handelen op de juiste beurs, denk ik anders een beperkt risico op extra kosten. Zeker bij een geschreven put optie is het ook nodig na te gaan of je vervroeg kan uitoefenen of uitgeoefend worden... hangt wellicht af van de beurs...
  9. [verwijderd] 19 augustus 2020 10:53
    quote:

    Ploeske schreef op 19 augustus 2020 09:22:

    10,16 - 0.47 = 9.79 !!! Volgens mij is dat 9.69 $ . Als je zo telt zal uw portefeuille wel dik in de plus staan !!
    Das een goeie Ploeske, scherp, kuddo voor jou. Dan is het mysterie van die 1% stijging ook opgelost.
    En heb net even gekeken, (en nagerekend), en ook met deze misser staat het in de plus. Iets minder dik dan hiervoor , maar toch.
  10. [verwijderd] 19 augustus 2020 11:00
    quote:

    volger_DS schreef op 19 augustus 2020 10:19:

    hier ploegsken en luttle10: leg het eens aan die analisten uit want zij begrijpen jullie ook niet blijkbaar

    (ABM FN) KBC heeft donderdag het koersdoel op Euronav verlaagd van 12,50 euro naar 11,25 euro met een ongewijzigd koopadvies.

    Volgens KBC was het tweede kwartaal van de rederij sterk wat resulteerde in een verhoging van het inkoopprogramma van eigen aandelen en een dividend van 0,47 dollar. Voor de nabije toekomst zijn de vooruitzichten echter minder rooskleurig.

    De overproductie verminderde en verlaagde ook de vrachttarieven. Verder zet de lagere koers van de dollar de activiteiten van het bedrijf onder druk.

    Deze analist begrijpt het toch prima, Vulgair_DS.
    Zijn koersdoel is nog te hoog (max 9 euro), maar voor de rest lijkt hij/zij in deze analyse de plank niet mis te slaan. Naar mijn mening dan hé.

    Alleen de laatste zin is natuurlijk je reinste bullshit.
  11. volger_DS 19 augustus 2020 14:08
    denk dat Galapagos zijn plaatsje wel zal verliezen.

    hoe dan ook: voor dividend stonden we ca 8.52€ - momenteel 8.08€ of een daling van 0.44€. het nettodividend maakt dit niet echt goed. Heeft er iemand dan wel een zinnige verklaring waarom het aandeel zo daalt, als alles rooskleurig is?

    ps: dit is een constructieve poging onder mede-beleggers, waar elk zijn visie heeft natuurlijk. En begin nu niet over den Hugo alsof jullie daar allemaal samen mee aan den toog hangen. en iedereen is natuurlijk uit op winst, metoo,... tenzij er een aantal enkel negatief posten in de hoop lager te kunnen kopen, wat ook een illusie is

  12. Mnie 19 augustus 2020 14:20
    quote:

    volger_DS schreef op 19 augustus 2020 14:08:

    denk dat Galapagos zijn plaatsje wel zal verliezen.

    hoe dan ook: voor dividend stonden we ca 8.52€ - momenteel 8.08€ of een daling van 0.44€. het nettodividend maakt dit niet echt goed. Heeft er iemand dan wel een zinnige verklaring waarom het aandeel zo daalt, als alles rooskleurig is?

    Ik kan hier ook geen verklaring voor geven. Ik heb hier in de week al gezegd dat ik 3/4de van mijn positie in Eurnv heb verkocht voor ex-div. Niet omdat ik geen vertrouwen heb in het bedrijf/beleid van Euronav. Ik heb dit gedaan omdat het iedere keer na ex-div hetzelfde liedje is met dit aandeel.
    Nu, ik ben blij dat ik grotendeels ben uitgestapt en ik ga nog heel even afwachten voor ik terug aanvul..
  13. [verwijderd] 19 augustus 2020 14:39
    quote:

    Mnie schreef op 19 augustus 2020 14:20:

    [...]

    Ik kan hier ook geen verklaring voor geven. Ik heb hier in de week al gezegd dat ik 3/4de van mijn positie in Eurnv heb verkocht voor ex-div. Niet omdat ik geen vertrouwen heb in het bedrijf/beleid van Euronav. Ik heb dit gedaan omdat het iedere keer na ex-div hetzelfde liedje is met dit aandeel.
    Nu, ik ben blij dat ik grotendeels ben uitgestapt en ik ga nog heel even afwachten voor ik terug aanvul..
    Ik kan wel een verklaring geven, zie ook het analysten rapport wat hierboven door Volger_DS is geplaatst.
    Op de korte termijn zit het er niet goed uit voor de tankers.
    Ook Risky Bets geeft dit aan. Pas in 2022 wordt weer een echte opleving verwacht.
    Het is net of jullie alleen maar positieve zaken willen horen.
    De enige reden waarom euronav de afgelopen tijd is gestegen komt door de buybacks, alleen Hugo wil het aandeel kopen. Kijk maar eens naar de dagen waarop geen inkoop is geweest in vergelijk met de dagen waarop wel inkoop is geweest.
  14. Mnie 19 augustus 2020 14:42
    quote:

    lute11 schreef op 19 augustus 2020 14:39:

    [...]
    Ik kan wel een verklaring geven, zie ook het analysten rapport wat hierboven door Volger_DS is geplaatst.
    Op de korte termijn zit het er niet goed uit voor de tankers.
    Ook Risky Bets geeft dit aan. Pas in 2022 wordt weer een echte opleving verwacht.
    Het is net of jullie alleen maar positieve zaken willen horen.
    De enige reden waarom euronav de afgelopen tijd is gestegen komt door de buybacks, alleen Hugo wil het aandeel kopen. Kijk maar eens naar de dagen waarop geen inkoop is geweest in vergelijk met de dagen waarop wel inkoop is geweest.
    Lute, met alle respect, maar de mindere vooruitzichten voor tankers heeft niets te maken met de waardering van een bedrijf. Los van de rates en invloeden buitenaf mag er toch wel een basiswaardering gevormd worden voor een bedrijf. Je kan toch moeilijk zeggen dat Euronav op dit moment naar waarde op de beurs noteert?
19.433 Posts
Pagina: «« 1 ... 685 686 687 688 689 ... 972 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.