Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel CMB.TECH BRU:CMBT.BL, BE0003816338

Laatste koers (eur) Verschil Volume
12,790   -0,200   (-1,54%) Dagrange 12,760 - 12,960 19.254   Gem. (3M) 29,4K

Forum geopend voor Euronav

19.431 Posts
Pagina: «« 1 ... 672 673 674 675 676 ... 972 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Yes we can 6 augustus 2020 21:21
    quote:

    Twoane schreef op 6 augustus 2020 20:56:

    [...]

    Had jij je conclusies al niet getrokken eerder vandaag? :D
    Klopt, hij heeft aangegeven uitgestapt te zijn. En Lute heeft de helft verkocht. Zijn moment om te verkopen was een beetje tegenstrijdig met zijn algemene ongelofelijke madame soleil competentie.
    Dit forum is echt een soap :) :) :) gewoon grappig, doe zo voort jongens, gewoon heel leuk bezig !
  2. [verwijderd] 6 augustus 2020 21:59
    quote:

    Yes we can schreef op 6 augustus 2020 21:21:

    [...]
    Klopt, hij heeft aangegeven uitgestapt te zijn. En Lute heeft de helft verkocht. Zijn moment om te verkopen was een beetje tegenstrijdig met zijn algemene ongelofelijke madame soleil competentie.
    Dit forum is echt een soap :) :) :) gewoon grappig, doe zo voort jongens, gewoon heel leuk bezig !
    Was jij niet diegene die zelf zei hier nooit meer terug te komen, alsof dat niet tegenstrijdig is?
    Kom je anderen nu beschuldigen van het gedrag wat jij ook vertoont?
    Wat is jou huidige positie?
  3. WM77 6 augustus 2020 23:52
    quote:

    Yes we can schreef op 6 augustus 2020 20:22:

    [...]
    Goh, ik leer nog steeds bij. Wordt echt grappig nu :)
    Wat een nonsens op dit forum toch,
    Geef me eens aan wat de koers van Euronav dan volgens jou zou zijn geweest ?
    Maar graag je informatie waar ik de aandelen aan negatieve koers kan halen ?
    Euronav heeft de laatste 10 jaar meer dividend uitgekeerd dan de huidige koers, dus moeten ze volgens jou toch echt nu aan negatieve koers te vinden zijn ?
    Mijn laatste opmerking dat ik hier op ga maken, want je hebt nog veel te leren en ik ga het je niet allemaal uitleggen.

    Het totaal van de dividenden van de laatste 10 jaren kan je niet vergelijken met de koers van dit moment. Als ze, zoals jij zegt meer dan 8,45 in dividend hebben betaald, dan had de koers zonder dividend nu rond 16,90 gestaan.
    En ik heb nooit gezegd dat er aandelen zijn met negatieve prijs, dat heb jij zelf verzonnen.
  4. [verwijderd] 7 augustus 2020 00:56
    quote:

    WM77 schreef op 6 augustus 2020 23:52:

    [...]

    Mijn laatste opmerking dat ik hier op ga maken, want je hebt nog veel te leren en ik ga het je niet allemaal uitleggen.

    Het totaal van de dividenden van de laatste 10 jaren kan je niet vergelijken met de koers van dit moment. Als ze, zoals jij zegt meer dan 8,45 in dividend hebben betaald, dan had de koers zonder dividend nu rond 16,90 gestaan.
    En ik heb nooit gezegd dat er aandelen zijn met negatieve prijs, dat heb jij zelf verzonnen.
    Koers in 2004 : 22 euro, nu 8,5 euro
    Een goed bedrijf verdubbelt om de 5 jaar
    een zeer goed bedrijf om de 4 jaar
    we zouden nu dan rond de 210 euro moeten noteren
    :)
  5. volger_DS 7 augustus 2020 08:21
    BRUSSEL (Trivano.com) - Op 6 augustus 2020 hebben de analisten van ING hun beleggingsadvies voor Euronav (EURN; ISIN: BE0003816338) herhaald. Het advies van ING voor Euronav blijft "kopen".

    De analisten behouden hun koersdoel van 11,00 EUR.

    Op 6 augustus 2020 publiceerde Euronav kwartaalcijfers.
  6. Delchev 7 augustus 2020 08:47
    Fact: er worden vanwege IMO de komende jaren nauwelijks nieuwe schepen opgeleverd
    Fact: de vraag naar olie blijft de komende jaren onveranderd aanwezig
    Fact: Euronav heeft een ijzersterke balans, sterkste van alle Tanker-maatschappijen
    Fact: Euronav heeft samen met DHT het beste management in de industrie

    Ik ben erg tevreden met hoe zaken evalueren.
  7. Risky bets 7 augustus 2020 08:59
    quote:

    volger_DS schreef op 7 augustus 2020 08:23:

    BRUSSEL (Trivano.com) - Op 6 augustus 2020 brengen de analisten van Degroof Petercam het beleggingsadvies "kopen" uit voor Euronav (EURN; ISIN: BE0003816338).

    Het koersdoel wordt door de analisten vastgelegd op 14,00 EUR.

    Op 6 augustus 2020 publiceerde Euronav kwartaalcijfers.
    Huh,

    In het rapport van hun stond gister dit:

    "We will cut our target price of EUR 14 to around EUR 13.50 to reflect the recent pressure on tanker values."
  8. forum rang 4 Yes we can 7 augustus 2020 09:29
    quote:

    WM77 schreef op 6 augustus 2020 23:52:

    [...]

    Mijn laatste opmerking dat ik hier op ga maken, want je hebt nog veel te leren en ik ga het je niet allemaal uitleggen.

    Het totaal van de dividenden van de laatste 10 jaren kan je niet vergelijken met de koers van dit moment. Als ze, zoals jij zegt meer dan 8,45 in dividend hebben betaald, dan had de koers zonder dividend nu rond 16,90 gestaan.
    En ik heb nooit gezegd dat er aandelen zijn met negatieve prijs, dat heb jij zelf verzonnen.
    Als het dividend telkens van de koers afgaat wordt de koers uiteindelijk negatief, gewoon logisch niet ? Het is dus glashelder dat dividend op iets langere termijn niet van de koers afgaat. En dus ligt je hele mooie theorie aan diggelen. Ik denk niet dat ik van jou iets wens of hoef te leren hoor.
  9. forum rang 8 objectief 7 augustus 2020 09:53
    quote:

    Yes we can schreef op 7 augustus 2020 09:29:

    [...]
    Als het dividend telkens van de koers afgaat wordt de koers uiteindelijk negatief, gewoon logisch niet ? Het is dus glashelder dat dividend op iets langere termijn niet van de koers afgaat. En dus ligt je hele mooie theorie aan diggelen. Ik denk niet dat ik van jou iets wens of hoef te leren hoor.
    Nou, dan zit je er toch volledig naast. Je hebt nog veel te leren.

    Natuurlijk gaat het dividend van de koers af en ook op lange termijn. Maar dividend is een deel van de winst en elk bedrijf verdient (op poogt zoveel te verdienen) dat de koersdaling van het dividend
    weer door toekomstige winsten gecompenseerd wordt. Zonder dividend zou de koers natuurlijk fors hoger zijn.
  10. forum rang 6 RJ 80 7 augustus 2020 10:11
    quote:

    Yes we can schreef op 7 augustus 2020 09:29:

    [...]
    Als het dividend telkens van de koers afgaat wordt de koers uiteindelijk negatief, gewoon logisch niet ? Het is dus glashelder dat dividend op iets langere termijn niet van de koers afgaat. En dus ligt je hele mooie theorie aan diggelen. Ik denk niet dat ik van jou iets wens of hoef te leren hoor.
    Ik denk het feit dat dividenden een breed gebruikt middel is om kapitaal te alloceren meer zegt dan dat de discussie die jullie hier voeren dat doen. 2 dingen die mijns inziens wat verkeerd ingeschat worden door jullie beiden:

    1 Dividenden zorgen op ex div datum voor een daling van de koers met het uit te keren dividend getalletje. Toekomstige dividenden worden bepaald door toekomstige winsten. Als die als verwacht zijn is het uitgekeerde dividend dan ook in lijn met die verwachting ceterus paribus. Bij eenzelfde verwachte winst is dan vaak het uit te keren dividend ook gelijk als verdere kapitaalallocatie van het bedrijf (lees: investeringen, afbetalen schulden, M&A, inkopen eigen aandelen etc) ook niet wijzigt om welke reden dan ook. Enfin, als er groei in het bedrijf zit, dan heb je kans dat dividenden mee verhoogd worden. Tussentijds ontwikkelt de koers zich, kijk maar gewoon eens een dividend aristocrat historische koersontwikkeling erop na. Continu uitkeren van dividenden zal daarom niet zorgen voor een negatieve koers(!).

    2 Andersom, dat een koers zonder dividenden veel hoger zal staan is ook niet zomaar waar. Dat geldt evt. bij groeibedrijven en waarbij voorwaartse verwachte k/w verhoudingen dalen (ofwel puur sentiment zegge een Tesla). Voor een deel kan dat kloppen omdat zonder uit te keren dividend de cash balans positie groter wordt en schuldratio's omlaag brengt, wat ook onderdeel is van koerswaardering, maar is niet alles. Er zijn veel beleggers en institutionele fondsen die (moeten) kiezen voor stabiele uitkerende fondsen. Hoe betrouwbaarder een dividend is, en liefst ook nog een progressief ontwikkelende, zorgt dus ook voor interesse en zal ook deels koerswaarde kunnen beïnvloeden.

    Dit laatste zal bij een tanker wat minder gelden omdat institutionele beleggers hier vlg mij minder in alloceren, maar een particuliere belegger die dividend georienteerd is zal er zeker op anticiperen, zelfs al drag je 30% af aan Belgische fiscus, wat een remmend effect heeft, maar geen afwendende.... M.a.w. in beide gevallen is de werkelijkheid genuanceerder dan jullie, en ik ook met mijn beperkte schets, aangeven.

    heeft dus weinig zin over zoiets hier op het forum zoveel poeha te maken. Beetje objectief blijven zoals de posts van bijvoorbeeld Risky Bets helpt iedereen veel meer dan deze discussies. Het is af en toe zoeken naar zinvolle berichten zo.....

    Fijne dag allen

  11. [verwijderd] 7 augustus 2020 10:47
    quote:

    Pommeke schreef op 7 augustus 2020 00:56:

    [...]

    Koers in 2004 : 22 euro, nu 8,5 euro
    Een goed bedrijf verdubbelt om de 5 jaar
    een zeer goed bedrijf om de 4 jaar
    we zouden nu dan rond de 210 euro moeten noteren
    :)

    Je hebt het bijna goed Pommeke, alleen dit is scheepvaart.
    Hier gaat het anders, het gros van de scheepvaart verdubbeld niet in 5 jaar maar halveert.
    Ook euronav ontsnapt daar niet kijk maar naar de lange termijn.
  12. forum rang 4 boothram 7 augustus 2020 10:47
    blijkbaar is op het einde van q2 een belangrijke herpositionering geweest van de vloot (zoals de ceo ook meldt). daardoor zijn in de laatste weken van q2 kosten geboekt ipv van winsten, dit alles ten voordele van q3. moeilijk om in te schatten, maar het zou kunnen 12 miljoen kosten zijn ipv 70 miljoen inkomsten met een negatief impact op de winst van 90 miljoen (12 boten 30 dagen aan 35000 $ verlies en vaarkosten en daarna 12x83 dagen aan 90 200 bv ) dat gaat dan om een vierde van de vloot, en een opportunitiet om q2 winst wat af te vlakken ten voordele van q2, die dan wel 102 miljoen lager uitkomt... dit zou dan de schitterende prestatiie begin q3 verklaren en de grootteorde kan kloppen...dan valt de winst nog een stuk lager uit dan wat ik had voorzien: een deel op de bunkervoorraden waar het verlies met 20 miljoen is geslonken, en bovendien een deel aan de oorspronkelijke kostprijs betaald, ttz nog eens 10 miljoen boven de marktprijs. De winsten op verkochte boten zijn niet uitkeerbeer...de winsten/verliezen op equity ook niet (oa de winsten op tankers international bv) ...en we komen aan ruim 2$ per nog uitstaand aandeel... kwartaalwinst en de aangekochte aandelen ex-dividend aan 8,5$ ... niet voor herhaling vatbaar, maar nu is het ingezette kapiaal ook +2 euro... kortom, ik zie geen reden om te verkopen: het dividend is waarschijnlijk gekozen om ook in q3 en volgende betaalbaar te zijn. En er moet nu nog voor 25 miljoen worden gekoscht, en dat levert 8 miljoen op aan (uitgespaarde) dividenden en ik reken ook nog eens 4 miljoen extra beschikbaar uit q3 (bovenop dividend), ... daarmee komt men nog eENS 2 ù; maar veruit het meest intresssante in het discours van de ceo is zijn opmerkingen over hydrogeen en de rol die het bedrijf kan spelen dank zij europese subsidies... in plaats van een tankeraandeel wordt het misschien nog een technologie aandel, en daardoor 10x hoger gewaardeerd, waar men kontent is met 3% dividend en geen 30% eist...
19.431 Posts
Pagina: «« 1 ... 672 673 674 675 676 ... 972 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.