Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel CMB.TECH BRU:CMBT.BL, BE0003816338

Laatste koers (eur) Verschil Volume
10,600   -0,450   (-4,07%) Dagrange 10,260 - 11,400 59.326   Gem. (3M) 27,7K

Forum geopend voor Euronav

19.448 Posts
Pagina: «« 1 ... 642 643 644 645 646 ... 973 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 maci 15 juli 2020 12:45
    quote:

    Jan Frans B schreef op 15 juli 2020 11:06:

    Ik heb gisteren geweldig goed nieuws ontvangen waar jullie allemaal heel gelukkig van zullen worden. Een medewerker van de klantendienst van de bank Medirect wist me te vertellen dat dividenden uitbetaald in aandelen/natura in België vrij zijn van RV.
    Ik snap niet dat mensen die bij een beleggingsbank werken zulke onzin op papier durven zetten, stel je voor dat het waar was dan zouden alle bedrijven in België hun dividenden in aandelen uitbetalen.

    Ik wordt altijd heeeel boos als ik voor de zoveelste keer geconfronteerd wordt met dit soort van incompetentie bij bank personeel. Waar hebben die lui hun opleiding gehad, bij houtbewerking ?

    En ja ik weet (als ik goed geïnformeerd ben) dat dit in Nederland wel het geval zou zijn, maar er stond duidelijk België bij.
    Dit is alleen van toepassing als het bedrijf van uitkering de keuzemogelijkheid biedt om dividend in aandelen of contanten uit te keren. Euronav biedt die optie niet.
    We betalen dus gewoon 30% dividendbelasting daarover. Ik weet dat je een deel kan terugvorderen, maar dat is alleen interessant als het om heel veel gaat. Het is best veel werk om het te innen.
  2. forum rang 4 boothram 15 juli 2020 13:30
    op 1500 km van de noordpool is er een westelijke en een oostelijke vaarroute. een griekse suezmax bracht gazpromolie naar oost china in 47 dagen; dit is merkelijk minder dan nu langs de kaapen.
    dit kan een beperkte weerslag hebben maar voor oost-azie zal het wel betekenen dat het opslaan van olie in de noordpool zomermaanden intressanter wordt.
    het zou kunnen verschil uitmaken, een halve dollar tot 2 dollar per vat...
    die route is wellicht maar enkele maanden per jaar beschikbaar het kan toch wel het gebruik van tankers verminderen en zorgen voor een betere spreiding over het jaar. Datkan wel bij de aanschaf van nieuwbouw meegerekend worden en wellicht kan het ook bevorderend werken voor het olieverbruik in oost china...die nu amerikaanse olie aanvoerd aan 10 a 15 miljoen per schip uit amerika... indien in de zomer ook nog extra goedkoop gekocht (bv 4% goedkoper zomer-winter) kan een half jaar opslaan op een oude vlcc of suezmax ook nog interessant worden...: besparen op traject, op de aanschafprijs, op transportkosten, op overslag...in totaal 4 euro per barrel over een half jaar lijkt me niet onwaarschijnlijk en dat kan scrap vertragen... en de kaaproute voor oost China oninteressant maken.
    ik beoordeel het als positief:voor de tankers goedkopere olie is wellicht ook meer olie ...

    en wordt canadese olie dan niet intressanter?
    kortom: het kan vriezen , het kan dooien.. positieve en negatieve gevolgen, maar ik denk evenveel tankergebruik beter gespreid …. en opslag als alternatief voor scrap???

    wikipedia:
    remarkable shifts in trade flows between Asia and Europe, diversion of trade within Europe, heavy shipping traffic in the Arctic and a substantial drop in Suez traffic. Projected shifts in trade also imply substantial pressure on an already threatened Arctic ecosystem."
  3. Gummbah 15 juli 2020 14:05
    quote:

    dide schreef op 15 juli 2020 09:34:

    [...]
    Ik heb de series over Oroco ook (recent) bekeken. En het is absoluut een intrigerend verhaal. Maar ik heb alvast beslist om daar af te blijven. Enerzijds is het 'al een beetje te laat' ( om safe te zijn ), maar anderzijds toch ook absoluut 'if it looks to good to be true, it probably is'. En mijn bear thesis ( zonder veel kennis van zaken ) heeft veel te maken met het feit dat het Mexico is...Ik heb er ooit 6maand gewerkt, en voor mij (gemiddeld ) professioneel de minst betrouwbare personen zijn die ik ken ( maar zij zelf zijn dat blijkbaar gewoon . Het is bijna een spel. ). Het kan zomaar een grote hoax zijn. En als het dat niet is, dan is er nog corruptie ( en, blijkbaar, drugkartels ). Maar deze dingen kunnen ook de net de reden zijn waarom het nog niet 'ontdekt' werd. Dus, succes !
    Dank voor je toelichting.
    Zelf moet ik ook steeds aan de woorden denken 'to good to be true'.
    Ik ken jongens die hun complete vermogen in Oroco gestoken hebben met de filosofie om in één keer binnen te lopen. Deze jongens lachen mij uit omdat ik slechts een bescheiden gokje neem met Oroco, een paar procent van mijn belegd vermogen.
    En risico is er altijd. Wirecard zit ook in mijn portefeuille ;)
  4. Beso 15 juli 2020 14:19
    Kan iemand me helpen met vraag omtrent geavanceerd order Turbo's die ik vandaag plaatste bij Binck?
    Ik had een ING Groep Binck turbo long 4.841waarbij ik een geavanceerd order in gaf met als conditie te verkopen indien <2€ met limiet 1,95€.
    Ik kreeg binnen de minuut een verkoopmelding dat het uitgevoerd werd aan 2,038.
    Bij Binck gebeld en ze zeggen me dat de Turbo aan de 2€ getipt had en dan direct weer gestegen is waardoor het verkocht werd aan 2,038.
    Vind ik moeilijk te geloven.

    Wel groot toeval dat dit op hetzelfde moment gebeurde met AB Inbev Binck turbo long 40.3924 waar ik als conditie in gegeven had <1,03 en ook hier binnen de minuut verkocht aan 1,116.
    Kan me moeilijk voor stellen dat ook hier de Turbo vlug even aan de 1,03 getipt heeft om dan als een pijl naar 1,116 te schieten.
    Wel mooi uiteraard dat ik wat winst verzilverd heb maar doel van geavanceerd order was dat als die verder stijgen, mijn conditie stapsgewijs te verhogen, wat nu uiteraard niet meer kan.

    Hebben jullie ervaring hier mee of uitleg hiervoor?
    Kan men ergens een grafiek zien van die Turbo's om te zien of die effectief aan die waarde tipte?
    De grafiek op de Turbo bij Binck toont immers enkel de waarde van het aandeel.

    Sorry dat dit niet met EURN te maken heeft maar wil graag advies van voldoende ervaren beleggers hier op dit forum.
  5. [verwijderd] 15 juli 2020 14:23
    quote:

    Porque no schreef op 15 juli 2020 14:19:

    Kan iemand me helpen met vraag omtrent geavanceerd order Turbo's die ik vandaag plaatste bij Binck?
    Ik had een ING Groep Binck turbo long 4.841waarbij ik een geavanceerd order in gaf met als conditie te verkopen indien <2€ met limiet 1,95€.
    Ik kreeg binnen de minuut een verkoopmelding dat het uitgevoerd werd aan 2,038.
    Bij Binck gebeld en ze zeggen me dat de Turbo aan de 2€ getipt had en dan direct weer gestegen is waardoor het verkocht werd aan 2,038.
    Vind ik moeilijk te geloven.

    Wel groot toeval dat dit op hetzelfde moment gebeurde met AB Inbev Binck turbo long 40.3924 waar ik als conditie in gegeven had <1,03 en ook hier binnen de minuut verkocht aan 1,116.
    Kan me moeilijk voor stellen dat ook hier de Turbo vlug even aan de 1,03 getipt heeft om dan als een pijl naar 1,116 te schieten.
    Wel mooi uiteraard dat ik wat winst verzilverd heb maar doel van geavanceerd order was dat als die verder stijgen, mijn conditie stapsgewijs te verhogen, wat nu uiteraard niet meer kan.

    Hebben jullie ervaring hier mee of uitleg hiervoor?
    Kan men ergens een grafiek zien van die Turbo's om te zien of die effectief aan die waarde tipte?
    De grafiek op de Turbo bij Binck toont immers enkel de waarde van het aandeel.

    Sorry dat dit niet met EURN te maken heeft maar wil graag advies van voldoende ervaren beleggers hier op dit forum.

    Gewoon in Google op de ISIN van de turbo zoeken.
  6. Risky bets 15 juli 2020 15:00
    www.tradewindsnews.com/tankers/clarks...

    Clarksons Platou makes the case for Euronav's buyback binge

    Shipowner's share broker says repurchasing stock is worth more to investors than paying out cash in dividends

    Clarkson Platou Securities believes Euronav will create more value for shareholders through buybacks rather than dividends.
  7. [verwijderd] 15 juli 2020 23:24
    quote:

    maci schreef op 15 juli 2020 12:45:

    [...]

    Dit is alleen van toepassing als het bedrijf van uitkering de keuzemogelijkheid biedt om dividend in aandelen of contanten uit te keren. Euronav biedt die optie niet.
    We betalen dus gewoon 30% dividendbelasting daarover. Ik weet dat je een deel kan terugvorderen, maar dat is alleen interessant als het om heel veel gaat. Het is best veel werk om het te innen.
    Interessant als het om heel veel gaat ?? Je kan van max. 800€ dividenden de 30% (240€) terugvorderen.
    Dus m.a.w. als je een gans jaar Euronav dividenden incasseert en je koopt er voor 4000€ van, dan zit je wellicht al boven de bovengrens. Op dat vlak heb ik dan effectief liever buybacks en dan ligt er tenminste een bodem onder de koers + dat Euronav slim genoeg is om laag aan te kopen (!) - daar kunnen anderen nog iets van leren (zoals Ageas bv.) - en daardoor ook weer een meerwaarde te creëren... Mocht er keuze zijn tussen euronav "afdeling management" en euronav "afdeling infrastructuur", ik kocht direct het eerste...

    En veel werk om te innen... ? 2 codes invoeren - te vinden op ecosia - die je gewoon kan toevoegen zonder alles te doorlopen... zo moeilijk is dat toch niet ?
  8. Jan Frans B 16 juli 2020 09:11
    quote:

    Risky bets schreef op 16 juli 2020 09:01:

    Het is wel een gigantisch nadeel ten opzichte van andere scheepvaart bedrijven. Buybacks zijn veel efficienter. Beter nog zou zijn om Belgische domicile te verlaten.
    Helaas is dat ook geen oplossing, ik heb Boskalis aandelen maar als ik een dividend krijg gaat er eerst 15% Nederlandse RV af, en nadien ook nog eens 30% Belgische RV. Dus waar het bedrijf ook gevestigd is, als Belg betaal je altijd 30% RV ook als je reeds de locale RV betaald hebt.
  9. ComputerSaysNo 16 juli 2020 09:23
    quote:

    TS01 schreef op 15 juli 2020 23:24:

    [...]

    Interessant als het om heel veel gaat ?? Je kan van max. 800€ dividenden de 30% (240€) terugvorderen.
    Dus m.a.w. als je een gans jaar Euronav dividenden incasseert en je koopt er voor 4000€ van, dan zit je wellicht al boven de bovengrens. Op dat vlak heb ik dan effectief liever buybacks en dan ligt er tenminste een bodem onder de koers + dat Euronav slim genoeg is om laag aan te kopen (!) - daar kunnen anderen nog iets van leren (zoals Ageas bv.) - en daardoor ook weer een meerwaarde te creëren... Mocht er keuze zijn tussen euronav "afdeling management" en euronav "afdeling infrastructuur", ik kocht direct het eerste...

    En veel werk om te innen... ? 2 codes invoeren - te vinden op ecosia - die je gewoon kan toevoegen zonder alles te doorlopen... zo moeilijk is dat toch niet ?

    Onjuist

    Nederlanders kunnen 15 procent van de 30% dividendbelasting terugkrijgen. De andere 15% kunnen zij verrekenen met IB.

    Zie belastingverdrag NL-BE

    download.belastingdienst.nl/belasting...
  10. Risky bets 16 juli 2020 09:25
    quote:

    Jan Frans B schreef op 16 juli 2020 09:11:

    [...]

    Helaas is dat ook geen oplossing, ik heb Boskalis aandelen maar als ik een dividend krijg gaat er eerst 15% Nederlandse RV af, en nadien ook nog eens 30% Belgische RV. Dus waar het bedrijf ook gevestigd is, als Belg betaal je altijd 30% RV ook als je reeds de locale RV betaald hebt.
    Meeste EURN investeerders zijn internationaal lijkt me.
  11. Vavli 16 juli 2020 10:56
    Value jagers doet redelijk euforisch over de olietankers:
    25 procent van de vloot is ouder dan 15 jaar en gaat dus naar duur onderhoud. Euronav heeft een jonge vloot.
    In augustus zal de olieproductie terug stijgen en komt er weer meer opslag op zee
    China blijft massaal goedkope olie inslaan De tankers zitten met lange wachttijden om te kunnen lossen.
    Te weinig tankers voor veel olie betekent hoge winstmarges en Euronav is de beste speler van de vloot. Volgens Value jagers zal de koers over enkele weken heftig gaan stijgen.
19.448 Posts
Pagina: «« 1 ... 642 643 644 645 646 ... 973 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.