Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel CMB.TECH BRU:CMBT.BL, BE0003816338

Laatste koers (eur) Verschil Volume
11,800   0,000   (0,00%) Dagrange 11,760 - 12,000 19.759   Gem. (3M) 29,1K

Forum geopend voor Euronav

19.436 Posts
Pagina: «« 1 ... 633 634 635 636 637 ... 972 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 9 juli 2020 13:54
    quote:

    Twoane schreef op 9 juli 2020 12:54:

    [...]

    www.youtube.com/watch?v=uz80uvpObCY&a...

    Vanaf 18 minuten kijken.
    Bedankt voor de tip!

    Kwestie dat ik het goed begrepen heb, je kijkt dan naar de meest recente Scrubber die is vastgelegd.
    Vandaag: Olympic Luck en ziet dat bij de RV TCE 47.275 staat voor 100 dagen op de USG/China trade.

    Dan vooral de prijzen en de routes in de gaten houden om een idee te hebben welke richting de rates uitgaan. Correct?

  2. [verwijderd] 9 juli 2020 14:20
    quote:

    Coldasice1982 schreef op 9 juli 2020 13:54:

    [...]

    Bedankt voor de tip!

    Kwestie dat ik het goed begrepen heb, je kijkt dan naar de meest recente Scrubber die is vastgelegd.
    Vandaag: Olympic Luck en ziet dat bij de RV TCE 47.275 staat voor 100 dagen op de USG/China trade.

    Dan vooral de prijzen en de routes in de gaten houden om een idee te hebben welke richting de rates uitgaan. Correct?

    Scrubber/VLSFO is gewoon welke technologie het schip gebruikt om met de IMO2020 normen om te gaan. Dat heeft an sich weinig te maken met de spotrates, maar eerder met de potentiële winst. (Bijvoorbeeld als de prijs voor VLSFO (=Very low sulphur fuel oil) zou stijgen, dan betekent dat minder winst voor VLCC's die op die brandstof varen.

    Je kan kijken naar de Actual TCE om de spotrates te volgen. Om voor een specifiek schip de winstmarge in te schatten kan je de Breakeven TCE aftrekken van de actual TCE, hoewel dit wat giswerk is.
  3. remcotorken 9 juli 2020 14:22
    quote:

    Twoane schreef op 9 juli 2020 12:54:

    [...]

    www.youtube.com/watch?v=uz80uvpObCY&a...

    Vanaf 18 minuten kijken.
    Bedankt voor deze tip!

    Voor het goede begrip, het meest recente dat ik terugvind op de app ivm Euronav is de Aral. De open date is 2/6/2020 en de actual tce/day is 89k @ 51 dagen. Dus vanaf 2 juni wordt deze 51 dagen verhuurd (tot 23 juli) aan 89k per dag dus grosso modo 4,5 milj. aan inkomsten voor deze duur?
  4. [verwijderd] 9 juli 2020 14:46
    quote:

    remcotorken schreef op 9 juli 2020 14:22:

    [...]

    Bedankt voor deze tip!

    Voor het goede begrip, het meest recente dat ik terugvind op de app ivm Euronav is de Aral. De open date is 2/6/2020 en de actual tce/day is 89k @ 51 dagen. Dus vanaf 2 juni wordt deze 51 dagen verhuurd (tot 23 juli) aan 89k per dag dus grosso modo 4,5 milj. aan inkomsten voor deze duur?
    Ik zie die fixture niet staan in de app. Normaal worden geen fixtures van Euronav gepubliceerd. Sommige langetermijn contracten (> 6 maand) worden wel gepubliceerd op sites van derden. Zo was er onlangs een 2 jaar charter @ 50k/day met Petrobras.
  5. [verwijderd] 9 juli 2020 14:50
    quote:

    Twoane schreef op 9 juli 2020 14:46:

    [...]

    Ik zie die fixture niet staan in de app. Normaal worden geen fixtures van Euronav gepubliceerd. Sommige langetermijn contracten (> 6 maand) worden wel gepubliceerd op sites van derden. Zo was er onlangs een 2 jaar charter @ 50k/day met Petrobras.
    Als je in de zoekfunctie Aral invoert, dan vind je dat schip idd terug plus de fixtures.
  6. Risky bets 9 juli 2020 15:05
    quote:

    remcotorken schreef op 9 juli 2020 14:22:

    [...]

    Bedankt voor deze tip!

    Voor het goede begrip, het meest recente dat ik terugvind op de app ivm Euronav is de Aral. De open date is 2/6/2020 en de actual tce/day is 89k @ 51 dagen. Dus vanaf 2 juni wordt deze 51 dagen verhuurd (tot 23 juli) aan 89k per dag dus grosso modo 4,5 milj. aan inkomsten voor deze duur?
    Nee, ongeveer de helft van de 51 dagen vanaf 2-6-2020. Die 51 dagen is vanaf de vorige discharge.
  7. forum rang 6 RJ 80 9 juli 2020 18:39
    quote:

    Risky bets schreef op 9 juli 2020 17:27:

    Je zou het niet zeggen in de selloff van tankers, maar VLCC rates rebounden hard omhoog.
    Ach ja,... er is weer eens een beetje paniek breed in de beurs. Trackers worden nu veel verkocht op dat soort dagen. Ik heb momenteel geen enkele tracker, wil nu strak in de hand houden welke bedrijven ik aandelen van houdt. Op een positieve dag of dagen zal het wel weer ingehaald worden. Of niet natuurlijk, garantie tot aan de voordeur ;-).
  8. Vavli 9 juli 2020 19:02
    In 2019 was het jaargemiddelde voor de VLCC: 21.700 en nu zitten we in het derde kwartaal, wat het slechtste kwartaal zou zijn met tarieven van 34.000. De verwachtingen moeten telkens, in positieve zin, worden bijgesteld. Dat kan uiteraard niet blijven duren maar de winst die gemaakt is, is binnen.
  9. forum rang 8 objectief 9 juli 2020 19:16
    quote:

    Vavli schreef op 9 juli 2020 19:02:

    In 2019 was het jaargemiddelde voor de VLCC: 21.700 en nu zitten we in het derde kwartaal, wat het slechtste kwartaal zou zijn met tarieven van 34.000. De verwachtingen moeten telkens, in positieve zin, worden bijgesteld. Dat kan uiteraard niet blijven duren maar de winst die gemaakt is, is binnen.
    Helaas gaan de koersen van deze tankeraandelen maar een richting uit: naar de bodem.
  10. [verwijderd] 9 juli 2020 21:29
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 9 juli 2020 20:10:

    Iedere succesvolle belegger weet dat hij niet moet beleggen in scheepvaart, luchtvaart en bouwbedrijven.
    Ja, want Warren Buffet zat nooit in de luchtvaart... Integendeel! Ik denk dat jij zelfs met ettelijke miljoenen een klein ventje blijft met naar alle waarschijnlijkheid een triestig leventje.
  11. forum rang 6 RJ 80 9 juli 2020 21:52
    Sjongejonge... rustig mensen. Polarisatie zien we al genoeg.

    En nee, tankerbedrijven en bouw gaan niet naar de bodem objectief. Dat is een subjectieve stelling. Op langere termijn enkele tankerbedrijven mss wel, maar niet Euronav. Zijn goed gepositioneerd met een jonge vloot in de sector en gaat nog van schaarste vruchten plukken. Over 20 jaar kan je gelijk hebben maar dit zo stellen klopt gewoon niet beste kameraad. Bouw overigens al helemaal niet. Ook al zitten we meer online, bouwen en renoveren blijft. Je moet alleen niet in BAM zitten nu. Kijk over pfas/stikstof heen, dat is tijdelijk sentiment, maar kan niet blijven. Vroeg of laat moet er ge en verbouwd worden. Als je iets roept, onderbouw het dan. Stemmingmakerij gebeurt al veel te veel op veel fora hier
19.436 Posts
Pagina: «« 1 ... 633 634 635 636 637 ... 972 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.