Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel CMB.TECH BRU:CMBT.BL, BE0003816338

Laatste koers (eur) Verschil Volume
11,390   -0,150   (-1,30%) Dagrange 11,450 - 11,690 35.182   Gem. (3M) 27,5K

Forum geopend voor Euronav

19.443 Posts
Pagina: «« 1 ... 621 622 623 624 625 ... 973 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. DW Services 26 juni 2020 18:14
    quote:

    RJ 80 schreef op 26 juni 2020 13:31:

    Q3 is vaak wat minder. Verwacht geen wonderen maar toon geduld en verdiep je eens in de nature of business voordat je investeert. Men gaat teveel voor snel gewin in plaats van dat het men op zich af laat komen als het eens gebeurt. Veel te veel (onterechte) negatieve energie, ik zie dat heel erg veel op heel veel IEX fora. Als je er niet tegenkan, ga dan in obligaties beleggen maar ga geen volatiel segment opzoeken. Fora zou voor inhoudelijke discussies moeten zijn en niet als soort van therapeutische sessie om je ongenoegen over een koers met verwijten naar CEO, MT e.d.. Of juist genoegen als het je wel eens goed gaat. Zelfde geldt met wanneer het geld van divi op je rekening staat, wat een onzindiscussies.

    Inhoud aub.

    inhoudelijk nieuws aub,
    Voor zover ik het weet ben je nog geen mod.
    En als het je niet aanstaat maak je toch gewoon lekker een nieuw draadje?
    Kan je daar wat elitair gaan doen.
  2. Sheridans 26 juni 2020 19:02
    Ik dacht (tot op heden) dat fora en het internet onder meer dient om iets bij te leren en dingen te bespreken.
    Blijkbaar zijn er hier velen die het warm water uitgevonden hebben eens de fles lang genoeg in de zon heeft gestaan.
    Analisten zijn mensen, daar was ik nog niet achter. Dus als ze een aandeel van rond de 7€ nu op 10€ of 15€ waarderen, het zijn maar mensen. Ik kan me erin vinden, alleen stel ik me de vraag waarom die mensen dan betaald worden en wat hun nut is?
    Ik als (dom) mens verwacht toch dat een paar van die vele andere mensen die ervoor betaald worden toch een klein beetje weten wat ze doen en vertellen.

    Verder denk ik dat vele (lees bijna alle) posts hier of topic zijn als ze niet van bepaalde mensen komen. Hun visie is achteraf altijd de juiste. Ik zou deze mensen aanraden een betalend account te nemen op een site waar enkel slimme mensen slimme dingen en vragen stellen. Hoewel waarom zouden ze iets vragen, ze weten het toch al beter.

    Persoonlijk klaag ik niet dat het aandeel gezakt is, had het wel liever anders gezien en verwacht. Maar ... dat dit voor vele investeerders frustrerend en onlogisch of onverwacht is begrijp ik. Maar ik ben dan ook geen uiterst slimme alwetende forumverslaafde.

    Een bericht posten met de melding dat een vorig bericht van persoon X of Y off topic is, dat is uiterst belangrijke en verrijkende informatie.

    Doe vooral verder uit de hoogte, de wereld is bezaaid met mensen die het achteraf altijd beter wisten. Alleen merk ik op dat zo’n mensen op een forum zitten van een aandeel die enkel zakt en die volgens sommigen geen positieve toekomst heeft.

    Anyway, mij zul je hier niet meer horen, ik wens de mensen die het hier wel positief proberen te houden te bedanken alsook de mensen zoals risky bets waar we misschien nog iets van kunnen leren.
  3. PAPA JOE 26 juni 2020 19:39
    quote:

    Sheridans schreef op 26 juni 2020 19:02:

    Ik dacht (tot op heden) dat fora en het internet onder meer dient om iets bij te leren en dingen te bespreken.
    Blijkbaar zijn er hier velen die het warm water uitgevonden hebben eens de fles lang genoeg in de zon heeft gestaan.
    Analisten zijn mensen, daar was ik nog niet achter. Dus als ze een aandeel van rond de 7€ nu op 10€ of 15€ waarderen, het zijn maar mensen. Ik kan me erin vinden, alleen stel ik me de vraag waarom die mensen dan betaald worden en wat hun nut is?
    Ik als (dom) mens verwacht toch dat een paar van die vele andere mensen die ervoor betaald worden toch een klein beetje weten wat ze doen en vertellen.

    Verder denk ik dat vele (lees bijna alle) posts hier of topic zijn als ze niet van bepaalde mensen komen. Hun visie is achteraf altijd de juiste. Ik zou deze mensen aanraden een betalend account te nemen op een site waar enkel slimme mensen slimme dingen en vragen stellen. Hoewel waarom zouden ze iets vragen, ze weten het toch al beter.

    Persoonlijk klaag ik niet dat het aandeel gezakt is, had het wel liever anders gezien en verwacht. Maar ... dat dit voor vele investeerders frustrerend en onlogisch of onverwacht is begrijp ik. Maar ik ben dan ook geen uiterst slimme alwetende forumverslaafde.

    Een bericht posten met de melding dat een vorig bericht van persoon X of Y off topic is, dat is uiterst belangrijke en verrijkende informatie.

    Doe vooral verder uit de hoogte, de wereld is bezaaid met mensen die het achteraf altijd beter wisten. Alleen merk ik op dat zo’n mensen op een forum zitten van een aandeel die enkel zakt en die volgens sommigen geen positieve toekomst heeft.

    Anyway, mij zul je hier niet meer horen, ik wens de mensen die het hier wel positief proberen te houden te bedanken alsook de mensen zoals risky bets waar we misschien nog iets van kunnen leren.
    Ik wens je het allerbeste en hoop dat je aan het aandeel EURN toch mooie winsten aan overhoudt
    Er is geen kat die weet hoe het verder gaat
    Eerlijk ik had het ook anders verwacht
    En ja mensen zoals risky en Harry zijn heel verrijkend
    Denk er nog eens over na
  4. ComputerSaysNo 26 juni 2020 19:39
    quote:

    Sheridans schreef op 26 juni 2020 19:02:

    Ik dacht (tot op heden) dat fora en het internet onder meer dient om iets bij te leren en dingen te bespreken.
    Blijkbaar zijn er hier velen die het warm water uitgevonden hebben eens de fles lang genoeg in de zon heeft gestaan.
    Analisten zijn mensen, daar was ik nog niet achter. Dus als ze een aandeel van rond de 7€ nu op 10€ of 15€ waarderen, het zijn maar mensen. Ik kan me erin vinden, alleen stel ik me de vraag waarom die mensen dan betaald worden en wat hun nut is?
    Ik als (dom) mens verwacht toch dat een paar van die vele andere mensen die ervoor betaald worden toch een klein beetje weten wat ze doen en vertellen.

    Verder denk ik dat vele (lees bijna alle) posts hier of topic zijn als ze niet van bepaalde mensen komen. Hun visie is achteraf altijd de juiste. Ik zou deze mensen aanraden een betalend account te nemen op een site waar enkel slimme mensen slimme dingen en vragen stellen. Hoewel waarom zouden ze iets vragen, ze weten het toch al beter.

    Persoonlijk klaag ik niet dat het aandeel gezakt is, had het wel liever anders gezien en verwacht. Maar ... dat dit voor vele investeerders frustrerend en onlogisch of onverwacht is begrijp ik. Maar ik ben dan ook geen uiterst slimme alwetende forumverslaafde.

    Een bericht posten met de melding dat een vorig bericht van persoon X of Y off topic is, dat is uiterst belangrijke en verrijkende informatie.

    Doe vooral verder uit de hoogte, de wereld is bezaaid met mensen die het achteraf altijd beter wisten. Alleen merk ik op dat zo’n mensen op een forum zitten van een aandeel die enkel zakt en die volgens sommigen geen positieve toekomst heeft.

    Anyway, mij zul je hier niet meer horen, ik wens de mensen die het hier wel positief proberen te houden te bedanken alsook de mensen zoals risky bets waar we misschien nog iets van kunnen leren.
    Alleen kijkend naar kapitaal, schepen etc en je deelt dit door aantal aandelen dan kom je op een waarde van 10+ euro per aandeel.
    Puur technisch hebben analisten 100% geljjk.
    Echter heeft de beurs altijd gelijk en als de koers 7 à 8 euro doet is dit wat beleggers er voor over hebben.

    Speculanten die snel erin en eruit willen moeten niet bij Euronav zijn.
    Op LT kan je mooie div krijgen en een goede koerswinst.

    Als mensen snel winsten willen behalen met geld dat geleend of niet gemist kan worden ben je niet goed bezig.
    Zo interpreteer ik het geklaag en paniekerige gedoe.
    Ga dan zegels sparen bij de Jumbo of AH Delhaize.

    Euronav is rendabel, blijft rendabel, heeft goed bestuur en momenteel stroomt het geld met bakken naar binnen. Ene Q meer dan de andere Q.

  5. [verwijderd] 26 juni 2020 20:25
    quote:

    Sheridans schreef op 26 juni 2020 19:02:

    Ik dacht (tot op heden) dat fora en het internet onder meer dient om iets bij te leren en dingen te bespreken.
    Blijkbaar zijn er hier velen die het warm water uitgevonden hebben eens de fles lang genoeg in de zon heeft gestaan.
    Analisten zijn mensen, daar was ik nog niet achter. Dus als ze een aandeel van rond de 7€ nu op 10€ of 15€ waarderen, het zijn maar mensen. Ik kan me erin vinden, alleen stel ik me de vraag waarom die mensen dan betaald worden en wat hun nut is?
    Natuurlijk zijn er ook goede analisten, maar de meeste lopen achter de feiten aan.
    En als er dan eens 1 voor op loopt en zijn analyse komt uit, dan wordt hij/zij genegeerd of neergezet als iemand die het niet snapt.
    Leer van beide kanten maar onderzoek het ook zelf.Je kunt natuurlijk ook de mensen volgen die er echt verstand van hebben, zoals Risky. Maar ook daar zul je merken dat het niet altijd zo gaat zoals hij het verwacht.
    Op de flora van iex zitten een hoop mensen die wel iets weten, maar op bijvoorbeeld SA kun je veel meer info vinden van mensen die er hun beroep van hebben gemaakt, iemand zoals Mintzmyer is 1 van mijn favorieten (ook een goede bekende van Risky). Lees daar de commentaren op zijn stukken maar eens, daar wordt je veel wijzer van.

    En waarom die analisten betaald worden, dat weet ik niet. Het lijkt mij wel een luizebaantje.

    Vaarwel, het ga je goed.
  6. [verwijderd] 26 juni 2020 20:27
    youtu.be/suf2lVKSoNk

    Ik zou iedereen aanraden om dit filmpje te bekijken. Mentale opkikker.
    Persoonlijk zit ik er ook mee dat die koers zo laag staat, maar nogmaals earnings waren supergoed de laatste 6 maanden, koers zwaar onder NAV, heel degelijke balans, supply van olie momenteel gestuurd, hoe lang gaan ze dit nog volhouden? Oude vloot die er uit gaat en weinig nieuwbouw.
    En de lagere rates momenteel, wel in scheepvaart is het simpel. 99 ladingen / 100 schepen Tranen, 100 ladingen /99 schepen champagne. Deze koopkans laat ik niet onbenut!
  7. dide 27 juni 2020 11:01
    quote:

    Long Short schreef op 26 juni 2020 20:27:

    youtu.be/suf2lVKSoNk

    Ik zou iedereen aanraden om dit filmpje te bekijken. Mentale opkikker.
    Persoonlijk zit ik er ook mee dat die koers zo laag staat, maar nogmaals earnings waren supergoed de laatste 6 maanden, koers zwaar onder NAV, heel degelijke balans, supply van olie momenteel gestuurd, hoe lang gaan ze dit nog volhouden? Oude vloot die er uit gaat en weinig nieuwbouw.
    En de lagere rates momenteel, wel in scheepvaart is het simpel. 99 ladingen / 100 schepen Tranen, 100 ladingen /99 schepen champagne. Deze koopkans laat ik niet onbenut!

    Oil rant No 1 was ok.
    De dag nadien Oil rant No 2 lijkt al veel meer op een sessie om eigen paniek te ventileren én nogal overacted ! Te hard willen overtuigen, kan contraproductief worden.
  8. alias25 27 juni 2020 14:52
    Voor die gene die in de branche zitten en mij meer info kunnen bezorgen.
    Ik zoek info of link van hoe de prijs verloopt tijdens een vrachtlevering van start tot einde levering van een bulck, container of tanker schip.
    Voorbeeld:
    Ik neem vandaag contact met Euronav voor 2 transporten van 2 scheppen voor bestemming A naar B.
    Suezmax Cap Victor aan SPOT rates & Suezmax Cap Quebec aan TC OUT rates.
    Scheppen zijn binnen 2 weken beschikbaar voor transport.
    Wordt dan de SPOT en/of TC OUT rates van vandaag als prijs genomen of de prijs die van start transport datum? Persoonlijk vindt ik het eerste het meest logische.
    Zijn deze afgesproken rates geldig tijdens de volledige transport periode of worden de dagelijkse wijzigingen van rates tijdens transport toegepast n de kostprijs? Ook hier, persoonlijk vindt ik het eerste het meest logische.
    Graag feedback van mensen van kennis of bespreken.
    Met dank bij voorbaat.

  9. [verwijderd] 27 juni 2020 20:32
    Een beetje vereenvoudigd ( ik kan een boek schrijven hoe chartering werkt )
    In de meeste gevallen ga je als ladingseigenaar/charterer een voyage charter aan.
    Dan sluit je een schip die zich binnen een bepaalde termijn bv 10-12/07 in de laadhaven moet melden.
    Dan moet je het schip volgooien en dan vaart ze naar de loshaven. Hiervoor heb je een prijs per MT afgesproken en je moet je als ladingseigenaar niks aantrekken van bunkers/havenkosten/sleepkosten/leegvaren/snelheid van varen. Beetje zoals je een taxi neemt.
    Indien je een groot handelshuis bent of heel veel reizen uit te voeren hebt dan kan je ook een time charter aangaan. Dan huur je het schip incl bemanning voor een vaste prijs per dag. Bunkers/havenkosten/leeg varen zijn dan allemaal voor de charterer. Beetje zoals je een auto huurt.
    Beiden verlopen trouwens via een ship broker en zelden rechtstreeks tussen owner/charterer.
  10. forum rang 4 boothram 27 juni 2020 23:08
    1) koersvorming
    ik meen te constateren dat er een vorm van koerscontrole (manipulatie) is, en eigenlijk kan iedereen meehelpen om die 'af te straffen'
    ik veronderstel dat 'langetermijn' kopers die traditioneel jaarlijks een groot aantal aandelen verkopen om die dan in het laagseizoen zo goedkoop mogelijk terug te kopen.
    Het kan ook gewoon de market maer(s) zijn die bij verlieslatende tce publicaties zijn stukken niet kwijt kan, eb daarom al lang van tevoren een short positie inneemt op een positie die hij ieder jaar opnieuw opbouwd iinhet laagseizoen: door het effect van klein verkooporders die aan lage prijs doorgaan kan hij zijn gemiddelde aankoopprijs drukken en omgekeerd opwaarts de koers snel doen stijgen als er weer winst wordt gemaakt. Dat is niet gebaseerd op de reele koersen maar op seizoenstrends. het is op het randje van koersmanipulatie en market making, maar de buershond moet het maar beoordelen, iets wat hij doet, maar waaromtrent hij geen verdere commentaar mag verspreiden.
    iniiden een koper 30 000 aandelen koopt, en de verkopers haken af wegens een plotse koersstijging, dan kan het kleine restaantal kopers wel slagen met een order enkele percentjes lager, en zo gaat de koers omlaag.. op de verkochte aandelen is dan wat verlies, maar daarmee koopt hij s'anderendaag opnieuw een veelvoud aan een prijs die anders hoger zou liggen...
    2) afstraafen!
    op de korte termijn kan mens zich enigszins verdedigen met kleine kooporders aan onwaarschijnlijk lage tarieven... eerst moet een aantal aankooporders doorgaan aan hogere prijzen, al er dan nog veel in de markt zijn worden die binnengehaald aan een koers die 2 a 4 %,een beetje afhankelijk van de reeel aangeboden aandelen: verkoop dan wat je niet wens te houden, en kkoop ze 2 a 3 % lager terug: dat is de methode om van dergelijke maipulaties te profiteren ...let wel, hou een pakketje bij voor de lange termijn, want vroeg of laat breken ze uit
    3) q2 en q3
    de spotprijzen van q2 zijn echt al gerealiseerd, en als nordic (nat) zijn dievidend over q2 aankondigd in mei, dat is dan omdat ze al de rekening kunnen maken: ze werken alleen met suezmax en die waren in q2 dus goed genoeg om eind mei al 42% hoger dividend aan te kondigen over het lopende q2
    ze piubliceren ook statistieken, net als Poten en die laten ook duidelijk hogere tarieven zien in q2
    het tariefverschil is ook het winstverschil: op zon'n korte termijn is weinig verschil in intrestlast of afschrijving, als de vloot niet verschilt
    het halfjaargemiddelde lig beduidend hoger dan het q1 gemiddelde, dit zal in hogere mate het geval zijn voor schepen die niet met een scrubber zijn uitgerust, want in q1 was ee relatief groot verschil in brandstofkost in de beginperiode, en dat scrubbervoordeel in tce waarde verdween grotendeels
    verdubbeling van tarief wat iemand melde (dat vind ik niet terug op nat.bm) , dat denk ik niet, verdubbeling van de winstmarge lijkt me wel...daar moet je bij tce de toegepaste leenlast en afschrijvingen en tarief-gerelateerde administratieve kosten aftrekken...
    4) de officiële publicatie van de resultaten in augustus, maar in die sector kan iedereen een beetje de rekening maken … er kunnen wel gegevens bijkomen zoals belangrijke aankopen/verkopen, maar op 1 juli wordt dat voor q3
    5) q3 is dus al voor een deel met winstgevende tc , de spotprijzen zullen dan boekhoudkundige verliezen opleveren wellicht maar nog steeds een behoorlijke casflow… het is ook het moment wellicht voor bijkomende scrubbers en scraps... elk bericht van een verkoop voor scrap is positief, meestal zal dat gepaard gaan met een winstboeking gezien de oudere schepen haast volledig afgeschreven zijn en een positieve invloed heeft op de waarde waarbij de tce wwinstgevend wordt: door verlaging van minder afschrijvingen en leenkosten...
  11. [verwijderd] 29 juni 2020 09:56
    quote:

    harryhol schreef op 29 juni 2020 07:56:

    Joepie, Joakim Hannisdahl upgrades tankers van Sell naar Hold ! Omdat z'n target prices min of meer zijn gehaald. En als er één analist toch wel zijn gelijk heeft gekregen....
    Mooie upgrade. Wel apart dat hij eerst verkoopt en nu vasthouden zegt.
    Als je ze verkocht hebt hoe kun je ze dan nog vasthouden?
  12. harryhol 29 juni 2020 10:45
    quote:

    lute11 schreef op 29 juni 2020 09:56:

    [...]
    Mooie upgrade. Wel apart dat hij eerst verkoopt en nu vasthouden zegt.
    Als je ze verkocht hebt hoe kun je ze dan nog vasthouden?
    Ja, het is eigenlijk meer een trap na voor degenen die er nog in zitten. Maar goed, wellicht hebben we de bodem bereikt.
19.443 Posts
Pagina: «« 1 ... 621 622 623 624 625 ... 973 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.