Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel SHELL PLC AEX:SHELL.NL, GB00BP6MXD84

Laatste koers (eur) Verschil Volume
31,250   -0,365   (-1,15%) Dagrange 31,145 - 31,675 5.542.860   Gem. (3M) 5,9M

Uitstappen? Is het echt never sell Shell?

200.031 Posts
Pagina: «« 1 ... 2303 2304 2305 2306 2307 ... 10002 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. K-123 14 juni 2020 17:23
    quote:

    Vriendelijke schreef op 14 juni 2020 16:57:

    Natuurlijk olie zal altijd blijven bestaan, ook shell zal in de toekomst andere markten gaan betreden dat is een ding wat zeker is.
    Of shell een goede belegging is tja dat moet iedereen natuurlijk zelf uitmaken, maar zoals ik lees de olie raakt op, nee er is zoveel olie in de wereld alleen horen wij dat niet of zien wij dat niet.
    Er is geen enkel land die zegt wat ze daadwerkelijk hebben, dit is puur om de prijs hoog te houden.
    Kijk naar de diamantenmarkt de kluizen in Antwerpen liggen tot de nok gevuld met de steentjes, deze zullen nooit op de markt komen puur om de prijs hoog te houden.

    Maar de energiemarkt gaat gewoon veranderen dit hou je niet tegen, kijk naar je auto iedere week gooi je daar 60 euro in, maar met de komst van de nieuwe batterij is het straks voor iedereen mogelijk om gewoon gratis te rijden .
    Maar ook het gewone gebruik in je huis zal hierdoor gewoon gratis zijn, alles gaat draaien rond een nieuw soort batterij ook deze ontwikkeling kun je gewoon niet tegenhouden.

    De batterij zal maar een beperkte rol krijgen , een artikel gelezen van leidinggevenden van grote merken zoals bmw , audi alsook f1 teambazen die denken dat dit een overgang is naar waterstof ( wat ook een batterij vereist maar in minder mate ) en ik geloof dit persoonlijk ook . En olie is echt aan het opgeraken hoor , ze boren niet zomaar gaten en slaan olie op zonder er iemand er van weet hoor ;)
  2. forum rang 4 Vriendelijke 14 juni 2020 17:28
    Maar als we kijken naar de handelsoorlog tussen de VS en China ,dat gaat ook puur om olie en gas.
    Of denk iemand dat het om sojabonen of varkenspoten gaat.
    De VS weet ook dat ze niet kunnen concurreren met China, alles kunnen ze daar zelf goedkoper maken.
    Rusland heeft een overeenkomst met China er is een oliepijp rechtstreeks van Rusland naar China, en daar gaat het dus om Amerika wil ook olieproducten en gas leveren naar China maar dat lukt dus niet.
    En ook Europa betrekt steeds meer gas en olie uit Rusland, dus ook tegen het zere been van Amerika, daarom ook steeds de bedreigingen van Trump naar Europa met export maatregelen.
    Het is een spel op zeer hoog niveau, en Nederland is heel verstandig die koopt een klein gedeelte van Rusland en Noorwegen, maar door deze gang van zaken moeten de Nederlanders van het gas af, wij willen geen gas uit Rusland puur vanwege handelsvrees
    .
  3. forum rang 7 plusmin 14 juni 2020 17:39
    quote:

    K-123 schreef op 14 juni 2020 17:20:

    [...]

    Ik heb dit ook regelmatig ook via degiro , maar staar je er niet blind op want dit valt gewoon weer weg bij de opening morgen. Dit zou in theorie van de nabeurs kunnen zijn maar dit klopt niet , ik heb al gehad dat ze stijgen terwijl de nabeurs daalde , ik denk dat dit dus gewoon een fout in het programma is
    Komt m.i. doordat de bied en/of laat is/zijn gewijzigd. Voor een reële koers klik ik altijd op de weekgrafiek van betreffende optie, uiteraard staat de slotkoers ook gewoon vermeld.
    Ook direct na sluiting zie je soms enorme sprongen bij de opties (bij DeGiro), beste is deze gewoon te negeren.
  4. [verwijderd] 14 juni 2020 18:33
    quote:

    Vriendelijke schreef op 14 juni 2020 16:57:

    Natuurlijk olie zal altijd blijven bestaan, ook shell zal in de toekomst andere markten gaan betreden dat is een ding wat zeker is.
    Of shell een goede belegging is tja dat moet iedereen natuurlijk zelf uitmaken, maar zoals ik lees de olie raakt op, nee er is zoveel olie in de wereld alleen horen wij dat niet of zien wij dat niet.
    Er is geen enkel land die zegt wat ze daadwerkelijk hebben, dit is puur om de prijs hoog te houden.
    Kijk naar de diamantenmarkt de kluizen in Antwerpen liggen tot de nok gevuld met de steentjes, deze zullen nooit op de markt komen puur om de prijs hoog te houden.

    Maar de energiemarkt gaat gewoon veranderen dit hou je niet tegen, kijk naar je auto iedere week gooi je daar 60 euro in, maar met de komst van de nieuwe batterij is het straks voor iedereen mogelijk om gewoon gratis te rijden .
    Maar ook het gewone gebruik in je huis zal hierdoor gewoon gratis zijn, alles gaat draaien rond een nieuw soort batterij ook deze ontwikkeling kun je gewoon niet tegenhouden.

    Gewoon gratis? Echt?
  5. [verwijderd] 14 juni 2020 18:53
    quote:

    K-123 schreef op 14 juni 2020 17:23:

    [...]

    De batterij zal maar een beperkte rol krijgen , een artikel gelezen van leidinggevenden van grote merken zoals bmw , audi alsook f1 teambazen die denken dat dit een overgang is naar waterstof ( wat ook een batterij vereist maar in minder mate ) en ik geloof dit persoonlijk ook . En olie is echt aan het opgeraken hoor , ze boren niet zomaar gaten en slaan olie op zonder er iemand er van weet hoor ;)
    Waterstof gaat een belangrijke rol krijgen. Ben ik nu vrij zeker van, de ban is gebroken. Voor licht vervoer en korte ritten gaan batterijen nog wel even domineren. Op andere fronten zoals energieopslag, ccs, treinen, vliegtuigen en vrachtvervoer heeft waterstof op termijn hoge slaagkansen. Het is gewoon de puurste vorm van groene energie. Er gaan nog grote stappen voorwaarts gezet worden eens het echt de kans krijgt. En blue hydrogen ipv green icm ccs is ook niet verkeerd. Ik zit ondertussen ook al een tijdje in H2 aandelen, een aanrader..
  6. forum rang 4 Vriendelijke 14 juni 2020 19:48
    quote:

    Underdog schreef op 14 juni 2020 18:53:

    [...]

    Waterstof gaat een belangrijke rol krijgen. Ben ik nu vrij zeker van, de ban is gebroken. Voor licht vervoer en korte ritten gaan batterijen nog wel even domineren. Op andere fronten zoals energieopslag, ccs, treinen, vliegtuigen en vrachtvervoer heeft waterstof op termijn hoge slaagkansen. Het is gewoon de puurste vorm van groene energie. Er gaan nog grote stappen voorwaarts gezet worden eens het echt de kans krijgt. En blue hydrogen ipv green icm ccs is ook niet verkeerd. Ik zit ondertussen ook al een tijdje in H2 aandelen, een aanrader..
    China heeft de techniek al in huis om een auto 680 km te laten lopen op een volle accu deze accu kun je gewoon binnen 10 minuten laden via een gewoon stopcontact, dus dit zijn geen korte ritjes meer.
    Maar waterstof is voor de landen heel interessant puur omdat ze daar belasting over kunnen heffen.
    Wat we nu zien is dat de politiek dit spel niet gaat winnen.
    Maar als we echt verder gaan kijken dan moet je je afvragen waarom ineens iedereen naar de maan wil gaan, India,Rusland,China,Japan,Europa,Noord en Zuid Korea en ook gaat Australië ineens een ruimtevaart programma starten.
    Is dat omdat ze de maan zo leuk vinden of bezit de maan een isotoop wat iedereen graag wil hebben.
    De maan bezit helium 3 wat op aarde bijna niet te vinden is, met dit helium heb je een onuitputtelijke bron van energie in handen, wat ook nog eens brandschoon is.
    Maar wat ik wil aangeven is dat deze markt flink in beweging is.
  7. [verwijderd] 14 juni 2020 20:03
    quote:

    Vriendelijke schreef op 14 juni 2020 19:48:

    [...]
    China heeft de techniek al in huis om een auto 680 km te laten lopen op een volle accu deze accu kun je gewoon binnen 10 minuten laden via een gewoon stopcontact, dus dit zijn geen korte ritjes meer.
    Maar waterstof is voor de landen heel interessant puur omdat ze daar belasting over kunnen heffen.
    Wat we nu zien is dat de politiek dit spel niet gaat winnen.
    Maar als we echt verder gaan kijken dan moet je je afvragen waarom ineens iedereen naar de maan wil gaan, India,Rusland,China,Japan,Europa,Noord en Zuid Korea en ook gaat Australië ineens een ruimtevaart programma starten.
    Is dat omdat ze de maan zo leuk vinden of bezit de maan een isotoop wat iedereen graag wil hebben.
    De maan bezit helium 3 wat op aarde bijna niet te vinden is, met dit helium heb je een onuitputtelijke bron van energie in handen, wat ook nog eens brandschoon is.
    Maar wat ik wil aangeven is dat deze markt flink in beweging is.

    En met welke infrastructuur ga je vrachtwagens in 3 minuten volladen? Dat is de helft van het electriciteitsverbruik per jaar van een doorsnee gezin in 3 minuten om 300km verder weer te laden. Als er een paar vrachtwagens tegelijk laden naast de autoweg ga je een paar hoogspannings kabels naar elk tankstation mogen trekken.
  8. [verwijderd] 14 juni 2020 21:44
    quote:

    Underdog schreef op 14 juni 2020 10:49:

    [...]

    Ooit al eens bedacht dat de werkvloer zowat het belangrijkste fundament is van de mens zijn sociale interacties. 5 dagen van de 7 dan toch. Ook de betrokkenheid bij het bedrijf vervaagt door van thuis te werken. Dus ik denk niet dat het zo een vaart zal lopen. Van allemaal in ons kot te zitten ons verplaatsend tussen de bureaustoel en het bed worden we echt niet gelukkiger denk ik. Ik denk dat het mentale aspect harder doorweegt dan ingeschat wordt.
    Niet helemaal mee eens. Je neemt het woord 'thuiswerken' te letterlijk. Corona heeft ons doen inzien dat veel werk niet aan 1 plek gebonden is. Een werknemer zal in de toekomst de wereld rondreizen en zijn werkplek/werktijden zelf willen en kunnen bepalen. Wellicht geeft 'de kantoortuin' jou een veilig gevoel maar ik denk dat de meeste mensen (bv. nieuwere generaties, waar ik overigens ook toe behoor) andere behoeftes hebben.

    Neem Facebook en Twitter als voorbeeld;
    www.nu.nl/economie/6052926/facebook-p...
    www.nu.nl/economie/6050849/twitter-ma...

    Betrokkenheid naar het bedrijf toe maakt deel uit van het vertrouwensproces in een werkrelatie. Vertrouw je er niet op dat jouw werknemer commitment en discipline af kan geven dan neem je hem niet aan, zo simpel is het.

  9. [verwijderd] 14 juni 2020 22:07
    quote:

    Vinicius schreef op 14 juni 2020 21:44:

    [...]

    Niet helemaal mee eens. Je neemt het woord 'thuiswerken' te letterlijk. Corona heeft ons doen inzien dat veel werk niet aan 1 plek gebonden is. Een werknemer zal in de toekomst de wereld rondreizen en zijn werkplek/werktijden zelf willen en kunnen bepalen. Wellicht geeft 'de kantoortuin' jou een veilig gevoel maar ik denk dat de meeste mensen (bv. nieuwere generaties, waar ik overigens ook toe behoor) andere behoeftes hebben.

    Neem Facebook en Twitter als voorbeeld;
    www.nu.nl/economie/6052926/facebook-p...
    www.nu.nl/economie/6050849/twitter-ma...

    Betrokkenheid naar het bedrijf toe maakt deel uit van het vertrouwensproces in een werkrelatie. Vertrouw je er niet op dat jouw werknemer commitment en discipline af kan geven dan neem je hem niet aan, zo simpel is het.

    Ik behoor ook nog steeds tot de nieuwe generatie aangezien ik nog 32 jaar te werken heb. En ja voor de IT sector werkt dit al langer zo. Maar gemiddeld gezien in de wereld zie ik het thuiswerken niet stijgen door corona naar meer dan 50% procent zoals gesteld werd. Trouwens als ik ceo was van een it bedrijf zou ik thuiswerk ook limiteren tot bepaalde grenzen. Gewoonweg om eens interactie te hebben met mijn werknemers in real life in plaats van uitsluitend via een laptopscherm.

    Ttouwens ik werk ook reeds meer dan 3 maanden thuis maar merk toch dat mijn efficientie wat minder is. Hoewel ik vrij gedisciplineerd ben. Ook vergaderingen zijn minder interactief en persoonlijk.
  10. forum rang 4 Vriendelijke 14 juni 2020 22:43
    quote:

    Underdog schreef op 14 juni 2020 20:03:

    [...]

    En met welke infrastructuur ga je vrachtwagens in 3 minuten volladen? Dat is de helft van het electriciteitsverbruik per jaar van een doorsnee gezin in 3 minuten om 300km verder weer te laden. Als er een paar vrachtwagens tegelijk laden naast de autoweg ga je een paar hoogspannings kabels naar elk tankstation mogen trekken.
    Ik ben niet iemand die in oplossingen denkt maar geef alleen aan dat alles in beweging is, maar een oplossing is wat ze dus in Zweden doen daar is een weg de Eroadarlanda, daar zit een rail in de weg deze laad de vrachtwagens op als ze gewoon aan het rijden zijn, dus vrachtwagens hoeven niet meer te stoppen.
    Maar ook de stadsbussen rijden al op stroom in Nederland zijn er volgens mij al 1000 stuks en dat zullen er alleen maar meer worden.
  11. forum rang 5 Hoppschwiiz 14 juni 2020 22:58
    quote:

    Vriendelijke schreef op 14 juni 2020 22:43:

    [...]
    Ik ben niet iemand die in oplossingen denkt maar geef alleen aan dat alles in beweging is, maar een oplossing is wat ze dus in Zweden doen daar is een weg de Eroadarlanda, daar zit een rail in de weg deze laad de vrachtwagens op als ze gewoon aan het rijden zijn, dus vrachtwagens hoeven niet meer te stoppen.
    Maar ook de stadsbussen rijden al op stroom in Nederland zijn er volgens mij al 1000 stuks en dat zullen er alleen maar meer worden.
    Kleine kanttekening: onze energievoorziening wordt momenteel voor max 9% ‘duurzaam’ opgewekt. Zonnepanelen en windmolens (wel zeer milieuvervuilend, maar soit),. Biomassacentrales zijn de discussie niet waard, hoop ik. Kortom, voor de rest hebben we fossiele brandstoffen nodig. En dat gaat nog wel een paar decennia door.

    Dus dat elektrisch rijden is niet (helemaal niet) zo groen. Pas als we moderne kerncentrales gaan inzetten, gaat het ‘groen’ en ‘schoon’ worden.
    Dit, als tussenoplossing, totdat we kernfusie onder de knie hebben en kunnen toepassen. De rest is gepruts in de marge en absoluut niet milieuvriendelijk!
  12. [verwijderd] 14 juni 2020 23:49
    quote:

    Vinicius schreef op 14 juni 2020 21:44:

    [...]

    Niet helemaal mee eens. Je neemt het woord 'thuiswerken' te letterlijk. Corona heeft ons doen inzien dat veel werk niet aan 1 plek gebonden is. Een werknemer zal in de toekomst de wereld rondreizen en zijn werkplek/werktijden zelf willen en kunnen bepalen. Wellicht geeft 'de kantoortuin' jou een veilig gevoel maar ik denk dat de meeste mensen (bv. nieuwere generaties, waar ik overigens ook toe behoor) andere behoeftes hebben.

    Neem Facebook en Twitter als voorbeeld;
    www.nu.nl/economie/6052926/facebook-p...
    www.nu.nl/economie/6050849/twitter-ma...

    Betrokkenheid naar het bedrijf toe maakt deel uit van het vertrouwensproces in een werkrelatie. Vertrouw je er niet op dat jouw werknemer commitment en discipline af kan geven dan neem je hem niet aan, zo simpel is het.

    Ik behoor tot de jongere generatie van pas afgestudeerde en nog onder de 30. Heb 3 maanden thuis gewerkt vanwege corona, net zoals vele van mijn kenissen, vrienden en collega's. Aan het begin is het leuk maar al vrij snel prefereert iedereen het werken op kantoor.

    De interacties met collega's, contacten leggen, kennis en ervaring van senioren opdoen. Dit gaat allemaal niet zo makkelijk als je "thuis werkt". Kan best zijn dat het meer gaat gebeuren, maar ik denk misschien een kleine 20% die daarvoor kiest en maar de helft van de week.

    Alles komt gewoon op gang, bedrijfsleven start weer, auto's rijden weer volop. Mensen gaan straks vakanties inhalen en vliegen. Juist meer vakanties verder weg omdat ze hebben ervaren dat je vakantie zomaar afgepakt kan worden, dus het er van moet nemen.

    Elektrisch rijden of op waterstof gaat wel gebeuren, maar ik zie dat nog niet zo snel gaan. Zover zijn ze nog niet. Daarnaast veel mensen die het niet vertrouwen. Meestal toch de elektronica in auto's die het meeste problemen veroorzaken, al bij gewone benzine auto's.

    We hebben bedrijven als Shell nodig en nog heel lang.
    Ik hoop morgen nog te kunnen kopen op 14 want ik verwacht deze week flinke stijgingen.
  13. ComputerSaysNo 15 juni 2020 00:04
    quote:

    Vriendelijke schreef op 14 juni 2020 19:48:

    [...]
    China heeft de techniek al in huis om een auto 680 km te laten lopen op een volle accu deze accu kun je gewoon binnen 10 minuten laden via een gewoon stopcontact, dus dit zijn geen korte ritjes meer.
    Maar waterstof is voor de landen heel interessant puur omdat ze daar belasting over kunnen heffen.
    Wat we nu zien is dat de politiek dit spel niet gaat winnen.
    Maar als we echt verder gaan kijken dan moet je je afvragen waarom ineens iedereen naar de maan wil gaan, India,Rusland,China,Japan,Europa,Noord en Zuid Korea en ook gaat Australië ineens een ruimtevaart programma starten.
    Is dat omdat ze de maan zo leuk vinden of bezit de maan een isotoop wat iedereen graag wil hebben.
    De maan bezit helium 3 wat op aarde bijna niet te vinden is, met dit helium heb je een onuitputtelijke bron van energie in handen, wat ook nog eens brandschoon is.
    Maar wat ik wil aangeven is dat deze markt flink in beweging is.

    136000Wh / 220V = 618,18Ah
    618,18Ah x 6 = 3709Ah

    680 km is zo'n 136kWh qua accu capaciteit.
    In 10 minuten laden betekend bij 230V zo'n 3709Ah... succes met je haspel...
200.031 Posts
Pagina: «« 1 ... 2303 2304 2305 2306 2307 ... 10002 »» | Laatste |Omhoog ↑