Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel CMB.TECH BRU:CMBT.BL, BE0003816338

Laatste koers (eur) Verschil Volume
11,670   +0,160   (+1,39%) Dagrange 11,600 - 11,670 2.008   Gem. (3M) 27,8K

Forum geopend voor Euronav

19.441 Posts
Pagina: «« 1 ... 536 537 538 539 540 ... 973 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 objectief 20 mei 2020 09:11
    quote:

    Risky bets schreef op 20 mei 2020 08:41:

    ml-eu.globenewswire.com/Resource/Down...

    FRO zou een overname bod moeten doen op EURN. Die kunnen makkelijk 20% premie bieden. Zou in 1 klap een zeer liquide bedrijf worden met grote market cap, dus veel meer investeerbaar voor institutioneel geld. Ben je gelijk van die Belgische domicile en belasting regels af.
    Fantasietje om snel geld binnen te harken, maar de kans is veelal klein.
  2. Becb 20 mei 2020 11:32

    Net nieuwe fixing binnen op de vlcc app:(on subs)
    Actual TCE/day including idle days: 80K voor 58 dagen
    RV TCE/day excluding idle days: 38K voor 105 dagen

    hoe ik het begrijp is:
    een charter betaald 80K voor een 58 dagen voyage.
    Omdat het schip veel idle days had verdient de shipowner gemiddeld slechts 38K voor 105 dagen.
    Maar wat ik niet begrijp is waarom men naar die 38K voor 105 dagen refereert naar 'excluding idle days'. Ik zou eerder denken dat dat 'including idle days' is.
    Bekijk ik dit verkeerd? iemand een clue?

    Dat een charterer 80K voor 58 dagen wil betalen zo ver ik Q2 is toch een dik lichtpunt, nee?

    mvg

  3. Risky bets 20 mei 2020 11:45
    quote:

    objectief schreef op 20 mei 2020 09:11:

    [...]

    Fantasietje om snel geld binnen te harken, maar de kans is veelal klein.
    Ja, klopt, kleine kans. Waarschijnlijk wil het bestuur langer blijven genieten van de mooie salarissen en status .

    Maar, Net zoals GNRT een prooi werd voor EURN. Als je een te grote korting op NAV krijgt, wordt je vanzelf een target. Ik lees ook steeds meer commentaren van analisten en investeerders over die belgische dividend tax, het is duidelijk 1 van de redenen waarom de markt EURN op een korting noteert. Zou goed zijn als ze of de domicile kunnen verplaatsen of overgenomen worden. Zal alleen wel niet gebeuren.
  4. harryhol 20 mei 2020 11:49
    quote:

    Becb schreef op 20 mei 2020 11:32:

    Net nieuwe fixing binnen op de vlcc app:(on subs)
    Actual TCE/day including idle days: 80K voor 58 dagen
    RV TCE/day excluding idle days: 38K voor 105 dagen

    hoe ik het begrijp is:
    een charter betaald 80K voor een 58 dagen voyage.
    Omdat het schip veel idle days had verdient de shipowner gemiddeld slechts 38K voor 105 dagen.
    Maar wat ik niet begrijp is waarom men naar die 38K voor 105 dagen refereert naar 'excluding idle days'. Ik zou eerder denken dat dat 'including idle days' is.
    Bekijk ik dit verkeerd? iemand een clue?

    Dat een charterer 80K voor 58 dagen wil betalen zo ver ik Q2 is toch een dik lichtpunt, nee?

    mvg

    Round Voyage (RV): The Actual TCE is problematic to use when comparing fixtures on different vessels with each other as it depends on the last port of discharge of the vessel. Hence we calculate a RV result which does not depend on the vessels last port of discharge.

    The Actual TCE is the financial performance of the voyage for the owner.
    The RV can be used to compare fixtures and estimate current market levels. RV is not the financial result of the voyage.
  5. Risky bets 20 mei 2020 11:50
    quote:

    Becb schreef op 20 mei 2020 11:32:

    Net nieuwe fixing binnen op de vlcc app:(on subs)
    Actual TCE/day including idle days: 80K voor 58 dagen
    RV TCE/day excluding idle days: 38K voor 105 dagen

    hoe ik het begrijp is:
    een charter betaald 80K voor een 58 dagen voyage.
    Omdat het schip veel idle days had verdient de shipowner gemiddeld slechts 38K voor 105 dagen.
    Maar wat ik niet begrijp is waarom men naar die 38K voor 105 dagen refereert naar 'excluding idle days'. Ik zou eerder denken dat dat 'including idle days' is.
    Bekijk ik dit verkeerd? iemand een clue?

    Dat een charterer 80K voor 58 dagen wil betalen zo ver ik Q2 is toch een dik lichtpunt, nee?

    mvg

    Dan begrijp je het nog niet helemaal ;)

    Actual = de winst van dit specifieke schip, aan de hand van de locatie waar het zich in bevind.
    RV= een aangenomen heen-en-terug reis.

    RV is een veel betere indicatie van waar de algemene markt op dit moment is.

    RV TCE is laag omdat dit een triangulatie trade is. Dit schip is een mooi voorbeeld. Op 12 juni wordt deze verwacht om een load af te leveren in de US Gulf. Dikke kans dat dit 1 van de VLCC's van het "armada van Saudi olie naar de US coast is", waar media veel over heeft gerapporteerd.

    Na het afleveren van (waarschijnlijk heavy sour olie) in US Gulf, krijgt het direct een nieuwe lading (waarschijnlijk light sweet shale) olie om naar China te brengen. Als het dan daarna van China terug vaart naar het midden oosten, dan is er maar een heel klein stukje van deze trip ballast (onbetaald , leeg, van china naar midden oosten), en een groot stuk betaald. Werkelijk winsten op een triangulatie trade zijn daarom veel hoger dan directe RV.
  6. forum rang 8 objectief 20 mei 2020 11:57
    quote:

    Becb schreef op 20 mei 2020 11:32:

    hoe ik het begrijp is:
    een charter betaald 80K voor een 58 dagen voyage.
    Omdat het schip veel idle days had verdient de shipowner gemiddeld slechts 38K voor 105 dagen.
    Maar wat ik niet begrijp is waarom men naar die 38K voor 105 dagen refereert naar 'excluding idle days'. Ik zou eerder denken dat dat 'including idle days' is.
    Bekijk ik dit verkeerd? iemand een clue?

    Dat een charterer 80K voor 58 dagen wil betalen zo ver ik Q2 is toch een dik lichtpunt, nee?
    Commentaar:

    1) Je bedoelt 80K in $???
    2) De gemiddelde spot rate van een VLCC van Euronav in het 1e kw. was bijna $.73K per DAG.
    3) Is 80K voor 58 dagen dan een dik lichtpunt??
  7. Becb 20 mei 2020 12:10
    quote:

    objectief schreef op 20 mei 2020 11:57:

    [...]

    Commentaar:

    1) Je bedoelt 80K in $???
    2) De gemiddelde spot rate van een VLCC van Euronav in het 1e kw. was bijna $.73K per DAG.
    3) Is 80K voor 58 dagen dan een dik lichtpunt??
    als je ziet dat de contango weg (ik vreesde dat de rates dan zwaar zouden inzakken) is en seasonality in rekening brengt (wat waren de gemiddelde ratest in Q2 2019?) dan denk ik dat 80K dollar per dag heeeeeel goed is, ja. (idd, die 80K$ is per dag)

    Maar zoals risky uitlegde is de RV waarde een betere indicatie, 38K per dag, maar dan moet je nog rekening houden met de triagularity, waarvan ik dan geen idee heb of 38K per dag nu goed is in dat geval of niet :-)
  8. Risky bets 20 mei 2020 12:10
    Objectief,

    Huidige VLCC spot rates zijn veel lager dan 80k/dag, dus dat zou inderdaad een positief iets zijn. Maar die post bevat wat onvolledige interpretaties van die fix.

    Becb, die 80k voor dit specifieke schip, is omdat ze op de vorige trip natuurlijk een korting op de toen geldende rates hadden moeten pakken, voor een betaalde trip naar de US Gulf toe.
  9. forum rang 8 objectief 20 mei 2020 12:33
    quote:

    Risky bets schreef op 20 mei 2020 12:10:

    Objectief,

    Huidige VLCC spot rates zijn veel lager dan 80k/dag, dus dat zou inderdaad een positief iets zijn. Maar die post bevat wat onvolledige interpretaties van die fix.

    Becb, die 80k voor dit specifieke schip, is omdat ze op de vorige trip natuurlijk een korting op de toen geldende rates hadden moeten pakken, voor een betaalde trip naar de US Gulf toe.
    38K voor in totaal 105 dagen; dat kan ik niet positief noemen. Zo'n VLCC kost al snel 8/10K per dag; dan is verlies verzekerd.

  10. harryhol 20 mei 2020 12:54
    quote:

    Risky bets schreef op 20 mei 2020 12:35:

    [...]

    www.euronav.com/investors/corporate-g...

    Nice. Akkoord.
    Dit is de agenda, maar is er ook al een uitslag ? Volgens opgave zouden vooraf ingediende vragen, vergezeld van de antwoorden voor de vergadering op de site worden gepubliceerd, maar ik kan het niet vinden. Iemand een link ?
19.441 Posts
Pagina: «« 1 ... 536 537 538 539 540 ... 973 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.