Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,210   0,000   (0,00%) Dagrange 5,190 - 5,320 79.819   Gem. (3M) 178,9K

TomTom MEI 2020

493 Posts
Pagina: «« 1 ... 15 16 17 18 19 ... 25 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 Dutchy Ron 19 mei 2020 22:28
    Apollo continues to win smart transportation projects from municipalities, including Hefei (Anhui Province), Yangquan (Shanxi Province) and Chongqing, with state-of-the-art infrastructure solutions for smart transportation.
    Navigant Research, a well-known research firm, names Apollo as one of the four global tier-one leaders in autonomous driving, recognizing Baidu as the only top-tier autonomous driving company from China.
    Apollo received top ranking in the 2019 Beijing Autonomous Vehicles Road Test Report published by the Beijing Municipal Commission

    stockhouse.com/news/press-releases/20...
  2. [verwijderd] 20 mei 2020 02:05
    Waarom ik wel blij ben met het afgeven van het backlog ipv de orderintake.

    Het afgeven van een backlog geeft nl het inzicht dat de orderintakes VEEL te conservatief zijn vastgesteld.
    Te beginnen met het feit, dat de orderintake vooraf werd gegaan met het woordje "exceeds".
    Wat houdt "exceeds 400 mio" in, is dat 401 mio of 4xx mio.
    Veel belangrijker is het om naar de echte waarde van die gesloten deals te kijken door ze af te zetten tegen de gefactureerde bedragen juist vanwege het aangegeven inschattingseffect van verkochte units met daarin TT inside.
    Er is al veel betoogd op dit forum dat met name de take-rate veel te laag ( -30%) is ingeschat door TT.

    Dit hele proces is makkelijk te controleren aan de hand van het afgegeven back-log ult 2019 ad 1,8 miljard.

    Het backlog is een blauwdruk van alle toekomende IFRS boekingen van gesloten contracten.
    Derhalve een tussenstand met herinschattingen van de gesloten en lopende contracten.

    Indien we uitgaan van de gesloten deals via het orderboek zien we dat TT daar een bedrag voor heeft opgevoerd van +1.470 mio in de Jaren 2014 t/m 2018.
    Indien die 1.470 mio bij benadering de werkelijke waarde zou bevatten zou het backlog op 31 dec 2018 1.470 mio minus de gefactureerde bedragen over diezelfde periode ad 935 mio uit moeten komen op ca 535 mio.

    Het vervolg van dit traject geeft aan, dat die 535 mio alle realiteit mist omdat:
    backlog 1-1 + nieuwe orders - gefactureerd = backlog 31-12-2019 aangeeft dat er in dat geval gedurende 2019 nieuwe orders zijn binnengehaald ter grootte van 1.800 mio - 535 mio + 381 mio = 1.646 mio.
    Zelfs indien ik de orderintake verhoog met 50% naar 2.205 mio, blijft het het aantal nieuw gesloten orders onwaarschijnlijk hoog met 910 mio ondanks de geweldige orderontvangst (incl herinschattingen) gedurende de tweede helft van het jaar 2019 ad 400 mio( 1,8 -1,6 + 200 gefact).

    Je kunt daarmee vaststellen dat de opgegeven orderboeken geen goed beeld hebben gegeven van de uiteindelijk waarde omdat die minimaal 50% boven die waarde zijn uitgekomen.

    Het 1q 2020 laat in bedekte termen zien, dat het orderboek(incl herinschattingen) van het 1q er wederom goed uitziet: Backlog 1,800 - 85 mio +nieuw backlog geeft de nieuwe orders aan.

    We kunnen het backlog beschouwen als een betere leidraad omdat daar herinschattingen plaatsvinden per kwartaal per contract waardoor de werkelijkheid beter wordt benaderd; laat onverlet dat het backlog voor het grootste gedeelte(buiten de reeds hierin opgenomen deferred) bestaat uit inschattingen.

  3. forum rang 6 ketchup 20 mei 2020 07:18

    het grootste gevaar de komende jaren voor de koers van TT zie ik niet vanwege TT zelf, maar vanwege de zwakke positie van Car Inc
    de kans dat de uiterst zwakke auto-fabrikanten naar Google overgaan is heel groot , er is ook een reden dat de Duitse auto-fabrikanten hun belang in HERE verder willen afbouwen en de enige gegadigde om het helemaal te nemen is mi Intel, maar die volgen voor deze divisie volkomen de adviezen van MBLY die hier steeds meer verantwoording voordragen

    het zou mij dan ook helemaal niets verbazen en het zou juist heel veel sense maken als HG Intel/MBLY zou benaderen om als partner aan te schuiven

    HG neemt een enorm risico dit zelfstandig te willen doen, als een PSA Groep naar Google switched staat het aandeel voor cash waarde aan de beurs

    Intel heeft het kapitaal en de draagkracht om Google van gezonde concurrentie te kunnen voorzien, TT heeft dit niet en kan straks als Car Inc uit pure noodzaak/armoede naar Big Tech gedreven gaat worden geen vuist maken
  4. forum rang 6 Dutchy Ron 20 mei 2020 07:30
    HiCar

    Die Oberfläche sieht sehr modern aus und setzt auf ein anderes Konzept als Googles Plattform. Navigation, Musik und Telefonie sind natürlich enthalten, wobei sich Huawei gerade erst die Dienste von TomTom gesichert hat, um eine starke Android Auto: Neue Alternative zu Googles Plattform soll schon bald starten – Huawei zeigt HiCar (Video)

    Alternative für Google Maps in das Auto bringen zu können. Über die Grenzen der Infotainment-Plattform hinaus gibt es offenbar auch eine kameragestütze Müdigkeitskontrolle sowie die Möglichkeit, dass sich das Fahrzeug anhand der im Kühlergrill untergebrachten Kamera den Parkplatz merken kann

    youtu.be/1JXm2krJqL0

    www.google.nl/amp/s/www.googlewatchbl...

  5. forum rang 6 Dutchy Ron 20 mei 2020 07:46
    This is the year that HiCar becomes a reality and we will find out whether it is a viable option in itself, and how it battles Google (and Apple) apps in the auto space. If Huawei gets the strategy right, it will help fill some of the international smartphone-shaped gap in its revenues, while millions of its users will stand to benefit.
    Aldus Forbes

    120 modellen van 30 OEM’s ..... hit the road Jack ....

    In the six months since the HiCar chatter began, we’ve seen Chinese automaker (and GM joint venture) Baojun become the first to launch a vehicle with the tech onboard. The company says all future vehicles will get the update. The expectation is that many other manufacturers will follow this year—not just in China but overseas as well; according to Nikkei Asian Review and ChinaPEV, German giant Audi is among them. Audi has been approached for any comments on this.

    “Stay tuned” zei GM

    We’ve seen how critical navigation is to the modern-day smartphone experience. One of the critical factors in blacklisted Huawei’s loss of Google was the need to replace Google Maps. This isn’t just the app, it’s the navigation services stitched into the operating system, able to drive great swathes of the user experience.

    Huawei countered this by securing Here mapping technologies for its phones—both surprising and clever, this is a genuinely competitive offering to Google. And this isn’t all—the company has also secured a partnership with MapmyIndia for the huge Indian market. It’s all part of the same theme—box out full-fat Android.

    Bijzonder dat Forbes HERE noemt en niet TT. Zou misschien eis zijn van Audi om HERE toe te passen.

    www.google.nl/amp/s/www.forbes.com/c/...

  6. forum rang 6 tatje 20 mei 2020 09:08
    quote:

    ketchup schreef op 20 mei 2020 07:18:

    het grootste gevaar de komende jaren voor de koers van TT zie ik niet vanwege TT zelf, maar vanwege de zwakke positie van Car Inc
    de kans dat de uiterst zwakke auto-fabrikanten naar Google overgaan is heel groot , er is ook een reden dat de Duitse auto-fabrikanten hun belang in HERE verder willen afbouwen en de enige gegadigde om het helemaal te nemen is mi Intel, maar die volgen voor deze divisie volkomen de adviezen van MBLY die hier steeds meer verantwoording voordragen

    het zou mij dan ook helemaal niets verbazen en het zou juist heel veel sense maken als HG Intel/MBLY zou benaderen om als partner aan te schuiven

    HG neemt een enorm risico dit zelfstandig te willen doen, als een PSA Groep naar Google switched staat het aandeel voor cash waarde aan de beurs

    Intel heeft het kapitaal en de draagkracht om Google van gezonde concurrentie te kunnen voorzien, TT heeft dit niet en kan straks als Car Inc uit pure noodzaak/armoede naar Big Tech gedreven gaat worden geen vuist maken
    Met respect, maar mijn mening is anders.

    Intel en Microsoft zijn heel goede vrienden, al tig jaren.
    "" "This collaboration builds upon a long history ""

    Microsoft en Intel bouwen voort op langer bestaande inspanningen voor co-engineering om gedifferentieerde services binnen Azure mogelijk te maken. We leveren een intelligente cloud voor iedereen door innovatieve software te combineren met geavanceerde hardware

    Intel en Microsoft leveren samen geavanceerde technologieën en zakelijke oplossingen voor SAP, high-performance computing (HPC), confidential computing, hybride cloud, Microsoft SQL Server, AI, analyses en meer.

    "This collaboration builds upon a long history of innovation to create a strong foundation for delivering best-in-class cloud services for customers and businesses across the enterprise. We continue to work closely together to maximize technology and business opportunities for our customers."
    Jason Grebe, Vice President and General Manager, Cloud Platform and Technologies Group, Intel

    - 4 jan 2017 intel neemt belang in Here.
    - 13 maart 2017 Intel koopt Mobileye voor 15 miljard dollar
    - visje : Location Based Services on @Azure powered by @tomtom go from (free) Preview to General Available and changes name: Azure Maps
    t.co/522hOkaGL5
    Dit is echt bijzonder goednieuws, zie ook twitter Jelle Brinkhuis.
    denk dat de meesten het nieuws onderschatten
    - jan 2019 Tom Tom op het Bing platform.
    - sept 2019 Tom Tom in Microsoft connected vehicle platform
    - 5 mei 2020 intel koopt moovit, die samenwerken met Tom Tom en Microsoft in azure maps.

    Mijn logica 2017 dacht microsoft nog dat het Here was.
    Gezien alle veranderingen, heeft Microsoft Here ingeruild voor Tom Tom.
    Ik denk dat Microsoft de grootste afnemer is bij Intel.

    Intel koopt mobileye en Moovit, misschien ook Tom Tom, maar ik denk eerder aan Microsoft zelf.

    Wat een samenwerking in de cloud van Microsoft, intel, mobileye, moovit en Tom Tom en voor china Baidu.

    Kunnen het hele pakket aanbieden aan de oems.

  7. forum rang 6 tatje 20 mei 2020 09:27
    Misschien doet Nvidia ook een beetje mee.

    NVIDIA is een bekende producent van computerhardware, voornamelijk op het gebied van grafische kaarten en chipsets voor moederborden voor AMD- en Intel-processors en voor mobiele apparaten. Ook levert het bedrijf de grafische chips van de Microsoft Xbox en de Sony PlayStation 3 en is het toeleverancier aan veel grote computerfabrikanten.

    NVIDIA heeft een speciale GPGPU-technologie ontwikkeld, genaamd Compute Unified Device Architecture (CUDA), die softwareontwikkelaars in staat stelt om in de programmeertaal C geschreven algoritmes uit te voeren op de GPU.

    Het bedrijf is opgericht in 1993 door Jen-Hsun Huang, Chris Malachowsky en Curtis Priem, en is gevestigd in Santa Clara, Californië, in de Verenigde Staten.

    Concurrenten van NVIDIA zijn onder andere AMD en Intel.

    De wereld is groot, de wereld is klein ;-)

  8. forum rang 4 Vive tu vida positivamente 20 mei 2020 09:32
    Tatje, ik weet haast zeker dat TomTom binnen 2 jaar vanaf nu of overgenomen is of zelfstandig sky high gaat.
    TomTom is het meest onderschatte aandeel en dit is mede het werk van HG en zijn vrienden die bewust TT in de schaduw hebben gezet tot het moment rijp is! Dat moment komt steeds dichterbij dus nu kopen gaat je zeker vette winsten opleveren.
  9. forum rang 6 tatje 20 mei 2020 10:03
    Ja Vive tu vida positivamente

    Sept 2021 moeten alle oems hun HD keuze hebben gemaakt, aldus Willem Strijbosch, dus dan wordt het spannend.

    Wordt je winnaar in HD, dan wordt de ook winnaar in ADAS en ook in DS.

    Kan me dus voorstellen, je kiest TT voor HD, dan kies je TT ook voor ADAS en SD.

    DIFFERENT MAPS FOR DIFFERENT NEEDS
    SD MAPS FOR HUMANS

    Used in infotainment systems for search, routing and visualization.
    Features road geometry POIs, addresses, speed limits, speed cameras, vertical clearance.
    Heights for bridges, sign trusses and pedestrian overpasses.
    Built using mobile mapping vans, field surveys and probe data.
    Data accuracy ±0 to 20 meters

    ADAS MAPS FOR MACHINES

    Used in advanced driver assistance systems for increased safety, comfort and fuel efficiency.
    Features road curvature, gradient, lane information, traffic signs and speed limits.
    Built using vehicle sensor data, mobile mapping vans and field surveys.
    Data accuracy ±0 to 20 meters.

    HD MAPS FOR MACHINES

    Used in autonomous driving for precise localization, smoother path planning and improved
    sensor perception.
    Features lane marking and composition, road edges and barriers and road and traffic signs.
    Built using vehicle sensor data and mobile mapping vans.
    Data accuracy: centimeter-level accuracy.

    De koers is de koers.

    Maand geleden schreef ik, koers zonder vaccin tussen 7,50 en 6,50.

    Benieuwd wanneer TT de aandelen inkoop gaat hervatten.

    Durven ze op 7 of toch 8 plus :-)
  10. forum rang 6 tatje 20 mei 2020 10:21
    Ja Boem.

    Na afronden aandelen inkoop, eventueel strategisch belang en alle oems die hun HD keuze hebben gemaakt, gaat de koers omhoog.

    En dan, dan komt er een bod dat Harold niet kan weigeren.

    Microsoft : eerst zien en dan geloven.
    Microsoft : eerst zien en dan het niet te weigeren bod.

    Prettige dag verder, want ga weer in de afwachtstand :-)

    In 2017 voor het eerst op de ava en of een strategisch alliantie

    2017 voor het eerst in JV change of control
  11. [verwijderd] 20 mei 2020 11:03
    Iedereen die mij serieus neemt, weet dat ik graag tegengestelde meningen lees om te proberen te ontsnappen aan de confirmationbias die ons allen eigen is.

    Of het nu gaat om Trump of Musk ik probeer serieus te beoordelen of de door deze personen geuite opmerkingen hout snijden of niet.

    Met het gevaar of om in deze omgeving waarbij het neo-liberalisme bijna tot geloof is verheven hevig te worden verketterd, adviseer ik toch eens kennis te nemen wat een ultra-lefty denkt van datzelfde neo-liberalisme .

    Het betreft een bijdrage van Rutger Bregman in de Correspondent waarin hij het einde van het neo-liberalisme aankondigt met daarbij welk system dat zou moeten vervangen.

    Alleen voor degenen met een sterke maag want alles komt voorbij: van hogere belastingen, belasting op kapitaal tot vrij basisinkomen voor iedereen.



  12. forum rang 6 tatje 20 mei 2020 13:22
    Ben ik een muggenzifter.

    Op blz 69 bij de cijfertjes, dus rechts JV 2019.

    Location Technology 441,415
    External Customers 425,982
    Inter-segment 15,433
    Consumer 274,777
    Eliminations -15,433
    Total revenue by segment 700,759

    Intersegment 15,433

    opex kosten consumer 15,433
    aan omzet Enterprise 15,433

    Is dat de prijs die Consumer moet betalen voor de maps van Enterprise !!!

    The EBITDA of each segment is as follows:
    Location Technology -3,367
    Consumer 72,101
    Total segment EBITDA -68,734

    Volgens mij moet de - hier een plus zijn, staat zo slordig in een JV :-)
  13. forum rang 4 Vive tu vida positivamente 20 mei 2020 13:32
    Zoals haast iedere dag, controle, controle, controle.
    Maar in de middag mag de koers ook meestal weer los dus gas erop.
    We staan momenteel omgerekend ver onder de koers van een jaar geleden ( waren toen meer aandelen in de markt), is absurd maar eens komt de glorietijd.
493 Posts
Pagina: «« 1 ... 15 16 17 18 19 ... 25 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.