Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

Laatste koers (eur) Verschil Volume
7,682   +0,156   (+2,07%) Dagrange 7,506 - 7,740 1.212.085   Gem. (3M) 1,4M

Air France 2020

3.382 Posts
Pagina: «« 1 ... 20 21 22 23 24 ... 170 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. finance2u 18 maart 2020 09:56
    quote:

    pietjehandel schreef op 18 maart 2020 09:27:

    Lijkt wel of de staat aandelen opkoopt. Hij zakt niet meer
    Ze houden de koers gelijk vanwege een grootschalige emissie al dan niet genationaliseerd deels. Proberen de koers gelijk te houden om het onderhandelen met de Fransen te vergemakkelijken. Misschien proberen te rekken tot aan het weekend, ligt eraan hoelang ze nodig hebben.
  2. Cor1985 18 maart 2020 10:18
    quote:

    Hamvraag schreef op 17 maart 2020 22:27:

    Fijn dat u dat terug neemt Beursvis, fair enough.
    Naar mijn persoonlijke mening is KLM nog een van de weinige flag carriers die een goed product, tegen een normale prijs aanbied. Uiteraard zijn er aanbieders die goedkoper zijn, de normale consument kijkt al voor alleen maar vaak naar prijs voor de stoel, en denkt de low cost carrier is veel goedkoper, wat niet juist is, want men betaald iets minder, maar geeft daarna 20 euro aan een treinkaartje uit en zit al op dezelfde prijs,nog niet gesproken over de sandwich en drinken waar u 10 euro voor betaald, terwijl er bij KLM 20000 vlieguren achter de knuppel zit en in sommige situaties bij low cost 3000 uur links en 250 uur rechts. De grenzen opgezocht worden qua contingency fuel, competitie lijsten zijn gemaakt welke captain met het laagste verbruik vliegt. KLM is een goed product, met een goede leider, Pieter met door zijn verleden een lange politieke arm, een team wat er voor gaat, wat wel klantvriendelijk is. Geef de ruimte niet aan low cost carriers, ze kopen marktaandeel met lage prijzen, maar zodra ze het marktaandeel verkregen hebben, draaien ze u een poot uit. Ik kan u het nodige melden, maar vlieg met een flag carrier, en stuur uw kinderen met een flag carrier. Bij KLM wordt knetterhard gewerkt,maar zijn mensen uitgerust, draaien als vlieger geen 5 early shiften achter elkaar.

    Maar uiteraard is het business, de enige reden waarom dit fataal is voor alle maatschappijen, en ze ook bijna allemaal steun zullen krijgen, behalve de maatschappijen vanuit het midden oosten die bijna gratis gevuld worden met brandstof, is, omdat de marges in de luchtvaart dun zijn, flinterdun. KLM zit goed bij kas, maar je kan niet in een paar maanden, het eerste kwartaal wat al het, qua seizoen het moeilijkste kwartaal is een marge opbouwen die even een bezettingsgraad van 10 of 20% voor drie maanden compenseert. Deze case had niemand ook verwacht. KLM-Air France is een bedrijf om trots op te zijn, maar ook wat veel geld indirect oplevert, door het mogelijk maken van goede business verbindingen. KLM is een goed product en dat zal ook blijken in de toekomst, een airline met een lange termijn horizon. Waarom zo'n ellenlang verhaal, omdat ik als tevreden klant en de nodige kennis van de industrie zeker weet dat alleen kwaliteit overleefd, en dus KLM!! Wees er trots op, het aandeel is kwaliteit en zal terug gaan naar de koers waar het hoort.
    U kunt het mooi vertellen. Ter introductie, ik heb zelf zo'n miljoen frequent flyer miles van KLM bij elkaar gespaard en ben 7 jaar platinum elite member geweest. KLM is altijd asociaal duur geweest voor uit NL vertrekkende passagiers. Retourtje Geneve (economy) voor over de Eur800. Zodra easyjet kwam kon het opeens voor Eur250.

    Wat betreft die 20000 vlieguren, die KLM piloot die de grootste luchtvaart ramp uit de geschiedenis heeft veroorzaakt was nota bene een vlieginstructeur. Door het niet luisteren naar de verkeerstoren zijn daar ruim 500 mensen omgekomen.

    Het zogenaamde brandstof tekort bij low cost airlines kan helemaal niet, daar zij zich aan de richtlijnen moeten houden en daar bij elke vlucht op gecontroleerd worden.

    Ik heb zelf bij KLM gewerkt en kan je zeggen dat daar veel minder hard gewerkt wordt dan in andere bedrijven. Dat verklaart waarschijnlijk ook waarom bij AFKLM 33% van de totale kosten op gaan aan personeel terwijl dat bij Lufthansa 25% is.

    KLM zit goed bij kas??!! Vandaar dat het al 15 jaar geen dividend aan haar aandeelhouders uit keert. De kas bij KLM is leeg. Ter vergelijking Lufthansa heeft zo'n 4 miljard in kas heeft.

    Voor dat KLM werd overgenomen door AF was de kwaliteit goed, daarna is het alleen maar berg afwaarts gegaan. Heeft geen toekomst meer. Zonde als daar weer belasting geld in wordt gestort.
  3. [verwijderd] 18 maart 2020 11:06
    quote:

    finance2u schreef op 18 maart 2020 09:56:

    [...]

    Ze houden de koers gelijk vanwege een grootschalige emissie al dan niet genationaliseerd deels. Proberen de koers gelijk te houden om het onderhandelen met de Fransen te vergemakkelijken. Misschien proberen te rekken tot aan het weekend, ligt eraan hoelang ze nodig hebben.
    Hoe kunnen ze dat doen dan? Is dan sinds kort 16 maart was er nog een zware daling.
  4. @iPlof 18 maart 2020 13:41
    quote:

    pietjehandel schreef op 18 maart 2020 13:36:

    Of denk je dat je straks je aandelen kan aanbieden voor een bepaalde prijs aan de staat?
    Nationalisatie is niet te hopen want dat betekent niks of een kwartje.
    Staat wil dat ook niet want die hebben de kater nog van abn en fortis waar het moest ivm spaargeld en nutsfunctie banken. Daarnaast zijn er twee landen betrokken.

    Steun met werktijdverkorting, geborgde leningen én een aandelenemissie allemaal samen zijn het meest waarschijnlijk.

    Dat past ook in het beeld van een tijdelijk gestutte koers want anders wordt de emissie nog veel heftiger voor iedereen.
  5. [verwijderd] 18 maart 2020 13:48
    quote:

    plof® schreef op 18 maart 2020 13:41:

    [...]
    Nationalisatie is niet te hopen want dat betekent niks of een kwartje.

    Steun met werktijdverkorting, geborgde leningen én een aandelenemissie allemaal samen zijn het meest waarschijnlijk.

    Dat past ook in het beeld van een tijdelijk gestutte koers want anders wordt de emissie nog veel heftiger voor iedereen.
    ahaa.Bedankt;) helder.

    Dus als ik het goed begrijp is er een kans dat dit nieuws binnen een tijdje bekend wordt gemaakt. Daarna zou de koers kunnen dalen? of blijven ze die eeuwig stutten?
  6. @iPlof 18 maart 2020 13:52
    quote:

    pietjehandel schreef op 18 maart 2020 13:48:

    [...]

    ahaa.Bedankt;) helder.

    Dus als ik het goed begrijp is er een kans dat dit nieuws binnen een tijdje bekend wordt gemaakt. Daarna zou de koers kunnen dalen? of blijven ze die eeuwig stutten?
    Koers daalt na het nieuws maar aandeelhouders die meedoen met de emissie kunnen lager de extra gecreëerde aandelen inkopen.
    Ook de toegekende claims hebben dan waarde en zijn ook te verkopen.
    Daarmee kan de bestaande aandeelhouder 'middelen'.
    Zo werkt het altijd bij dit soort claimemissies.
  7. Hamvraag 18 maart 2020 13:57
    Bij de situatie op Tenerife was er sprake van een onjuiste cockpit gradiënt wat zeker niet juist was, waar iedereen veel van geleerd heeft, ook de co-pilot attendeerde de captain op het feit dat er nog cleared voor take-off was gegeven. Maar een ongeluk als deze ontstaat niet door het even niet luisteren naar de toren, zoals elk ongeluk in de luchtvaart is het een opeenstapeling van verschillende fouten, zoals het Swiss cheese model, waarbij veel gaten achter elkaar ongelijnd moeten zijn, voordat er überhaupt een ongeluk kan ontstaan. Juist een veroordeling hiervan proberen we uit de weg te gaan, en er met zijn allen veel van te leren een open culture dus. Zulke situaties mogen niet meer ontstaan en juiste deze situatie heeft veel veranderd in de westerse luchtvaart.

    Het brandstof tekort kan wel voor de eindbestemming (er is legaal altijd genoeg om de alternates te bereiken), EASA heeft minimale opgestelde eisen, zoals ERA procedure etc, maar afhankelijk van het verdienmodel zullen er in de operationele procedures verschillende normen zijn, sommige maatschappijen gaan tot het randje, sommige maatschappijen nemen grote veiligheidsmarges, waarbij de captain altijd eindverantwoordelijk is en sommige maatschappijen extra veiligheid hier juist aanmoedigen, andere partijen volgende dag een email sturen waarom er twee ton meer mee is genomen, want brandstof vervoeren kost brandstof. Ook de software die gebruikt wordt om brandstof berekeningen uit te voeren maakt geen gebruik van weer facetten, zoals bijvoorbeeld veel CB's in een gebied waar dus omheen gevlogen moet worden, beleid en beslissingen on the spot maken dus wel degelijk een verschil bovenop een regelgeving.

    Ik moet zeggen, ik heb tijdens vluchten aan boord van Air-France wel een andere werk ethiek mogen ontdekken dan KLM (ook al is het een bedrijf, Ben Smith heeft dit ook recentlijk toe te geven dat er nog veel werk te doen is bij Air-France, maar bij KLM vind ik dat mensen doorgaans hard werken, klant vriendelijk zijn, en ja het is geen slavencultuur, maar wilt u aan boord van een vliegtuig waar u lastig gevallen wordt met het aanschaffen van kras kaarten etc?

    Ik neem graag van u aan dat onze Duitse buren het financieel beter voor elkaar hebben, maar er zijn ook genoeg maatschappijen die het minder dan KLM voor elkaar hebben en vele die al omgevallen zijn, zoals Air Berlin en Germania. Zeker ruimte voor verbetering, maar ook al veel geleerd bij de KLM.

    Ok, u vind elke investering in KLM teveel, maar vind u het een goed idee om erg afhankelijk te worden van buitenlandse maatschappijen, die hier de infrastructuur gaan runnen. Er zijn al heel veel bedrijven/havens/infrastructuur die in handen is van Oosterse bedrijven, ik denk dat we daarmee ons eigen land in de etalage zetten en elke stap van kritieke infrastructuur afhankelijker worden van buitenlandse partijen met afhankelijkheid naar de toekomst.

    Ik vond het fijn uw mening te lezen en deel niet alles.
  8. [verwijderd] 18 maart 2020 14:05
    quote:

    plof® schreef op 18 maart 2020 13:41:

    [...]
    Nationalisatie is niet te hopen want dat betekent niks of een kwartje.
    Staat wil dat ook niet want die hebben de kater nog van abn en fortis waar het moest ivm spaargeld en nutsfunctie banken. Daarnaast zijn er twee landen betrokken.

    Steun met werktijdverkorting, geborgde leningen én een aandelenemissie allemaal samen zijn het meest waarschijnlijk.

    Dat past ook in het beeld van een tijdelijk gestutte koers want anders wordt de emissie nog veel heftiger voor iedereen.
    steun kan ook nog bestaan uit alleen werktijdverkorting en leningen of geldinjecties + ze kopen zelf een groter belang op maar zónder aandelen emissie.

    ben benieuwd wat er dan gebeurd
  9. @iPlof 18 maart 2020 14:26
    quote:

    pietjehandel schreef op 18 maart 2020 14:05:

    [...]
    steun kan ook nog bestaan uit alleen werktijdverkorting en leningen of geldinjecties + ze kopen zelf een groter belang op maar zónder aandelen emissie.

    ben benieuwd wat er dan gebeurd
    Blijft de emissie uit en gaat men nieuwe leningen krijgen dat heeft met een veel hogere schuldenlast. Dat drukt weer op allerlei ratio's die lange termijn onprettig zijn, bijvoorbeeld wil men zelf weer eens op de markt financieren.

    Bij een emissie wordt dat voorkomen, daarom gebeurt het ook regelmatig in dit soort gevallen.
  10. @iPlof 18 maart 2020 14:53
    Helaas..
    "Air France-KLM is een airlinegroep die graag hedged. Volgens het Amerikaanse blad Forbes heeft de Frans-Nederlandse combine 66 procent van de verwachte hoeveelheid brandstof voor 2020 gehedged tegen een tarief van 65 dollar per vat – onder het januari-niveau van 69 dollar. In februari daalde de olieprijs al tot 53 dollar en nu is er nog eens twintig dollar van de prijs afgegaan."

    zakenreis.nl/luchtvaart/olieprijs-daa...
  11. [verwijderd] 18 maart 2020 16:38
    Inderdaad zeer bijzonder. AF draait geen omzet en profiteert ook niet van gedaalde olieprijzen, sterker nog het moet contracten nakomen terwijl er geen brandstof meer nodig is. Er staan 400 vliegtuigen en 80000 werknemers aan de grond genageld die iedere dag cash verbranden. Het bedrijft is binnen 6 weken overgeleverd aan de Franse en Nederlandse staat maar het aandeel stijgt. Wie of wat zit hier de koers te manipuleren zonder dat er meldingsplicht ontstaat.
  12. [verwijderd] 18 maart 2020 17:20
    Koers wordt kunstmatig hooggehouden (kun je zien aan algoritmisch inkopen; biedvolume "1211"; nu weer veranderd trouwens); tussen 4.40 en 4.50. Er is echter maar een dagvolume van <10m; 40 miljoen market cap. Dat overheden inkopen (Fr) is mogelijk; AF heeft er zelf ook genoeg cash voor (is niet de bedoeling natuurlijk). Dat is gissen. Lijkt inderdaad wel om een aandelenuitgifte te doen. Maar ik verwacht niet dat institutionele beleggers daar op gaan inschrijven; alleen strategische partners. Het zou dus zijn om het verlies te verdelen met strategische partners.

    Aandeelhouders van AF zijn NL overheid (15%) Fr (15%); Chinese East; Delta (beide 10%); personeel/pensioenen (10%). Uitkopen van 40% kost ongeveer 700m. Maar wat zou je daarmee winnen?
  13. @iPlof 18 maart 2020 17:35
    quote:

    Hamvraag schreef op 18 maart 2020 16:33:

    Klopt, maar voor zover ik weet, hedged KLM-Air France in "laagjes", dus een gedeelte helaas vast, maar ook een gedeelte nog te kopen.
    "Volgens het Amerikaanse blad Forbes heeft de Frans-Nederlandse combine 66 procent van de verwachte hoeveelheid brandstof voor2020 gehedged tegen een tarief van 65 dollar per vat"

    Dat laagje is 66% van de verwachte hoeveelheid brandstof.
    Dat is nu dus zeker 100% vd daadwerkelijke vraag dit jaar.

    KLM profiteert dus 0 van de olieprijs instorting, concurrenten die dit minder hebben gedaan profiteren inderdaad wel.
  14. finance2u 18 maart 2020 17:56
    Er is maar 1 reden waarom de koers hoog gehouden moet worden en dat is vanwege een snel naderende EMISSIE!!!!achter de schermen zijn ze er allang over aan het bekokstoven hoe en wie welk belang neemt... iedereen weet al lang dat ze compleet failliet zijn naar er moet, hoe moeilijk ook, ingeschat worden hoeveel geld er minimaal nodig is...valt niet mee want wanneer gaan ze weer opstarten..en hoeveel mensen durven/willen dan meteen ook maar het vliegtuig in? (Stel je voor dat je toch weer ergens in quarantaine moet..) dit gaat VEEL langer duren dan gedacht voordat de omzet weer op een winstgevend niveau zit
3.382 Posts
Pagina: «« 1 ... 20 21 22 23 24 ... 170 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.