Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel SHELL PLC AEX:SHELL.NL, GB00BP6MXD84

Laatste koers (eur) Verschil Volume
31,250   -0,365   (-1,15%) Dagrange 31,145 - 31,675 5.542.860   Gem. (3M) 5,9M

Uitstappen? Is het echt never sell Shell?

200.031 Posts
Pagina: «« 1 ... 1552 1553 1554 1555 1556 ... 10002 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. BelegdeBoterham 18 maart 2020 11:25
    quote:

    phelli schreef op 18 maart 2020 10:20:

    [...]
    ALS het zover komt denk ik dat de regering RDS vitaal voor de NL economie zal beschouwen en zal nationaliseren, net als AF/KLM. Denk niet dat t zover zal komen, maar in deze situatie wil ik niets uitsluiten.
    Dit is natuurlijk nonsens. Olie/benzine kun je van zoveel partijen kopen, nationalisatie is nergens voor nodig. Daarnaast ís AF/KLM helemaal niet genationaliseerd. Integendeel, de staat heeft netjes op de beurs een pakketje aandelen gekocht, alleen om op gelijke hoogte te komen met de Fransen. Liever hadden ze dat niet gedaan, maar het was, in de ogen van met name minister Hoekstra, noodzakelijk.
  2. [verwijderd] 18 maart 2020 11:28
    quote:

    Wakula schreef op 18 maart 2020 11:13:

    [...]
    er is een stop limit manier en stop manier. stop limit wordt niet uitgevoerd als de course hard zakt. Stop (zonder limit) wordt altijd uitgevoerd .
    er was na 17.00 uur een situatie van een koersstijging, geen daling :

    - aandelen gekocht op €11,90
    - aandelen willen verkopen met order ingelegd op een koers limit €12,15 ( deze is gehaald ).

    dus iets is mij hierin niet duidelijk?

  3. kwekkel 18 maart 2020 11:29
    quote:

    Wakula schreef op 18 maart 2020 11:19:

    ik snap het paniek rondom Shell maar voor hun upstream laag olie prijs is juist handig. wij betalen iets minder aan de benzine pomp maar niet de helft tov januari. Shell downstream wordt hard getroffen maar dit is maar 15% van de omzet.
    ik wil dat shell nog harder daalt om meer te kopen, dit komt een keer in het leven , en Corona en de russen en tradewar en paniek om recessie en dan nog paniek om EV rijden. Mens vergeet dat alles is van plastic en dan nog in de plastic verpakt :)
    Upstream geeft zeer weinig winst momenteel, als er nog winst is. Downstream maakt momenteel flink verlies.
    Aandeel is momenteel te duur boven de €10.
  4. forum rang 8 Wilbar 18 maart 2020 11:30
    quote:

    licets schreef op 18 maart 2020 11:28:

    [...]
    er was na 17.00 uur een situatie van een koersstijging, geen daling :

    - aandelen gekocht op €11,90
    - aandelen willen verkopen met order ingelegd op een koers limit €12,15 ( deze is gehaald ).

    dus iets is mij hierin niet duidelijk?

    Het kan mede afhangen op welk handelsplatform je order door je broker/bank is aangeboden. De koersen kunnen per handelsplatform iets verschillen. Zeker als je praat over 12,15 en 12,152.
  5. Uncle Paulie 18 maart 2020 11:33
    quote:

    Wakula schreef op 18 maart 2020 11:19:

    ik snap het paniek rondom Shell maar voor hun upstream laag olie prijs is juist handig. wij betalen iets minder aan de benzine pomp maar niet de helft tov januari. Shell downstream wordt hard getroffen maar dit is maar 15% van de omzet.
    ik wil dat shell nog harder daalt om meer te kopen, dit komt een keer in het leven , en Corona en de russen en tradewar en paniek om recessie en dan nog paniek om EV rijden. Mens vergeet dat alles is van plastic en dan nog in de plastic verpakt :)
    De klappen vallen momenteel in upstream, elk vat dat opgepompt wordt is dik verlies. Geen idee waar het kantelpunt is maar de olie die Exxon, Shell, BP en zo oppompen is de dure olie om boven de grond te krijgen. Alles onder de $40 lijkt me krap.

    Dit verlies kan nu gedeeltelijk in downstream beperkt worden doordat beginproduct (olie) goedkoper is tov eindproduct dan een paar weken geleden. Deze marges waren al heel krap, vandaar de slechte Q4 omzet.

    Hier zit dus nu iets meer lucht maar downstream is, zoals je al aangaf, klein tov upstream.

  6. forum rang 6 PietKeizer 18 maart 2020 11:33
    quote:

    licets schreef op 18 maart 2020 11:05:

    gisteren een verkooporder ingelegd op €12,15.
    rond kwart over vijf werd de koers €12,152 aangetikt.
    ik dacht altijd dat dan een verkooporder is geslaagd en hierna volgt uitbetaling van inleg en winst.
    maar dat is nu niet gebeurt. hierover gechat met een medewerker Rabobank, maar kreeg geen duidelijk antwoord. wie weet wat hier nu verkeerd is. graag lees ik je antwoord. alvast dank.

    dan zullen we toch eerst moeten weten of 12,152 de bied of laatkant was.12,152 laat: dan heb je niet verkocht. Bied: wel. En als t in de slotveiling was vraag ik me af of je mocht meedoen :)
  7. Hayabusa 18 maart 2020 11:35
    Ik begrijp Wakula reactie wel. Ondanks minder verkeer / brandstofverkoop denk ik dat brandstoffen handel op dit moment per liter meer overhoud dan zeg maar een maand geleden. Alleen de omzet is fors lager wat er voor zorgt dat er weinig tot niks wordt verdient. Toch denk ik dat aandeel ondergewaardeerd is. Brandstof prijs was paar dagen geleden 4 cent lager als vandaag.
  8. hhvdblom 18 maart 2020 11:35
    quote:

    licets schreef op 18 maart 2020 11:05:

    gisteren een verkooporder ingelegd op €12,15.
    rond kwart over vijf werd de koers €12,152 aangetikt.
    ik dacht altijd dat dan een verkooporder is geslaagd en hierna volgt uitbetaling van inleg en winst.
    maar dat is nu niet gebeurt. hierover gechat met een medewerker Rabobank, maar kreeg geen duidelijk antwoord. wie weet wat hier nu verkeerd is. graag lees ik je antwoord. alvast dank.
    Er zit tijdverschil tussen het aantikken van e12,152 en het aanbieden van jou order op de beurs. Als e12,152 wordt aangetikt dan wordt inderdaad jou order uitgezet op de beurs. Alleen koersen zijn real-time, dus als jou order wordt aangeboden op de beurs kan op dat moment de koers alweer zijn veranderd en wordt jou order niet uitgevoerd. Als het goed is moet een niet uitgevoerde order dan te zien zijn in het order overzicht. Kan ook zijn dat de order helemaal niet wordt uitgezet omdat bij het aantikken gemeten wordt en voor het aanbieden gemeten kan worden. Dit krijg je bij heel volatiele koersen die in milliseconden up/down gaan.
  9. forum rang 6 boldie 18 maart 2020 11:49
    quote:

    Hayabusa schreef op 18 maart 2020 11:35:

    Ik begrijp Wakula reactie wel. Ondanks minder verkeer / brandstofverkoop denk ik dat brandstoffen handel op dit moment per liter meer overhoud dan zeg maar een maand geleden. Alleen de omzet is fors lager wat er voor zorgt dat er weinig tot niks wordt verdient. Toch denk ik dat aandeel ondergewaardeerd is. Brandstof prijs was paar dagen geleden 4 cent lager als vandaag.

    belasting die erop zit
  10. Rob_S. 18 maart 2020 12:07
    quote:

    ElectroSue schreef op 18 maart 2020 10:32:

    [...]

    Dan ga je er vanuit dat je ze daadwerkelijk geleverd wilt hebben?!? Bovendien heeft een hogere uitoefenprijs ook consequenties voor je margin. Door een lagere margin heb ik meer speelruimte om andere posities in te nemen.
    Even kijken want ik begrijp het niet goed.
    Jij zei dat ze je 5,95 effectief zouden kosten indien ze geleverd zouden worden.

    Maar een een "eventuele" hogere aankoopprijs van 1,50 en een hogere margin (1000 euro op 5 stuks) houden je tegen om de "eventuele" winst te verdubbelen van 3000 naar 6250 ?

    Nogmaals, ik wil het graag begrijpen en je niet bekritiseren.
200.031 Posts
Pagina: «« 1 ... 1552 1553 1554 1555 1556 ... 10002 »» | Laatste |Omhoog ↑