Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel Tesla OTC:TSLA.Q, US88160R1014

Vertraagde koers (usd) Verschil Volume
332,890   -5,340   (-1,58%) Dagrange 326,590 - 342,550 57.896.439   Gem. (3M) 88,1M

Tesla blow-off

7.885 Posts
Pagina: «« 1 ... 233 234 235 236 237 ... 395 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 16 maart 2020 01:25
    quote:

    Skater schreef op 15 maart 2020 13:40:

    Microsoft is vaak genoeg beticht van onnodig zware en virus-happy software. Ik ben niet overtuigd dat er geen enkel slecht nieuws voor ze gaat komen.
    Apple is ms een beetje beter...maar je betaalt er ook wel een zeer dikke premium voor (dubbel/driedubbel)...in crisistijden zal apple veel zwaarder inboeten, gok ik...
  2. [verwijderd] 16 maart 2020 14:05
    Bij Tesla is het een openlijke cult van de grootste aandeekhouder en gaat het beter sinds hij afgezet is als voorzitter. Beter beleid.
    Microsoft, we weten niet welke lijken daar nog in de kast zitten. Is het de ratten die het schip verlaten (en zo aandelen kunnen dumpen?) of de kapitein die verlaat als het al echt voorbij is?
    Stel je voor dat hij een mes op de keel heeft en verkoopt. Als in, alles.
    Dan kan Google een mooie overname doen. Opgemerkt wat er daar ineens veranderd is? Grote machtsgreep in bedrijf, tot het allerhoogste niveau.
    Check War Castles. Dit is de end game lijkt het.
  3. [verwijderd] 16 maart 2020 16:26
    Had een mini shortje staan dit weekend, maar gesloten met winst omdat er steeds meer tekenen zijn dat we naar een systematische crash kijken. Misschien moet alles wel over. Alles wat we denken dat normaal is, is volgens Russel Gould illegaal en hij schijnt bijval te krijgen. Anders, een mooi idee voor een film. Maar films komen iets te vaak uit als het om rampen gaat. En dit virus stond precies in een boek...
    Wie nu long gaat moet accepteren dat zelfs als alles goed komt met de economie, jij wellicht geen aandelen meer houdt. Alle regels zijn lang geleden het raam uit gegaan.
  4. löngterm 18 maart 2020 20:21
    quote:

    Skater schreef op 18 maart 2020 19:57:

    Terug rond $350. Benieuwd of men nu keihard aan het volladen is of toch wacht.
    De meesten kochten veel goedkoper. De rally is nu bewezen lucht. De fundamentals waren al zwak voor de waardering, nu ook nog dreiging van verminderde productie of zelfs vraag.
    Jou mening draait als de wind zeg. De rally is alles behalve bewezen lucht. In deze marktomstandigheden worden fundamentals simpelweg er bij neergelegd. Wanneer ik mijn posities in flow af zal bouwen in een maand of zo zal ik Tesla wederom uitbreiden. Nieuwe opties zitten er nog niet een door de enorme premies die momenteel op calls te vinden zijn. Maar met 7 miljard aan cash geeft dit Tesla eerder meer kans om van concurrentie weg te lopen dan andersom. Die OEM's zullen korten in investeringen en dus EV productie. Tesla zal door zetten en wanneer de vraag na het virus terug keert zal deze nog verder richting EV's gedraaid zijn. En Tesla in de ideale positie zitten om in die vraag te voorzien.
  5. [verwijderd] 19 maart 2020 02:21
    Jouw*

    Mijn mening is vloeiend ja. Bevalt me beter dan steevast volhouden als ik allang ongelijk gekregen heb.
    Voor de omzet en gebrek aan winst wat de $350 bovenkant van het lange kanaal al hoog. $960 sloeg natuurlijk nergens op, puur shorts covering. De permalongs kregen heel even hun gelijk. Maar elke aandeel dat niet boven $800 verkocht werd is gewoon een dikke fail.
    Wat is het nut van het gouden aandeel kiezen als je op een double top niet kunt uitstappen? De titel van het draadje heeft het over blow-off. Double top is een mega cadeau, lijkt me.
    Nu we zo ver kwamen kan ik me best voorstellen dat men begint te kopen. Zeker als er bovenaan verkocht werd. Je positie ruim verdubbelen, dat is altijd winst.
    De productie en verkoopcijfers komen met 2 weken al. Productie kan best fors zijn, maar outlook voor Q2 kan zonder wonder bijna niet gelijk blijven.
  6. [verwijderd] 19 maart 2020 02:42
    quote:

    Skater schreef op 16 maart 2020 14:05:

    Microsoft, we weten niet welke lijken daar nog in de kast zitten.
    Ik zou me veel eerder zorgen maken over lijken in de kast bij Tesla, mate...hun lijken zijn niet eens verborgen, they're in plain sight....een van de lijken van tesla is genaamd: schuld...zware schuld....microsoft heeft overschot...toch wel een veiliger bedrijfje, denk ik dan....
  7. [verwijderd] 21 maart 2020 01:38
    De koers van enig aandeel vertegenwoordigt altijd wat de markt denkt dat het toekomstig verdienmodel is van het bedrijf.
    Die koersvorming kan verstoord worden indien er grote tegengestelde krachten aanwezig zijn en de ene partij zich gewonnen moet geven.
    Dit hebben we zien gebeuren met Tesla als autofabrikant.
    Er waren beleggers die erin geloofden, dat een nieuwkomer kon fungeren als disruptor van die gehele sector terwijl anderen dit als een onmogelijk scenario zagen ivm de grote investeringen die noodzakelijk zijn om als OEM actief te worden en die aan ICEcars en de verfijnde productiemethode met multisourcing een hoogwaardiger eindproduct toedienden.
    Op het moment dat bleek, dat zowel de specs van een BEV beter uitpakten dan die van ICE en dat het verticale integratiemodel dat Tesla ook belangrijke voordelen bood was het kwaad al geschied.
    Met een shortpositie van 25% moesten de naysayers hun ongelijk bekennen met een shortsqeeze tot gevolg. De shorters verloren 10-20 miljard en Tesla is geaccepteerd als OEM.

    De huidige situatie doet niet veel onder van die uit het verleden.
    Nu gaat het echter niet om de acceptatie van Tesla als OEM maar om de acceptatie van Tesla als OEM, Energyco en Content and Service co.

    De posities worden weer ingenomen maar nu niet met de vraag of Tesla erin slaagt om een plaats te veroveren binnen de OEM's maar met de vraag of Tesla erin slaagt een substantiele rol te vervullen binnen de OEM's met daarnaast de nieuwe uitdaging om zich een plaats te veroveren binnen de sector Energie en C&S.
    Voor de realisatie van al deze drie doelstellingen zijn grote investeringen benodigd en er is zware concurrentie op alle drie gebieden.

    Het onvermijdelijke bankroetverhaal zal dus nig wel een tijdje boven het aandeel blijven hangen.

    Heel belangrijk voor het slagen als volle OEM en speler aan het Energie-front zijn de ontwikkelingen door Tesla op het gebied van accu's.
    In april horen we daar meer over want dan staat de Battery Day gepland.

    Tot die tijd wens ik alle koershandelaren veel succes toe.
    Het kan alle kanten op dus komt bij mij over als een casinospel.
    Indien je het fundamenteel tracht te benaderen door een toekomstigverdienmodel te hangen aan ieder van de drie bedrijven kom ik met de huidige door mij verzamelde kennis op een worse-case scenario uit van $ 300 een basecase van $ 900 en een bestcase scenario van $ 9.000.

    Ik durf echter nog geen enkele positie in te nemen door de onbekende gevolgen van het coronavirus en het ontbreken van info over de voortgang in acccu-technologie.
  8. [verwijderd] 21 maart 2020 05:31
    Tesla -> eerst afgekraakt door de media.
    Daarna de hemel in geprezen tot net onder $1000.
    Daarna volledig afgekraakt en zelfs met google was de koers niet zichtbaar.
    Vervolgens letten mensen er niet meer op.
    Tesla wordt zover oversold dat handelaren instappen voor een ritje.
    Vandaag hebben handelaren gecasht.
    Mogelijk zakt het verder weg doordat het risico toeneemt.
    Uiteindelijk als het verder wegzakt en de crisis is voorbij komt er een leuk moment om in te stappen; ik ga mogelijk later instappen.
7.885 Posts
Pagina: «« 1 ... 233 234 235 236 237 ... 395 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.