Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

Laatste koers (eur) Verschil Volume
7,682   +0,156   (+2,07%) Dagrange 7,506 - 7,740 1.212.085   Gem. (3M) 1,4M

Air France 2020

3.382 Posts
Pagina: «« 1 ... 15 16 17 18 19 ... 170 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Rewinter 15 maart 2020 00:38
    Indien KLM genationaliseerd word is staat nog ook honderden miljoenen kwijt .Bovendien zijn Delta , de Franse Vakbonden e.d. dan ook alles kwijt. Zou politieke zelfmoord zijn. Nee de enige uitweg is dat de staat belang verkoopt in ruil voor zelfstandig aandeel waar zij dan weer aanzienlijk belang in zouden moeten hebben net zoals bestaande aandeelhouders die keuze krijgen aandeel KLM of aandeel AF te verkrijgen. Al dan niet met een emissie. Denk dat de koers niet voor niets rond 5 euro staat. Dat maakt rekensommen eenvoudiger.
  2. forum rang 7 Branco P 15 maart 2020 12:42
    13 minuten geleden (Nu.nl)
    Hoekstra staat in nauw contact met Air France-KLM
    Hoekstra staat "zeer nauw" in contact met Air France-KLM. "Dat bedrijf is van vitaal belang voor Nederland", zegt Hoekstra. Er werken 35.000 mensen bij het luchtvaartbedrijf, de sector wordt heel hard geraakt door het virus. KLM maakte zaterdag bekend 1.500 tot 2.000 werknemers te ontslaan en heeft werktijdverkorting aangevraagd.

    Hoekstra benadrukt nog maar eens dat alles uit de kast wordt gehaald om het virus te bestrijden. De 'schatkist' is daarbij van ondergeschikt belang. "We zullen alles doen wat nodig is. Dat kan ook, want de overheidsfinanciën staan er goed voor."

    Ook financiële middelen voor de gezondheidszorg worden "direct geregeld" als dat nodig is, zegt de bewindsman. Premier Mark Rutte zei vrijdag dat de Nederlandse economie "een eerste dreun van 90 miljard euro" kan opvangen.
  3. Erwin L 15 maart 2020 13:14
    quote:

    Branco P schreef op 15 maart 2020 12:44:

    NL gaat ingrijpen bij KLM indien nodig. Is toch ook logisch! KLM is van strategisch belang voor NL

    Nu andere landen (met name VS) ook steun voor Luchtvaart hebben uitgesproken kunnen andere landen volgen. Moeten wel volgen, anders geen level playing field meer!
    Mee eens. KLM is van groot strategisch belang voor de BV Nederland. Het financiële belang van aandeelhoudersvan AF/KLM is ondergeschikt aan het, nationale, strategische belang. Het is dan ook niet meer dan logisch dat de aandeelhouders, die risicodragend kapitaal aan AF/KLM verschaffen, een groot deel van de rekening gaan betalen.
  4. @iPlof 15 maart 2020 13:54
    Air France en KLM zullen zeker steun krijgen van de overheid.
    Of dat terecht is valt te betwijfelen aangezien anderen ook keihard geraakt worden en ook nog mee moeten betalen aan de steun. Ik heb daar niet echt een oordeel over maar weet wel dat de aandeelhouder absoluut NIET gesteund zal worden, zie eerder nationalisaties etc.
  5. finance2u 15 maart 2020 14:03
    quote:

    pietjehandel schreef op 15 maart 2020 13:11:

    Morgen up of down?
    Ik verwacht een flinke stijging, de hele week aangezien de verwachtingen erg goed zijn en ach, misschien moeten ze wat extra lenen..een paar slordige miljarden nettoschuld extra..ik denk dat de huidige aandeelhouders grof geld gaan verdienen, super investering! En als over een paar maanden er weer wat vliegtuigen de lucht in gaan en durven maar weinig mensen te vliegen, dan laat je die mensen toch 10x zoveel betalen voor een ticket?
  6. finance2u 15 maart 2020 14:10
    Weet de staat wel waar ze aan begint om een luchtvaartmaatschappij boven water te houden? De luchtvaart kampt met enorm hoge vaste lasten, en er staan de komende onbepaalde tijd geen inkomsten tegenover..daarnaast gaat het zeer slecht met klanten van KLM.. touroperators die failliet gaan, bedrijven die contracten hebben (denk aan een Unilever die vast contract met KLM hebben.., die valt overigens niet om)etc
  7. [verwijderd] 15 maart 2020 14:16
    quote:

    finance2u schreef op 15 maart 2020 14:12:

    Laatst was er nog een artikel, meerdere, dat het zoveel kost om een Boeing aan de grond te moeten houden (dat gedoe met die technische problemen van de max)..laat staan een complete vloot! En geen idee hoelang nog?
    Circa een maand of 2, en dan langzaam opbouwend, over een maand of 4-5 op volle sterkte (base case).
    Dat is mijn verwachting.

    Stel: ze worden niet genationaliseerd en krijgen geen problemen dan zou ik nog een maand wachten voor een iets veiligere entry.
  8. [verwijderd] 15 maart 2020 14:17
    quote:

    finance2u schreef op 15 maart 2020 14:03:

    [...]

    Ik verwacht een flinke stijging, de hele week aangezien de verwachtingen erg goed zijn en ach, misschien moeten ze wat extra lenen..een paar slordige miljarden nettoschuld extra..ik denk dat de huidige aandeelhouders grof geld gaan verdienen, super investering! En als over een paar maanden er weer wat vliegtuigen de lucht in gaan en durven maar weinig mensen te vliegen, dan laat je die mensen toch 10x zoveel betalen voor een ticket?
    Ik neem aan dat dit sarcastisch is?
  9. [verwijderd] 15 maart 2020 15:45
    quote:

    Globalthreat schreef op 15 maart 2020 15:41:

    Als ik lees dat de Franse overheid een kapitaalinjectie wil gaan doen? Is dat niet hetzelfde als een emissie?
    Het is als een morfinespuit om even de pijn te kunnen weerstaan: daarna is het de bedoeling dat ze op eigen kracht verder kunnen.

    Ik hoop dat het virus begin april verdwenen is: kan ik ook weer een reis naar Spanje boeken. Ik blij, aandeelhouder blij.

    :o)

    Eind april is mijn verwachting dat het grotendeels is opgelost binnen Europa -> Nederland mogelijk iets later.
  10. [verwijderd] 15 maart 2020 16:36
    quote:

    Kaspersky schreef op 15 maart 2020 15:45:

    [...]
    Het is als een morfinespuit om even de pijn te kunnen weerstaan: daarna is het de bedoeling dat ze op eigen kracht verder kunnen.

    Ik hoop dat het virus begin april verdwenen is: kan ik ook weer een reis naar Spanje boeken. Ik blij, aandeelhouder blij.

    :o)

    Eind april is mijn verwachting dat het grotendeels is opgelost binnen Europa -> Nederland mogelijk iets later.
    Dan heb je het over een lening. Wat ik had gelezen is 'kapitaalinjectie' - volgens mij gaat dat altijd gepaard met een emissie?
  11. [verwijderd] 15 maart 2020 16:43
    quote:

    Kaspersky schreef op 15 maart 2020 13:58:

    Een nationalisatie zou terecht zijn als KLM zijn financiering niet rond kan krijgen -> anders zou dat deel ook ten onrecchte ten nadele komen van de belastingbetaler (is mijn mening)
    Idd. De overheid kan niet zomaar zonder overleg KLM nationaliseren. Er is nog geen sprake van een faillissement. Daar bij hebben hebben ze voor 5,5 mld beschikbaar om de eerste klappen op te vangen. www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/catego... Het moet uiteraard niet te lang duren anders is het voor hun ook niet meer houdbaar. Ik denk dat het dan wel uiteindelijk op nationalisatie uit zal draaien. Ben benieuwd morgen.

3.382 Posts
Pagina: «« 1 ... 15 16 17 18 19 ... 170 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.