Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel Tesla OTC:TSLA.Q, US88160R1014

Vertraagde koers (usd) Verschil Volume
332,890   -5,340   (-1,58%) Dagrange 326,590 - 342,550 57.896.439   Gem. (3M) 88,1M

Tesla blow-off

7.885 Posts
Pagina: «« 1 ... 230 231 232 233 234 ... 395 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 8 maart 2020 20:45
    In China was er al een tekort ontstaan aan de nieuwste versie FSD chips, steken ze een oude versie in auto's waar geen FSD besteld was.
    Dat probleem moet zich een maand later ongeveer in wagens uit Fremont gaan voordoen, zou je zeggen? En dat is een "eigen" part, niet iets waar je zomaar even een andere leverancier voor kunt bellen.
    Of Tesla beter in staat is dan anderen om verkoopbare wagens te blijven bouwen? Met zulke unieke technologie, valt dat misschien wel bar tegen.
  2. löngterm 8 maart 2020 22:11
    quote:

    Skater schreef op 8 maart 2020 20:45:

    In China was er al een tekort ontstaan aan de nieuwste versie FSD chips, steken ze een oude versie in auto's waar geen FSD besteld was.
    Dat probleem moet zich een maand later ongeveer in wagens uit Fremont gaan voordoen, zou je zeggen? En dat is een "eigen" part, niet iets waar je zomaar even een andere leverancier voor kunt bellen.
    Of Tesla beter in staat is dan anderen om verkoopbare wagens te blijven bouwen? Met zulke unieke technologie, valt dat misschien wel bar tegen.
    andere leverancier bellen kan prima hoor. Wordt gewoon gefabriceerd door TSMC en zou zo door AMD, NVDIA of Intel geproduceerd kunnen worden met de maskers.
  3. [verwijderd] 8 maart 2020 22:48
    Lijkt me dat daar wel een aantal maandjes aan voorbereid mag worden voor je een heel nieuwe superchip uit je machines laat stampen. Maar wie weet heb je gelijk.
    Zou NVIDIA nog in de houding springen voor Tesla? Ze hebben vast veel andere aanvragen als chips maken zo makkelijk is en een deel van China even moet passen.
  4. löngterm 8 maart 2020 23:24
    quote:

    Skater schreef op 8 maart 2020 22:48:

    Lijkt me dat daar wel een aantal maandjes aan voorbereid mag worden voor je een heel nieuwe superchip uit je machines laat stampen. Maar wie weet heb je gelijk.
    Zou NVIDIA nog in de houding springen voor Tesla? Ze hebben vast veel andere aanvragen als chips maken zo makkelijk is en een deel van China even moet passen.
    Geen idee of Tesla en NVIDIA die samen werking nog aan zouden gaan. Gezien het product wat ze dan voor Tesla maken direct zal concurreren met eigen line-up. Daarnaast zou NVDIDIA er weer een bult know how uit kunnen halen. Wat de lead times zijn voor het verwisselen van chip weet ik ook niet. Maar verwacht eigenlijk dat wanneer de maskers er zijn het verder een relatief simpel proces is. (ze maken allemaal gebruik van de zelfde ASML machines)
  5. DWB Happy 8 maart 2020 23:59
    quote:

    Skater schreef op 8 maart 2020 18:38:

    Waarde berekenen hoeft of zich niet. Het is overduidelijk dat TSLA een soort AAPL is qua klantbeleving en groei. Die hoeft echt nog niet te stokken. Dit virus komt op een lullig moment voor de opgeblazen markten en TSLA is momenteel de kampioen van de bubbels. Gesterkt door de short positie hier gekomen uiteraard, maar dat is geen garantie hoog te blíjven.
    De volatiliteit geeft aan dat zodra er richting komt het hard kan gaan weer.
    Zodra TSLA met een winstwaarschuwing gaat komen (wat niet kan uitblijven)
    zal dit aandeel ver onder de $400,- klappen.

    Economisch gezien krijgt juist Tesla nu alle wind tegen, olieprijzen laag,
    gevestigde autofabrikanten zitten niet stil en gaan ook hun deel van deze markt opeisen.
  6. [verwijderd] 9 maart 2020 00:51
    Ik weet niet of enige autoverkopen heel hard gaan met zulke paniek. In je glimmende nieuwe luxewagen naar het ziekenhuis of erger?
    Misschien kunnen ze zoveel Model Y kwijt als ze willen, maar de andere modellen kunnen onder druk komen te staan.
    Is een bedrijf verplicht een winst waarschuwing te geven? Met 3 weken is het kwartaal al om en zien er het wel aan de verkopen en productie.
  7. [verwijderd] 9 maart 2020 13:25
    quote:

    Noah010 schreef op 9 maart 2020 12:42:

    Nasty sell off. Shorters hebben echt geluk gehad.
    Of balen dat ze afgebouwd hebben toen het $800+ was.

    Hen die geld verloren aan shorten zien nu misschien een kans schoon dit als een malle te gaan longen.

    603.00 -100.48 (-14.28%)
    Pre-Market: 8:19AM EDT

    $100 eraf. Omdat olie door het putje gaat, ironisch he?
    Bijna een 500 handle reeds dus. Dan wordt het snel interessant.

    Je zult net keihard bijgekocht hebben aan $767...
    Houdt iemand de insider trading in de gaten?

    www.nasdaq.com/market-activity/stocks...
    De directors vullen de zakken goed, bouwen flink hun positie af.
  8. [verwijderd] 9 maart 2020 13:50
    Ik mag hopen dat de koers dealt naar $ 575 want dan ben ik weer van de partij met 40 stuks.

    Anderhalf jaar geleden op mijn worse- $ 100; base- $ 300 en bestcase scenario ad $ 1,500 voor Tesla als OEM ingestapt tegen $ 355 met verkooporders tegen $ 450, $ 600, $ 750 $ 900 en $ 1,050.
    Uiteindelijk alleen de $ 1,050 niet gezien.

    Op $ 575 doe ik opnieuw een poging nu voor Tesla als OEM/Energy/Content leverancier met een worsecase van $ 300 een basecase avan $ 900 en een bestcase scenario van $ 9,000.
    Indien ik ze geleverd krijg gaan ze er ditmaal uit tegen $ 1,000 $ 1,500 $ 2,000 $ 2,500 en $ 3,000.
  9. [verwijderd] 9 maart 2020 13:50
    Sterker nog, hun oliekosten dalen :-D

    Het zal te maken hebben met
    - de vlucht naar cash
    - inzicht dat ook Tesla's supply chain hier waarschijnlijk NIET op voorbereid is
    - Chinezen nu wel wat anders te doen hebben dan een dure auto kopen
    - Rest van de wereld vooral Model Y wil (nieuwe parts) welke nog opstart
    - Rest van de wereld misschien even de kat uit de boom kijkt met grote aankopen
    - Kans opname in S&P 500 dit jaar nu ineens fors slinken, noodzakelijke nipte winstje lijkt onwaarschijnlijk.
  10. [verwijderd] 9 maart 2020 13:56
    quote:

    boem! schreef op 9 maart 2020 13:50:

    Ik mag hopen dat de koers dealt naar $ 575 want dan ben ik weer van de partij met 40 stuks.

    Anderhalf jaar geleden op mijn worse- $ 100; base- $ 300 en bestcase scenario ad $ 1,500 voor Tesla als OEM ingestapt tegen $ 355 met verkooporders tegen $ 450, $ 600, $ 750 $ 900 en $ 1,050.
    Uiteindelijk alleen de $ 1,050 niet gezien.

    Op $ 575 doe ik opnieuw een poging nu voor Tesla als OEM/Energy/Content leverancier met een worsecase van $ 300 een basecase avan $ 900 en een bestcase scenario van $ 9,000.
    Indien ik ze geleverd krijg gaan ze er ditmaal uit tegen $ 1,000 $ 1,500 $ 2,000 $ 2,500 en $ 3,000.
    Kun je die verdrievoudiging van de worst en base misschien uiteenzetten voor ons? Voor anderhalf jaar waarin weinig onverwachts gebeurde behalve Musk die zijn voorzitterschap verloor, op het eerste gezegd een grote aanpassing.
    Of zijn die cases sterk gebaseerd op technische prijsniveaus? Dan kan ik je beter volgen.
  11. [verwijderd] 9 maart 2020 15:11
    Simpel:

    Anderhaljaar geleden waardeerde ik Tesla zuiver als toekomstig OEM.

    De huidige waardering heeft te maken met het feit, dat Tesla nu als OEM wordt geaccepteerd maar nog twee troeven in huis heeft tw het energiedeel en het contentgedeelte.

    Technische prijsnivo's zijn volgens mij alleen interessant voor mensen die zelf de fundamentele analyse niet kunnen, durven of willen maken en daarom maar de vertraagde koersverandering volgen die zijn oorzaak vindt in de afgegeven koersadviezen door professionele huizen op basis van hun fundamentele analyse.
7.885 Posts
Pagina: «« 1 ... 230 231 232 233 234 ... 395 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.