Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel AB InBev BRU:ABI.BL, BE0974293251

Laatste koers (eur) Verschil Volume
48,140   -0,250   (-0,52%) Dagrange 47,830 - 48,340 4.813.629   Gem. (3M) 1,6M

Proost!

5.430 Posts
Pagina: «« 1 ... 34 35 36 37 38 ... 272 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 Leefloon 25 februari 2020 11:42
    quote:

    den Ben schreef op 25 februari 2020 11:32:

    Verwachten ze Donderdag bij de publicatie dan zo'n tristige resultaten ?

    Dan zou er toch een winstwaarschuwing plaats hebben gevonden toch ....
    Dat argument betreft vooral het verleden.

    Dat argument betreft vooral het verleden.

    Op een héél lange termijn beweegt het aandeel zo langzaam richting "kopen", maar op de kortere termijn heerst COVID-19 in plaats van Corona. Een AB InBev is daar nou eenmaal gevoeliger voor dan een Proximus. Ik heb overigens geen actuele aanbeveling voor AB InBev; zelfs geen goklustige long straddle.
  2. forum rang 8 Leefloon 25 februari 2020 18:49
    quote:

    JdeFL schreef op 25 februari 2020 10:24:

    Kinepolis. Er moet er maar één in de zaal kuchen... en eentje rechtstaan, …
    Twee dagen corona i.p.v. Corona bij heel Euronext, gewogen per (een soms uit één notering bestaande) ICB subsector. AB InBev valt onder de -5,71% van Brewers, en Kinepolis valt onder de -9,39% van Recreational Services:

    8,24% Software
    2,10% Investment Services
    0,23% Gold Mining
    0,00% Insurance Brokers
    -0,84% Medical Equipment
    -1,02% Pipelines
    -2,08% Broadcasting & Entertainment
    -2,12% Industrial Suppliers
    -2,26% Food Retailers & Wholesalers
    -2,53% Trucking
    -2,59% Computer Hardware
    -3,15% Toys
    -3,27% Soft Drinks
    -3,29% Industrial & Office REITs
    -3,34% Gambling
    -3,38% Pharmaceuticals
    -3,38% Diversified REITs
    -3,45% Health Care Providers
    -3,48% Alternative Fuels
    -3,52% Telecommunications Equipment
    -3,65% Aluminum
    -3,80% Publishing
    -3,85% Equity Investment Instruments
    -3,87% Fixed Line Telecommunications
    -3,98% Water
    -4,02% Commodity Chemicals
    -4,27% Food Products
    -4,37% Residential REITs
    -4,38% Business Support Services
    -4,41% Commercial Vehicles & Trucks
    -4,42% Apparel Retailers
    -4,42% Real Estate Holding & Development
    -4,44% Financial Administration
    -4,46% Specialty Chemicals
    -4,47% Internet
    -4,47% Home Construction
    -4,71% Personal Products
    -4,73% Railroads
    -4,81% Specialized Consumer Services
    -4,81% Building Materials & Fixtures
    -4,84% Specialty Retailers
    -4,92% Electrical Components & Equipment
    -4,93% Conventional Electricity
    -4,95% Computer Services
    -5,03% Gas Distribution
    -5,04% Renewable Energy Equipment
    -5,05% Durable Household Products
    -5,18% Forestry
    -5,19% Specialty REITs
    -5,26% Industrial Machinery
    -5,26% Paper
    -5,31% Distillers & Vintners
    -5,34% Alternative Electricity
    -5,39% Reinsurance
    -5,42% Heavy Construction
    -5,43% Farming & Fishing
    -5,44% Diversified Industrials
    -5,50% Defense
    -5,67% Nondurable Household Products
    -5,71% Brewers
    -5,76% Home Improvement Retailers
    -5,80% Containers & Packaging
    -5,81% Retail REITs
    -5,84% Full Line Insurance
    -5,92% Specialty Finance
    -5,93% Clothing & Accessories
    -5,93% Mobile Telecommunications
    -6,00% Medical Supplies
    -6,21% Marine Transportation
    -6,28% Asset Managers
    -6,30% Aerospace
    -6,33% Multiutilities
    -6,37% Auto Parts
    -6,39% Restaurants & Bars
    -6,40% Integrated Oil & Gas
    -6,51% Business Training & Employment Agencies
    -6,62% Broadline Retailers
    -6,68% Media Agencies
    -6,74% Life Insurance
    -6,99% Semiconductors
    -6,99% Electronic Office Equipment
    -7,08% Delivery Services
    -7,09% Furnishings
    -7,14% Real Estate Services
    -7,21% Exploration & Production
    -7,34% Banks
    -7,39% Tires
    -7,53% Electronic Equipment
    -7,74% Transportation Services
    -7,82% Property & Casualty Insurance
    -7,83% Hotels
    -7,97% Iron & Steel
    -8,20% Nonferrous Metals
    -8,30% General Mining
    -8,30% Hotel & Lodging REITs
    -8,32% Automobiles
    -8,65% Biotechnology
    -8,95% Waste & Disposal Services
    -9,15% Recreational Products
    -9,39% Recreational Services
    -11,28% Oil Equipment & Services
    -12,70% Nonequity Investment Instruments
    -13,40% Consumer Electronics
    -13,54% Airlines
    -15,94% Travel & Tourism
  3. forum rang 7 JdeFL 26 februari 2020 09:15
    quote:

    Leefloon schreef op 13 februari 2020 13:54:

    [...]
    Dan moeten de cijfers of het sentiment, na toevallige gedeeltelijke verkoop van Azië, wel heel erg slecht zijn. ...
    Het sentiment, zeker.
    De cijfers, een ?. Ik zie vandaag Solvay van 30M minder door China spreken, Suez ook zoiets, als het maar één kwartaal duurt,....
    Vraag me af wat dat voor een inbev gaar geven. Dacht dat Milaan-San Remo niet zou doorgaan (onbelangrijk voor inbev), maar als daar bvb. een EK voetbal aan toegevoegd wou worden....
  4. forum rang 8 Leefloon 26 februari 2020 09:30
    quote:

    JdeFL schreef op 26 februari 2020 09:15:

    Ik zie vandaag Solvay van 30M minder door China spreken, Suez ook zoiets, als het maar één kwartaal duurt,....

    Dacht dat Milaan-San Remo niet zou doorgaan (onbelangrijk voor inbev), maar als daar bvb. een EK voetbal aan toegevoegd wou worden....
    In cijfers over 2019 zit wel Corona, maar in beginsel geen corona. Het probleem zal dan vooral in de verwachtingen zitten, van AB InBev én van analisten. Impact zal er zijn.

    Televisiesport wielrennen wordt toch door biermerken gesponsord, van Vuelta tot en met Gold Race. Dat zal vooral op de naamsbekendheid en op beperkte thuisconsumptie gericht zijn. En op een enkele trendy radler. Een EK voetbal, in onpraktisch veel landen, is inderdaad eventueel een ander verhaal. Geen beperkte thuisconsumptie, met Belgium in plaats van Jupiler. Je gaat je bijna afvragen hoe het hier zit met even jaren...
  5. forum rang 10 voda 27 februari 2020 07:57
    Coronavirus raakt bierverkopen AB InBev

    Gepubliceerd op 27 februari 2020 07:45 | Views: 195

    AB InBev 26 feb
    61,89 0,00 (0,00%)

    BRUSSEL (AFN) - Biergigant AB InBev, het concern achter merken als Jupiler, Leffe en Hertog Jan, voelt de uitbraak van het nieuwe coronavirus in zijn resultaten. 's Werelds grootste brouwer kampte met een aanzienlijke daling van de vraag in China.

    Zowel in de horeca als in supermarkten kochten Chinezen afgelopen tijd beduidend minder bier. Normaal gesproken gaan de zaken in deze periode juist erg goed in China, vanwege het Chinees Nieuwjaar.

    De rivaal van het Nederlandse bierconcern Heineken denkt in China in de eerste twee maanden van het jaar ongeveer 285 miljoen euro aan omzet te zijn misgelopen. Dit raakte de bedrijfswinst met ongeveer 170 miljoen dollar. Over de gehele linie houdt AB InBev rekening met een daling van het bedrijfsresultaat met ongeveer 10 procent in het eerste kwartaal, als gevolg van de problemen met het virus en andere zaken.

    Heineken meldde onlangs ook al dat de virusuitbraak waarschijnlijk impact zou hebben op de resultaten. Maar toen Heineken met zijn cijferupdate kwam was nog geen goede inschatting te maken van de verwachte schade.
  6. forum rang 7 JdeFL 27 februari 2020 09:41
    Een stukje uit de tijd (van voor de resultaten, gisteren):
    … In een verkoopadvies was beurshuis JPMorgan vorige week nog erg kritisch voor de 'slimme betaalbaarheidsstrategie' van Brito. Die strategie is de reden waarom u ook in ons land pakken afgeprijsde bakken Jupiler of Tripel Karmeliet in uw lokale supermarkt aantreft. JPMorgan-analiste Celine Pannuti gelooft er niet echt in. Ze vreest dat de strategie om op prijs te concurreren vooral op de marges weegt, zonder echt grote impact op de volumes.
    Ook HSBC is kritisch en hakte deze week in het koersdoel van AB InBev, dat in één trek van 92 naar 60 euro zakte. Analist Carlos Laboy ziet twee grote problemen opdoemen voor Brito & co:
    De Verenigde Staten. 'AB InBev zag snel de opportuniteit in hard seltzers (gluten- en suikervrije drankjes met fruitsmaak, red.) maar liet zich de kaas van het brood eten door kleinere rivalen. Het bedrijf lijkt bereid met de lancering van Bud Light Seltzer biervolume voor seltzervolume te ruilen. Maar wij denken niet dat de groep het juiste platform heeft om dat nieuwe, vooral vrouwelijke publiek aan te spreken. En een mogelijke flop van Bud Light Seltzer zou de hoeksteen van de Amerikaanse bierverkoop raken, een Amerikaanse bierverkoop die met zijn dollarinkomsten nog altijd cruciaal is voor de schuldenafbouw.'
    Brazilië: AmBev (de Braziliaanse dochter, red.) lijkt de weg kwijt, stelt Laboy. 'Het marktaandeel blijft afbrokkelen, terwijl Heineken in opmars is met zijn portefeuille'. In 2018 zie het management dat ze zich niet meer aan een experiment zouden wagen waar een onervaren CEO én CFO op hetzelfde ogenblik zouden starten. Welnu: dat is nu weer het geval. Is de reservebank van AB InBev echt zo dun geworden?' (Tijd.be)

    Doet me een beetje denken aan analisten en ucb, op een bepaald moment unisono 'de toekomst minder winstgevend'. Nog een paar zo'n rapportjes, als ze allemaal over mekaar heen naar de uitgang duwen, ja dan, dan wordt het interessant. Geef corona nog wat tijd, geef de analisten nog wat tijd om pessimisme uit te dragen, en dan.... ucb ging van 55 naar 90, inbev trouwens vorig jaar ook, ...
  7. forum rang 7 JdeFL 27 februari 2020 13:00
    www.beursduivel.be/Beursnieuws/518305...

    "In het vierde kwartaal zag AB InBev de volumes zelfs met 1,6 procent stijgen."

    Hoe zat het met die schepen, die in het derde kwartaal onderweg blijven steken waren? m.a.w., hoeveel van die volumegroei is eigenlijk volume uit het 3de kwartaal?
  8. forum rang 8 Leefloon 27 februari 2020 17:41
    quote:

    JdeFL schreef op 27 februari 2020 15:38:

    Zo slim was ik wel.

    Maar zit in deze KW '4 ook omzet die in KW '3 niet meer geboekt kon worden (bootjes langer dan gepland onderweg, werd toen gezegd), en werd zo die behoorlijke +1.6% gehaald (tgo. vorig jaar)?

    Pfoeh, de vraagstelling moet wel heel duidelijk zijn....
    Oef...

    Het zou kunnen dat jij één van de weinigen bent die het op een zuipen zet wanneer je in KW4 in de verte alsnog een langverwacht schip zag aankomen. Bier is echter geen olie dat onderweg verhandeld wordt, en het gaat over volume exclusief KW3. Ik doe helaas niet aan binge drinking wanneer ik in KW4 in de verte alsnog een schip uit KW3 zag aankomen, zodat ik in KW4 niet inhaal wat ik aan consumptie in KW3 miste. De invloed lijkt mij dus nihil, in volumecijfers die KW4 met KW4 vergelijken.

    Geef gerust mijn licht neo-nazistische, autistische trekjes de schuld. Dat doen al mijn persoonlijkheden ook al. Waarvan er nu eentje opmerkt dat andermans "conservatieve" 4% prijsverhoging in 2019 niet gelukt lijkt te zijn. En het "conservatieve" dividend is nu vooral een genoemde belofte. Toekomstmuziek. Het kan zijn dat ik op "houden" blijf uitkomen, omdat het negatieve nieuws van dezer dagen door de lange duur van de schuldafbouw relatief zwaar weegt. Let onder andere wel op de achterstand ten opzichte van Heineken, die recent al vrij groot was, ondanks dat een jaar vertraging makkelijk 10-15% kan kosten.
5.430 Posts
Pagina: «« 1 ... 34 35 36 37 38 ... 272 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.