Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Koffiekamer« Terug naar discussie overzicht

Degiro

4.496 Posts
Pagina: «« 1 ... 50 51 52 53 54 ... 225 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 Leefloon 19 februari 2020 14:08
    quote:

    shaai schreef op 19 februari 2020 13:40:

    ik betwijfel of een adviseur er meer van weet/te weten kan komen.

    goede opmerking, maar gek genoeg als ik prijs en transactiewaarde bekijk lijkt de nominale waarde 100 euro te zijn
    Desnoods via Euronext, die voor Members meer kunnen nakijken dan voor jan publiek. Oude effecten kunnen in een Frans equivalent van een oud fysiek boekje staan, een "bijbel". Weet de helpdesk van DeGiro iets niet, dan kunnen zij dat ongetwijfeld navragen. De adviseur speelt meer een rol bij een keuze tussen meerdere.

    Precies. Zoiets kan in de Notice uit 2016 staan, bijvoorbeeld om over te stappen naar een eenheidsnotering, maar dan nog kan het 5% van een Chinees bedrag zijn.

    De dierentuinaandelen vallen overigens ook onder de "specialistische" Expert Market, en zullen dus ws. niet via DeGiro te koop zijn: live.euronext.com/nl/search_instrumen...

    Vele aandelen met andere bijzondere, onvermoede rechten zijn wel via DeGiro te koop. Zomaar een willekeurig courant Frans voorbeeld (SUEZ), in het Nederlands, is www.suez.com/en/finance/individual-sh... maar er zijn er meer. Nederlanders zijn objectiever, saaier en goedkoper ingesteld, of gaan erover zeuren dat ze voor een gratis vereniging aan DeGiro misschien kosten moeten betalen om het bezit van 25+ aandelen aan te tonen.
  2. forum rang 8 Leefloon 19 februari 2020 14:59
    Yep; waarschijnlijk de bedoelde "bijbel". En anders belt een onafhankelijk adviseur maar naar een aan de cliënt door te belasten collega die werkzaam is bij een Member, ongeacht of deze Member de gegevens bij Euronext, uit een intern systeem of uit een (in dit geval Franse) "bijbel" haalt.

    Helpdesken weten veel, maar ze kunnen spieken.
  3. forum rang 10 voda 20 februari 2020 08:53
    Meer rekeninghouders bij DeGiro

    FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
    Flatex AG
    30,50 0,00 0,00 % Frankfurter Wertpapierbörse (Xetra)

    (ABM FN-Dow Jones) DeGiro heeft in 2019 meer rekeningen geopend en het aantal transacties zien stijgen. Dit bleek donderdag uit cijfers van de Nederlandse online broker die wordt overgenomen door het Duitse Flatex.

    DeGiro zag het aantal rekeningen met 35 procent groeien naar 481.614 stuks. Het aantal retailtransacties steeg met 10 procent naar 19,2 miljoen.

    "Ondanks het recordaantal transacties was 2019 een jaar met lagere volumes bij particuliere beleggers", aldus de broker. Wel wist de broker naar eigen zeggen het marktaandeel te vergroten, door de stijging van het aantal rekeninghouders.

    DeGiro gaf geen inzicht in de winstontwikkeling in 2019.

    Door: ABM Financial News.
    info@abmfn.nl
    Redactie: +31(0)20 26 28 999

    © Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
  4. [verwijderd] 20 februari 2020 23:33
    Beste mede beleggers,

    Misschien is hier al vaker over gesproken maar vandaag ben ik weer [...] door De Giro. De afgelopen maand had ik Atlas (AAWW) aandelen in mijn bezit en van morgen maakte ik een fout en gaf ik om +/- 15:15 per ongeluk een verkoopopdracht van $ 32 voor 1395 aandelen. Gelukkig ontdekte ik de fout op tijd en rond 15:25 herstelde ik de fout en corrigeerde ik de verkoopopdracht van 1395 x $ 32 naar 1395 x $ 33. Maar op de een of andere manier lukte het niet. Vervolgens heb ik zeker nog 8 keer geprobeerd om de verkoopprijs aan te passen en elke keer kreeg ik een foutmelding. Het leek wel alsof ik niet meer bij mijn eigen aandelen kon. Omdat ik mijn fout om wat voor reden niet meer kon aanpassen heb ik maar de gehele verkoop een aantal keren geannuleerd.

    Tot mijn grote verbazing werd de verkoop toch op € 32,- uitgevoerd. Binnen tien minuten belde ik hen met de vraag de transactie onmiddelijk terug te draaien. Ik werd vervolgens vreselijk aan het lijntje gehouden. Ze konden mij niet verstaan, ze konden mijn naam, telefoon, adres en account niet vinden. Iets voor 18:00 belde ik weer en toen bleek dat een aantal pogingen om de verkoopprijs te verhogen en de uiteindelijke annuleringen waren doorgekomen (gelogd).

    Toch hebben zij tot op heden nog steeds niet de fout rechtgezet. Daarom mijn vraag aan jullie wat is jullie ervaring met De Giro. Zijn geannuleerde (verkoop)opdrachten van jullie toch uitgevoerd. Maak voor mij aub een onderscheid naar geannuleerde opdrachten voor beursopeningstijden (zoals bij mij), tijdens beursopeningstijden en na beursopeningstijden. Het zou ook fijn zijn als jullie open willen zijn in het bedrag. Bij mij gaat het maar om € 45.000. Want het kan natuurlijk zijn dat ze het bij kleine klanten wel en bij grote klanten niet durven.

    [Modbreak IEX: Gelieve op uw taalgebruik te letten, bericht is bij dezen aangepast.]
  5. [verwijderd] 20 februari 2020 23:46
    In de bijlage zie je trouwens de historie
    (15:13;52) foutieve verkoopopdracht van 1395 aandelen a $ 32
    (15:28;02) geaccepteerde verhoging van de verkoopprijs van $ 32 naar $ 33
    (15:28;36) niet geaccepteerde verhoging van de verkoopprijs van $ 32 naar $ 33 omdat deze kort daarvoor al succesvol was uitgevoerd.
    (15:29;00 - 15:29;53) 1 afgekeurde en 4 in afwachting staande verwijderingspogingen.
    (15:29;59) omdat ik dacht mijn verhoging en al mijn verwijderingspogingen waren geweigerd deed ik nog een laatste ultieme poging om de reeds geaccepteerde $ 33 verkoopprijs nog een keer in te voeren. Ook deze transactie in nog in afwachting.
  6. Shortwin51 21 februari 2020 00:17
    Medio oktober 2019 ontving ik een bericht van DeGiro over een aantal veranderingen, zoals:

    Abonnement op beleggen
    Bedrijven zoals Spotify, Netflix en Amazon bieden ons onbeperkt muziek of films voor een vast bedrag per maand. Vanaf maart 2020 gaan wij dit model ook aanbieden voor beleggen! Aanvankelijk is dit abonnement alleen van toepassing op Amerikaanse aandelen. Voor slechts €2,50 per maand krijgt u de mogelijkheid om te beleggen zonder transactie- en connectiviteitskosten.
    De komende maanden zullen wij u op de hoogte houden over deze nieuwe dienst.

    In de voobije maanden heb ik niets vernomen over deze nieuwe dienst. Inmiddels is het bijna maart. Krijg de indruk dat DeGiro een ballonnetje heeft opgelaten, waar niet veel lucht meer in zit.
  7. [verwijderd] 21 februari 2020 00:19
    Beste @shortwin51. Ik ben eigenlijk heel erg tevreden over DeGiro maar wat mij vandaag overkwam kon natuurlijk echt niet door de beugel maar om antwoord te geven op jou vraag weet ik dat DeGiro inderdaad gratis transactiekosten aanbied op een select aantal aandelen. Welke dat zijn is altijd heel erg moeilijk te achterhalen.
  8. forum rang 6 !@#$!@! 21 februari 2020 01:19
    quote:

    newsdam schreef op 20 februari 2020 23:33:

    Beste mede beleggers,

    Tot mijn grote verbazing werd de verkoop toch op € 32,- uitgevoerd.

    Toch hebben zij tot op heden nog steeds niet de fout rechtgezet. Daarom mijn vraag aan jullie wat is jullie ervaring met De Giro. Zijn geannuleerde (verkoop)opdrachten van jullie toch uitgevoerd. Maak voor mij aub een onderscheid naar geannuleerde opdrachten voor beursopeningstijden (zoals bij mij), tijdens beursopeningstijden en na beursopeningstijden.
    Ikzelf zit niet bij Degiro, maar heb wel problemen meegemaakt rond gehandelde koersen van orders die bij opening werden verhandeld.

    Het schijnt dat de openingskoers en handel op de Nasaq op een hele vreemde manier tot stand komt. Zo zijn er sowieso heel veel verschillende boeken die allemaal verschillende bied en laat koersen kunnen hebben (Arca is de meest bekende).
    Dan is het daarnaast ook nog zo dat de handel niet overal precies om 15:30 begint. Orders worden via een willekeurig systeem soms al een bepaalde tijd voor opening of pas een bepaalde tijd na opening verhandeld. Kan zover ik weet zelfs 1 of 2 minuten zijn geloof ik ?
    Dit doen ze zodat professionals niet gaan lopen kutten met bied en laat blokken door die op het laatste moment in te trekken of te plaatsen. Dat is door die willekeur niet mogelijk.
    Hoe het precies zit heb ik nooit uitgezocht, ik vond het te ingewikkeld en te tijdrovend om dat te doen.
    Maar het zou dus kunnen dat ook al probeer je 2 minuten voor opening je order te wijzigen, dat je in feite toch al te laat was omdat de beurs die wijziging al niet meer accepteerde vanwege dat systeem/regels.

    Uiteraard is dit weer iets wat de gemiddelde callcenter medewerker niet zal weten. Dat weten alleen specialisten van de backoffice (als je geluk hebt).
  9. forum rang 8 Leefloon 21 februari 2020 06:36
    quote:

    newsdam schreef op 20 februari 2020 23:33:

    Binnen tien minuten belde ik hen met de vraag de transactie onmiddelijk terug te draaien.

    Maak voor mij aub een onderscheid naar geannuleerde opdrachten voor beursopeningstijden
    Zo werkt dat niet. Dien een formele klacht in, die niet per se gegrond of onderbouwd hoeft te zijn.

    Van welke beurs!? DeGiro lijkt een "beurs" te kiezen die het goedkoopst is voor DeGiro en/of partners van DeGiro, maar nogal tegen het belang van de klant ingaat. Penny wise, pound foolish. Dan wordt de (nog gesloten?) NASDAQ alleen maar als "referentiemarkt" genoemd, en kunnen je aandelen via de een of andere ondoorzichtige "beurs" worden verkocht, wat misschien ook een beetje langzamer kan gaan met berichten over orderuitvoering en dergelijke. Meer schijven dan verwacht, en dergelijke.

    Algemeen advies: kies een broker die standaard handelt via dé centrale markt, met alle messcherpe concurrentie op die markt en met de openingstijden en communicatiesnelheden van die markt. Aldi-beurzen zuigen voor gewone beleggers. €0 of €1 besparen op de transactiekosten, maar veel meer inleveren door overal iets slechtere prijzen. Ongeveer net zoals "bestens" niet het beste maar het minst slechte was. Penny wise (lage kosten op de effectennota), pound foolish (geen deelname en bijdrage aan een veel competitievere markt).
  10. jrxs4all 21 februari 2020 10:56
    quote:

    newsdam schreef op 20 februari 2020 23:33:

    Beste mede beleggers,

    Misschien is hier al vaker over gesproken maar vandaag ben ik weer een poot gelicht door De Giro. De afgelopen maand had ik Atlas (AAWW) aandelen in mijn bezit en van morgen maakte ik een fout en gaf ik om +/- 15:15 per ongeluk een verkoopopdracht van $ 32 voor 1395 aandelen. Gelukkig ontdekte ik de fout op tijd en rond 15:25 herstelde ik de fout en corrigeerde ik de verkoopopdracht van 1395 x $ 32 naar 1395 x $ 33. Maar op de een of andere manier lukte het niet.
    Die correctie is zo te zien na 15:28 (9:28 lokale tijd) verwerkt en dan ben je volgens mij net te laat:

    www.nasdaqtrader.com/content/Technica...

  11. forum rang 8 Leefloon 21 februari 2020 11:40
    quote:

    jrxs4all schreef op 21 februari 2020 10:56:

    Die correctie is zo te zien na 15:28 (9:28 lokale tijd) verwerkt en dan ben je volgens mij net te laat:
    Kan; het aandeel wordt op minstens 5 beurzen verhandeld. Waaronder Europese, waarschijnlijk met Europese openingstijden en mogelijk afwijkende reglementen.
  12. forum rang 7 ffff 21 februari 2020 13:00
    Newsdam,

    Je postings aandachtig gelezen, maar na lezing wilde ik PRECIES HETZELFDE posten als wat JRX4 all jou schreef: Daar is totaal geen oplichterij of besodemieterij bij betrokken, maar jouw foutief opgegeven verkooporder is gewoon uitgevoerd. En eigenlijk Newsdam…. daarmee basta. Leefloon geeft ook al aan dat als je een order opgeeft bij een broker, die broker dat dan wel op diverse marktplaatsen kan laten uitvoeren. Dat gaat allemaal automatisch en… te laat is dan te laat.

    Peter
  13. [verwijderd] 21 februari 2020 13:35
    ik heb met andere brokers hele goeder ervaringen en als zij per ongeluk iets voor beurs verkocht hebben dan werd het altijd gestorneerd. Ik verwacht dat DeGiro oook nu gaat storneren want het is totaal onacceptabel. Dit was ruim voor beurs. tijdens beursopening het is natuurlijk een ander verhaal
  14. [verwijderd] 21 februari 2020 13:44
    beste
    quote:

    Leefloon schreef op 21 februari 2020 06:36:

    [...]
    Zo werkt dat niet. Dien een formele klacht in, die niet per se gegrond of onderbouwd hoeft te zijn.
    Bedankt voor je reactie. Stja, om er op een billeijke wijze eruit te komen heb ik hen voorgesteld om mij voor het verschil van 1 usd (33 - 32 usd) te compenseren. tenslotte was deze wijziging wel gewoon geaccepteerd zoals de screenshot laat zien. tenslotte was die verhoging tijdig en geaccepteerd maar op de een of andere manier hebben zij ondanks de tijdige aanpassing heeft een DeGiro handelaar mijn aandelen verkocht voor een lagere prijs.
  15. forum rang 4 shaai 21 februari 2020 13:48
    quote:

    newsdam schreef op 21 februari 2020 13:35:

    ik heb met andere brokers hele goeder ervaringen en als zij per ongeluk iets voor beurs verkocht hebben dan werd het altijd gestorneerd. Ik verwacht dat DeGiro oook nu gaat storneren want het is totaal onacceptabel. Dit was ruim voor beurs. tijdens beursopening het is natuurlijk een ander verhaal
    beste kans imo:
    "rond 15:25 herstelde ik de fout en corrigeerde ik de verkoopopdracht van 1395 x $ 32 naar 1395 x $ 33."

    maar werd uiteindelijk om 15:28 en paar seconden doorgevoerd:
    is jouw rond 15:25 eigenlijk 15:28? dan wellicht lastig ( 2 min voor tijd/ wellicht local rules)

    Is jouw wijzigingsinvoer echter voor/op 15:25 en dan pas 3 min later doorgevoerd, net 2sec na 15:28 (als dat 15:28 iets betekent volgens local rules) dan heb je daar een redelijke kans, lijkt mij.
  16. forum rang 8 Leefloon 21 februari 2020 14:30
    Kort samengevat leek een klacht mij al ongegrond, maar indienen kost "niets" en is een kleine moeite. Nee heb je; ja kun je krijgen, De door de klant zelf gekozen "beurs" is "Morgan Stanley", maar die kan als tuusenpartij de NASDAQ met NASDAQ-regels hebben gebruikt. De kans is groot dat de annulering íéts te laat was, in combinatie met iets met ICT, maar die kans is niet 100%. Een klacht kan zo simpel zijn als "Ik heb een klacht. Voorbeurs zag ik een fout ingevoerde limiet, die ik ondanks door u gelogde pogingen niet meer kon aanpassen. Tijdens beursuren kon ik nog steeds werken met die kennelijk nog niet uitgevoerde en onwijzigbare order, maar kreeg ik allerlei niet ter zake doende foutmeldingen. Graag een correctie; mijn schade en wijziging betrof een intraday overtroffen limet van 33.".
  17. jrxs4all 21 februari 2020 16:00
    quote:

    newsdam schreef op 21 februari 2020 13:35:

    ik heb met andere brokers hele goeder ervaringen en als zij per ongeluk iets voor beurs verkocht hebben dan werd het altijd gestorneerd. Ik verwacht dat DeGiro oook nu gaat storneren want het is totaal onacceptabel. Dit was ruim voor beurs. tijdens beursopening het is natuurlijk een ander verhaal
    Nogmaals - zie mijn vorige reactie - er is niets verkeerd gegaan bij DeGiro cq de Nasdaq.

    Je voert een order in tijdens de orderverzameling van de openingsveiling. Die openingsveiling is om 9:30 lokale tijd = 15:30 NL tijd.

    Die order corrigeer je om 15:28:02 NL tijd = 9:28:02 lokale tijd dus na 9:28 LT.

    Zie de regels: www.nasdaqtrader.com/content/Technica...

    Na 9:28 LT kun je niet meer zomaar alles wijzigen.

    Die order is gewoon uitgevoerd, er valt niets te storneren. Je hebt een fout gemaakt en die te laat gecorrigeerd, kan gebeuren.
  18. [verwijderd] 21 februari 2020 23:05
    beste
    quote:

    jrxs4all schreef op 21 februari 2020 16:00:

    [...]

    Nogmaals - zie mijn vorige reactie - er is niets verkeerd gegaan bij DeGiro cq de Nasdaq.
    Zie ook mijn vorige berichten en die van anderen. mijn wijziging van 32 naar 33 usd is gewoon geaccepteerd. Zie screenshot. Daar kan ook absoluut geen discussie over zijn.

    Ik accepteer dat de verwijderde opdrachten niet zijn uitgevoerd maar het is duidelijk dat het systeem gewoon mijn gewijzigde opdracht heeft geaccepteerd. waarschijnlijk had ik de opdracht ook voor voor :28;00 ingevoerd alleen is deze een paar seconden te laat verwerkt door DeGiro maar het was wel tijdig gezien de acceptatie.
4.496 Posts
Pagina: «« 1 ... 50 51 52 53 54 ... 225 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.