Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Binck« Terug naar discussie overzicht

BINCK in 2019

96 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Verkruimel 7 februari 2020 23:30
    quote:

    A3aan schreef op 4 september 2019 16:44:

    De naam Binck verdwijnt, evenals het platform. Alles gaat Saxo heten en handelen in de toekomst ook via hun platform. Weer wennen aan andere opzet. Zouden de tarieven ook goedkoper worden?
    Erg onwaarschijnlijk. Zo'n beetje het eerste dat ze deden nadat de verkoop rond was was het opheffen van het goedkope tarief Inactive.
    Ik moet nu opeens veel geld gaan betalen om niet te handelen - en kan dus weinig anders doen dan opstappen. Ik begrijp dat meer dan 100.000 anderen om dezelfde reden ook afnokken.

    In mijn geval ga ik naar DeGiro, waar ik al een tijd een goede relatie en goede ervaringen mee heb. Normaliter mag je bij een eenzijdige verandering van voorwaarden gratis uitstappen, maar bij Binck niet - toen ik het voorstelde werden ze arrogant op het grove af. Zelfs aan mijn vertrek willen ze nog verdienen.

    Ik was al ontevreden toen ze die kleurtarieven invoerden, en geheim hielden dat er een tarief zonder vaste lasten was - dat hoorden slechts diegenen die hard genoeg klaagden. Nu is helemaal duidelijk hoe Binck over klanten denkt, en Saxo heeft daar blijkbaar enkel nog een verslechtering in teweeggebracht. Ik zou zeggen: wegwezen nu het nog kan!
  2. Demenkovets 13 februari 2020 13:19
    Ze waren ook al flink aan het snijden in mijn portefeuille.
    Zonder enige kennisgeving of mijn toestemming gewoon -in hun ogen- waardeloze (US OTC) posities verwijderd. Volgens mij heb ik nooit een portefeuillemanager aangesteld, dan mezelf alleen. Ik kan dus zelf wel bepalen welke fondsen er met mijn welbevinden weggeschreven mogen worden. Daar is niet voor niets een officieel verzoekformulier voor. Meteen aan de bel getrokken, maar ze gaan er niks mee doen en ik ben ze dus gewoon kwijt. Terwijl bij sommige gewoon nog handel mogelijk was. Ongelooflijk.

    Na een hoop gezeur en kosten jaren terug met de overstap van Rabo naar Binck zit ik nog niet zo op een nieuwe overstap te wachten, maar dit soort rariteiten (niet het eerste minpuntje) helpen niet echt.
  3. forum rang 7 A3aan 13 februari 2020 14:43
    Ik ben al heel lang een trouwe klant bij Binck. Altijd goed contact gehad. Ook in het verleden op bijeenkomsten goede persoonlijke contacten met managers. Tarieven, wij kwamen er altijd tot tevredenheid beide partijen wel uit. Het zou toch jammer zijn als door die overname van Saxo het een rommeltje wordt. Ik kan mij voorstellen dat personeel ook minder gemotiveerd wordt met onprettige veranderingen. Als het inderdaad daar een soort snoeimes wordt zal ik toch moeten overwegen dan weg te gaan. En dat zou ik wel jammer vinden.
  4. forum rang 10 voda 25 februari 2020 09:17
    Financieel topman Binck vertrekt na 3 termijnen

    FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
    BinckBank -Acquired-
    6,35 0,00 0,00 % Euronext Amsterdam

    (ABM FN-Dow Jones) CFRO Evert Kooistra vertrekt na drie termijnen bij BinckBank. Dit bevestigde de online broker dinsdag, nadat het Financieele Dagblad dit schreef.

    Kooistra zal zich later dit jaar niet beschikbaar stellen voor een volgende termijn, aldus de woordvoerder van Binck. "Dit nadat met wederzijdse overeenstemming is bepaald dat het dan goed moment is om na 12 jaar het stokje door te geven", aldus de zegsman, die daarbij wees op het einde van de beursnotering door de overname door Saxo Bank en uit oogpunt van good governance.

    "Ik ben met zeer veel plezier 12 jaar CFRO geweest en laat met een goed gevoel straks een financieel zeer gezonde bank achter. Ik blijf actief betrokken tot mijn opvolger goed is ingewerkt, maar na drie boeiende en inhoudelijk zeer verschillende bestuurstermijnen zit mijn klus bij BinckBank er straks op en is het een mooi moment voor een nieuwe uitdaging", zei Kooistra zelf.

    "De opvolging is nog niet helemaal rond", zei de woordvoerder tegen ABM Financial News.

    Door: ABM Financial News.
    info@abmfn.nl
    Redactie: +31(0)20 26 28 999

    © Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
  5. [verwijderd] 25 februari 2020 09:33
    quote:

    Verkruimel schreef op 7 februari 2020 23:30:

    [...]Zo'n beetje het eerste dat ze deden nadat de verkoop rond was was het opheffen van het goedkope tarief Inactive.
    Huh? Ik zit nog steeds op inactive.

    Maar goed in de gaten houden dan. Ik heb 'iets' op schrift, maar heb op de website nooit gevonden wat de voorwaarden zijn...
  6. [verwijderd] 28 februari 2020 09:42
    quote:

    A3aan schreef op 26 februari 2020 14:54:

    [...]

    Ik heb voor het eerst dit jaar niets ontvangen. En mijn wijze en aantallen van handelen was niet anders dan in vorige jaren.
    Ik ben de laatste jaren aanmerkelijk minder gaan handelen, i.t.t. tot afgelopen jaar. Maar wellicht is die wijnstuurderij afgelopen.
    Binck érg traag vanmorgen, heeft me wél wat duiten gekost. Verkooporders gaan zeer traag.
  7. forum rang 10 voda 13 maart 2020 14:10
    Liesbeth Sinke nieuwe CFRO BinckBank

    FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
    BinckBank -Acquired-
    6,35 0,00 0,00 % Euronext Amsterdam

    (ABM FN-Dow Jones) Liesbeth Sinke is de nieuwe CFRO van BinckBank. Dit maakte de onlinebroker vrijdagmiddag bekend.

    Sinke volgt Evert Jan Kooistra op, die na ruim 12 jaar vertrekt bij Binck.

    De Nederlandsche Bank is inmiddels akkoord met de benoeming van Sink, die op 24 april zal worden aangesteld.

    Naast haar rol als CFRO binnen Binck zal Sinke de komende jaren ook een zeer belangrijke rol spelen bij de verdere financiële integratie van de bank met Saxo Bank.

    Sinke werkte eerder onder meer voor verzekeraar NN en pensioenuitvoerder MN.

    Door: ABM Financial News.
    info@abmfn.nl
    Redactie: +31(0)20 26 28 999

    © Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
  8. Demenkovets 8 januari 2021 14:06
    quote:

    Demenkovets schreef op 13 februari 2020 13:19:

    Ze waren ook al flink aan het snijden in mijn portefeuille.
    Zonder enige kennisgeving of mijn toestemming gewoon -in hun ogen- waardeloze (US OTC) posities verwijderd. Volgens mij heb ik nooit een portefeuillemanager aangesteld, dan mezelf alleen. Ik kan dus zelf wel bepalen welke fondsen er met mijn welbevinden weggeschreven mogen worden. Daar is niet voor niets een officieel verzoekformulier voor. Meteen aan de bel getrokken, maar ze gaan er niks mee doen en ik ben ze dus gewoon kwijt. Terwijl bij sommige gewoon nog handel mogelijk was. Ongelooflijk.

    Na een hoop gezeur en kosten jaren terug met de overstap van Rabo naar Binck zit ik nog niet zo op een nieuwe overstap te wachten, maar dit soort rariteiten (niet het eerste minpuntje) helpen niet echt.
    Om hierop terug te komen, één van deze fondsen heeft afgelopen December nog onder een flink volume gehandeld en ook nu nog gewoon weer een bid vs ask staan, waardoor ik mijn stukken alsnog makkelijk kwijt had gekund (had standaard een verkooporder staan, die was nu weg geweest). Dat geld ben ik nu dus mooi misgelopen. Ik vind het diefstal. Jammer dat je voor het handelen zo afhankelijk bent van dergelijke platformen waar medewerkers denken te moeten kunnen beslissen over JOUW geïnvesteerde geld.
  9. Antoon12 19 januari 2021 12:35
    Binck wordt weer de duurste.

    Eerst verhogen ze de vaste fee in 2020, dan gaan opties voor 0,60 cent ok eindelijk een concurrerend tarief. En de slimme jongens verhogen in 2021het optie tarief naar 1,75 . Waardoor ze weer de duurste zijn. Tijd om weer eens rond te kijken die de tarieven niet zo absurd verhogen.
  10. Demenkovets 19 januari 2021 17:04
    Vroeger was Binck echt klantgericht, voelde je je gewaardeerd en dacht men met je mee.

    Tegenwoordig ben je een spons die ze steeds verder proberen uit te knijpen. Klantenservice verdient inmiddels ook niet meer de naam service, waar het vroeger juist één van de sterke punten van Binck was. Klanten zijn verdienmodelletjes met een BSN geworden, dat was na de introductie van die belachelijke klantenpakketten enkele jaren terug al wel duidelijk. Tarieven vliegen omhoog, terwijl de mogelijkheden steeds schraler worden. Klant is koning? Bij Binck allang niet meer. Tenminste als kleine belegger krijg je de indruk dat ze je liever kwijt dan rijk zijn.

    Als er goede (betere) alternatieven zouden zijn en overstappen niet zo'n gedoe was ik inmiddels zeker al wel weg geweest.
  11. forum rang 7 A3aan 19 februari 2021 20:52
    quote:

    Zwollie schreef op 19 februari 2021 16:57:

    Mij is dit zojuist ook opgevallen. Wil 2000 euros omzetten naar USD, maar daar moet ik 100 euro voor betalen.. Vind dit persoonlijk erg veel. Hoe denken andere mensen hier over?
    valutakosten voor zo'n bedrag zijn ongeveer 6 dollar. Dat betaal ik in ieder geval bij Binck. Dus zo veel is dat niet.
  12. forum rang 8 objectief 19 februari 2021 21:02
    quote:

    Zwollie schreef op 19 februari 2021 16:57:

    Mij is dit zojuist ook opgevallen. Wil 2000 euros omzetten naar USD, maar daar moet ik 100 euro voor betalen.. Vind dit persoonlijk erg veel. Hoe denken andere mensen hier over?
    Uiteraard is het extreem veel, je kunt dit beter vermijden door bijv. $ transacties elders doen.
96 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.