Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,265   +0,065   (+1,25%) Dagrange 5,240 - 5,280 11.000   Gem. (3M) 179,9K

TomTom, februari 2020; de maand van de cijfers maar vooral van wat te doen met 400 Miljoen cash

1.146 Posts
Pagina: «« 1 ... 28 29 30 31 32 ... 58 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 11 februari 2020 22:32
    quote:

    Johan8 schreef op 11 februari 2020 22:22:

    news.microsoft.com/transform/along-wi...
    For example, Microsoft has built strong partnerships with TomTom, a leading independent location technology specialist, for traffic-based routing. In addition, we are working with TomTom and Moovit on developing a multi-modal trip planner, and with AccuWeather for weather reports and forecasts to increase awareness of weather events that will occur along a driver’s route.
  2. de koe 11 februari 2020 22:40
    tikel
    Reacties
    WASHINGTON (AFN/BLOOMBERG) - Techreuzen Apple, Facebook, Amazon, Microsoft en Google-moeder Alphabet moeten van de Amerikaanse concurrentiewaakhond FTC extra informatie geven over mogelijk honderden kleine deals in de afgelopen jaren. De toezichthouder wil kijken of ze met hun investeringen in start-ups andere opkomende bedrijven de nek om hebben gedraaid.
    "Bedrijven op het gebied van digitale technologie zijn een groot deel van de economie en ons dagelijks leven", benadrukte FTC-voorzitter Joe Simons in een verklaring. "Met dit initiatief kan de FTC acquisities in deze belangrijke sector van dichterbij bekijken en ook evalueren of de autoriteiten voldoende op de hoogte worden gesteld van transacties die de concurrentie kunnen schaden."
    Het is onduidelijk of deze actie van de FTC achteraf nog tot allerlei boetes, kosten en andere zaken kan leiden bij de techreuzen. Zij liggen wereldwijd onder een vergrootglas van toezichthouders. Bedrijven als Google en Facebook zijn de laatste jaren erg machtig geworden, vandaar dat autoriteiten alles goed in de gaten willen houden. Wat ook meespeelt is dat technologische ontwikkelingen soms erg snel kunnen gaan, wat het toezicht op techbedrijven bemoeilijkt.
  3. forum rang 6 Dutchy Ron 12 februari 2020 08:13
    Google Maps blijft wel fantastisch hoor. Geschikt voor iedere vorm van vervoer, heel veel POi’s, gisteren nog een Franse menukaart ontcijfert vanuit Google Maps ..... met afbeeldingen van gerechten in een Frans restaurant. Daar kan geen enkele andere mapmaker aan tippen ..... ook niet als je diepe zakken hebt zoals Apple of Huawei. Business model van Google Maps is gewoon super
  4. forum rang 6 NewKidInTown 12 februari 2020 09:51
    Goed beschouwd een saaie dag met een tikkie hogere koers in lijn met het algehele beeld.
    Gebeurde er maar iets spannends, either way. Even snel richting de 9,99 of 10,33 zou ik beide graag zien maar acht de kans klein. Berichten van TT zie ik ook nog niet aankomen zo snel.
  5. [verwijderd] 12 februari 2020 09:52
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 12 februari 2020 08:14:

    ”There are 'two fundamental problems that Maps solves'. “I should be able to locate where I am and go wherever I want to, using directions.”
    \

    Eens vwb de twee fundamentele problemen die opgelost moeten worden binnen Maps, daarnaast zal degene die de mooiste, meest uitgebreide maps tot haar beschikking heeft de race om de gunst van de consument winnen.
    Jouw voorbeeld van het kunnen inzien van de menukaart van een gelokeerd restaureant is daar een goed voorbeeld van maar ook andere info is cruciaal zoals openbaar vervoer gegevens ed.

    Dat Google in het verleden vooropliep moge duidelijk zijn echter onderschat een concurrent als Apple niet. De traffic info die Apple aanbiedt via TT is beter dan bij Google en ook hun 3D beelden kunnen de vergelijking met Google moeiteloos doorstaan.
  6. forum rang 6 tatje 12 februari 2020 09:57
    quote:

    Johan8 schreef op 11 februari 2020 22:22:

    news.microsoft.com/transform/along-wi...
    www.youtube.com/watch?v=iyIOl-s7JTU

    We zullen het zien.

    De kaarten, letterlijk en figuurlijk liggen er goed bij.

    Klasse Johan8.

    Wacht geduldig op het FY 2019 rapport.

    Golden years in aantocht :-)

    We zullen zien.

    www.youtube.com/watch?v=JUuRGRcY9O0
  7. forum rang 6 tatje 12 februari 2020 10:03
    Hoe kunnen de grootten nog aan aandeeltjes TT komen.

    De koers niet op 1 plaats houden en niet blijvend laten stijgen.

    Maar schudden, tenminste 20 centen tussen high and low.

    Blijvend een stijgende tendens, dan krijgen de grootten ze ook niet.
    Koers is vorig jaar 11,80 geweest en al die figuren die rond de 11 zouden verkopen, zitten er nog in.

    Moeilijk mensen te vinden die consequent zijn :-)

    Volgens mij is het een gezegde : niets veranderlijker dan een mens.

  8. forum rang 6 tatje 12 februari 2020 10:26
    Transcript Q4 2019 en FY 2019.

    Harold : Order intake and win rate were high. We converted most of the opportunities that were available to us, including the first HD Map deals. ( met een platform )( Transactional map making system )

    Tatje : daarom maar een backlog zodat we het orderboek 2019 niet kunnen becijferen.

    Harold : ( kan niet vinden waar ) maar 2019 was een beter jaar dan 2018.
    Tatje : dank je de koekkoek.

    Alain de Teaye : zonder platform doe je niet mee, dan werk je met een batch systeem en dat is not done.

    Prettige dag verder :-)

    Hopelijk komen er nog wat krenten aan :-)
  9. forum rang 6 NewKidInTown 12 februari 2020 10:28
    quote:

    boem! schreef op 12 februari 2020 09:52:

    ....Jouw voorbeeld van het kunnen inzien van de menukaart van een gelokeerd restaureant is daar een goed voorbeeld van....
    Ach, wanneer gebruik je dat nou echt ?
    Meestal rijd je op dagelijkse routes en is snelheid en gemak veel belangrijker dan de menukaart, je kent de resto's wel zo langzamerhand.
    Alleen op sporadische routes in het buitenland is het wel gemakkelijk om in ieder geval te weten hoe ver een grote aanlegplaats (op de borden en in elke navigatie) is waar je kunt eten, meestal dan keuze uit een snelle hap of een iets uitgebreidere kaart in meerdere restaurants. En als het je niet bevalt, rijd je een klein half uurtje verder.
    Wil je "echt uit eten" in een onbekendere omgeving, dan doe je al van te voren je huiswerk en ga je niet onderweg eens op zoek naar een aantrekkelijke menukaart.

    "Moeilijk mensen te vinden die consequent zijn :-)"

    Heeft u mij nodig ?
  10. forum rang 6 NewKidInTown 12 februari 2020 11:06
    quote:

    boem! schreef op 12 februari 2020 09:52:

    Eens vwb de twee fundamentele problemen die opgelost moeten worden binnen Maps, daarnaast zal degene die de mooiste, meest uitgebreide maps tot haar beschikking heeft de race om de gunst van de consument winnen.
    Denk dat het proces iets anders gaat verlopen.
    De gemiddelde en grote bulk van consumenten kiest als eerste voor een vervoermiddel, van een bepaald type en merk. Vervolgens kiest de consument voor een aantrekkelijke "aanbieding" waarbij een navigatiesysteem al of niet gecombineerd met een volledig media-systeem geintegeerd is, "gratis" of tegen een zo aantrekkelijk mogelijke meerprijs. Als sluitpost in het proces in de strijd om de consument, zullen forse "kortingen" moeten worden geboden, keuze uit verschillende opties en navs. Aantallen zijn belangrijk.

    ******

    Koersverloop vergelijkbaar met gisteren, langzaam meestijgend in een opgaande markt. Vandaar dat u mijn voorbeschouwing van vanmorgen heeft moeten missen, het zou maar meer van het zelfde zijn geworden.

    Er zou nog een spike-je kunnen komen tot net iets hoger dan het hoogtepunt van een week geleden (kom ik toch weer rond de hiervoor genoemde 10,33 wat is het nou helemaal?).
  11. [verwijderd] 12 februari 2020 11:23
    quote:

    NewKidInTown schreef op 12 februari 2020 11:06:

    [...]
    Denk dat het proces iets anders gaat verlopen.
    De gemiddelde en grote bulk van consumenten kiest als eerste voor een vervoermiddel, van een bepaald type en merk. Vervolgens kiest de consument voor een aantrekkelijke "aanbieding" waarbij een navigatiesysteem al of niet gecombineerd met een volledig media-systeem geintegeerd is, "gratis" of tegen een zo aantrekkelijk mogelijke meerprijs. Als sluitpost in het proces in de strijd om de consument, zullen forse "kortingen" moeten worden geboden, keuze uit verschillende opties en navs. Aantallen zijn belangrijk.

    ******

    Je bivakkert nog steeds in het Jos Versteeg tijdperk met PND's en separate navigatie oplossingen.

    Ooit gehoord van de trend naar connected cars met full integrated info-systems
  12. forum rang 6 NewKidInTown 12 februari 2020 11:39
    quote:

    boem! schreef op 12 februari 2020 11:23:

    Je bivakkert nog steeds in het Jos Versteeg tijdperk met PND's en separate navigatie oplossingen.

    Ooit gehoord van de trend naar connected cars met full integrated info-systems
    Ja, naar keuze uit de verschillende aanbieders door de carmakers. Die zullen zich nooit vastleggen op 1 toeleverancier.

    Het blijft HANDEL, net als het aandeel.
  13. de koe 12 februari 2020 12:09
    Column: Hé Mercedes, wakker worden!
    author avatar
    Door JOS VERSTEEG
    Updated 38 min geleden
    3 uur geleden in FINANCIEEL

    Net zoals de iPhone Nokia van tafel veegde, dreigt de Amerikaanse Techindustrie nu ook Das Auto te verpulveren.

    Nog geen tien jaar geleden gaf oud Microsoft-bestuurder Stephen Elop zijn inmiddels beroemde toespraak aan de werknemers van Nokia: ’We are standing on a burning platform.’ Als je op een brandend olieplatform op zee staat, zijn je mogelijkheden om de zaak te redden vrij beperkt. Nokia verloor uiteindelijk de smartphones business door te lang vast te houden aan het verouderde operating system Symbian.

    Onverwacht verlies

    Hieraan moest ik denken toen Daimler gisteren met een onverwacht verlies over het vierde kwartaal van 2019 kwam. Dat het slecht ging met de Duitse autobouwer was inmiddels wel duidelijk. Na drie winstwaarschuwingen op rij was de hoop op snel herstel er wel uit.

    Dat Daimler vier en een halfjaar na dieselgate nog steeds ieder kwartaal over het emissieschandaal spreekt, zoals Deutsche Bank analist Tim Rakossa in de conference call klaagde, is niet best. Het te grote aantal modellen, de handelsoorlog en de problemen met het virus in China; het valt allemaal op te lossen.

    Nee, veel groter is het gebrek aan een goed software platform. De ontwikkeling van ’Hey Mercedes’ lijkt niet echt het begin van een nieuw tijdperk, zoals Der Spiegel enige tijd geleden schreef.

    Dat Tesla mijlen voor loopt mag duidelijk zijn; het bedrijf is inmiddels al bijna evenveel waard als Daimler, BMW en Volkswagen bij elkaar.

    Interessanter vind ik echter de ontwikkeling van Alphabet’s Waymo. Alphabet geeft geen cijfers van dit dochterbedrijf, maar de schattingen van de waarde liggen tussen de $175 en $250 miljard. En dat is weer bijna het dubbele van Tesla.

    Waymo lucratiever

    Waymo maakt geen auto’s, maar bouwt op basis van de grote datakennis van Google een intelligent systeem voor zelfrijdende auto’s. Waymo CEO John Krafcik wil volgens eigen zeggen geen concurrent van de auto-industrie worden, maar heeft een heel ander model voor ogen. En dat lijkt mij veel lucratiever.

    Ten eerste ontwikkelt Waymo een bedrijf van zelfrijdende taxi’s, waar de klant per kilometer afrekent. Maar naast de taxi’s ligt er een nog veel grotere markt voor de bezorging van goederen. Ten slotte zou Waymo meer autoproducenten softwarelicenties kunnen uitgeven zoals het bij Fiat Chrysler heeft gedaan.

    De voorsprong van Waymo is al zo groot dat de traditionele autobedrijven die nauwelijks meer kunnen inhalen. Dat is denk ik de grootste zorg van Daimler.
    www.telegraaf.nl/financieel/145716355...
  14. forum rang 6 ketchup 12 februari 2020 12:35

    Waymo waarde ligt volgens US analisten ergens tussen de 100 en 150 miljard bij een eventuele IPO
    de 250 miljard die de heer Versteeg noemt was ooit jaren geleden de waarde die MS ( Morgan Stanley ) aangaf in hun beste rapport ooit dat zich concentreerde welke de top 25 bedrijven zouden kunnen zijn die het meeste stonden te profiteren van de ontwikkelingen binnen een veranderende wereld voor mobility/transport

    zij hadden toen al in focus dat Tech (on Wheels) de traditionele Car Industrie dreigde te ondermijnen

    je kan geloven dat ze bij Daimler, zowel als bij Toyota eeuwig spijt hebben dat ze hun 10% belang destijds in Tesla met een miljard profit hebben verkocht

    Daimler of Toyota had ( volgens geruchten) zelfs ooit de optie om tot 25% te kunnen callen
    Net zoals Bill Gates eeuwig spijt heeft dat hij destijds zijn krediet aan Apple in cash terugvorderde ipv in aandelen.
    MSFT/Gates had ook gewoon vandaag de dag 20% van Apple's stock kunnen bezitten.

    wat dat betreft kunnen ze een voorbeeld nemen aan Nestlé die hebben dat gewoon perfect voor zichzelf weten te regelen bij l'Oréal
1.146 Posts
Pagina: «« 1 ... 28 29 30 31 32 ... 58 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.