Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel Tesla OTC:TSLA.Q, US88160R1014

Vertraagde koers (usd) Verschil Volume
430,600   +9,980   (+2,37%) Dagrange 415,411 - 434,510 72.698.055   Gem. (3M) 91,6M

Tesla blow-off

7.898 Posts
Pagina: «« 1 ... 210 211 212 213 214 ... 395 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 3 februari 2020 18:10
    Pfff, wat een ongelooflijke koersontwikkeling zeg!

    Ik zit er zelf niet in, maar wel prachtig om te zien hoe de visie, volharding en het doorzettingsvermogen van Musk en iedereen bij Tesla nu zo enorm gewaardeerd worden. Grote risico’s genomen, maar met de juiste visie is er uiteindelijk ook echt resultaat!

    De koersontwikkeling bevestigt maar weer eens de buy and hold strategie. Heel mooi om te zien en iedereen hier gefeliciteerd met dit geweldige resultaat!
  2. thejaguar 3 februari 2020 18:14
    ik ma van gdutcheon en consorten niet over tesla meepraten omdat ik kritisch ben, maar ik doe het toch maar: de koersstijging van het aandeel tesla gaat steeds belachelijker vormen aannemen. een waarschuwing is echt op zijn plaats: een bedrijf dat in de 10 jaar van zijn bestaan nog nooit winst heeft gemaakt en misschien ook nooit winst gaat maken en grote schuldposities heeft en nu een paar kwartalen een totaal opgeklopte winst laat zien is zomaar 135 miljard dollar waard.
  3. [verwijderd] 3 februari 2020 18:17
    @thejaguar: hoezo is de winst opgeklopt?

    Dat de winstgevendheid op de LT nog bewezen moet worden, dat klopt, maar het uitrollen van het ontwikkelde concept over verschillende continenten geeft wel een mogelijke indicatie. De ontwikkelkosten zijn gemaakt, nu is het gewoon copy paste.....
  4. forum rang 6 RJ 80 3 februari 2020 18:21
    quote:

    Skater schreef op 3 februari 2020 17:44:

    [...]
    "je" was bedoeld als mensen in het algemeen.
    Als het echt de shorts zijn doe afwikkelen in een meest illiquide aandeel, is het alleen timing en eieren voor het geld kiezen.
    De entiteiten die de shorts hielden hadden hun geld wellicht allang verdiend met grotere gewone aandelen. Geen centje pijn, al moet je de reacties op Yahoo Finance eens lezen...
    Ah zo, dat had ik niet begrepen. Short term wel met je eens hoor, deze koersontwikkeling gaat proporties te buiten voor nu.
  5. forum rang 6 RJ 80 3 februari 2020 18:22
    quote:

    thejaguar schreef op 3 februari 2020 18:14:

    ik ma van gdutcheon en consorten niet over tesla meepraten omdat ik kritisch ben, maar ik doe het toch maar: de koersstijging van het aandeel tesla gaat steeds belachelijker vormen aannemen. een waarschuwing is echt op zijn plaats: een bedrijf dat in de 10 jaar van zijn bestaan nog nooit winst heeft gemaakt en misschien ook nooit winst gaat maken en grote schuldposities heeft en nu een paar kwartalen een totaal opgeklopte winst laat zien is zomaar 135 miljard dollar waard.
    Erg ongefundeerd.
  6. thejaguar 3 februari 2020 18:34
    straks, als de accountant naar de cijfers van tesla kijkt, zal blijken dat de winst totaal opgeklopt is. het gaat hier om non GAAP cijfers, de echte (GAAP) cijfers moeten dus nog komen. tesla rekent allerlei kosten niet of slechts voor een deel mee, het gaat bijvoorbeeld om kosten voor onderhoud, om de kosten van aandelenopties en om uitgestelde betalingen.
  7. löngterm 3 februari 2020 18:45
    quote:

    thejaguar schreef op 3 februari 2020 18:34:

    straks, als de accountant naar de cijfers van tesla kijkt, zal blijken dat de winst totaal opgeklopt is. het gaat hier om non GAAP cijfers, de echte (GAAP) cijfers moeten dus nog komen. tesla rekent allerlei kosten niet of slechts voor een deel mee, het gaat bijvoorbeeld om kosten voor onderhoud, om de kosten van aandelenopties en om uitgestelde betalingen.
    Wat doet iemand die blijbaar niet in staat is een balans te lezen op een forum voor beleggers? Daarnaast doe je ook nog eens alsof je er wel verstand van hebt wat het alleen maar belachelijker maakt.

    Wanneer je ook meer een minuut de moeite had genomen naar de q4 cijfers van Tesla had gekeken zie je dat zowel de Gaap als Non gaap gerapporteerd wordt... (beide waren positief)

    Over het hele jaar gezien was alleen de Non Gaap een winst.
  8. thejaguar 3 februari 2020 19:17
    waar het vooral om gaat is dat het hier niet om goedgekeurde cijfers gaat, het zijn 'slechts'Q4 cijfers, geen jaarcijfers. er staat ook bij 'unaudited'. en tesla staat erom bekend te goochelen met cijfers, financieel analisten klagen ook over de ondoorzichtigheid van de tesla-cijfers. en de prognoses van tesla waren - to put it mildly - lang niet altijd accuraat.
  9. forum rang 10 voda 3 februari 2020 19:21
    Daar gooit farmaceut Gilead GILD$66,76+5,63% hoge ogen. De koers van het bedrijf gaat omhoog op het nieuws dat Gilead zou een rol kunnen spelen bij de bestrijding van het virus. Gilead stelde vrijdag tegenover persbureau Reuters dat het in China zijn experimentele antivirale medicijn remdesivir tegen ebola heeft verstrekt aan een klein aantal patiënten die besmet zijn met het virus. Ook autofabrikant Tesla TSLA$772,74+18,78% wint opnieuw fors in de Nasdaq.

    fd.nl/beurs/1333412/hogere-opening-wa...
  10. [verwijderd] 3 februari 2020 19:28
    Ik weet niet of Tesla nu ineens door een accountant teruggefloten gaat worden hoor. Hoeveel werden ze voorheen gecorrigeerd? Is de nieuwe CFO een korte termijn denker?

    Geen reden voor mij aan de cijfers te twijfelen. De keuzes op het gebied van supply chain en brand/product management echter...

    Enige nieuwtje is dat ze nu ook cellen van CATL gaan kopen. Terwijl ze zelf de grootste cellenfabriek hebben met de laagste kostprijs. Toch? Leest voor mij als een toegave van falen. Waarom niet meteen flink wat Panasonic lijnen opgesteld in Shanghai, lekker goedkoop?

    Enige valide reden zou een grote batterijrevolutie zijn. En daartoe geheel nieuwe machines nodig. Dus dan maar gaatjes vullen met leveringsovereenkomsten, waarom de rest van de automobiel industrie al grijze haren aan over heeft gehouden slash uit het hoofd getrokken.
    Maar ik denk niet dat de investeerders zoveel achter het nieuwtje lezen. Meer van "oh wow, kijk nou eens hoe cool Tesla wel is, zelfs CATL wil ze gaan beleveren".
  11. löngterm 3 februari 2020 20:20
    quote:

    Skater schreef op 3 februari 2020 19:28:

    Ik weet niet of Tesla nu ineens door een accountant teruggefloten gaat worden hoor. Hoeveel werden ze voorheen gecorrigeerd? Is de nieuwe CFO een korte termijn denker?

    Geen reden voor mij aan de cijfers te twijfelen. De keuzes op het gebied van supply chain en brand/product management echter...

    Enige nieuwtje is dat ze nu ook cellen van CATL gaan kopen. Terwijl ze zelf de grootste cellenfabriek hebben met de laagste kostprijs. Toch? Leest voor mij als een toegave van falen. Waarom niet meteen flink wat Panasonic lijnen opgesteld in Shanghai, lekker goedkoop?

    Enige valide reden zou een grote batterijrevolutie zijn. En daartoe geheel nieuwe machines nodig. Dus dan maar gaatjes vullen met leveringsovereenkomsten, waarom de rest van de automobiel industrie al grijze haren aan over heeft gehouden slash uit het hoofd getrokken.
    Maar ik denk niet dat de investeerders zoveel achter het nieuwtje lezen. Meer van "oh wow, kijk nou eens hoe cool Tesla wel is, zelfs CATL wil ze gaan beleveren".
    Je portretteerd dat de investeerders meer zo kijken van "oh wow, kijk nou eens hoe cool Tesla wel is, zelfs CATL wil ze gaan beleveren"

    Ondertussen zeg je zelf aan het begin van die alinea dat je als enige reden kan bedenken dat het een grote batterijrevolutie is of het toegeven van Tesla dat ze falen.

    Als er hier iemand is die niet na denk over de onderliggende reden ben je het dus ironisch gezien zelf.

    Hier even een aantal redenen die ik zo 1-2-3 kan bedenken zonder er tijd in te stoppen:

    1: De panasonic joint venture schaalt minder snel dan Tesla zou willen door de conservatieve blik van de Aziatische top.

    2: Tesla wil niet afhankelijk zijn van maar 1 producent om een betere onderhandeling positie te krijgen.

    3: CATL, LG chem, en Panasonic namen alle drie deel aan onderhandelingen en CATL had de beste papieren/prijzen/cel capaciteit.

    4: Panasonic heeft niet genoeg raw-materials om te schalen op het niveau dat Tesla wil. Door gebruik te maken van CATL wordt er een geheel andere supplychain ingeschakeld waar nog wel meer ruimte voor groei is.

    5: Joint ventures raken verwikkeld in learning races. Tesla heeft alles van Panasonic al in beeld in Nevada. CATL heeft andere productie systemen en core capabilities die op deze manier ook rechtstreeks inzichtelijk worden voor Tesla. Hierdoor kan Tesla zich beter voorbereiden op de eigen cell productie in de toekomst.

    En er zijn nog tig andere redenen die mensen met verstand van zaken zullen kunnen geven.

    Nogmaals je beschuldigd mij er van woorden bij anderen in de mond te leggen ect. Zelf generaliseer je alle investeerders met 1 zin alsof het niets is. Zoel hypocriet als naïef als je het mij vraagt.
  12. [verwijderd] 3 februari 2020 20:57
    @löngterm
    Blijft dat het een klant wordt van cellen waar het zichzelf als marktleidende producent/JV presenteerde.

    Ja, ik verwacht zeker dat ze grote stappen gaan zetten tzt, net als anderen in de cellen markt. Maar nu auto's gaan maken met ingekochte cellen terwijl het heel idee van de gigafactories is dat ze hun eigen cellen maken onder hetzelfde dak als de assemblagelijn...toch best wel een fail. Niet weg te poetsen met "oh, er is zoveel vraag naar auto's". Dat wisten we al een tijd, daar is die hele fabriek voor.

    We kunnen alleen hopen dat Tesla die relaties goed kan inzetten voor BRUTE capaciteit van cellen, zodra ze daadwerkelijk weer even een voordeel hebben op de rest van de wereld.
    Een voordeel heb je niets aan als je het niet omzet in winst.

    Wat heeft Tesla nu aan de GF1 JV gehad? Voor de Model 3s die ze maakten waren, in theorie, de cellen goedkoper dan meteen gewoon een tender uitzetten. Maar is dat in de praktijk wel zo?

    Die next gen cellen worden écht een grote klap beter en goedkoper. Er dan mondjesmaat een paar maken voor een topmodel, daarmee vergooi je elke dag miljoenen aan edge. Schalen die hap, zo snel mogelijk al je andere cellen vervangen. Zo gruwelijk hoog mikken met productie dat je overhoudt. Lekker belangrijk, je hebt een hele ren met kippen die gouden eieren leggen. Voeren en laten leggen, die eieren kom je wel vanaf.

    Tesla is inmiddels zo'n begrip dat ook zelfrespecterende merken zich kunnen veroorloven met Tesla tech te werken. Mercedes deed dat jaren geleden al.
    Verkoop die cellen! Als ze beter zijn, zal de marge geweldig zijn. Automakers en de industrie in het algemeen regelen direct toepassingen.

    Nu Tesla binnen is in China, is er ook nauwelijks nog reden te vrezen voor IP roof. Stel iemand doet reseverse engineering op die cellen. Denk je dat één Chinees die dingen wil namaken zonder licentie? Dan ken je China nog niet.

    De 2170 cellen werden een beetje een domper. Ze zijn technisch super maar amper genoeg productie voor Model 3. En Tesla groeit als een gek. 1 autofabriek er al bij, volgende in aanbouw. Binnenkort nog een paar.
7.898 Posts
Pagina: «« 1 ... 210 211 212 213 214 ... 395 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.