Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,405   -0,025   (-0,46%) Dagrange 5,275 - 5,445 118.276   Gem. (3M) 194,3K

Tomtom eerste kwartaal 2020...

1.539 Posts
Pagina: «« 1 ... 67 68 69 70 71 ... 77 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Dickit o 28 januari 2020 17:21
    quote:

    boem! schreef op 28 januari 2020 17:09:

    [...]

    Het is voor mij volstrekt duidelijk waarom TT in de afwachtingsstand staat van 10 euro.
    Ik weet dat ik in herhaling val maar het zijn de analisten die de koers kunnen beinvloeden met hun adviezen en niemand anders.

    Het afgeven van een zeer agressieve FCF van 5 euro per aandeel in 2030 met de verzekering dat TT in de tussentijd niet verkocht wordt geeft de analisten alle tijd om het principe "eerst zien dan geloven" in de praktijk te brengen.

    Die houding wordt versterkt doordat HG niet het hyper-positieve gedrag vertoont dat pay-rol CEO's eigen is.
    HG weet waar hij over praat en ontkent de gevaren niet die aan deze risicovolle onderneming zijn verbonden maar benadrukt de kansen die een relatief klein bedrijf als TT heeft om een beslissende rol te spelen bij de grote jongens.
    Daarbij vergeet hij ook niet wat er voor hem en de overige FF in het vat zit qua vermogenswinsten indien zij succesvol blijken te zijn.

    HG wacht rustig af totdat de analisten de koers noodgedwongen de noordelijke richting op dirigeren.

    Dieven zijn mensen die niets presteren en zich verrijken aan anderen.
    Hoe jij HG in dat gilde wil of kan zien is mij een raadsel.

    Door zichzelf en zijn discipelen bonussen toe te delen waarvoor geen prestatie is geleverd.
    En halve of hele onwaarheden verkondigt.
    Bijv. Sport draait fantastisch en pakweg 3 maanden later wordt de stekker er uit getrokken.

  2. [verwijderd] 28 januari 2020 17:29
    quote:

    Brouwer285 schreef op 28 januari 2020 16:50:

    @boem
    www.tomtom.com/company/press-releases...

    Uitgaande van bovenstaande percentages lijkt de median momenteel rond de 5+ jaar te liggen, 2025? De backlog zal moeten groeien als indicatie voor groei in automotive over die periode. Als bijv. de backlog bij komende cijfers op 1,8 staat (groei van >10%) lijkt me dit een goed teken, zo kijk ik ernaar, zal inderdaad wel prettig zijn als ze iets van een (vaste) periode afgeven voor deze backlog. Een dalende backlog zal tamelijk negatief zijn. Echter als de tijdslijn van deze backlog ook kleiner wordt ligt dit anders. Aan de andere kant een stijgende backlog over een grotere tijdslijn zegt ook niet veel. Hoop dat ze met iets van een (vaste) backlog tijdslijn kunnen komen anders hebben we eigenlijk niets aan deze informatie.
    Je hebt volledig gelijk indien je naar IFRS omzet kijkt, die tendeert inderdaad naar +5 jaar, waar ik op doelde is wat is de ECHTE GEPRODUCEERDE omzet en dan denk ik dat 4 jaar eerder aan de beurt komt.
    Het maakt veel uit of je 245 mio rapporteert of 400 mio als Automotive omzet in 2019 zeker voor degenen die uitgaan van de platte cijfers.
    De nieuwe back-log zal ons in ieder geval iets wijzer maken.
  3. forum rang 6 tatje 28 januari 2020 17:36
    Hallo ketchup.

    het late melden van deals, het degraderen uit de midcap naar smallcap, nooit enige verwachting afgeven voor financiële benefits/impact bij het afsluiten van deals
    het opvoeren van opex, het afschrijven van assets

    Allemaal akties om : dat alles bij TT eraan gelegen is om externe interesse uit dit aandeel te houden.

    Door de externe interesse uit het aandeel te houden ( tatje : voor 2019 en 2020 )

    Taco op de CMD.
    Next year, we will reassess our
    optimal balance sheet position, which
    could result, amongst other things,
    into a share buyback program

    een buyback programma en al die andere zaken, om een optimale balans te bereiken, hebben voor mij baat bij een lage gematigde koers :-)

    Geen dirty, dan maken ze in 2019 en 2020 hun woorden waar.

    Leuk is anders, maar ik zoek naar WAAROM !
  4. [verwijderd] 28 januari 2020 17:53
    @Tatje het WAAROM is evidend.

    Niet alleen presenteren zij zich als de enige, onafhankelijke en zelfstandige aanbieder als bedrijf voor HD-maps maar daarnaast zijn zij ook de enige onafhankelijke en zelfstandige eigenaar van dat bedrijf.

    Het bezitten van een beursnotering heeft naast een aantal nadelen ook vele voordelen zoals het makkelijker verhandelbaar zijn van gedeelten van je belang in het bedrijf en de kans dat analisten het aandeel oppikken en er een waarde aan toekennen die de realiteit overtreft.

    Indien jij weet wat de onderliggende minimale waarde is van het bedrijf en jij beoordeelt die als ver boven de huidige marktwaarde qua huidige koers waarom zou je je druk maken.
  5. [verwijderd] 28 januari 2020 18:03
    quote:

    boem! schreef op 28 januari 2020 17:53:

    @Tatje het WAAROM is evidend.

    Niet alleen presenteren zij zich als de enige, onafhankelijke en zelfstandige aanbieder als bedrijf voor HD-maps maar daarnaast zijn zij ook de enige onafhankelijke en zelfstandige eigenaar van dat bedrijf.

    Het bezitten van een beursnotering heeft naast een aantal nadelen ook vele voordelen zoals het makkelijker verhandelbaar zijn van gedeelten van je belang in het bedrijf en de kans dat analisten het aandeel oppikken en er een waarde aan toekennen die de realiteit overtreft.

    Indien jij weet wat de onderliggende minimale waarde is van het bedrijf en jij beoordeelt die als ver boven de huidige marktwaarde qua huidige koers waarom zou je je druk maken.
    De vraag is:krijg je als belegger de waarde ooit te zien?
  6. forum rang 6 Dutchy Ron 28 januari 2020 18:27
    It is only a matter of time before Super Cruise is available on all Cadillac products. The system requires a revised vehicle electrical architecture and that will go in place on other models as they receive mid-cycle or full changeovers.

    Het zou toch niet ...?? :-)

    www.thedetroitbureau.com/2020/01/cadi...

  7. forum rang 6 Dutchy Ron 28 januari 2020 18:28
    Cadillac recently mapped another 70,000 miles of U.S. roads, meaning Super Cruise now can operate in hands-free mode on over 200,000 miles of highways.
    And, for 2021, it will add the ability for a motorist to change lanes simply by tapping on the turn signal.
    “This is our most extensive update we’ve made to Super Cruise since its debut,” said Mario Maiorana, Super Cruise chief engineer. “In addition to the automated lane change functionality, we’ve made improvements to the user interface and hands-free driving dynamics.”
    Cadillac says around 30% of CT6 buyers have opted for Super Cruise, the automaker adding in a release that, “Customers are engaging the system around 50% of the time when available.”
    What is now called Enhanced Super Cruise will be offered on the Cadillac ST4 and CT5 sedans – the big CT6 going out of production. It also will be added to the 2021 Escalade when the fifth-generation SUV launches later this year.
    A number of competitors offer similar semi-autonomous lane-keeping technology. Only a small handful, including Tesla and Mercedes-Benz, have added lane-change capabilities.
1.539 Posts
Pagina: «« 1 ... 67 68 69 70 71 ... 77 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.