Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
4,958   -0,038   (-0,76%) Dagrange 4,930 - 5,060 96.264   Gem. (3M) 200,2K

Tomtom eerste kwartaal 2020...

1.539 Posts
Pagina: «« 1 ... 32 33 34 35 36 ... 77 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. jovi 16 januari 2020 21:14
    quote:

    Was here schreef op 16 januari 2020 20:32:

    Toyota heeft een kwart van de aandelen van Denso. Verder werken bosch en denso veel samen

    [...]
    De invloed van Toyota op Denso is aanzienlijk. De invloed gaat veel verder dan 25% van de aandelen.

    Bosch en Denso zijn wereldwijd de grootste concurrenten van elkaar op het gebied van automotive elektronica en software. Maar omdat de grote automerken zich nooit willen uitleveren aan een monopolist zijn de producten van Bosch en Denso veelal vergelijkbaar. Dus concurrenten, maar ze kunnen hun innovatieve producten pas grootschalig op de markt brengen als de ander een vergelijkbare kwaliteit kan leveren.

    Voor de combinatie TomTom – Here geldt hetzelfde: TomTom is op het gebied van HD maps de eerste en de beste, maar moet hopen dat Here met haar maps een vergelijkbare kwaliteit kan gaan leveren. Omdat TomTom de standaard lijkt te gaan zetten, zal het voor Here naast bloed, zweet en tranen, ook veel geld gaan kosten om, nu de tijd dringt, tot een acceptabel niveau te komen. Pas daarna gaat de koek verdeeld worden. Tussen TomTom en Here. U begrijpt nu waarom men bij TomTom vaak spreekt over 50%.....

    jovi
  2. VanillaSky 16 januari 2020 22:45
    quote:

    Hoop.... schreef op 16 januari 2020 21:59:

    Eerst maar 'ns een officiële bevestiging en dan zegt Harold deal draagt niet bij aan de winst. Maar ik hoop op positief nieuws en een stijging
    Ongetwijfeld zal er in een mogelijk bericht staan dat het voor 2020 niet bijdraagt en er geen financiële details bekend gemaakt worden.

    Ben overigens wel benieuwd of er überhaupt een PB komt, kan best dat ze die (zoals vaker) achterwege laten. De koers deed in ieder geval niet veel toen het nieuws wereldkundig gemaakt werd.

  3. Energy 16 januari 2020 23:04
    Tt formuleert het vaak anders. Als ze morgen met een pb komen kunnen ze het niet zo formuleren zoals ze het zo vaak doen

    quote:

    VanillaSky schreef op 16 januari 2020 22:45:

    [...]

    Ongetwijfeld zal er in een mogelijk bericht staan dat het voor 2020 niet bijdraagt en er geen financiële details bekend gemaakt worden.

    Ben overigens wel benieuwd of er überhaupt een PB komt, kan best dat ze die (zoals vaker) achterwege laten. De koers deed in ieder geval niet veel toen het nieuws wereldkundig gemaakt werd.

  4. [verwijderd] 16 januari 2020 23:09
    quote:

    VanillaSky schreef op 16 januari 2020 22:45:

    [...]

    Ongetwijfeld zal er in een mogelijk bericht staan dat het voor 2020 niet bijdraagt en er geen financiële details bekend gemaakt worden.

    Ben overigens wel benieuwd of er überhaupt een PB komt, kan best dat ze die (zoals vaker) achterwege laten. De koers deed in ieder geval niet veel toen het nieuws wereldkundig gemaakt werd.

    Klopt 17.01 toch
  5. forum rang 6 Dutchy Ron 16 januari 2020 23:36
    Published: Thursday, January 16, 2020, 14:56 [IST]

    Huawei has many plans chalked out for 2020. While leading the 5G industry is one big plan for Huawei, the company is also pursuing other categories. Huawei has shown interest in assisting with driverless cars. The present Huawei chairman Xu Zhijun emphasized that driverless cars are the future and the company wants to be a part of it

    Read more at: www.gizbot.com/news/huawei-driverless...
  6. forum rang 6 Dutchy Ron 16 januari 2020 23:38


    Today Volkswagen earns almost half its sales revenue in China and has 14 percent of the Chinese car market.

    “If we were to pull out” of China, Herbert Diess, the chief executive of Volkswagen, told the Wolfsburger Nachrichten newspaper in December, “a day later 10,000 of our 20,000 development engineers in Germany would be out of work.”
  7. [verwijderd] 17 januari 2020 01:05
    Huawei als nieuwe Enterprise-klant naast Microsoft, Apple en Uber geeft aan, dat TT zeker een woordje meespeelt met haar maps echter de totale omzet van Enterprise behaald gedurende de eerste 9 maanden van 2019 ad 119 mio( 9-18 94 mio) geeft aan, dat je die wel in het juiste perspectief behoort te plaatsen.

    Apple tot voor kort de grootste klant binnen Enterprise heeft aangegeven de regie en uitvoering van haar maps sterker in eigen handen te nemen.
    Microsoft daarentegen heeft TT als preferred supplier benoemd in haar platforms.
    Uber en de overige klanten (nb Smart Cities) nemen de rest van de omzet voor haar rekening.

    Schatting omzet 2018 vs 2019
    Apple 45 mio vs 40 mio
    Micro 15 mio vs 45 mio
    Other 70 mio vs 85 mio
    Total 130 mio in 2018 en 165 mio in 2019.

    Het is duidelijk dat het een groot verschil uitmaakt of TT wordt gezien als basisleverancier van de kaarten wat het geval is bij Apple of, dat zij de rol krijgt toebedeeld van preferred supplier bij de ontwikkeling van API's zoals bij Microsoft.

    Het met Huawei gesloten contract is super belangrijk voor TT maar de financiele impact op de cijfers voor 2020 zal beperkt zijn zelfs indien de deal dezelfde mogeljkheden biedt voor TT als de reeds met Microsoft gesloten deal.

    In mijn super blue-sky scenario voorzie ik voor 2020 en 2021:
    Apple 40 mio vs 35 mio
    Micro 75 mio vs 100 mio
    Other 85 mio vs 90 mio
    Huaw 10 mio vs 35 mio
    Total 210 mio vs 260 mio.

    Omzettechnisch is de door mij aangegeven ontwikkeling zeer positief want een CAGR van 25% voor Enterprise in de periode 2018-2021 overtreft verre de afgegeven outlook maar het effect op de FCF zal veel groter zijn gegeven het brutowinstpercentage binnen Enterprise van 90%.

    De fundamentele naysayers kunnen gewoon in hun eigen kamp blijven zitten door te wijzen op de beperkte wijzigingen die de omzet en netto wpa zullen ondergaan voor 2020 terwijl de fundamentele yessayers dit bericht extra omarmen omdat dat het zoveelste bewijs is dat TT wel zeker bestaansecht heeft als zelfstandige onderneming en nu snelheid maakt om de prijs binnen te slepen van "super-dividend aandeel".


1.539 Posts
Pagina: «« 1 ... 32 33 34 35 36 ... 77 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.