Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
4,996   +0,022   (+0,44%) Dagrange 4,954 - 5,035 148.622   Gem. (3M) 200,2K

Tomtom eerste kwartaal 2020...

1.539 Posts
Pagina: «« 1 ... 4 5 6 7 8 ... 77 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. DoubleJ 3 januari 2020 13:47
    quote:

    NewKidInTown schreef op 3 januari 2020 11:32:

    [...]
    Ik probeer het nog een keer.

    Netto winst (of FCF zo jij wilt) per aandeel PLUS cash per aandeel = totale waarde per aandeel

    Aantal aandelen daalt.
    Dus FCF per aandeel stijgt.
    Bedrag cash daalt.
    Cash per aandeel daalt navenant.
    Totale waarde per aandeel blijft gelijk.

    Overigens FCF 50 cent per aandeel ofwel een koers/FCF van circa 19.
    Dan zou een koers van 9,50 nu alleen fair zijn als er een structurele langjarige groei van 19 procent wordt gehaald.

    Zie verder PEG-ratio. In het kort: een K/W groter dan het sructurele groeipercentage -> aandeel overgewaardeerd.
    waarde aandeel is wat de gek er voor over heeft, wel onderbouwd met cijfers als huidige winst, verwachte winst op basis van orderboek en winstpercentage, schulden enz enz.
    Dit geeft een bepaalde door beleggers gecreëerde waarde per aandeel (koers), Aan de hand van gemaakte winst geeft dit een koerswinst verhouding.
    Stel:
    132 milj aandelen, winst 45 milj, geeft 0,34 winst per aandeel, aandeel = 9,50 gewaardeerd: k/w verhouding = 27,95
    bij 120 milj aandelen, winst 45 milj (bij aankoop aandelen met vermogen verdampt er geen winst), geeft 0,37 winst per aandeel, bij gelijkblijvende koerswinstverhouding (minder eigen vermogen maar meer winst per aandeel) geeft dit een bijbehorende koers van 10.45 !!!
    stijgt de winst... wordt deze verdeeld onder minder aandelen, zal mogelijk de k/w verhouding ook stijgen en je hebt je hefboom!!!

    my two cents
  2. forum rang 6 NewKidInTown 3 januari 2020 14:10
    quote:

    Makita schreef op 3 januari 2020 13:53:

    Succes met je turbos short. Zoiets?
    ;-)
    Mag u dat vragen ? Nee, dat mag u niet vragen want: niet onderbouwd en geen enkele relatie met de werkelijkheid. Of voor jou nog iets duidelijker, ik HEB geen turbos short, in ieder geval niet van TT.
  3. [verwijderd] 3 januari 2020 14:41
    quote:

    NewKidInTown schreef op 3 januari 2020 11:32:

    [...]
    Ik probeer het nog een keer.

    Netto winst (of FCF zo jij wilt) per aandeel PLUS cash per aandeel = totale waarde per aandeel

    Aantal aandelen daalt.
    Dus FCF per aandeel stijgt.
    Bedrag cash daalt.
    Cash per aandeel daalt navenant.
    Totale waarde per aandeel blijft gelijk.

    Overigens FCF 50 cent per aandeel ofwel een koers/FCF van circa 19.
    Dan zou een koers van 9,50 nu alleen fair zijn als er een structurele langjarige groei van 19 procent wordt gehaald.

    Zie verder PEG-ratio. In het kort: een K/W groter dan het sructurele groeipercentage -> aandeel overgewaardeerd.
    Jij kan blijven proberen wat je wilt.

    De waarde van een aandeel wordt bepaald door wat de markt aan verdiencapaciteit toedicht aan dat aandeel onafhankelijk van de kaspositie dan wel de schuldpositie van het bedrijf.

    De hoogte van de kas is slechts 1 positie tov andere balansposten en kan zo ingeruild worden door crediteuren sneller te betalen of debiteuren een langere krediettermijn te gunnen.
    TT is nu zover gekomen dat men de Free Cash Flow niet meer nodig heeft voor extra zekerheid.
    Men heeft aangegeven de optimale kaspositie te gaan bepalen waardoor er gelden vrijkomen.
    Een van de mogelijkheden is dat, er van het overtollige kasgeld aandelen worden ingekocht.
    Omdat de overtollige kas geen positieve bijdrage levert aan de winst/fcf zal die niet veranderen.
    Het aantal aandelen verminderd daardoor wel waardoor de winst/fcf per aandeel toeneemt.
  4. forum rang 4 marathon 11 3 januari 2020 16:00
    quote:

    Baradeus schreef op 3 januari 2020 15:54:

    Zo druk hier op dit forum. Met elke dag weer becijferingen van verwachte beurswaarde, overnamespeculaties, Godijn zij dit en Godijn zij dat...
    Terwijl analisten dit aandeel (nauwelijks) meer volgen.
    Of die analisten zijn gek of de dagelijkse posters zijn levensmoe....
    Het is eigenlijk ZEI maar de toekomst zal leren wie gek is. Levensmoe is verwacht ik niemand.
    Wel heel veel negatievelingen of bashers zoals ze soms ook wel eens worden genoemd.
  5. forum rang 7 JP Samosa 3 januari 2020 16:11
    quote:

    marathon 11 schreef op 3 januari 2020 16:00:

    [...]
    Het is eigenlijk ZEI maar de toekomst zal leren wie gek is. Levensmoe is verwacht ik niemand.
    Wel heel veel negatievelingen of bashers zoals ze soms ook wel eens worden genoemd.
    Die heb ik hier niet gezien.
    Wel enkele realisten en nogal wat dreamers
  6. [verwijderd] 3 januari 2020 16:36
    quote:

    JP Samosa schreef op 3 januari 2020 16:11:

    [...]

    Die heb ik hier niet gezien.
    Wel enkele realisten en nogal wat dreamers
    Ik ben een realistische dreamer.
    Daarom handel ik vrij veel in het aandeel.
    Gisteren verkocht,vandaag er weer in.
    En nu maar hopen op een stortvloed van PBtjes maandag!.

  7. forum rang 6 tatje 3 januari 2020 17:32
    Als je zoals TT leverancier bent in Azure maps en samen werkt met Microsoft in MCVP.

    Dan zijn alle nieuwe samenwerkingen in MCVP, eigenlijk ook gewoon samenwerkingen met Tom Tom.

    1) Luxoft? @luxoft · 2 jan.
    We’re expanding our collaboration with @Microsoft to help speed up the delivery of connected vehicle solutions and #mobility experiences. Talk to us about it at #CES2020 #LuxoftCES: bit.ly/35hptL9

    2)Ericsson (NASDAQ: ERIC) and Microsoft (NASDAQ: MSFT) are bringing their connected vehicle expertise together. Ericsson is building its Connected Vehicle Cloud on top of the Microsoft Connected Vehicle Platform that is running on the Microsoft Azure cloud platform.

    Ericsson’s Connected Vehicle Cloud connects more than 4 million vehicles across 180 countries worldwide - approximately 10 percent of the connected vehicle market.

    3) een oude vriend van TT met o.a RRS.
    Safety to the power of three: Bosch completes sensor portfolio for automated driving

    www.automotiveworld.com/news-releases...

    Ik denk dat als je samenwerkt met Microsoft, je steeds minder zelf aan PBs gaat brengen :-)

    So we started our contract with Microsoft a while ago, but we, as TomTom, and now as we are putting our Maps APIs in Microsoft Cloud, Azure, which basically means that all the Microsoft internal developers have access to the APIs. Then we also agreed with Microsoft that they could bring it to the market under their own brand. So they bring our Maps APIs under the Azure Maps brand.

    Eigen merk brand van Microsoft.

    Zo denk ik ook, dat Apple bepaalde lagen in een kaart zelf gaat maken, niet de hele kaart.

1.539 Posts
Pagina: «« 1 ... 4 5 6 7 8 ... 77 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.