Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel JUST EAT TAKEAWAY AEX:TKWY.NL, NL0012015705

Laatste koers (eur) Verschil Volume
13,755   -0,080   (-0,58%) Dagrange 13,750 - 13,935 380.006   Gem. (3M) 1,8M

Koersdoelen

23 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. pharmaceutje 7 april 2019 22:41
    Hoe kan het dat zoveel banken, zoveel bedrijven die er verstand van hebben toch uiteenlopende koersdoelen kunnen hebben. Wat zijn dan die berekeningen? Waarom verschillen die berekeningen?
    Mag ik dan ook een koersdoel op de borden zetten? Ik vind van wel.

    Mijn koersdoel voor Takeaway.com voor de komende weken is € 92,-.
    Waarom en waarop gebaseerd? Nou beste lezer, gewoon gevoel. Dit is nu zo'n aandeeltje wat het steeds beter gaat doen. Zo'n aandeeltje dat opvalt, waar eigenlijk niemand van weet wat de toekomst precies gaat brengen maar je merkt dat steeds meer beleggers de trein niet willen missen.
    We willen allemaal mee rijden want dit bedrijf heeft potentie, toont iedere keer weer groeicijfers, dit bedrijf kan wel eens werelds grootste worden in de thuisbezorgwereld en zolang de koers maar blijft stijgen waarom doen we dan niet mee?

    Dus mijn koersdoel wordt voor de komende weken € 92,- incl een stoploss want zeker weten doen we het nooit en dat geldt ook voor de professionals.
  2. forum rang 10 voda 12 april 2019 12:50
    Beursblik: Credit Suisse verhoogt koersdoel Takeaway.com stevig

    FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
    Takeaway.com
    77,40 2,10 2,79 % Euronext Amsterdam

    (ABM FN-Dow Jones) Credit Suisse heeft vrijdag het koersdoel voor Takeaway.com verhoogd van 59,00 naar 77,00 euro bij handhaving van het Neutraal advies.

    Analisten van de Zwitserse zakenbank spraken van solide ordercijfers over het eerste kwartaal. Na afronding van de overnamedeal in Duitsland kregen de marktvorsers meer inzicht in de marges in het land. Als gevolg kwam Credit Suisse tot een hoger koersdoel. Ook pasten de analisten de ramingen aan voor het door Takeaway.com overgenomen 10Bis.

    Volgens Credit Suisse blijven er redenen genoeg over om Takeaway.com te waarderen. Na de consolidatie in Duitsland, zien de analisten minimale concurrentiedruk binnen de landen waar de maaltijdbezorger actief is en zijn er slechts beperkte grote investeringen in logistiek nodig. Ook zijn de marktvorsers te spreken over het bestuur en de strategische visie daarvan.

    Het aandeel Takeaway.com steeg vrijdag 2,1 procent naar 76,90 euro.

    Door: ABM Financial News.
    info@abmfn.nl
    Redactie: +31(0)20 26 28 999

    © Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
  3. forum rang 10 voda 12 april 2019 12:53
    Beursblik: Barclays verhoogt koersdoel Takeaway.com

    FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
    Takeaway.com
    77,40 2,10 2,79 % Euronext Amsterdam

    (ABM FN-Dow Jones) Barclays heeft vrijdag het koersdoel voor Takeaway.com verhoogd van 80,00 naar 84,50 euro bij een ongewijzigd Overwogen advies.

    Analisten van Barclays merkten op dat de update van de maaltijdbezorger over de orders in het eerste kwartaal grofweg in lijn met de verwachtingen waren. De ordergroei in Nederland vertraagt volgens de marktvorsers iets, maar blijft aantrekkelijk.

    Veel zal evenwel afhangen van hoe Takeaway.com in andere landen presteert, te weten Duitsland, Oostenrijk, België, Polen en Israël. Inmiddels heeft het bedrijf daar "sterke leidende posities" opgebouwd, aldus Barclays.

    Tegelijk zien de analisten ook dat het aandeel met 71 procent flink is gestegen in de afgelopen twaalf maanden en dat het aandeel wordt verhandeld tegen een premie ten opzichte van sectorgenoten. Toch is Takeaway.com ook het beste jongetje van de klas, waardoor een premie gerechtvaardigd is. Een opwaartse bijstelling van de ramingen zit er evenwel niet in, zo verwacht Barclays.

    Het aandeel steeg vrijdag 2,1 procent naar 76,90 euro.

    Door: ABM Financial News.
    info@abmfn.nl
    Redactie: +31(0)20 26 28 999

    © Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
  4. pharmaceutje 16 april 2019 09:50
    Beursblik: Degroof Petercam haalt Takeaway.com van kooplijst
    ABM Financial News - 09:24

    (ABM FN-Dow Jones) Degroof Petercam heeft dinsdag het advies voor Takeaway.com verlaagd van Kopen naar Houden, maar stelde wel het koersdoel opwaarts bij van 74,00 naar 83,00 euro.

    Na een recente update over de orders in het eerste kwartaal, verhoogde analist Michael Roeg de winst- en omzetramingen voor de maaltijdbezorger licht en paste hij het waarderingsmodel aan.

    Als gevolg kwam Degroof Petercam tot een hoger koersdoel, dat een opwaarts potentieel biedt van ongeveer 8 procent ten opzichte van de huidige koers. De analist vond dit niet voldoende om het koopadvies nog langer te handhaven.

    De marktvorser merkte wel op dat Takeaway.com verandert van een verlieslatende startup in een bedrijf dat een flinke kasstroom genereert. Desondanks is de koers van het aandeel al fors opgelopen in de afgelopen maanden en kwam hierdoor dicht bij het koersdoel van Degroof Petercam.

    Het aandeel Takeaway.com verloor dinsdagochtend 1,1 procent op 75,70 euro.

    Door: ABM Financial News.
    info@abmfn.nl
    Redactie: +31(0)20 26 28 999 De newsfeed is tenminste 15 minuten vertraagd en is een beperkte weergave van de totale webfeed die ABM Financial News levert.
  5. pharmaceutje 17 mei 2019 08:40
    Amazon investeert in Deliveroo
    Zojuist wordt bekend dat Amazon.com een belang heeft genomen in de Britse maaltijdbezorger Deliveroo. Er gaat zo’n $ 575 miljoen worden geïnvesteerd in het bezorgbedrijf. Amazon is verantwoordelijk voor het grootste deel van deze investering. Andere partijen die meededen met de investeringsronde waren de bestaande financiers van het bedrijf: T Rowe Price, Fidelity Management and Research Company en Greenoaks. In totaal heeft Deliveroo in verschillende investeringsrondes $ 1,53 miljard opgehaald. Het geld zal worden geïnvesteerd in het technische team en om het bereik uit te breiden om de concurrentie aan te gaan met rivalen als Takeaway, Uber Eats en Just Eat. Volgens de geruchten heeft het bedrijf ook plannen om in 2020 naar de beurs te gaan.
  6. [verwijderd] 26 mei 2019 12:04
    Omdat banken enkel counterparty zijn ze verdienen fees en de spread, markten zijn merchandising, groeien is makkelijk als je verlies blijft draaien om die groei te maken met geld van anderen.

    Mijn koersdoel is een paar honderd miljoen marktkapitalisatie nadat ze een crash maken door teveel invloed van lokale partijen en de restaurants zelf.
  7. thejaguar 26 juli 2019 14:12
    ik denk eerlijk gezegd niet dat het reëel is om te denken dat takeaway van een marktcap van 5,5 miljard naar een paar 100 miljoen gaat. maar dat er binnenkort een paar miljard van de marktcap af gaat, dat zou zo maar kunnen, want het aandeel is echt veel en veel te duur en te risicovol!
  8. pharmaceutje 30 december 2019 07:44
    We zijn inmiddels weer een klein jaartje verder. Takeaway heeft zich inmiddels bewezen als beurspareltje met een enorme groeipotentie. We gaan het zien maar grote investeerders zijn nu eenmaal gek op bedrijven die gericht zijn op stevige omzetgroei.
    Groeistuipjes zoals Prosus zullen we blijven tegen komen maar dat hoort er bij en zorgt weer voor mooie instapmomenten.
  9. [verwijderd] 30 december 2019 10:57
    quote:

    pharmaceutje schreef op 30 december 2019 07:44:

    We zijn inmiddels weer een klein jaartje verder. Takeaway heeft zich inmiddels bewezen als beurspareltje met een enorme groeipotentie. We gaan het zien maar grote investeerders zijn nu eenmaal gek op bedrijven die gericht zijn op stevige omzetgroei.
    Groeistuipjes zoals Prosus zullen we blijven tegen komen maar dat hoort er bij en zorgt weer voor mooie instapmomenten.
    Mijn idee: de dumping heeft mogelijk te maken met institutionele beleggers die op korte termijn van de posities af moesten. Bij de huidige koers of hoger neemt Takeaway JustEat over en blijft voorlopig zijn marktpositie verbeteren.

    Fundamenteel is voor de lange termijn het belang van eigenaren van restaurants een punt om door Takeaway serieus genomen te worden: zorg voor een win-win. Anders wordt de win-lose uiteindelijk een lose-lose.
  10. Chub 31 december 2019 12:41
    quote:

    pharmaceutje schreef op 30 december 2019 11:41:

    Volgens mij worden de restaurants ook serieus genomen, wat verklaard anders de forse toename? (nu ook de Mac om maar een voorbeeld te noemen)
    Was enkele dagen geleden bij Mac Donalds in Maastricht. Kwamen ook een paar jongens van Thuisbezorg.nl met hun oranje jassen binnen. Moesten ook wachten op hun bestelling, hoewel ze voorrang kregen op de rest van de klanten. Daarna alles in hun tas plaatsen en tenslotte met de fiets naar de andere kant van de stad. Ik heb mij dit tafereel eens aangekeken en dacht, dit moet toch minstens een half uur duren voordat dit bezorgd is en daarna weer terug zijn voor een volgende order. Dit kan m.i. nooit kostendekkend zijn voor een paar euro bezorgkosten.

    Probleem in de markt voor maaltijdbezorging is m.i. dat je geen bestellingen kunt combineren zoals iedere andere logistieke dienstverlener dat kan zoals bij pakket bezorging. De maaltijd moet immers direct bezorgd worden, anders is deze koud voordat de klant deze ontvangen heeft. Daarnaast is de actieradius heel klein voor de bezorgdienst die hiervoor speciaal is opgezet, in tegenstelling tot bijvoorbeeld een pakket bezorger waar tijd en locatie veel minder belangrijk is.

    Daarom denk ik dat de deal met Mac Donalds meer voor de bühne is opgezet. Het levert hun alleen maar extra verlies op.
  11. tb90 2 januari 2020 00:40
    quote:

    Chub schreef op 31 december 2019 12:41:

    [...]

    Was enkele dagen geleden bij Mac Donalds in Maastricht. Kwamen ook een paar jongens van Thuisbezorg.nl met hun oranje jassen binnen. Moesten ook wachten op hun bestelling, hoewel ze voorrang kregen op de rest van de klanten. Daarna alles in hun tas plaatsen en tenslotte met de fiets naar de andere kant van de stad. Ik heb mij dit tafereel eens aangekeken en dacht, dit moet toch minstens een half uur duren voordat dit bezorgd is en daarna weer terug zijn voor een volgende order. Dit kan m.i. nooit kostendekkend zijn voor een paar euro bezorgkosten.

    Probleem in de markt voor maaltijdbezorging is m.i. dat je geen bestellingen kunt combineren zoals iedere andere logistieke dienstverlener dat kan zoals bij pakket bezorging. De maaltijd moet immers direct bezorgd worden, anders is deze koud voordat de klant deze ontvangen heeft. Daarnaast is de actieradius heel klein voor de bezorgdienst die hiervoor speciaal is opgezet, in tegenstelling tot bijvoorbeeld een pakket bezorger waar tijd en locatie veel minder belangrijk is.

    Daarom denk ik dat de deal met Mac Donalds meer voor de bühne is opgezet. Het levert hun alleen maar extra verlies op.

    Ik kan je verklappen dat 'McDonald's' geen verlies maakt. Marges zijn groot genoeg.
23 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.