Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel BAM Groep Koninklijke AEX:BAMNB.NL, NL0000337319

Laatste koers (eur) Verschil Volume
4,212   -0,004   (-0,09%) Dagrange 4,212 - 4,266 529.907   Gem. (3M) 791,7K

BAM december 2019

2.128 Posts
Pagina: «« 1 ... 63 64 65 66 67 ... 107 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 innicksname 13 december 2019 10:51
    quote:

    Utreg1960 schreef op 13 december 2019 10:46:

    [...]

    ?
    Die min wordt veroorzaakt door manipulatie wat de uitkomst ook was geweest.
    Heeft geen reet met BAM te maken.
    Dat klopt sowieso van die manipulatie Utreg :-)
    Maar een kleine min na vrijwel zeker doorgaan van Brexit vind ik niet heel raar.
  2. Spider01 13 december 2019 10:54
    quote:

    innicksname schreef op 13 december 2019 10:47:

    [...]
    Laat maar. Ik kan me niet voorstellen dat jij altijd denkt in betekenissen en definities die op internet staan. Einde discussie wat mij betreft.
    Om het dan toch maar duidelijk te maken:

    Ik vind het “bijzonder” dat dat op één dag kan, twee bijzondere, belanghebbende en vooral bepalende dingen komen tot een oplossing op één en dezelfde dag,

    Dat is “apart, “bijzonder“ en misschien zelfs “merkwaardig”

    Ik hoop dat je nu begrijpt wat ik bedoelde.

  3. forum rang 6 OnoMatopee 13 december 2019 11:05
    quote:

    Spider01 schreef op 13 december 2019 10:54:

    [...]

    Om het dan toch maar duidelijk te maken:

    Ik vind het “bijzonder” dat dat op één dag kan, twee bijzondere, belanghebbende en vooral bepalende dingen komen tot een oplossing op één en dezelfde dag,

    Dat is “apart, “bijzonder“ en misschien zelfs “merkwaardig”

    Ik hoop dat je nu begrijpt wat ik bedoelde.

    ik noem het een unieke samenloop van toevalligheid waarvan je kunt denken dat Trump er een bedoeling mee had om daags voor de verkiezingsuitslag UK met een tweet een vooraankondiging te doen om de koersen te maffipuleren.
  4. [verwijderd] 13 december 2019 11:12
    quote:

    OnoMatopee schreef op 13 december 2019 11:05:

    [...]ik noem het een unieke samenloop van toevalligheid waarvan je kunt denken dat Trump er een bedoeling mee had om daags voor de verkiezingsuitslag UK met een tweet een vooraankondiging te doen om de koersen te maffipuleren.
    Trumpie belt iedere dag ff zijn broker om van positie te veranderen. ;-)
  5. Spider01 13 december 2019 11:14
    quote:

    OnoMatopee schreef op 13 december 2019 11:05:

    [...]ik noem het een unieke samenloop van toevalligheid waarvan je kunt denken dat Trump er een bedoeling mee had om daags voor de verkiezingsuitslag UK met een tweet een vooraankondiging te doen om de koersen te maffipuleren.
    Beter dan dit kan ik het niet uitleggen..

  6. forum rang 6 OnoMatopee 13 december 2019 11:21
    26 partijen tekenen Malieveldverklaring om stikstofuitstoot in bouw te reduceren
    13 december 2019 11:15 - BAM Bouw en Vastgoed Nederland bv / AM bv
    Groep mensen met de malieveldverklaring

    (Persbericht Dutch Green Building Council:) Den Haag, 12 december 2019 - 26 partijen in de bouw- en vastgoedketen hebben op 12 december 2019 de Malieveldverklaring Emissievrij ontwerpen, ontwikkelen en bouwen ondertekend. De verklaring werd overhandigd door DGBC-directeur Annemarie van Doorn aan minister Stientje van Veldhoven, tijdens het DGBC Congres ‘Stikstofvrij bouwen en ontwikkelen #hetkanwel’ in The Hague Conference Centre.

    Met deze Malieveldverklaring geven partijen aan dat ze het terugdringen van stikstofemissies voor zichzelf als een belangrijke opgave zien. Zij willen stikstofemissies aanpakken in samenhang met andere opgaven rond CO2-reductie en fijnstof. Door de verklaring aan te bieden aan de wordt ook de overheid uitgenodigd om aan deze transitie naar emissievrij bouwen bij te dragen.
    De verklaring

    Dutch Green Building Council (DGBC) nam het initiatief tot deze ambitieverklaring na het ontstaan van de stikstofcrisis. De Malieveldverklaring is ondertekend door bouwers, ontwikkelaars, ontwerpers, financiers, toeleveranciers, maatschappelijke organisaties en intermediairs. Met de ondertekening bundelen ze de krachten om de emissies ten gevolge van bouwactiviteiten, nieuwe gebouwen en gebiedsontwikkelingen versneld te reduceren.
    Overstap

    Jan Kadijk, Hoofd Kennisoverdracht bij DGBC en initiator van de Malieveldverklaring, toont zich verheugd met de ondertekening: ‘Het is tijd voor een andere manier van bouwen en ontwikkelen. De ondertekenaars van deze verklaring zijn de koplopers die een positief geluid op het Malieveld laten horen: ‘het moet anders en het kan wél’. Door de stikstofcrisis ligt er nu van alles stil in de bouw. Maar de stikstofcrisis is geen tussenstop, het is een overstapstation. Het gaat ook over meer dan NOx of NH3: De stikstof-challenge hangt nauw samen met de uitdagingen in CO2, fijnstof, circulariteit. Emissievrij betekent een flinke verandering, maar de voorbeelden zijn er, we kúnnen dit gewoon. Ik verwacht dat de beweging snel gaat groeien en dat de goede voorbeelden overal zichtbaar zullen worden.’
    Kansen en kennisdeling

    Om de kansen voor emissievrij bouwen te verkennen organiseerde DGBC op 12 december het congres ‘Stikstofvrij Bouwen en Ontwikkelen #hetkanwel’, waarvan de Malieveldverklaring een belangrijk onderdeel was. De middag - op een steenworp afstand van het Malieveld in Den Haag - stond geheel in het teken van de kansen van een stikstofvrij ontwerp, een stikstofvrije bouwlogistiek en een stikstofvrij bouwproces. Diverse experts deelden hun inzichten over hoe deze transitie verder kan worden versneld. Het congres werd mede mogelijk gemaakt door het Ministerie van BZK, IPO (Interprovinciaal Overleg), BAM en DGBC.

    De volgende partijen hebben de Malieveldverklaring ondertekend:
    Architecten

    ORGA Architect
    Paul de Ruiter Architects (PDR)
    Team V Architectuur
    de Architekten Cie.
    marcus architecten
    Mecanoo
    VenhoevenCS architecture+urbanism

    Bouw

    BAM
    Heembouw
    Strukton Worksphere

    Ontwikkelaars

    SADC (Schiphol Area Development Company N.V.)
    EDGE Technologies (voormalig OVG)
    AM
    Blauwhoed
    Merin

    Adviesbureaus

    Van Rossum Raadgevende Ingenieurs B.V.
    Building for Tomorrow B.V.
    Valstar Simonis B.V.
    Merosch
    ICS Adviseurs
    KUBUS

    Toeleveranciers

    Saint-Gobain Benelux
    Maatschappelijke organisaties/kennisorganisaties
    Dutch Green Building Council (DGBC)
    De Bouwcampus

    Brancheorganisaties

    BNA (Branchevereniging Nederlandse Architectenbureaus)

    Banken

    ABN AMRO
  7. forum rang 6 innicksname 13 december 2019 11:21
    quote:

    FairValue schreef op 13 december 2019 11:18:

    Haha

    Apart is dat toch de mopperaars van de laatste tijd gaan ineens ook in :) praten als de koers zakt... nee maar ze hebben er geen belang bij dat de koers zakt hoor ;-) Zal jullie bezuren, dat liegen.
    Dat is niet fair :-)
  8. forum rang 6 OnoMatopee 13 december 2019 11:24
    hard zat

    Definitief 100 km op wiebelspoor Kamperlijn: station Zwolle Stadshagen eindelijk open

    infra11
    Definitief 100 km op wiebelspoor Kamperlijn: station Zwolle Stadshagen eindelijk open
    Het nieuwe station Stadshagen bij Zwolle gaat zondag 15 december eindelijk open. De treinen op de Kamperlijn kunnen definitief niet harder rijden dan 100 km per uur. De instabiele ondergrond belemmert een snelheid van 140 km per uur. De bodem verstevigen zou minimaal 35 miljoen extra kosten.

    Met enkele simpele aanpassingen aan het spoor en de bovenleiding is het station Stadshagen in Zwolle Zuid alsnog in de nieuwe dienstregeling opgenomen. Alle in- en uitstappen en overstappen zijn ingepast, behalve de overstap richting Lelystad en Den Haag. Het gloednieuwe station bij de Vinex-wijk wordt vanaf zondag 15 december in de nieuwe dienstregeling opgenomen. De verwachting is naast forensen ook veel MBO’ers uit Kampen de trein gaan pakken naar de Deltion Campus.
    De Kamperlijn: een vreemd verhaal

    Daarmee komt een einde aan een vreemd verhaal over een ‘vergeten’ bodemonderzoek bij de aanleg van een gloednieuwe spoorlijn. Hoe zat dat ook alweer?

    ProRail heeft BAMRail de Kamperlijn laten bouwen in opdracht van de provincie. Het 13 kilometer lange traject kostte 30 miljoen euro en werd eind 2017 opgeleverd. Echter bij testritten ging het mis. De bodem onder het spoor bleek te slap voor snelle treinen. Een gedegen bodemonderzoek vooraf was ‘vergeten’. De provincie had er als opdrachtgever niet om gevraagd en ook ProRail of BAM trokken niet aan de bel dat werd afgeweken van de gebruikelijke routine om eerst een bodemonderzoek uit te voeren.
    Er werden 42 opties afgewogen

    Nu was het te laat. Noodgedwongen werd de snelheid beperkt tot 100 km terwijl 140 km eigenlijk de bedoeling was. Het versneld opgeleverde nieuwe station Zwolle Stadshagen werd overgeslagen, tot grote ergernis van Zwolle en de vervoerder.

    ProRail onderzocht in de eerste helft van vorig jaar 42 verschillende oplossingsrichtingen. Daarbij werden haalbaarheid, betaalbaarheid en tijd tegen elkaar afgewogen: Een ongebruikt gloednieuw station was geen optie, maar verstevigen van de bodem bleek onbetaalbaar.

    Kamperlijn geen uitzondering
    Kamperlijn geen uitzondering
    12 bouwblunders op een rij

    Afbreken en opnieuw opbouwen zou de enige effectieve methode zijn om alsnog 140 km te kunnen halen. De kosten van dergelijke drastische ingrepen werden geraamd op tussen de 35 en 100 miljoen euro, minimaal het dubbele van de aanvankelijke investering van 30 miljoen euro.
    Wie was iets te verwijten?

    Lange tijd ruzieden de provincies, Zwolle en ProRail achter de schermen met elkaar. Wie was nu iets te verwijten? Daar kwamen de partijen niet uit en daarom is gekozen tot een pragmatische en betaalbare oplossing. Besloten is korter te stoppen op station Zwolle Stadshagen en de huidige dienstregeling tussen Zwolle en Kampen aan te passen. ProRail verstevigde daarnaast de bovenleidingsmasten bij IJsselmuiden en zorgde voor extra energievoorzieningen zodat de treinen sneller kunnen optrekken. Daarnaast zijn de seinen, borden en beveiliging naar beneden – max 100 km – bijgesteld. Alle maatregelen zijn afgelopen zomer opnieuw getest en werkbaar gebleken. Ruim twee jaar later dan gepland stoppen de treinen vanaf zondag dan eindelijk ook in Stadshagen.
    Eerste publicatie door Ingrid Koenen op 13 dec 2019
2.128 Posts
Pagina: «« 1 ... 63 64 65 66 67 ... 107 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.