Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel BAM Groep Koninklijke AEX:BAMNB.NL, NL0000337319

Laatste koers (eur) Verschil Volume
3,950   -0,064   (-1,59%) Dagrange 3,944 - 0,000 181.537   Gem. (3M) 775,4K

BAM november 2019

3.554 Posts
Pagina: «« 1 ... 129 130 131 132 133 ... 178 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 bartbas 20 november 2019 15:54
    quote:

    FairValue schreef op 20 november 2019 12:57:

    Henk jij weet helemaal niet of dat veel te positief is of niet. Als BAM de marge haalt of zelfs maar de helft 2% in 2020 dan is deze koers een giller. De koers staat laag vanwege de mist, klaart de mist op dan staan we op 4 euro en in de volle zon. En dat hoeft geen jaren te duren. Kan zo maar over enkele maanden!
    Zo maar wat gereken

    Geprognostceerde marge bij presentatie eerste kwartaalcijfers 2019 was 2,1 %
    Omzet volgend jaar 6,5 miljard
    Winst dan naar boven afgerond 140 miljoen .
    Uitkeringspercentage 40 % In euro’s 56 miljoen.
    Per aandeel is dit 0,21 cent
    Bij een koers van 3,50 is dit een dividend rendement van precies 6 %.

    Ik schat dat de winst iets hoger kan zijn en dat het uitkeringspercentage gezien de matige kaspositie wat lager zal zijn. Wat in minder verlies op de sluis en een tegemoetkoming in de meer kosten op Duitse projecten kan de winst extra opstuwen. Ierdere 26,5 miljoen extra winst is een dubbeltje per aandeell en netto circa tussen de 3,5 en 4 cent.

    Een en ander met uitsluiting van nieuwe tegenvallers en onverwachte externe omstandigheden.

    Bb
  2. forum rang 6 bartbas 20 november 2019 16:03
    quote:

    boldie schreef op 20 november 2019 15:59:

    [...]winst aangegeven 1% pas daarna 2 a 4
    Mijn rekenarij heeft betrekking op 2020. Dit jaar zal de winst naar mijn inschatting wel iets hoger uitvallen dan 1 %. Ik schat 1,25. Van Wingerden zal de prognoses laag houden om geen nieuwe teleurstelling te creëeren.
    Bb
  3. forum rang 6 boldie 20 november 2019 16:06
    quote:

    bartbas schreef op 20 november 2019 16:03:

    [...]

    Mijn rekenarij heeft betrekking op 2020. Dit jaar zal de winst naar mijn inschatting wel iets hoger uitvallen dan 1 %. Ik schat 1,25. Van Wingerden zal de prognoses laag houden om geen nieuwe teleurstelling te creëeren.
    Bb
    mijn verwachting redelijk gelijk voor dit jaar. Dus de 3e gaan we wel weer zien.
  4. forum rang 4 JVDP 20 november 2019 16:14
    quote:

    bartbas schreef op 20 november 2019 15:54:

    [...]

    Zo maar wat gereken

    Geprognostceerde marge bij presentatie eerste kwartaalcijfers 2019 was 2,1 %
    Omzet volgend jaar 6,5 miljard
    Winst dan naar boven afgerond 140 miljoen .
    Uitkeringspercentage 40 % In euro’s 56 miljoen.
    Per aandeel is dit 0,21 cent
    Bij een koers van 3,50 is dit een dividend rendement van precies 6 %.

    Ik schat dat de winst iets hoger kan zijn en dat het uitkeringspercentage gezien de matige kaspositie wat lager zal zijn. Wat in minder verlies op de sluis en een tegemoetkoming in de meer kosten op Duitse projecten kan de winst extra opstuwen. Ierdere 26,5 miljoen extra winst is een dubbeltje per aandeell en netto circa tussen de 3,5 en 4 cent.

    Een en ander met uitsluiting van nieuwe tegenvallers en onverwachte externe omstandigheden.

    Bb

    Bb, je gaat bij jouw berekening uit van een brutowinst, niet van nettowinst (na belastingen) en uitgekeerd dividend wordt altijd uitgekeerd als percentage van de nettowinst. Trek maar een kwart van jouw resultaat af, dan kom je dicht in de buurt.
  5. [verwijderd] 20 november 2019 16:14
    quote:

    bartbas schreef op 20 november 2019 15:54:

    [...]

    Zo maar wat gereken

    Geprognostceerde marge bij presentatie eerste kwartaalcijfers 2019 was 2,1 %
    Omzet volgend jaar 6,5 miljard
    Winst dan naar boven afgerond 140 miljoen .
    Uitkeringspercentage 40 % In euro’s 56 miljoen.
    Per aandeel is dit 0,21 cent
    Bij een koers van 3,50 is dit een dividend rendement van precies 6 %.

    Ik schat dat de winst iets hoger kan zijn en dat het uitkeringspercentage gezien de matige kaspositie wat lager zal zijn. Wat in minder verlies op de sluis en een tegemoetkoming in de meer kosten op Duitse projecten kan de winst extra opstuwen. Ierdere 26,5 miljoen extra winst is een dubbeltje per aandeell en netto circa tussen de 3,5 en 4 cent.

    Een en ander met uitsluiting van nieuwe tegenvallers en onverwachte externe omstandigheden.

    Bb

    How kom je op die 6.5 miljard omzet?
  6. FairValue 20 november 2019 17:00
    quote:

    AudiRS3 schreef op 20 november 2019 16:14:

    [...]

    How kom je op die 6.5 miljard omzet?
    Dat lijkt mij logisch. Wel aan de lage kant overigens...

    Maar wat ik mij afvraag AudiRS3. Hoe jij aan dat verhaal over die opties komt? Ik heb het aantal verhandelde opties niet gevonden (wellicht niet goed gezocht) maar je aanname was zeker fout want er stond minder intrest open en het leek dus zelfs positief ipv negatief. Wat is jouw commentaar daarop?
  7. forum rang 6 OnoMatopee 20 november 2019 17:06
    Vertraging wegprojecten door stikstofcrisis
    author avatar
    Door ALEXANDER BAKKER

    Updated 10 min geleden
    12 min geleden in BINNENLAND

    DEN HAAG - Het kabinet heeft opnieuw slecht nieuws voor automobilisten: de aanpak van fileknelpunten loopt forse vertraging op door de stikstofcrisis. Dat blijkt uit een inventarisatie van minister Cora van Nieuwenhuizen (Infrastructuur en Waterstaat).

    Knooppunt Hoevelaken is een van de snelwegprojecten die vertraging oploopt door de stikstofcrisis.
    Knooppunt Hoevelaken is een van de snelwegprojecten die vertraging oploopt door de stikstofcrisis.? ANP
    Tal van grote wegprojecten zijn in de problemen gekomen door de uitspraak van de Raad van State rond stikstof. Vooral projecten waar bijna de schop in de grond zou gaan lopen vertraging op. „Daarnaast is er een kans dat er enkele projecten zijn die in hun huidige vorm geen doorgang kunnen vinden als gevolg van stikstof”, laat de VVD-bewindsvrouw weten. Daar moet later meer duidelijkheid over komen. „Vooral in de buurt van Natura2000-gebieden is het lastig om stikstofmaatregelen te nemen.”

    Voor automobilisten betekent dat op veel plekken in het land langer fileleed. De overheid krijgt te maken met vertragingskosten en extra uitgaven voor allerlei natuurmaatregelen. Van Nieuwenhuizen: „Dat kan voor grote projecten aanzienlijk zijn en in totaal tientallen miljoenen euro’s bedragen.”

    Bij wegprojecten voor de verre toekomst zijn de gevolgen mogelijk minder groot. Hier is nog meer tijd om bij het maken van plannen rekening te houden met het stikstofspook. Voor deze projecten zijn de gevolgen nog niet duidelijk. Het gaan onder andere om de aanpak van het Rottepolderplein en het beruchte fileknelpunt op de A4 tussen Burgerveen en Leiderdorp.

    Wegen
    Dit zijn de snelwegprojecten waar Rijkswaterstaat vertraging verwacht door de stikstofcrisis:

    - Aanpak A12/A15 (0-1 jaar vertraging)

    -Verbreding Ring Utrecht (1-3 jaar vertraging)

    -A27 Houten-Hooipolder (0-1 jaar vertraging)

    -Knooppunt Hoevelaken (1-3 jaar vertraging)

    -A6 Almere-Lelystad (1-3 jaar vertraging)

    -Knooppunt Zaarderheiken (0-1 jaar vertraging)

    -Rijksweg N35 Nijverdal-Wierden (1-3 jaar vertraging)

    -A58 Eindhoven-Tilburg (1-3 jaar)

    -A58 Annabosch-Galder (3-5 jaar)

    Spoor en waterveiligheid
    Voor treinreizigers vallen de gevolgen vooralsnog mee. ProRail verwacht mogelijke vertraging bij het uitrollen van het netwerk van tienminutentreinen. Kustverdedigingsprojecten hebben ook last van de stikstofellende. De renovatie van de Afsluitdijk loopt mogelijk een jaar vertraging op, net als de dijkversterking op Marken en bij IJmuiden. De dijkverstering op Vlieland loopt naar verwachting tussen de 1 en 3 jaar vertraging op.
  8. Beleg met brood 20 november 2019 17:30
    quote:

    OnoMatopee schreef op 20 november 2019 17:06:

    Vertraging wegprojecten door stikstofcrisis
    author avatar
    Door ALEXANDER BAKKER

    Updated 10 min geleden
    12 min geleden in BINNENLAND

    DEN HAAG - Het kabinet heeft opnieuw slecht nieuws voor automobilisten: de aanpak van fileknelpunten loopt forse vertraging op door de stikstofcrisis. Dat blijkt uit een inventarisatie van minister Cora van Nieuwenhuizen (Infrastructuur en Waterstaat).

    Knooppunt Hoevelaken is een van de snelwegprojecten die vertraging oploopt door de stikstofcrisis.
    Knooppunt Hoevelaken is een van de snelwegprojecten die vertraging oploopt door de stikstofcrisis.? ANP
    Tal van grote wegprojecten zijn in de problemen gekomen door de uitspraak van de Raad van State rond stikstof. Vooral projecten waar bijna de schop in de grond zou gaan lopen vertraging op. „Daarnaast is er een kans dat er enkele projecten zijn die in hun huidige vorm geen doorgang kunnen vinden als gevolg van stikstof”, laat de VVD-bewindsvrouw weten. Daar moet later meer duidelijkheid over komen. „Vooral in de buurt van Natura2000-gebieden is het lastig om stikstofmaatregelen te nemen.”

    Voor automobilisten betekent dat op veel plekken in het land langer fileleed. De overheid krijgt te maken met vertragingskosten en extra uitgaven voor allerlei natuurmaatregelen. Van Nieuwenhuizen: „Dat kan voor grote projecten aanzienlijk zijn en in totaal tientallen miljoenen euro’s bedragen.”

    Bij wegprojecten voor de verre toekomst zijn de gevolgen mogelijk minder groot. Hier is nog meer tijd om bij het maken van plannen rekening te houden met het stikstofspook. Voor deze projecten zijn de gevolgen nog niet duidelijk. Het gaan onder andere om de aanpak van het Rottepolderplein en het beruchte fileknelpunt op de A4 tussen Burgerveen en Leiderdorp.

    Wegen
    Dit zijn de snelwegprojecten waar Rijkswaterstaat vertraging verwacht door de stikstofcrisis:

    - Aanpak A12/A15 (0-1 jaar vertraging)

    -Verbreding Ring Utrecht (1-3 jaar vertraging)

    -A27 Houten-Hooipolder (0-1 jaar vertraging)

    -Knooppunt Hoevelaken (1-3 jaar vertraging)

    -A6 Almere-Lelystad (1-3 jaar vertraging)

    -Knooppunt Zaarderheiken (0-1 jaar vertraging)

    -Rijksweg N35 Nijverdal-Wierden (1-3 jaar vertraging)

    -A58 Eindhoven-Tilburg (1-3 jaar)

    -A58 Annabosch-Galder (3-5 jaar)

    Spoor en waterveiligheid
    Voor treinreizigers vallen de gevolgen vooralsnog mee. ProRail verwacht mogelijke vertraging bij het uitrollen van het netwerk van tienminutentreinen. Kustverdedigingsprojecten hebben ook last van de stikstofellende. De renovatie van de Afsluitdijk loopt mogelijk een jaar vertraging op, net als de dijkversterking op Marken en bij IJmuiden. De dijkverstering op Vlieland loopt naar verwachting tussen de 1 en 3 jaar vertraging op.
    Wat een land zijn wij geworden... Een denkbeeldig probleem gecreëerd en daarmee leggen we het hele land lam.
  9. husa 20 november 2019 17:36
    Voor automobilisten betekent dat op veel plekken in het land langer fileleed. De overheid krijgt te maken met vertragingskosten en extra uitgaven voor allerlei natuurmaatregelen. Van Nieuwenhuizen: „Dat kan voor grote projecten aanzienlijk zijn en in totaal tientallen miljoenen euro’s bedragen.”

    fileleed betekent nog grotere uitstoot. in het ganse stikstofdebat is de veeteelt de grootse boosdoener.
  10. forum rang 6 bartbas 20 november 2019 18:15
    quote:

    Jvdpee schreef op 20 november 2019 16:14:

    [...]

    Bb, je gaat bij jouw berekening uit van een brutowinst, niet van nettowinst (na belastingen) en uitgekeerd dividend wordt altijd uitgekeerd als percentage van de nettowinst. Trek maar een kwart van jouw resultaat af, dan kom je dicht in de buurt.
    Dank je. dat bruto netto zit nog steeds niet op mijn netvlies. Laten we hopen dat de marge wat groter is, dan waar ik van uit ga. heeft overigens bam geen verrekenbare verliezen, waardoor belastingafdracht nog niet hoeft of verminderd wordt.
    Bb
  11. forum rang 4 JVDP 20 november 2019 18:34
    Op de fiscale situatie van BAM heb ik geen zicht en die is ook erg complex omdat ze in verschillende landen actief zijn en vennootschapsbelasting moeten betalen waar ze actief zijn. Verder weet ik niet welke bedrijven er wel en niet in de fiscale eenheid zitten, onder welke nationale belastingregimes er nog verrekenbare verliezen zijn enz. Dus voor het gemak 25% aanhouden, dan zit je altijd goed.
3.554 Posts
Pagina: «« 1 ... 129 130 131 132 133 ... 178 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.