Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,390   -0,175   (-3,14%) Dagrange 5,370 - 5,490 63.440   Gem. (3M) 194,7K

TRomTom november 2019

1.150 Posts
Pagina: «« 1 ... 25 26 27 28 29 ... 58 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 14 november 2019 16:03
    Ik heb regelmatig gedacht om alles gewoonweg te verkopen en het maar zo te laten. Maar doe het elke keer niet, met de hoop dat we ooit weer richting de € 15,00 gaan.
    De laatste stijging naar € 11,80 gaf me weer een beetje hoop, waarna ik snel weer met beide benen op de grond werd gezet.
    Op de uitschieter half juli naar € 11,- en de uitschieter van € 11,80, staan we eigenlijk al sinds begin juli op € 10,-.... Dat is al zo goed als 5 maanden...
  2. Nait Soesen 14 november 2019 17:04
    quote:

    tatje schreef op 14 november 2019 12:54:

    In 2016. Harold TT in delen verkopen dan krijgen we 18,50 per aandeel.

    Nee, zei Harold ik kan het beter !

    Op de Ava van 2016 hadden we 230.786.001 aandelen.

    En bij Q1 2016 zei men dat de cash 50 miljoen was.

    230.786.001 maal 18,50 = 4269 miljoen min 910 TTT plus meer cash 400 ( 450 min 50 ) = 3759 miljoen met 132 miljoen aandelen.

    Per aandeel is dat 28,48.

    Onthouden, Harold kan het beter.

    Dus 28,48 is een vergelijkbare ondergrens :-)

    Anders halen we de stop uit de boot :-)

    Die stop eruit halen, had beter vorige week kunnen gebeuren, toen lag die in de schelde, bij Wies om de hoek, was een kleine moeite geweest, hahaha!
  3. [verwijderd] 14 november 2019 17:33
    allemaal orders met aantallen van niets, maar dat laatste aandeel om 17.29.55h om de koers nog 0,2 cent lager te zetten....

    17:29:55
    10,062
    1
    17:29:34
    10,064
    8
    17:29:33
    10,064
    431
    17:29:33
    10,066
    431
    17:29:33
    10,066
    500
    17:29:11
    10,07
    15
    17:29:11
    10,072
    3
    17:28:41
    10,074
    2
    17:28:40
    10,072
    711
    17:28:40
    10,074
    161
    17:28:40
    10,074
    35
    17:28:40
    10,074
    224
    17:27:08
    10,072
    322
    17:27:08
    10,072
    451
    17:27:02
    10,07
    65
    17:27:02
    10,07
    173
    17:27:02
    10,07
    119
    17:27:02
    10,07
    3
    17:26:10
    10,07
    17
    17:26:10
    10,07
    4
    17:26:10
    10,07
    12
    17:26:10
    10,07
    149
    17:26:10
    10,07
    106
    17:26:10
    10,07
    22
    17:26:10
    10,07
    193
    17:26:10
    10,07
    320
    17:26:10
    10,07
    7
    17:26:10
    10,07
    412
    17:25:57
    10,07
    10
    17:25:57
    10,07
    28
    17:25:57
    10,07
    500
    17:25:44
    10,076
    6
    17:25:44
    10,076
    3
    17:25:44
    10,076
    4
    17:25:42
    10,076
    210
    17:25:42
    10,076
    354
    17:25:42
    10,08
    8
    17:24:30
    10,08
    5
    17:24:30
    10,08
    8
    17:24:14
    10,084
    280
    17:24:14
    10,084
    250
  4. Nait Soesen 14 november 2019 17:33
    quote:

    moneymaker_BX schreef op 14 november 2019 17:23:

    Elke gek kan zien dat deze koers vastgezet wordt
    Microsoft kom er aub in met dat bod van 17.50 en verlos ons van dit stilstaande geen aandeelhouderswaarde creerend aandeel

    De koers wordt weer extra gedrukt, dan kunnen we volgende week weer een goed bericht verwachten en staan we dan op ongeveer 10,80 en lijkt het weer dat we gestegen zijn! :) :)
  5. forum rang 7 Wereldbelegger 14 november 2019 18:43
    Dank u voor uw compliment. Fijn dat ik geen gek ben.

    Want wat blijkbaar een gek ziet, ziet een (lange termijn) belegger niet.
    Alleen opportunisten/gokkers die geloven in de door hen zelf verzonnen overnametheorietjes die maar niet willen uitkomen zijn overtuigd van allerlei koersmanipulaties.
    Maar een directe vraag beantwoorden wat ze dan zien NA 8 uur koersbeweging en orderboek turen kunnen ze niet.

    Vanaf januari roept u al dat Microsoft de boel overneemt met biedingen variërend van 12 tot 17,50 of hoger. Zonder welke onderbouwing dan ook. Zowel wat betreft de hoogte van het bod als waarom Microsoft TomTom over zou nemen.

    Tot vandaag zit u er volkomen naast. Dat kan gebeuren.
    Maar wees dan zo eerlijk om dat toe te geven. Ipv blijven herhalen dat het teleurstellend verloop van de koers de schuld van anderen is.

    Maar ik kan u ook een compliment geven. U bent consequent in toeteren over overnames (bv Fugro) en uit de lucht gegrepen koersdoelen afgeven.
    Voor de iet wat meer nadenkende belegger heeft dat een grote amusementswaarde. Met dien verstande dat de voortdurende herhaling intens vervelend wordt.

    ps
    In al die maanden van roeptoeteren over koersmanipulatie door diverse personen heeft slechts één ander persoon (helaas ben ik zijn nickname vergeten) een echt(!) antwoord gegeven wat hij regelmatig ziet bij het orderboek volgen, wat mogelijk een gevolg is van geautomatiseerde handel. Als daytrader probeert hij daarop te anticiperen.

    quote:

    moneymaker_BX schreef op 14 november 2019 17:23:

    Elke gek kan zien dat deze koers vastgezet wordt
    Microsoft kom er aub in met dat bod van 17.50 en verlos ons van dit stilstaande geen aandeelhouderswaarde creerend aandeel

  6. forum rang 7 Wereldbelegger 14 november 2019 18:49
    Waarbij ik heb gezegd dat € 11 meer realistisch is en "mijn 12" een persoonlijk koersdoel is ivm met een door mij gewenst percentage rendement. Maar ik het niet kan onderbouwen waarom het 12 zou moeten zijn.

    U gaat voor een plus van 10% op de huidige koers, wat me haalbaar lijkt te zijn.
    Ik ga voor een plus van 20% omdat 11,80 al een keer geraakt is dit jaar.
    Maar uw koersdoel zal zeker eerder gehaald worden. Maar dat lijkt me vrij logisch. Dat snapt elke belegger. ((-;

    Of een plus van 75% gehaald wordt?
    Dat zullen weinig beleggers begrijpen.
    Op eigen kracht? Een overname?
    Welke signalen staan op groen om een koerssprong van 75% te voorspellen?

    quote:

    NewKidInTown schreef op 14 november 2019 18:18:

    10,80 minimaal, ik zei 11,00 en wereldbelegger zei 12,00. Wie zei er ook al weer 600 ?
  7. forum rang 6 NewKidInTown 14 november 2019 19:16
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 14 november 2019 18:49:

    Waarbij ik heb gezegd dat € 11 meer realistisch is en "mijn 12" een persoonlijk koersdoel is ivm met een door mij gewenst percentage rendement....
    Ik heb heel graag dat jij wint natuurlijk. Er is ook een verschil in tijd die we ons gesteld hebben. Ik praat over eind 2019, jij ?

    Nog liever natuurlijk diegene met 17,50, ben even de naam kwijt;-), alleen ik ben geen dreamer, ook geen "believer". Geloven is zaken aanhangen zonder ratio, bewijs en onderbouwing. Uit zelfbescherming en teleurstellingen vermijden, doe ik daar niet aan mee.
  8. [verwijderd] 14 november 2019 21:24
    quote:

    moneymaker_BX schreef op 14 november 2019 20:34:

    Wat doe je in Barcelona als je niks te melden hebt
    Lachwekkend weer
    Goddijn is alleen aanwezig op een event van Morgan Stanley. Ik verwacht geen nieuws van TomTom, maar hoop op een update van de analist. Hopelijk gaan ze TomTom weer volgen en komen ze met een advies. Laatste advies was van 26 oktober 2017: een overweight 11,70. Koers stond toen rond 9,50.

    Ze zijn een aantal jaren bullish geweest, dus denk dat het een analist is die door de cijfers heen kan kijken (als het dezelfde is) en de shareconsolidatie op waarde kan schatten.
  9. viermeiden 14 november 2019 22:39
    quote:

    moneymaker_BX schreef op 14 november 2019 17:23:

    Elke gek kan zien dat deze koers vastgezet wordt
    Microsoft kom er aub in met dat bod van 17.50 en verlos ons van dit stilstaande geen aandeelhouderswaarde creerend aandeel

    Beste MM.
    stop toch eens met zeuren!
    Als dit opzet is en het doel de door u genoemde 17.50 dan moet u blij zijn met het vastzetten want dan kunt u tegen een mooie prijs elke maand weer bij kopen van uw spaarcentjes.
    Beleggen is voor mensen met visie of een sterke maag. Niet voor zeurkousen!
    P.s., U was toch een insider gezien de goede contacten met het MT van TT.

    viermeiden
  10. forum rang 4 nr36 15 november 2019 05:59
    Artikel AD

    Google neemt de auto over
    'Het is verreweg het beste wat je kunt krijgen'
    Ook met spraakbediening kun je met Google goed uit de voeten.In de elektrische Volvo XC40 Recharge regelt Google straks al het infotainment.
    OOK MET SPRAAKBEDIENING KUN JE MET GOOGLE GOED UIT DE VOETEN.
    Files ontwijken, de nieuwste kaarten: smartphones wijzen tegenwoordig vaak beter de weg dan navigatiesystemen in auto's. Vandaar dat de eerste fabrikanten zich nu gewonnen geven: Google grijpt de macht in de auto.
    NIEK SCHENK
    Veel automobilisten ergerden zich afgelopen jaren groen en geel aan het navigatiesysteem in hun auto. De kaarten klopten niet of waren al verouderd als zij hun auto afgeleverd kregen. Kaartupdates waren lastig verkrijgbaar en automerken vroegen er veel geld voor. Ook de actuele file-informatie liet te wensen over, terwijl de bediening vaak een ramp was: onlogisch of gewoon heel traag.

    Terwijl autofabrikanten overduidelijk struikelen bij de ontwikkeling van dit soort systemen, blijken smartphones wel gebruiksvriendelijk, in staat om accurate kaarten te presenteren en je met succes om de files heen te leiden. Enkele autofabrikanten geven nu de strijd op. Zij hebben Google gevraagd om voortaan alles in en om het infotainment van hun auto's te regelen.
    Eerste
    Volvo stapt volgend jaar als eerste over, met de nieuwe elektrische Volvo XC40 Recharge. Rond die tijd gaat ook Volvo-dochter Polestar met Google in zee. Verder hebben General Motors én de samenwerkende autofabrikanten Renault, Nissan en Mitsubishi al aangekondigd dat zij vanaf 2021 Google's Android als besturingssysteem voor het infotainment in hun auto's gebruiken.

    Volgens Lex Kerssemakers, de Nederlandse topman van Volvo Cars, verantwoordelijk voor direct consumer business, is dat onvermijdelijk. ,,Op een gegeven moment hebben wij als Volvo-directie gezegd: 'Jongens, dit doen we niet meer. Je kunt als autofabrikant wel je eigen infotainmentsystemen willen ontwikkelen, maar je loopt continu achter de feiten aan.' Google Android is verreweg het beste wat je kunt krijgen. De kaarten worden vaak geüpdatet, files worden feilloos gesignaleerd. Het werkt allemaal heel gebruiksvriendelijk. En met grote regelmaat voegt Google nieuwe features toe, zoals dat ook op de smartphones gebeurt. Overigens hebben we ook even met Apple gesproken, maar dat bedrijf is er niet in geïnteresseerd om zijn besturingssysteem in auto's te introduceren.''
    Overname
    In veel nieuwe auto's kun je al enkele diensten van Apple iOS en Google Android gebruiken. Dat gebeurt dan door je smartphone aan de auto te koppelen: in feite geeft het scherm in de auto alleen het scherm van je smartphone weer. Wat Google nu gaat doen, is het complete besturingssysteem van het infotainment in de auto overnemen. Daardoor kan het ook bepaalde functies van de auto zelf regelen, zoals het klimaat. Bekende diensten als Google Assistant, Google Maps en de Google Play Store maken straks deel uit van de auto. En doordat het systeem continu met internet verbonden is, blijft het altijd up-to-date.

    ,,We geven je in de auto dezelfde ervaring die je gewend bent van je smartphone, maar dan aangepast voor veilig gebruik tijdens het rijden'', zegt Henrik Green, chief technology officer bij Volvo Cars. De kaarten en de weginformatie (snelheidslimieten, bochten, stijgingspercentage) van Google Maps worden ook benut voor de rij-assistentiesystemen van de auto.

    Een interessante bijkomstigheid is dat Google ook de spraakbediening in de auto overneemt. Denk aan gesproken commando's voor de temperatuur in de auto, een navigatiebestemming, je favoriete playlist van Spotify of het versturen van berichten via WhatsApp.

    De Google Assistant werkt beter dan de spraakassistent in auto's, meent Volvo. Die maakt het zelfs mogelijk om vanuit de auto te communiceren met de smarthome-apparaten bij je thuis. Je kunt bijvoorbeeld vragen om alvast de kamerthermostaat hoger te zetten en het licht in de woonkamer aan te doen.

    Volgens Haris Ramic, productmanager Android Automotive van Google, is de auto-industrie geen onbekend terrein voor zijn bedrijf. BMW introduceerde de webbrowser begin deze eeuw al in zijn auto's en ook Google Earth en de Points Of Interest van Google zijn al enkele jaren in de systemen van BMW en Audi te vinden. Maar het complete besturingssysteem voor het infotainment in een auto overnemen, dat is de volgende, grote stap voor Google.
    Ingewikkeld
    Ramic, eerder productmanager van Google Maps en Google Earth, heeft het project in het begin onderschat. ,,Ik dacht: we hebben ons besturingssysteem Android al en nu stoppen we dat gewoon in een auto. Als Android in een tablet werkt, zal het ook wel in een auto werken. Maar al gauw ontdekten we dat een auto veel ingewikkelder is dan een smartphone of tablet. De stroomvoorziening, het bluetoothsysteem, het audiosysteem: het is allemaal anders.

    In een telefoon moeten we de stroomvoorziening veel strenger regelen, want daar zit een extreem kleine batterij in. In een auto heb je weer heel andere dingen waarmee je rekening moet houden. Zo bestaat het audiosysteem al gauw uit zeven luidsprekers met surroundtechnologie. Dat is wel even wat anders dan een telefoon. We hebben allerlei nieuwe, ondersteunende systemen moeten ontwikkelen.''

    Denken vanuit de gebruiker was zoals altijd het uitgangspunt. Ramic: ,,Die moet onze diensten overal kunnen gebruiken, waar hij ook is. Nu al gebruiken mensen Google Maps of andere apps in de auto op hun smartphone. Dat doen ze soms gewoon met de telefoon in de hand en dat is natuurlijk niet veilig. Daarom is het zo belangrijk dat we die diensten nu op een veilige manier in de auto integreren.

    Het gebruik van onze diensten moet straks vloeiend werken. Je zoekt thuis via de Google-zoekmachine een restaurant en reserveert. Je stapt in de auto en rijdt ernaartoe. Intussen heeft de auto de gegevens automatisch overgenomen in het navigatiesysteem. Het systeem helpt je ook om een parkeerplek te vinden. En nadat je bent uitgestapt, word je bij de laatste meters, lopend naar het restaurant, verder genavigeerd. Auto en smartphone sluiten dus echt naadloos op elkaar aan.''
    Kwetsbaar
    Automobilisten hoeven niet voor hun privacy te vrezen, beloven Volvo en Google. De gebruiker moet altijd eerst kiezen welke data hij wil delen. Hij kan blokkeren dat bepaalde persoonlijke voorkeuren of locaties waar hij komt, worden vastgelegd.

    Enig risico blijft nog wel de kwetsbaarheid van een onlinesysteem. Als de auto een slechte of geen internetverbinding heeft, zouden sommige functies niet (goed) kunnen werken. Autofabrikanten hebben tot nu toe altijd hun navigatiekaarten in de auto opgeslagen, waardoor ze offline beschikbaar zijn.

    ,,Al onze functies werken straks ook offline'', zegt Ramic. ,,Misschien dat je hooguit even geen spelletje kan spelen als je geen verbinding hebt. De navigatiekaarten slaan we ten dele op. We kijken naar de regio waarin de auto zich doorgaans begeeft, of leggen in elk geval telkens de directe omgeving vast. Voor het geval het fout gaat.''
  11. Gerard_ecb 15 november 2019 08:53
    quote:

    0mmne7 schreef op 15 november 2019 08:40:

    Is dit de gevreesde disruptie of was dit al volledig ingecalculeerd?

    Nee dit is niet de gevreesde disruptie. Dit is het paren van een mobiele telefoon met een beeldscherm in je auto. Dit heeft niet de nauwkeurigheid voor positie bepaling die nodig is voor ADAS of Autonmous Drving.
    Dit is een reclame verhaal van Google en Volvo, “kijk ons eens wat wij allemaal kunnen” en dan komen ze met voorbeelden die VW met Here al twee jaar geleden in haar commercials gebruikte.
    Verder wijzen diverse tests uit dat Google nou niet het beste systeem is om van a naar b te gaan en kaarten klaarzetten waar je veel komt, las ik dat ook niet bij TT?, is dat de oplossing? Nee juist niet waar je veel bent daar ken je de weg en maak jezelf de keuzes.

    Dus in mijn ogen niet de oplossing voor de uitdaging waar TT voor staat.

    Verder moet je bedenken is Google de betrouwbare partner als het aankomt oo
    - privacy
    - prijsbeleid
    - licensering
    - .....

    Meer stemmingmakerij van FD lijkt mij, zeg maar het roddelblad voor financiele zaken

    PS en dan vergat ik nog de rekenkracht die nodig is om AI functies uit te voeren in de auto indien deze zelfstandig rijdt. Die krijg je niet In je mobieltje daar zijn andere zaken voor nodig.
    Verder moet je denken aan een fall back systeem en hoe we dat gaan oplossen, bijv accu leeg van telefoon of ...

    Dus niet de betrouwbaarheid om de weg autonoom mee op te gaan.
  12. forum rang 4 Vive tu vida positivamente 15 november 2019 09:00
    TomTom loopt nog steeds voorop met alles wat met navigatie te maken heeft.
    Dat men dit ( tot grote frustraties van mij en vele andere beleggers) niet van de daken schreeuwt heeft waarschijnlijk een veel hoger doel.

    Reden temeer dat Microsoft nu snel moet handelen en een goed bod op TomTom moet geven zodat ze onder de naam Microsoft het bedrijf Google flink tegengas kunnen geven!

    We staan al te lang stil op dit veel te lage koersniveau, Microsoft kom er maar in!!!!!
1.150 Posts
Pagina: «« 1 ... 25 26 27 28 29 ... 58 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.