Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

Laatste koers (eur) Verschil Volume
13,610   -0,040   (-0,29%) Dagrange 13,420 - 13,650 43.343   Gem. (3M) 204,2K

Draadje met INHOUD! geen toogpraat a.u.b.

2.645 Posts
Pagina: «« 1 ... 34 35 36 37 38 ... 133 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Eduard de Wit 11 november 2019 18:30
    quote:

    rene66 schreef op 9 november 2019 01:17:

    [...]Ik heb ook het idee dat het technisch plaatje er beter uit gaat zien. Ik had het bijgaand plaatje gisteravond ook al geplaatst, maar hierbij het plaatje van vanavond. De koers schurkt tegen de 200 MA aan, dan kunnen er qua TA twee dingen gebeuren of de koers loopt vast en gaat weer naar beneden of de koers gaat er doorheen. Vanmiddag ging de koers er al doorheen.

    Als het volgende week rustig blijft tav de handelsdeal of er positief nieuws komt dan ben ik ervan overtuigd dat wij door stijgen.

    Normaal zou je denken dat de algoritmes van shorters ook gebruik maken van dit soort gegevens dus die zouden dan het signaal krijgen asap vertrekken.
    We zouden dan door kunnen stijgen....
    Maar naar welke koers doel je dan?
    Ik bedoel, 26 of 30 bijvoorbeeld is nogal een verschil.
  2. forum rang 6 rene66 11 november 2019 20:56
    quote:

    Eduard de Wit schreef op 11 november 2019 18:30:

    [...]

    We zouden dan door kunnen stijgen....
    Maar naar welke koers doel je dan?
    Ik bedoel, 26 of 30 bijvoorbeeld is nogal een verschil.
    Het enige dat ik kan doen is een indicatie geven van wat ik verwacht. Dat blijft heel moeilijk te voorspellen. Ik ben meer een FA iemand die zijdelings naar TA kijkt. Wellicht hebben andere mensen weer een andere interpretatie van het geheel.

    De Money Flow gaat omhoog en is nog geen 70, maar slechts 48. Er stroomt dus geld in het aandeel, dat is positief. De Williams R indicator is wel lichtelijk oversold. De MACD gaat omhoog en kruist de signaallijn. Dat is positief. De 200 MVA schurkt nog steeds tegen de huidige koers aan. De koers gaat ook richting de bovenste Bollinger Band, als die er door heen gaat dan is dit een koopsignaal. Het aandeel zou als je naar de signalen kijk nog een klein beetje moeten stijgen wil je meer zekerheid hebben, maar zelf schat ik die kans groter in dan dat het aandeel naar beneden gaat.

    Om te kijken waar naar je toe kan trek ik zelf altijd twee lijnen, de bovenste gele lijn (deel van een soort trendkanaal) geeft duidelijk aan dat het omhoog gaat en dan trek ik een lijn naar boven (rode stippellijn) om de koers te bepalen waar het heen zou kunnen gaan op basis van de huidige informatie, dan kom ik een klein beetje boven de 27 Euro uit.

    Maar er hoeft maar één tweet uit de VS te komen of een shorter moet flink de koers willen drukken en het hele verhaal kan anders zijn. Verder blijft het geheel een eigen interpretatie van de signalen.

  3. forum rang 6 rene66 11 november 2019 23:20
    @Eduard de Witt, ik zat nog een tweede keer naar het plaatje te kijken en omdat de Money Flow nog flink omhoog kom je ergens uit tussen de 27,2 en 28,3 Euro, waar de 28 Euro wellicht realistischer is.

    Het moet wel heel vreemd gaan mocht de koers daarboven uitkomen in één keer,dus in 29 of 30 Euro geloof ik op dit moment niet, dat uitgaande van TA en de huidige lijnen. Als er echter heel goed nieuws komt of heel slecht nieuws van wat dan ook, of shorters die in paniek raken, dan gelden de lijnen niet meer.
  4. [verwijderd] 12 november 2019 00:28
    Recentelijk werden er op dit forum bedenkingen geschreven, over de behandeling van rotorbladen van Boeing vliegtuigen. Zojuist meldt CNBC dat de levering van vliegtuigen in december (dus over enkele weken al) wordt hervat :

    www.cnbc.com/2019/11/11/boeing-expect... .

    Voor het 4e kwartaal in dit jaar verwacht ik daar (helemaal) niets van in de cijfers, maar voor het jaar 2020 en verder lijkt het me een mooi lichtpuntje.
  5. Lucky-corner 12 november 2019 07:01
    Amsterdam, 12 November 2019 --- AMG Advanced Metallurgical Group N.V. ("AMG", EURONEXT AMSTERDAM: "AMG") is pleased to announce that Mr. Thomas Centa has been appointed President of AMG Vanadium. Mr. Centa has been with AMG Vanadium since May 2018, serving as Executive Vice President. Mr. Centa reports to Mr. Eric Jackson, AMG’s Chief Operating Officer.
    Mr. Centa assumed this role following the retirement of Mr. Hoy E. Frakes, Jr., who served as AMG Vanadium’s President for nearly 20 years. Mr. Frakes will remain with AMG Advanced Metallurgical Group N.V. providing oversight for the company’s vanadium expansion projects in Zanesville, Ohio and the previously announced Shell & AMG Recycling B.V. joint venture.
    Mr. Jackson said, “I want to thank Hoy for his leadership and commitment in making AMG Vanadium the global environmental leader in processing spent resid catalysts. We are also extremely pleased to have Tom lead the AMG Vanadium team as we expand on our global leadership position.”
  6. forum rang 10 voda 12 november 2019 07:30
    AMG benoemt topman AMG Vanadium

    FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
    AMG Advanced Metallurgical Group
    25,18 0,00 0,00 % Euronext Amsterdam

    (ABM FN-Dow Jones) AMG Advanced Metallurgical Group heeft Thomas Centa aangesteld als president van AMG Vanadium. Dit maakte het bedrijf dinsdagochtend bekend.

    Centa is sinds mei 2018 werkzaam bij AMG Vanadium als uitvoerend vicepresident. Hij zal rapporteren aan operationeel directeur Eric Jackson van AMG en volgt Hoy Frakes op die met pensioen gaat.

    Frakes blijft overzicht houden bij vanadiumgerelateerde uitbreidingsprojecten in Zanesville, Ohio en bij de recent aangekondigde joint venture met Shell.

    Door: ABM Financial News.
    info@abmfn.nl
    Redactie: +31(0)20 26 28 999

    © Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
  7. [verwijderd] 13 november 2019 17:52
    Gents and Ladies,

    er zijn vandaag geen short meldingen op AMG. Morgen verwacht ik er wel enkele.
    Hetzij omdat vandaag een dagje bij uitstek was om goedkoop te coveren (minder short),
    hetzij omdat vanwege de sterk dalende koers er weer short posities uitgebouwd zijn.

    Wat in ieder geval opviel, was het hoge handelsvolume. Een terugtest zoals vandaag is niet ongebruikelijk, en kan goed uitpakken als de terugtest bevestigt dat de voorzichtige uitbraak in stand blijft. Ik zal later vanavond een grafiek-update plaatsen.

    Greetzzz
  8. Eduard de Wit 13 november 2019 20:23
    quote:

    ff_relativeren schreef op 13 november 2019 19:56:

    Zoals beloofd de grafiek-update. Aan de rechterkant van de grafiek is te zien,
    dat de voorzichtige uitbraak -ondanks de daling van vandaag- keurig in stand is gebleven.

    Zie de bijlage :

    Bedankt.
    Uiteraard bestaat er geen zekerheid, maar waar zou het aandeel technisch heen kunnen?
  9. [verwijderd] 13 november 2019 20:40
    quote:

    Eduard de Wit schreef op 13 november 2019 20:23:

    [...]

    Bedankt.
    Uiteraard bestaat er geen zekerheid, maar waar zou het aandeel technisch heen kunnen?
    Gents,

    ik vind het nog te vroeg om iets te roepen over waar de beurskoers naar toe kan.
    De voorzichtige uitbraak is nog maar heel jong. Ik wil eerst nog enkele weken zien of de uitbraak stand houdt. Indien niet, dan kijken we nu naar een "false move". Als de uitbraak wel stand houdt, dan is het in december vroeg genoeg om figuurlijk de balans op te maken.

    En dat is meteen een mooi bruggetje naar de echte balans. Namelijk de jaarcijfers over 2019 + de daarbij behorende outlook ..

    Los van de cijfers die richtinggevend zijn, hebben we nog wat open items op de beurs ;
    Wel of geen Eindejaars Rally .. Wel of geen fase 1 handelsakkoord tussen China en de USA..
    Wel of geen herstel van de (bijzondere) metaalprijzen ..

    Jullie begrijpen me wel. Ik wil nog even voorzichtig zijn.
  10. [verwijderd] 13 november 2019 21:22
    via: www.businesswire.com/news/home/201911...
    November 13, 2019 06:46 AM Eastern Standard Time

    Global Vanadium Ore Mining Market Report 2020 - Market Projected to Decline to $18.97 Billion by 2022, from $21.6 Billion in 2018 -

    “Vanadium Ore Mining Global Market Report 2020”

    The global vanadium ore mining market was valued at about $21.6 billion in 2018 and is expected to decline to $18.97 billion at a CAGR of -3.2% through 2022.

    Major players in the market are AUROX RES., Atlantic, Treibacher Industrie AG., Essel Mining and Tremond Alloys & Metals Corp.

    The vanadium ore mining market has been geographically segmented into North America, Western Europe, APAC, Eastern Europe, South America and Middle East & Africa. The APAC market is the largest market for Vanadium Ore Mining and is expected to continue to be the largest market during the forecast period.

    The increasing use of Vanadium in automobile industry will drive the Vanadium ore mining market. Use of vanadium alloy for manufacturing automobile parts will reduce their weight and increases their fuel efficiency. According to an investing firm (aheadoftheherd.com), around 85% of all automobiles will incorporate vanadium alloy to reduce their weight, thereby increasing their fuel efficiency by 2025.

    The rate at which vanadium is being deposited into the environment is increasing, which can be attributed to global rise in discharges to the environment of vanadium rich industrial byproducts including steel slags, and ash from the expansion of waste incineration. Due to this major jurisdictions including the USA, and China are implementing environmental protection strategies/regulations to lessen the toxic effects of Vanadium, these regulations will hamper the Vanadium ore mining market.

    For example, in the USA, vanadium is listed as Contaminant Candidate List 4 (CCL4) and is subject to more stringent monitoring in potable waters, on the other hand China is waging war on smog and promotion of environmentalism (by regulating iron ore blends to lower vanadium content raw material).

    The use of vanadium redox flow batteries (VRFB's) for energy storage is an emerging trend market. This trend will drive a structural change in the vanadium ore mining market dominated by steel manufacturers. For example, China national development and reform commission released a policy document that called for the launch of pilot projects which ramp up utilization of VRFBs for its electric grid by the end of 2020.
  11. Lucky-corner 14 november 2019 07:02
    Amsterdam, 14 November 2019 (Regulated Information) --- AMG Advanced Metallurgical Group N.V. ("AMG", EURONEXT AMSTERDAM: "AMG") today announced its subsidiary, AMG Lithium GmbH, Frankfurt, has commenced basic engineering for a “battery grade” lithium hydroxide facility. It has applied with Investitionsbank Sachsen-Anhalt, Germany, for a governmental grant for the construction of a lithium hydroxide refining plant to be located in Elsteraue/Zeitz. Detailed engineering for that plant will begin by the end of this year.
    The new plant, subject to the necessary approvals, will operate on validated processes and be fed with “technical grade” lithium hydroxide, enabling AMG to serve a key need of the electric vehicle lithium battery market for consistent, high-quality “battery grade” lithium hydroxide delivered on a just in time basis. In order to support such plans, AMG Lithium GmbH has established a state-of-the-art lithium hydroxide and battery materials laboratory in Frankfurt-Hoechst. Total capital investment for the refining plant and laboratory is presently estimated at approximately $50 million to $60 million. This “battery grade” lithium hydroxide facility will complement AMG’s plans to build a “technical grade” lithium hydroxide plant in Brazil and therefore will open the European market for that expansion in Brazil.
    This press release contains inside information within the meaning of Article 7(1) of the EU Market Abuse Regulation.
    This press release contains regulated information as defined in the Dutch Financial Markets Supervision Act (Wet op het financieel toezicht).

  12. Margin Call 14 november 2019 13:17
    Een belangrijke nuance tussen de kwaliteit van Lithium en geheel gerelateerd aan het nieuws van vanochtend:

    (Reuters - 13-11-2019)
    [...]
    Albemarle Corp (ALB.N), Tianqi Lithium Corp (002466.SZ) and others have been producing more lithium than automakers need.
    [...]
    Benchmark’s Simon Moores called the lithium oversupply an “air pocket that detracts from the building wall of demand,” and noted much of the excess white metal on the market is so-called technical grade, or the kind in stopwatches and other small electronics.

    Battery-grade lithium is used primarily in EV batteries, and many automakers have high purity standards. Much of the industry’s capacity to produce high-quality, battery-grade lithium is locked up until 2024, Moores said.
  13. [verwijderd] 14 november 2019 16:57
    "If a stock seems like an obvious short selling opportunity to you, there’s a good chance you aren’t alone. Stocks that are popular shorts will have a high short interest or high short percent of float. These stocks are prone to “short squeezes,” or sudden bursts of upward pressure that can trigger automatic covering by short sellers (at least, the ones with stops in place or who don’t have enough cash or margin in their account to cover the losses).

    While short squeezes can happen seemingly at random, they tend to happen to stocks with smaller floats.

    ..

    In addition to the standard trading fees associated with all transactions, short sellers must pay a stock loan fee in return for borrowing the shares they then sell short. The more difficult a stock is to borrow, the higher the fee. Some of the most popular stocks to short also come at the highest cost because nearly all of the shares available to borrow are immediately snatched up by short sellers. If ignored, these fees can take a huge bite out of profits."

    In andere woorden: vasthouden zelfs bij onveranderde koers zorgt voor verliezen bij shorters.

    Te lang koers relatief onveranderd bij lage free float? Meer kans op short squeeze. Hou de aandelen vast(!)
  14. forum rang 10 DeZwarteRidder 14 november 2019 17:24
    quote:

    Lucky-corner schreef op 14 november 2019 07:02:

    Amsterdam, 14 November 2019 (Regulated Information) --- AMG Advanced Metallurgical Group N.V. ("AMG", EURONEXT AMSTERDAM: "AMG") today announced its subsidiary, AMG Lithium GmbH, Frankfurt, has commenced basic engineering for a “battery grade” lithium hydroxide facility. It has applied with Investitionsbank Sachsen-Anhalt, Germany, for a governmental grant for the construction of a lithium hydroxide refining plant to be located in Elsteraue/Zeitz. Detailed engineering for that plant will begin by the end of this year.
    The new plant, subject to the necessary approvals, will operate on validated processes and be fed with “technical grade” lithium hydroxide, enabling AMG to serve a key need of the electric vehicle lithium battery market for consistent, high-quality “battery grade” lithium hydroxide delivered on a just in time basis. In order to support such plans, AMG Lithium GmbH has established a state-of-the-art lithium hydroxide and battery materials laboratory in Frankfurt-Hoechst. Total capital investment for the refining plant and laboratory is presently estimated at approximately $50 million to $60 million. This “battery grade” lithium hydroxide facility will complement AMG’s plans to build a “technical grade” lithium hydroxide plant in Brazil and therefore will open the European market for that expansion in Brazil.
    This press release contains inside information within the meaning of Article 7(1) of the EU Market Abuse Regulation.
    This press release contains regulated information as defined in the Dutch Financial Markets Supervision Act (Wet op het financieel toezicht).
    Nog geen 2 jaar geleden zou de koers van AMG geëxplodeerd zijn op dit bericht.......
2.645 Posts
Pagina: «« 1 ... 34 35 36 37 38 ... 133 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.