Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,175   -0,010   (-0,19%) Dagrange 5,075 - 5,200 102.395   Gem. (3M) 178,9K

oktober Wordt Tomtom beloond naar harde werken??

2.107 Posts
Pagina: «« 1 ... 54 55 56 57 58 ... 106 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 17 oktober 2019 09:25
    @TT, al die verschillende doorkijkjes naar de toekomst kunnen allemaal waarheid worden maar gaan nog weinig betekenen voor de koers van het aandeel voor dit en volgend jaar. @TT geeft geen dividend wat inhoudt dat de koers van het aandeel het enige element is waarop onze aandeelhouders waarde wordt bepaald.

    In 2015 stond het aandeel op ruim 12 euro en gecorrigeerd met de verplichte 7,38 asset for cash euro's hoger!

    Op eigen kracht blijft het aandeel @TT tot 2021/22 gevangen tussen de 7,38 en 12 euro en wordt de koers van de dag bepaald door beurssentiment en (mis)communicaties.

    Voor een koersontwikkeling op basis van mogelijk toekomstige goudgerande marges blijven wij aandeelhouders net als de afgelopen jaren achter het net vissen.
    Wat dat betreft blijft @TT een drama aandeel voor de belegger en sedert de aandelen reductie ook drama voor de handelaar.

    Ik heb m'n aandelen (1,33% positie) op de plank en daar blijven ze liggen totdat het spel voor mij is uitgespeeld, duikelt de koers tussentijds naar de 7,38 of lager neem ik stukken bij (tot 2% positie) en tot die tijd blijf ik in de coulissen van dit @TT theater rustig en zo af en toe nagel-bijtend afwachten!
  2. [verwijderd] 17 oktober 2019 10:00
    Het is en blijft schimmig bij TomTom...

    Moet de koers laag blijven van HG? waarom? ze kunnen elk bod, zelf van 40EU simpel weigeren. Ze hebben immers de meerderheid.

    Dus waarom bljift het allemaal zo schimmig. Raar kronkelen met de cijfers... winst verbloemen. afschrijvingen, waarvoor?
  3. forum rang 6 tatje 17 oktober 2019 10:06
    Een boekhoudkwestie
    Waarschijnlijk waren het vooral deze bijstellingen die beleggers een onbehagelijk gevoel gaven. Maar volgens Tomtom is het onderliggende beeld anders. De geboekte omzet voor levering van locatietechnologie aan de auto-industrie (automotive) daalde weliswaar met 7% naar € 55,4 mln, maar de onderliggende 'operationele omzet' steeg met 23% tot € 88 mln.

    Het verschil heeft te maken met boekhoudvoorschriften. Die staan Tomtom toe om maar een deel van de omzet onmiddellijk te boeken, en de rest pas later. Welk deel al geboekt mag worden en welk deel uitgesteld moet worden, verschilt van contract tot contract. Het wijzigen van contracten en de periodiek verplichte herwaardering van de bestaande contracten kan daarom leiden tot fluctuaties in de gerapporteerde en uitgestelde omzet.

    'Die fluctuaties zijn lastig te voorspellen', zegt Marc Hesselink, analist bij ING. 'Vanwege het soort contracten dat Tomtom afsluit zijn de boekhoudregels voor Tomtom niet handig.' Hesselink kijkt daarom in de eerste plaats naar de operationele omzetontwikkeling bij automotive. Die stijgt. Verder kijkt hij naar de vrije kasstroom van Tomtom. Die stijgt ook.

    Tja, zo stond het in het FD.

    Forumleden die niet geloven, dat TT waaar kan maken, wat het lichtjes belooft, moeten andere beleggingen kiezen.

    Ik ben ook teleurgesteld in de boekhoudkeuze en de huidige cijfers.

    Maar ik ben niet teleurgesteld, in het toelichten van de kansen, waarin ik steeds weer een bevestiging zie van mijn strategie.

    Veel forumleden laten zich leiden door emoties ( tegenvallende cijfers ) en niet door de kansen.

    Ik zou zeggen de ballen en succes bij andere fondsen.
  4. [verwijderd] 17 oktober 2019 10:10
    quote:

    tatje schreef op 17 oktober 2019 10:06:

    Een boekhoudkwestie
    Waarschijnlijk waren het vooral deze bijstellingen die beleggers een onbehagelijk gevoel gaven. Maar volgens Tomtom is het onderliggende beeld anders. De geboekte omzet voor levering van locatietechnologie aan de auto-industrie (automotive) daalde weliswaar met 7% naar € 55,4 mln, maar de onderliggende 'operationele omzet' steeg met 23% tot € 88 mln.

    Het verschil heeft te maken met boekhoudvoorschriften. Die staan Tomtom toe om maar een deel van de omzet onmiddellijk te boeken, en de rest pas later. Welk deel al geboekt mag worden en welk deel uitgesteld moet worden, verschilt van contract tot contract. Het wijzigen van contracten en de periodiek verplichte herwaardering van de bestaande contracten kan daarom leiden tot fluctuaties in de gerapporteerde en uitgestelde omzet.

    'Die fluctuaties zijn lastig te voorspellen', zegt Marc Hesselink, analist bij ING. 'Vanwege het soort contracten dat Tomtom afsluit zijn de boekhoudregels voor Tomtom niet handig.' Hesselink kijkt daarom in de eerste plaats naar de operationele omzetontwikkeling bij automotive. Die stijgt. Verder kijkt hij naar de vrije kasstroom van Tomtom. Die stijgt ook.

    Tja, zo stond het in het FD.

    Forumleden die niet geloven, dat TT waaar kan maken, wat het lichtjes belooft, moeten andere beleggingen kiezen.

    Ik ben ook teleurgesteld in de boekhoudkeuze en de huidige cijfers.

    Maar ik ben niet teleurgesteld, in het toelichten van de kansen, waarin ik steeds weer een bevestiging zie van mijn strategie.

    Veel forumleden laten zich leiden door emoties ( tegenvallende cijfers ) en niet door de kansen.

    Ik zou zeggen de ballen en succes bij andere fondsen.
    Ik weet niet hoe oud jullie allemaal zijn. Stel dat jullie allemaal gelijk hebben en het veel beter gaat met TomTom dan uit de cijfers blijkt. Eens moet dat zich toch gaan uitbetalen voor de kleine aandeelhouder. Ik hoop dat nog mee te maken en ook nog van mijn winst kan genieten !!!!!!!
  5. forum rang 4 marathon 11 17 oktober 2019 11:45
    Marcom bij TT is dus gewoon Knudde!!
    Of je wilt echt een goed bericht in een slechte boodschap verpakken of je wilt een slechte boodschap extra onder de aandacht brengen maar bottom line is het geen baantje dat je er een juf bij laat doen.
    Schop een bemanningslid ( bijv een van de hulpkoks) van je sloep en haal een toppertje binnen en de koers gaat gestaag oplopen. En ja misschien ook goed om vanaf nu het roer op je sloep zelf over te nemen en ook daarvoor een topper binnen te halen. Kun je 6 x per jaar invliegen om wat te babbelen met de rest van de RvC en daarna weer verder genieten met je vrouw. Iedereen superblij en vooral je aandeelhouders van het eerste uur die je huidige kapitaal voor je hebben ingezameld.
  6. Putz 17 oktober 2019 11:52
    Ja, dat was er begin dit jaar ook al... probleem zijn de engelsen zelf (zoals zo vaak...)

    Dat Brussel akkoord is met het voorstel, betekent niet dat de Brexit nu rond is. Het Britse Lagerhuis gaat hier zaterdag nog over stemmen. Die stemming zou wel eens erg lastig kunnen worden voor premier Boris Johnson, omdat de Noord-Ierse gedoogpartner DUP eerder op donderdag aangaf geen steun te willen geven. De regering heeft de steun van de tien leden van de DUP zeer waarschijnlijk nodig om een meerderheid in het Lagerhuis te halen. De DUP sluit verdere onderhandelingen met de regering van Johnson overigens niet uit, volgens voorzitter Arlene Foster staat de deur vooralsnog op een kier.
  7. [verwijderd] 17 oktober 2019 12:11
    quote:

    tatje schreef op 17 oktober 2019 10:06:

    Een boekhoudkwestie
    Waarschijnlijk waren het vooral deze bijstellingen die beleggers een onbehagelijk gevoel gaven. Maar volgens Tomtom is het onderliggende beeld anders. De geboekte omzet voor levering van locatietechnologie aan de auto-industrie (automotive) daalde weliswaar met 7% naar € 55,4 mln, maar de onderliggende 'operationele omzet' steeg met 23% tot € 88 mln.

    Het verschil heeft te maken met boekhoudvoorschriften. Die staan Tomtom toe om maar een deel van de omzet onmiddellijk te boeken, en de rest pas later. Welk deel al geboekt mag worden en welk deel uitgesteld moet worden, verschilt van contract tot contract. Het wijzigen van contracten en de periodiek verplichte herwaardering van de bestaande contracten kan daarom leiden tot fluctuaties in de gerapporteerde en uitgestelde omzet.

    'Die fluctuaties zijn lastig te voorspellen', zegt Marc Hesselink, analist bij ING. 'Vanwege het soort contracten dat Tomtom afsluit zijn de boekhoudregels voor Tomtom niet handig.' Hesselink kijkt daarom in de eerste plaats naar de operationele omzetontwikkeling bij automotive. Die stijgt. Verder kijkt hij naar de vrije kasstroom van Tomtom. Die stijgt ook.

    Tja, zo stond het in het FD.

    Forumleden die niet geloven, dat TT waaar kan maken, wat het lichtjes belooft, moeten andere beleggingen kiezen.

    Ik ben ook teleurgesteld in de boekhoudkeuze en de huidige cijfers.

    Maar ik ben niet teleurgesteld, in het toelichten van de kansen, waarin ik steeds weer een bevestiging zie van mijn strategie.

    Veel forumleden laten zich leiden door emoties ( tegenvallende cijfers ) en niet door de kansen.

    Ik zou zeggen de ballen en succes bij andere fondsen.
    Ik laat mij leiden door almaar dalende koersen! Tevens het niet transparant zijn irriteert mij enorm! Altijd dat rookgordijn!!
    Ik geloof niet meer in een dirty exit...heb ik wel een tijd geroepen. Daarvoor waren kansen zat en die fase is voorbij.
    Wel geloof ik dat TomTom de koers BEWUST laag houdt. De enige reden die ik kan bedenken is om een vijandig bod af te kunnen slaan. Hoe hoger de koers, hoe moeilijker dat is te verkopen.
2.107 Posts
Pagina: «« 1 ... 54 55 56 57 58 ... 106 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.