Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,275   +0,055   (+1,05%) Dagrange 5,200 - 5,315 87.023   Gem. (3M) 172,1K

September 2019: Op Naar Deals En 17.50 Koers

1.878 Posts
Pagina: «« 1 ... 83 84 85 86 87 ... 94 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 26 september 2019 13:18
    quote:

    Makita schreef op 26 september 2019 13:06:

    [...]
    Onjuist, er kan nu gewoon 23mln aandelen worden ingekocht (10% vd oude aantal aandelen op ava 2018), is een machtiging voor gegeven op ava 2018.
    Makita, 10% per jaar van het uitstaande aantal aandelen op het moment van de aankondiging van SBB, dus voor dit jaar maximaal 13,2 mio stukken, de aandelen in treasury tellen volgens mij wel mee en wellicht de reden dat ze nog niet zijn ingenomen..
  2. forum rang 6 tatje 26 september 2019 13:33
    quote:

    Kuiken schreef op 26 september 2019 13:17:

    Eerste zin van Microsofts presentatie:" It has been a very lucrative partnership for MS." Je nodigt zo'n spreker (Chris Pendleton) natuurlijk niet uit om je bedrijf te bashen, maar wie hier naar luistert, hoort dat MS zegt Dat TT dingen doet die MS niet voor elkaar kreeg. Dat iedereen die Azure gebruikt of Azures connected vehicle platform, DUS TT gebruikt, dat MS TT scherp houdt, dat er een triple samenwerking is met MS, Moovit en TT en ga zo maar door. " We kijken elke ochtend naar wélke klanten we er nu weer bij hebben gekregen", zei Chris, " want niemand hoeft ons te bellen voordat t'ie van Azures diensten gebruik maakt. Maand op maand ( sinds vorig jaar mei) noteren we een groei van 200%" ( Van wat? ik ben niet goed in boekhouden, geschuif met posten binnen een bedrijf, gedoe met belastingen, beurstrucjes, zelfverrijking en ga zo maar door _ dus in datgene wat nu dit forum beheerst-) Ik lees het wel, probeer het te begrijpen maar kan dat niet.
    En wellicht heb ik als nadeel een positieve levensinstelling, terwijl ik toch menig politiek gerotzooi en veel machiavelliaans
    geweldsgebruik van dichtbij heb aanschouwd. Dit gezegd hebbende, waarom zou je geen vertrouwen hebben in een bedrijf dat op dit moment meedraait in alle ontwikkelingen van de vijfde industriële revolutie drijvend op IoT, Clouds, en AI.
    Het is deze informatie die ik in dit forum stop, als tegenwicht voor de door velen beschreven argwaan. En als ik dus de MS presentatie tot me neem, hoor ik TT te voor en te na. In een PR setting, maar de feiten die ik eruit destilleer liegen er niet om.

    Hallo Kuiken.

    Ik heb ook naar Chris Pendleton Hoofd van Microsoft Azure maps geluisterd.

    - Azure maps is Tom Tom
    - overnacht nieuwe klanten
    - Azure Maps heeft een higher level dan Google
    - Tom Tom in MCVP significant
    - Tom Tom in Azure 1 van de prominensten.
    - Azure maps groeit met 200% per maand.
    - Binnen Microsoft is Tom Tom eigenlijk een backgroup of ingenieurs.

    Gewoon luisteren en heel blij worden.

    Achter de slide staat recording, aanklikken openen en luisteren :-)
  3. [verwijderd] 26 september 2019 13:43
    kuiken, tatja... niemand die ontkent dat tomtom goed bezig is op technologie en partnerships.

    Het geen waar dit forum over valt is het schimmige gedoe omtrent die partnerships!! Wij, de aandeelhouders, moeten telkens maar gissen over wat die partnerships inhouden en wat het onderaan de streep oplevert!

    EN DAT!!! is niet terecht, want een paar aandeelhouders weten dat namelijk wel exact, de FFF

    Dus iets meer openheid over de partnerships, en je zal 2 dingen zien.
    aandeel gaat naar de 15Eu minimaal,
    forum heeft het niet meer over zelfverrijking...
  4. forum rang 7 JP Samosa 26 september 2019 13:46
    quote:

    DickVD schreef op 26 september 2019 12:56:

    [...]

    Er zouden eens wat meer mensen naar de AvA moeten gaan, daar kan je tegen en over die lui zeggen wat je wilt en die zijn daar best gevoelig voor. Vooral Vigreux, die werd anderhalf jaar nog hysterisch tegen een aandeelhouder. Alles komt n de notulen, ze zullen best schrikken als daar veel mensen de waarheid vertellen.
    als toeschouwer lijkt het me wel interessant voor n keer.
    Enkel indien reis en verblijfkosten riant vergoed worden, ben ik bereid te gaan.
  5. [verwijderd] 26 september 2019 13:49
    quote:

    Pieterkels schreef op 26 september 2019 13:18:

    [...]Makita, 10% per jaar van het uitstaande aantal aandelen op het moment van de aankondiging van SBB, dus voor dit jaar maximaal 13,2 mio stukken, de aandelen in treasury tellen volgens mij wel mee en wellicht de reden dat ze nog niet zijn ingenomen..
    Nee lees de stukken vd ava svp goed. 10% van het aantal uitstaande aandelen op een bepaalde datum rond de ava (toen het nog 235mln was).
  6. [verwijderd] 26 september 2019 13:52
    quote:

    Pieterkels schreef op 26 september 2019 13:11:

    [...]precies, De verkoop van telematics resulteerde in een vermindering van de bedrijfsactiviteiten waardoor een deel van het bedrijfskapitaal op een belastingtechnisch gunstige manier naar de aandeelhouders terug mocht vloeien.

    Het verhogen van de agio reserves is gebonden aan strikte regels, je kunt niet zomaar vermogen toevoegen aan het bedrijfskapitaal om deze vervolgens op een belastingtechnisch gunstige manier uit te keren naar de aandeelhouders.

    Ik geloof je. Ben geen jurist.
  7. [verwijderd] 26 september 2019 14:04
    quote:

    Makita schreef op 26 september 2019 13:49:

    [...]
    Nee lees de stukken vd ava svp goed. 10% van het aantal uitstaande aandelen op een bepaalde datum rond de ava (toen het nog 235mln was).
    inderdaad, je hebt gelijk 10% van het aantal uitstaande aandelen op 17 April 2019 kan tot aan 17 oktober 2020 worden ingekocht, dus 23,5 mio stukken en met een free float van 72,9 mio stukken wordt de spoeling dun!
  8. Kuiken 26 september 2019 14:09
    Ook de presentatie van Zenuity is het beluisteren waard. Zoals Tatje meldde: ga naar TT/Capital Marktes Day /icoontje recording. Zenuity is voor 50 % van VOLVO. Het is het losgekoppelde deel van Volvo dat zich "zelfstandig" richt op Adas- en AD-systemen. HD-maps zijn cruciaal in deze ontwikkeling, want alles moet veilig, veilig., veilig. Systemen moeten elkaar kunnen vinden in WAAR precies de auto is en welke kant hij opgaat, op welke rijstrook, met welke hellingsgraad , met welke opstoppingen of verkeerslichten ook in het verschiet. Zenuity partnert met TT.
    De aller ruwste grote lijn die ik zie: ontwikkelingen via ADAS naar AD gaan langzamer dan in de eerste fase ervan werd gedacht, maar de ontwikkeling is onomkeerbaar en de toepassing ervan zal exponentieel groeien.
  9. [verwijderd] 26 september 2019 14:17
    quote:

    Makita schreef op 26 september 2019 14:07:

    [...]
    Bizar he, komt nu wel goed uit...
    van de free float blijft weinig meer over en wanneer de FFF daarnaast nog besluiten (of zijn ze al bezig) om de in mei ontvangen gelden aan te wenden voor uitbreiding naar de volgende meldingsgrens ligt de 75% grens waar in 2005 mee is gestart weer binnen handbereik.

    Tenminste als wij onze stukken ter verkoop willen aanbieden!

    kunnen interessante optie tijden worden!
  10. [verwijderd] 26 september 2019 15:39
    quote:

    Vive tu vida positivamente schreef op 26 september 2019 15:24:

    HG, nog bedankt namens vrouw en kinderen!
    Zijn trots op mij dat ik veel aandelen TT in bezit heb en ondanks de gouden toekomst mijn geld momenteel onnodig verdampt!
    onder aan de streep maakt het geen verschil, of je het zelf verbrast of overlaat aan vrouw en kinderen en je bespaart jezelf een Al Bundy tafereel!
  11. [verwijderd] 26 september 2019 16:01
    Prachtig allemaal hoor die techniek, die partners, etc. etc.
    Een parel, een groeibriljant aan een vette dikke gouden ketting.
    Om de hals van Corry de zelfverrijkster......
    Zoals Riet haar op twitter de incompetente Vigreux noemt.

    Ach neem het met een korrecltje zout.
    Ik neem er vanavond een 1tje op *justin*...de pumpie.
  12. [verwijderd] 26 september 2019 16:44
    quote:

    Het is toch weer niet waar schreef op 26 september 2019 16:40:

    Kan iemand het berichten van het FD plaatsen het betreft bodem onder het geloof
    fd.nl/ondernemen/1318138/bodem-onder-...

    Bodem onder het geloof
    Beleggen in TomTom was het afgelopen decennium geen stairway to heaven. Beleggers kregen te maken met de onzekerheden van de te dure overname van Tele Atlas, de implosie van het bedrijfsmodel rond de navigatiekastjes en de pogingen van het bedrijf om zichzelf opnieuw uit te vinden als leverancier van kaarten en software voor autofabrikanten en technologiebedrijven.

    Vorig jaar schrokken beleggers zich opnieuw een hoedje toen een paar grote autofabrikanten overstapten naar de locatietechnologie die Google op de markt brengt. Plotseling had TomTom niet één grote concurrent — Here — maar waren het er twee. En met Google niet zo maar een concurrent.

    Er was TomTom deze week bij de Capital Markets Day dus veel aan gelegen om beleggers enig houvast te bieden. Dat deed het bedrijf enerzijds door een voorspelling te geven voor de omzetgroei van de locatietechnologie in de komende jaren, en anderzijds door aandeelhouders de mogelijkheid van een aandeleninkoopprogramma voor te houden.

    Als zo'n aandeleninkoopprogramma er komt, zou het de tweede keer in korte tijd zijn dat TomTom een flinke hoeveelheid kasgeld uitkeert aan de aandeelhouders. Eerder dit jaar kregen de aandeelhouders €750 mln uit de opbrengst van de verkoop van Telematics.

    Met een aandeleninkoopprogramma zet TomTom de schijnwerper op zijn solide balans en de groeiende vrije kasstroom. TomTom heeft geen bankschulden en voorspelt dat de vrije kasstroom de komende jaren minstens 10% van de omzet zal bedragen. Op basis van de voorspelde omzet over 2019 van €700 mln, zou het dit jaar dus gaan om zo'n €70 mln.

    Daar komt nog bij dat het bedrijf al veel geld in de kas heeft zitten. Eind dit jaar naar verwachting zo'n €400 mln, 27% van het balanstotaal van €1,4 mrd medio 2019. Dat geld staat tegen negatieve rentes op de bank en kan naar overnames speurende private equity-partijen op ideeën brengen. Ook dat zijn redenen om tot uitkering over te gaan.

    Hoe groot zou zo'n aandeleninkoopprogramma kunnen zijn? Bij de bedrijven in de Stoxx 600 en de S&P 500 bedraagt de kas gemiddeld zo'n 7,5% van het balanstotaal. Laat dat percentage los op de balans van TomTom en het bedrijf zou kunnen volstaan met een kaspositie van €105 mln. Dan blijft er op basis van de huidige balans grofweg €300 mln over om uit te keren.

    Daar komt de vrije kasstroom over de komende jaren nog bij. Stel dat het aandeleninkoopprogramma over drie jaar loopt en de gemiddelde vrije kasstroom €70 mln bedraagt, dan kan er nog eens ruim €200 mln worden uitgekeerd. Beleggers die geloven in de strategische beloften van TomTom, kunnen met dit soort sommetjes een bodem onder hun verwachtingen leggen.
1.878 Posts
Pagina: «« 1 ... 83 84 85 86 87 ... 94 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.